Dag 1 : 16 augustus 2021

Door Inge van Meijl op 05 oktober 2021 14:57

Om 12:00 uur vertrokken we richting Keulen om onze camper op te halen. We konden vanaf 14:00 uur terecht en wilden graag op tijd zijn. Het was erg slecht weer onderweg maar dat mocht de pret niet drukken... we konden eindelijk weer op vakantie!!

Om 13:30 uur arriveerden we bij het verhuurstation van McRent en we werden meteen heel vriendelijk geholpen. We kregen een prachtige camper, een Comfort Luxury, die van alle gemakken was voorzien en daarnaast een uitgebreide uitleg van de medewerker.

Toen we alle spullen hadden ingeladen konden we op pad. Het was gelukkig gestopt met regenen. We reden via een mooie route naar Bullay aan de Moezel. We hadden gepland om een nachtje te slapen op de Bären Camp. We kregen een prachtige staanplaats toegewezen op campingdeel 3 aan het water en vlakbij het toiletgebouw. Dat laatste kwam goed uit want onze water tank was nog niet gevuld.

We zorgden eerst voor de inrichting van de camper en pakten een groot deel van de spullen uit. Daarna gingen we even lekker eten in de Stube van de camping. Een lekkere schnitzel ging er wel in na deze drukke dag. Roos en Sten waren helemaal blij met de kipnuggets die op de kaart stonden.

Dag 2: 17 augustus 2021

Door Inge van Meijl op 05 oktober 2021 15:01

Dag 2: dinsdag 17 augustus

Vanochtend waren we allemaal vroeg wakker. We moesten nog wat wennen aan onze nieuwe bedden. Om 08:00 uur konden we onze bestelde broodjes ophalen. We ontbeten op ons gemak en vertrokken daarna richting Rothenburg ob der Tauber. We hadden een lange rit voor de boeg en omdat het slecht weer was en we geen camping hadden gereserveerd besloten we om het grootste deel over de snelweg te rijden.

Rond 15:30 uur kwamen we aan op de camperplaats van P2 in Rothenburg. We hadden geluk... er was nog 1 plekje vrij achterin de hoek. Het was weliswaar een plek zonder stroom en het verst gelegen van het toiletgebouw maar dat mocht de pret niet drukken. Deze camperplaats ligt op 500 meter van de stadspoort dus we konden lekker naar het centrum wandelen. Het is een ontzetten mooi plaatsje met een prachtig oud centrum vol vakwerkhuizen en een kerstwinkel die het hele jaar geopend is. We wandelden er lekker rond en aten wat bij een restaurantje naast de oude stadsmuur. Na het eten wandelden we over de stadsmuur weer terug naar de camperplaats. Omdat de eerste nacht kort was en we morgen nog een lange reisdag voor de boeg hebben gingen de kinderen lekker op tijd naar bed.