We zijn zover

Door Anita op 03 februari 2018 11:01
Ja......... vandaag is de dag. Wij gaan naar Nieuw Zeeland!! 😎

We zijn er klaar voor. De koffers liggen in de auto, Skype is aangemeld en we zitten eigenlijk te wachten tot het tijd is dat Rick en AnneLin komen om ons weg te brengen naar Schiphol.

Wat een vooruitzicht!! Spannend en fantastisch.

De 1ste dagen

Door Anita op 08 februari 2018 5:57
We hebben een goede reis gehad. Lang maar te doen.

We werden maandag opgehaald op het vliegveld door Wim en Margaret . We zijn 2 dagen bij hun geweest in Auckland.

Ze hebben ons maandagmiddagAuckland laten zien en dan met name de mooie stranden. We hebben heerlijk geslapen die nacht en op dinsdag zijn we naar Muriway geweest. Dit is de westkust en hier zijn de stranden zwart. Een grote kolonie Jan van Gents verblijven hier. Vandaar zijn we naar Brauns Bay gegaan, aan de oostkust hier hebben we gepicknickt onder de bomen aan een mooi wit strand.

Vandaag woensdag 7 februari hebben Wim en Margaret ons naar Maui gebracht. Hier stond onze camper op ons te wachten......... We zijn op weg gegaan naar Paihia in The Bay of Islands. De rit ging goed. Gerrit heeft gereden, ik was nog te moe. Doordat we al een paar dagen in het verkeer waren geweest waren we ook al gewend aan het links rijden. Na 5 uur kwamen we aan en vonden we een leuke camping. Hier konden we ook een bustrip boeken voor morgen naar Cape Reinga. Dit is het noordelijkste punt van het Noordereiland, hier komen 3 zeeën/oceanen bij elkaar. We worden om 7.30 uur opgehaald, dus nu gaan we slapen.

Foto’s 1ste dagen

Door Anita op 08 februari 2018 6:24
Hoop dat de foto’s verstuurd worden 😉

Foto 2

Door Anita op 08 februari 2018 6:31
🙃

Cape Reinga

Door Anita op 08 februari 2018 8:38
Vandaag van 7.30 tot 18.30 op pad geweest. We werden opgehaald met een bus en reden via Kerikeri naar Waipapa. Vandaaruit naar Puketi Kauri, een regenwoud. We konden hier een wandelingetje maken en gingen daarna door via allemaal dorpjes en haventjes tot we uiteindelijk op Ninety Mile Beach kwamen. Hier reed de bus over het strand, heel spectaculair want wanneer rijd je nu over een strand en door de zee? In Houhora gingen we lunchen om vervolgens via een prachtige weg naar Cape Reinga te rijden. Hier komen de Abel Tasmanzee en de Pacific Ocean bij elkaar. Waar ze bij elkaar komen is dat te zien door een donkere en een lichtere kleur van het water.

Bij de zandduinen konden we zandsurfen. Dit was echt lachen, als je het goed deed kwam je onderaan in het water uit. Wat erg jammer was, was het weer. We hebben de hele dag regen gehad, terwijl het gisteren nog lekker warm was. Het schijnt deze zomer anders als anders te zijn: veel regen ☹️

Ik stuur de foto's weer apart door. De WiFi is niet erg sterk hier op de camping.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Regen, regen en weer door

Door Anita op 13 februari 2018 5:49

Het is even geleden dat ik wat geplaatst heb. We hebben 4 dagen gehad met alleen maar stromende regen. Een gevolg van een cycloon 😫. Wie mij kent weet hoe ik over regen in de vakantie denk ☺️.

We zijn van Paihia teruggegaan naar Wim en Margaret in Auckland.

We hebben een Maori show bijgewoond in het museum en zondag zijn we samen naar Whangamata gereden. Wim en Margaret zijn hier een paar dagen in een huisje vlak bij het strand. Maandag zijn we samen naar Hot Water Beach gegaan. Geweldig, je graaft een kuil aan het strand. Het loopt vol met warm water en je hebt je eigen Spa!

Vandaar zijn we naar Whitianga gereden en vervolgens op de terugweg nog naar Tiarua, een klein dorpje.

Dinsdag moesten we toch echt afscheid nemen van elkaar en zijn wij naar Mt Maunganui gereden. Hier hebben we lekker geluncht met uitzicht op de oceaan. Daarna door naar Whakatane, een leuk stadje, hier even rondgelopen en daarna een mooie plek voor vannacht gevonden in Ohope. We staan prachtig aan de oceaan dat wordt lekker slapen vannacht. Helaas regent het wel weer.

Ohope en op weg naar Rotorua

Door Anita op 14 februari 2018 6:26

Vanavond, dinsdag, in de gezamenlijke keuken gekookt en gegeten. Het is echt heel goed voor elkaar op deze camping, Ohope Beach Top 10 Holiday Park.

Vanmorgen zijn we verhuisd naar een mooie camperplek aan het water in Ohope. Het is droog en de zon komt er af en toe door dus we blijven nog even genieten hier, lekker lezen.

Om 14.00 uur gaat het regenen en vertrekken we naar Rotorua. Onderweg stort het uit de lucht. Niet normaal. Gelukkig wordt het droog als we Rotorua binnen rijden.

Opnieuw een mooie Top 10 camping. We hebben een kaart gekocht waarmee we elke keer 10% korting krijgen want vaak staan we toch op zo’n camping. Weer gekookt in de gezamenlijke keuken, Gerrit heeft lekker zalm klaar gemaakt op de bbq.

Nu lekker in het zonnetje met een kopje koffie 😎

Te Puia en Waimangu

Door Anita op 15 februari 2018 20:59
Wat een mooie dag vandaag. Het was de eerste zomerdag. De hele dag zon, 27 gr. en alles zag er prachtig uit, een schitterende omgeving ook tijdens het rijden!!
Net buiten Rotorua ligt Te Puia. Hier zijn we geweest en zagen we verschillende geisers, kokende modderbaden, natuurlijke 'kookpoelen' en Maori huizen. Het rook natuurlijk naar rotte eieren maar dat wende snel.
Vandaar uit zijn we naar Waimangu volcanic valley gereden. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt met onderweg 27 mooie uitkijk punten op kraters, geisers, bronnen en meertjes. We werden met een bus teruggereden naar het beginpunt. Prachtig!!
Vanaf Te Puia gaf het dashboard de melding coolent temperature en daarbij een meter die, als we even reden 100 gr. aangaf. We vertrouwden het niet en zijn net buiten Waimangu gestopt. Op de parkeerplaats stonden een Maori man en vrouw en die hebben we gevraagd of ze verstand van auto's hadden. Hij kon alleen zien dat het waterpeil goed was. We hebben toen maar gebeld met de camperverhuurder en zij zouden een soort anwb sturen. Deze kwam gelukkig al na een half uur. De man heeft alles doorgemeten maar kon niets vinden en wat bleek......... Gerrit had met zijn vinger op een knopje op het stuur gedrukt en daardoor kregen we een ander dashboard melding 😅🤔!!!!!!
Snel doorgereden naar Taupo en daar een prachtige camping gevonden met zwembad. We hebben lekker gezwommen en daarna gegeten op het terras met een heerlijk Nieuw Zeelands biertje en wijntje.

Verstuurd vanaf mijn iPad

Taupo en Tongariro

Door Anita op 18 februari 2018 7:43

Vrijdag hebben we mijn verjaardag in Taupo gevierd. Ik vond de stad niet bijzonder, de terrassen aan het meer waren wel heel gezellig.

Zaterdagochtend zijn we eerst de Huka Falls net buiten Taupo gaan bekijken. Daar gewandeld en mooie foto’s gemaakt. Toen door naar Tongariro National Park. Hier zouden we de Tongariro Alpine Crossing gaan lopen, maar ivm mijn conditie en de weersverwachting hebben we die niet gelopen maar wel een schitterend alternatief, de lower en higher Falls track. Het is weer zo’n andere natuur als dat we tot nu toe gezien hebben!

We waren weggereden uit Taupo met zon en 23 gr. In het NP kwamen we aan met regen en 15 gr. Gelukkig was het de drie uur die we gelopen hebben weer droog.

Van Tongariro zijn we naar Whanganui gereden. We kwamen hier om 19.45 uur aan en hadden allebei een gevoel van hier blijven we niet. Toen we op de weer app zagen dat het op veel plekken slecht weer werd met regen hebben we besloten om zondag naar Napier te gaan. Wel een 300 km weer omhoog maar daar blijft het de hele week warm.

En wat een goede keuze, onderweg werd het steeds warmer en de zon scheen heerlijk 29 gr. We hebben een camping gevonden net buiten Napier. We staan aan de grote oceaan, zo mooi!!! Hier blijven we tot woensdag en dan vertrekken we naar Wellington, vrijdagochtend pakken we de boot naar het Zuider eiland.

Genieten van zon en oceaan en weer een cycloon

Door Anita op 21 februari 2018 7:55

We hebben een paar heerlijke dagen gehad aan de oceaan net buiten Napier. We hadden de mooiste plek ever, met uitzicht op de oceaan!

Het weer was heerlijk rond de 28 gr.

We zijn een middag in Napier geweest, wat een mooi stadje. De huizen en gebouwen zijn allemaal in art deco style gebouwd na een aardbeving. Leuke winkeltjes en we hebben lekker op een terras gezeten bij een Ierse pub.

Gisteren, dinsdag zijn we bij de camper gebleven. Wat gelezen en ik heb geschilderd totdat de wind zo hard waaide dat ik niet meer verder kon 🙃.

Je houdt het niet voor mogelijk maar een 2de cycloon (Gita) heeft het Zuidereiland opnieuw getroffen. Het is nog onduidelijk of we onze oorspronkelijke route aan kunnen houden of dat we de route moeten wijzigen ivm schades aan de wegen.

We hebben een mail van travelhome gekregen met daarin bruikbare sites.

Vannacht ging de wind vreselijk te keer. We zijn veel wakker geweest omdat de camper stond te schudden.

Vanaf 5.00 uur werd het rustig en toen we om 7.30 uur opstonden scheen de zon weer volop. Daarom hebben we besloten vandaag al naar Wellington te rijden. Onderweg veel last van harde wind gehad en net toen we besloten hadden daarom niet door te rijden en maar een camping te zoeken werd de wind minder en zijn we toch doorgereden naar Wellington. We hebben de plek waar we vrijdag op de boot gaan bekeken en toen zijn we naar Lower Hutt naar de camping gereden. Al met al zijn we van 9.15 tm 17.00 uur onderweg geweest.

Het was hier bijna 10 graden kouder dus we hadden allebei al snel een lange broek en vest aan.

Omdat we geen zin hadden om te koken zijn we Fish and chips gaan halen en die hebben we lekker bij de camper opgegeten.

Wellington

Door Anita op 23 februari 2018 8:47

Wat is Wellington een mooie stad. We zijn er donderdag met de bus naar toe gegaan. Bij t informatie centrum een plattegrond gehaald en de hele dag gelopen en alles bekeken. Ook met de cablecar naar boven geweest en daarin een botanische tuin gewandeld. Lekker geluncht in een Frans restaurantje en savonds heerlijk gegeten in een Engels/Indiaas restaurant. We zijn helaas maar een uur in het Te Papa museum geweest. In een boek stond dat ze op donderdag tot 21.00 uur open waren, maar dit was niet meer zo. We hebben een rondleiding met een gids gedaan zodat we toch nog veel informatie kregen en veel gezien hebben. Als we weer in NZ komen gaan we hier zeker weer terugkomen.

Naar het Zuidereiland

Door Anita op 24 februari 2018 7:51

Vrijdag hebben we overtocht gemaakt naar het Zuidereiland. Om 6 uur opgestaan, om 7.30 uur stonden we al in de rij te wachten om aan boord van de ferry te gaan. Om 9 uur vertrok de boot, de zee was heel rustig en toen we tussen de bergen door naar het Zuidereiland voeren hebben we foto’s gemaakt. Het was een prachtig gezicht.

Aan land gekomen zijn we over de Queen Charlotte Drive naar Havelock gereden. Een schitterende weg met overal mooie uitkijkpunten. Bij Governors Bay zijn we even naar beneden gelopen naar het strand. Je waant je echt in het paradijs. Wat mooi!!

Daarna zijn we doorgereden naar Nelson en maakten we voor het eerst mee

Dat een camping volgeboekt was. Gelukkig was er nog een camping en terwijl ik daar naar toe reed, reed ik in een alcoholcontrole. Voor het eerst heb ik nu ook ‘geblazen’. Ik moest tot 5 tellen voor een apparaatje en dat meet de uitgeblazen adem. De camping lag heel mooi aan de zee. We hebben een heel eind langs het strand gewandeld en daarna de ondergaande zon gefotografeerd. Daarna was het tijd voor een lekker biertje en wijntje.

Vandaag, zaterdag, stond het Abel Tasman NP op het programma. We zijn in Mapua gestopt en hebben daar onze ogen uitgekeken. Wat een leuk plaatsje. Er waren leuke woonwinkeltjes, galeries, veel horeca en er waren veel toeristen. We hebben er rond gelopen, koffie op een terras gedronken en afgesloten met verse kingfish en chips. De lekkerste tot nu toe! De eerste weg naar het Tasmanpark was afgesloten ivm schade aan de weg veroorzaakt door de cycloon. Dit hadden we al op een site gezien maar we wilden kijken hoever we zouden komen. Niet ver dus. We zijn via Kaiteriteri gereden en uitgestapt bij een waanzinnig mooi strand. Hier hebben we foto’s gemaakt en van de zon genoten.

Daarna door op een super smal weggetje omhoog met allemaal haarspeldbochten. Ik vond het al niet grappig en toen de weg smaller werd als de camper breed was, was ik er klaar mee. Gerrit heeft de camper gedraaid en we zijn terug gereden. Voor ons geen Abel Tasmanpark.

Vlak voor Murchison vonden we een mooie overnachtingsplek aan de Buller river.

Pancake Rocks

Door Anita op 26 februari 2018 20:30

We zijn van Murchison naar Westport gereden. Bij Carters Beach hebben we een wandeling naar zeehonden gemaakt en mooie foto’s gemaakt. Je moest goed kijken om ze op de rotsen te ontdekken. Van Westport naar Charleston en vanaf daar reden we over een prachtige kustweg naar Punakaiki. Onderweg vaak gestopt om foto’s te maken en van het uitzicht te genieten.

In Punakaiki bleek een weghelft volledig weggeslagen te zijn door de cycloon. Ik zal er een foto van laten zien. Bij het visitor center vroegen we naar informatie om de mooie Inland Pack Track te wandelen en hoorden we dat het Paparoa NP bijna in z’n geheel verwoest was. Het is ongelofelijk wat de cycloon heeft aangericht. Bleef voor ons nog

De Pancake Rocks en de Blowholes over om te bekijken. De

Pancake Rocks waren echt prachtig, net opgestapelde pannenkoeken. Voor de Blowholes zijn we s avonds nog terug gegaan omdat er toen vloed was en dan de golven door de rotsen zouden slaan. Dit viel wel mee maar de golven aan het strand waren wel spectaculair er stond een hele harde wind. Dat hebben we snachts ook geweten. Het regende en waaide gigantisch, we hebben een paar uur wakker gelegen.

Vandaag, maandag, zijn we naar Greymouth gereden en hebben we een ziekenhuis dag gehad. Gerrit heeft al een kleine 2 weken het gevoel dat er een spinnetje op zijn oog zit. En savonds ziet hij lichtflitsen in dat oog. Eindelijk wilde hij er mee naar een dokter en Pleymouth was de grootste stad in de buurt. In ben eerst naar het ziekenhuis gereden maar daar verwezen ze ons naar de ‘huisartsenpost’. Daar hebben we zo’n 4 uur gezeten. Werden eerst door een nurse gezien en veel later door de doctor. Die deed onderzoek maar kon niets zien en nam contact op met de oogarts in het ziekenhuis. Op zijn advies moesten we naar de Optometrist. Daar werden we gelukkig snel geholpen en kreeg Gerrit druppels in zijn oog en moesten we een half uur later terugkomen. We hebben een verlate lunch genomen (15.00 uur) en toen weer terug. Uiteindelijk heeft de man foto’s van de oogbol en het netvlies gemaakt en zat er wel een bultje op het netvlies maar dat kon geen kwaad. Het netvlies liet niet los, daar was Gerrit bang voor. Een goede uitslag dus! Wat een aardige mensen die Kiwi’s, overal waar we zijn geweest werden we zo aardig ontvangen en geholpen, een verademing! Gelukkig was er een mooie camping aan zee en ben ik daar naar toe gereden. Toch nog even genieten van de zon en de zee 😎

Franz Josef gletsjer, Lake Wanaka en Queenstown

Door Anita op 02 maart 2018 7:30

Het was even rustig hier, Gerrits vader is ziek en dat houdt ons nogal bezig. Gelukkig gaat het nu ietsjes beter met hem.

We zijn van Greymouth naar Franz Josef Glacier gereden. De gletsjer was zichtbaar ondanks de bewolking. Omdat het een lange reis was geweest zijn we alleen naar het visitor center geweest. Daar hoorden we dat Fox Glacier niet bereikbaar was omdat de weg was weggeslagen. We stonden op een camping in het dorp dus we zijn lekker uit eten geweest en hebben daarna nog een glaasje gedronken. De volgende dag hebben we de Franz Josef valley walk gedaan. Een mooie wandeling tot onder de gletsjer. Onderweg prachtige foto’s gemaakt van de gletsjer en verschillende watervallen. We hadden een rondvlucht met een helikopter willen doen, ook naar Fox en Mount Cook maar ze vlogen niet ivm de lage bewolking. Dus na de wandeling weer gaan rijden, naar Lake Wanaka. Hier scheen een zonnetje, lekker. De volgende dag een rustdag aan het meer. We hadden de camper op een mooie plek gezet en hebben lekker zitten lezen tot het ging regenen.

Vandaag zijn we naar Queenstown gereden. Een bruisende stad met opnieuw een camping in de stad.

Lekker door het centrum gelopen, in het mooie stadspark gewandeld en weer uit eten geweest. Het was lekker weer met een zonnetje. Morgen is nog even afhankelijk van het weer of we hier in de ochtend nog blijven of doorrijden naar Te Anau.

Te Anau en Milford Sound

Door Anita op 04 maart 2018 7:44

We zijn dus doorgereden naar Te Anau. Het gaat gelukkig weer wat beter met Gerrits vader en we kunnen onze reis vervolgen.

In Te Anau hebben we direct voor de volgende dag een daytrip naar Milford Sound geregeld. We vertrekken morgenvroeg om 8.15 uur met een bus naar Milford Sound. Daar gaan we op 2.15 uur op een boot door de fiord. En daarna bezoeken we een onderwater observatorium.

Te Anau is een klein dorp met wat winkels en veel cafés, restaurants en informatiecentra waar je dagtrippen kunt bespreken.We hebben smiddags genoten van een wijn en bier en savonds lekker wezen steengrillen.We zijn op tijd naar bed gegaan en de volgende ochtend om 6.45 uur opgestaan.

Om 8.15 vertrokken we met een kleine bus naar Milford Sound. Het was een rit van 2 uur, onderweg gingen we er een paar keer uit om foto’s of een wandeling te maken.

De chauffeur vertelde dat hoe meer regen er viel, hoe meer watervalllen we zouden zien. Nou dat zat wel goed in een gebied waar het 265 dagen van het jaar regent.

Wat hebben we een schitterende dag gehad. Aan het begin van de Milford Sound zagen we ontzettend veel watervallen, maar éénmaal met de boot in het fiord waren het wel honderden watervallen die van boven naar beneden storten. Geweldig.......

Op een zonnige dag zouden we 2 watervallen zien vanuit een gletsjer. Nu waren het er honderden, zó mooi en zó indrukwekkend!!!

We voerden heen langs de ene kant van de fiord tot aan de Abel Tasmanzee. De schipper draaide de boot op een gegeven moment in een waterval. We kregen allemaal een douche 😃

Bij de Tasmanzee gingen we langs de andere kant terug en op het eind gingen we naar een onderwater observatie. Hier konden we 15 meter onderwater het leven in de fiord bekijken. Heel bijzonder, zwart koraal en mooie vissen kwamen voorbij.

Op de boot hadden we geluncht en op de terugweg in de weg zijn we nog gestopt voor een wandeling naar nog een waterval. Wat een dag, wat indrukwekkend en wat bijzonder gaaf!!!

Om 16.30 uur waren we terug in het dorp en zijn we een biertje en wijntje gaan drinken en daarna hebben we in het dorp nog een pizza gegeten. Een lekkere afsluiting van een fantastische dag.

Stewart Island

Door Anita op 06 maart 2018 7:20

We zijn maandag via een prachtige rustige weg naar Invercargill gereden. Op een gegeven moment reden we weer langs de Tasmanzee en kwamen er mooie baaitjes tegen waar we regelmatig even stopten om een stukje over het strand te lopen en foto’s te maken. We moesten ons wel inspuiten want de sandflys waren ons actief aan het prikken.

In Invercargill hebben we bij het visitorcenter een veertocht en een bustoer besproken voor vandaag dinsdag naar Stewart Island. Wat hebben we het mooi gehad! We gingen weer met een catamaran naar het eiland. Daar hebben we geluncht en daarna konden we ons al

melden voor de bustoer over een (begaanbaar) deel van het eiland. En wat is Stewart Island mooi! De

Mooiste baaitjes met prachtige strandjes. De natuur is schitterend en er zijn veel dieren op het eiland, waaronder de Kiwi bird. Maar die laat zich overdag niet zien. Dit was

echt een hemels plekje, er wonen maar 400 mensen.

We konden hier naar toe omdat het Abel Tasman NP afviel en dit was een schitterend alternatief.

Stewart Island is het zuidelijkste puntje van NZ. Het ligt het dichtst bij Antarctica. Dat viel je ook wel, we hebben vanmorgen de verwarming even aangehad. Het was vandaag lekker weer met af en toe zon en 12 graden, maar een fleecevest was voldoende om aan te hebben 😊

The Catlins

Door Anita op 08 maart 2018 6:50

Gisteren en vandaag hebben we The Catlins gereden. We zijn van Invercargill naar Dunedin gereden maar dan over een prachtige weg. Je kunt de afstand in een paar uurtjes rijden, wij hebben er 2 dagen over gedaan en hebben veel wandelingen naar watervallen en de mooiste baaien gemaakt. Gisteren hebben we voor het eerst op en natuurcamping overnacht zonder voorzieningen. Het was goed te doen want we hebben alles bij ons 😉

Vandaag hebben we een zeeleeuw zien zwemmen en even later zagen we hem uit het water komen en op het strand gaan liggen. Het was heel gaaf en ik ben tot vrij dicht er naar toegelopen om mooiere foto’s te maken.

Nu zitten we weer op een top 10 camping, wat we toch wel fijner vinden hoor. Een beetje meer comfort en WiFi mogelijkheid 😊.

Morgen gaan we Dunedin bekijken en misschien nog een nachtje hier blijven, maar dat bekijken we morgen weer.

Gelukkig gaat het weer de komende week ook iets beter worden. Het is nu steeds tussen de 10 en 15 graden, daar hadden we toch een andere verwachting van voor de tijd. Het is niet leuk als je overal waar we

komen hoort dat het een erg warme zomer is geweest en dat ze de kou en de vele regen helemaal niet kennen van andere jaren 🤨 gelukkig is het de

laatste dagen weer droog.

koningsalbatrossen en pinguïns

Door Anita op 09 maart 2018 8:04

Wauw wat was vandaag ook weer fantastisch. We zijn vanmorgen naar Otago Peninsula, een schiereiland bij Dunedin, gereden en hier hebben we eerst een toer naar koningsAlbatrossen gedaan en daarna een toer naar pinguïns.

Bij de albatrossen kregen we eerst uitleg en een filmpje en daarna gingen we naar een broedgebied waar verschillende albatrossen waren met hun jongen. Mooie foto’s kunnen maken. Een albatros vliegt elk jaar de wereld rond zonder aan land te gaan. Na een jaar komt eerst het mannetje en maakt een nest. Na een paar dagen komt zijn vrouwtje aan. Het is de enige op het vasteland broedende kolonie noordelijke koningsalbatrossen ter wereld.

Na de albatrossen zijn we naar Penquin Place gegaan, een particulier reservaat waar de geeloog-pinquïn beschermd wordt. Er was ook een hospitaal waar zieke pinguïns verzorgd worden tot ze weer uitgezet kunnen worden. Ook hier kregen we eerst uitleg over hun werk en daarna gingen we met een oude bus naar bos en strand en konden we via schuilhutten pinguïns zien.

We hebben heen ook nog zeeleeuwen en zeehonden gezien die heerlijk in de zon lagen te slapen. Eentje was lekker in de oceaan aan het zwemmen.

Op de terugweg wilden we nog Dunedin gaan ontdekken maar we waren er eigenlijk te moe voor. We zijn nog naar Baldwin Street gegaan, desteilste straat ter wereld. Die hebben we natuurlijk ‘even’ omhoog gelopen. Wat een klim!!!!Daarna zijn we lekker uit eten gegaan op een gezellige plek in Dunedin en nu zitten we weer op onze camping die vanmorgen al voor een nachtje bijgeboekt hadden.

Mount Cook en Lake Tekapo

Door Anita op 12 maart 2018 8:10

We hebben gisteren, zondag, een schitterende bergwandeling naar de Tasman gletsjer gemaakt. Van deze kant was op deMount Cook mooi zichtbaar. We hebben dus veel foto’s gemaakt 😊

Na de lunch zijn we naar Lake Tekapo gereden en daar waren we al met een goed uur. We vonden een leuke en ook de enige camping aan het meer die hebben we voor 2 nachten geboekt. Vandaag een heerlijke rustige dag gehad. Een wasje gedraaid, gelezen en een heftige wandeling gemaakt. We liepen in korte tijd 300m omhoog. Zwaarmaar het uitzicht daarna wasgeweldig. Vanavond nog gegeten in een geweldig restaurantje.

Orka’s en zwemmen met dolfijnen in Kaikoura

Door Anita op 15 maart 2018 8:29

Twee dagen Kaikoura, wat bijzonder en wat hebben we weer genoten. Gisteren zijn we met een snelle catamaran meegeweest om walvissen te spotten. Dat is niet gelukt maar we hebben wel 3 orka’s gezien. Wat een mooie beesten, het waren 2 mannetjes en een vrouwtje. We hebben ontzettend veel foto’s gemaakt en waren helemaal onder de indruk. Omdat we geen walvissen zagen kregen we ook nog 60% van het geld terug!

Vandaag zijn we weer met een bootgeweest en heb ik gezwommen tussen de dolfijnen. Gerrit heeft foto’s gemaakt. Wat een ervaring, ik ben er nog helemaal vol van. Er waren tussen de 400 en 500. Ze zwommen langs ons, boven en naast ons. Ze zijn heel nieuwsgierig en blijven bij je in de buurt. Ze zwemmen hard en maken bochten om je heen maar raken je niet. Ik moest me echt beheersen om ze ook niet aan te raken. Ze jumpen omhoog en maken pirouetten. Ze zwommen met de boot mee en zwemmen hard langs de boot wat gaaf!!!!!

Vanmorgen hoorden we van Wim dat er gisteravond een aardbeving was geweest hier in Kaikoura. We hebben er gelukkig niets van gemerkt en zijn goed beschermd geweest!

Zo gaan we steeds meer naar het eind van de vakantie. Morgen rijden we naar Christchurch. De weg is nog steeds open van 7.30 tot 19.30 ivm de herstelwerkzaamheden van vorige aardbevingen.

Christchurch en de terugreis

Door Anita op 18 maart 2018 7:41

We hebben de camper voor 3 nachten op de camping in Christchurch staan en we zijn 2 dagen met de bus naar Christchurch geweest. Het was best een schok om te zien hoeveel er nog in puin ligt. Er wordt heel hard gewerkt aan dewegen en gebouwen, maar veel gebouwen zijn onherstelbaar verwoest door de aardbevingen in 2010 en 2011.Mooi is het om te zien hoe debevolking de schouders er vanaf het begin onder heeft gezet. Er was een mall van zeecontainers gebouwd van waaruit men hun goederen verkocht.

Gisteren hebben we de binnenstad op de voetjes ontdekt. Er is een mooi park, het Hagley Park, met een botanische tuin. We zijn in de Art Gallery geweest. Prachtige. Schilderijen en foto’s hebben we gezien.Het was St Patricksday, een Ierse feestdag, die hebben we in de pub ook nog even meegevierd. S avonds hebben we onze plaatsen in het vliegtuig ingecheckt. We zitten beide keren weer lekker naast elkaar!!

Vandaag zijn we in het Art Center geweest, ook hier hebben we weer mooie dingen gezien.We hebben met een oude stadstram een site-seeing gedaan. Zo kwamen we op plekjes die we anders niet hadden gezien.Afsluitend heerlijk gegeten in een restaurant en daarna weer met de bus terug naar de camping.

Morgenochtend ga ik de koffers weer inpakken en maken we de camper zover klaar en dan kunnen we hem weer inleveren. Om 18.45 uur vliegen we terug naar Dubai. Gelukkig hoeven we daar maar 2,5 uur te overbruggen voordat we doorvliegen naar Schiphol. We komen dinsdag om 12.40 uur aan en Wouter komt ons op halen.

Wat een fantastisch mooie reis hebben we gemaakt. Wat een mooie dingen hebben we gezien en gedaan. Wat een bijzonder land!!!!

Dit is mijn laatste blog, bedankt allemaal voor het meeleven en voor jullie reacties!