Travelhome-voucher bij coronavirus
Q: Mijn reis is geannuleerd. Krijg ik nu een voucher voor de door mij betaalde reissom of krijg ik geld terug?
A: Wij zullen dit bedrag vergoeden in de vorm van een voucher. In deze uitzonderlijke situatie rondom de uitbraak van het coronavirus hebben we te maken met een overmachtssituatie. We hebben hiervoor een uitzonderlijke oplossing gevonden in de vorm van een voucher. Deze branche brede oplossing wordt ondersteund door brancheverenging ANVR. De voucherwaarde is gelijk aan de door jou betaalde reissom. Je ontvangt de voucher binnen enkele weken van ons, met daarbij alle informatie die je nodig hebt om een nieuwe boeking te maken.
Uiteraard is het altijd mogelijk om ook je geld terug te krijgen maar wij hopen dat je, in deze tijd en gezien de uitzonderlijke omstandigheden, ons en onze leveranciers wilt steunen door het voucher aan te nemen.
Q: Ik heb op de website gelezen over een corona-voucher, kan ik daar gebruik van maken?
Q: Wat is de geldigheidsduur van de voucher?
Q: Helaas kon mijn reis niet doorgaan en nu heb ik de keuze gemaakt voor de voucher. Wanneer ontvang ik deze?
Q: Ik wil graag omboeken naar een reis met een hogere reissom, betaal ik dan bij?
Q: Mag ik de voucher gebruiken om meerdere reizen te boeken en het bedrag spreiden over meer vakanties?
Q: Is de voucher persoonsgebonden?
Q: Ik heb mijn reis geboekt bij een reisbureau, kom ik dan ook in aanmerking voor de voucher?
Q: Kan ik de voucher ook gebruiken voor een andere reis die ik voor later dit jaar heb geboekt?
Q: Ik heb nog geen voucher ontvangen, kan ik wel alvast een boeking maken voor later dit jaar?
Q: Ik heb een reis geboekt met vertrek tot 31 oktober en heb nog niet de volledige reissom betaald. Hoe wordt dit nu afgehandeld met de voucher?
Q: Ik heb mijn reis geboekt met een korting of reischeque. Krijg ik hier een voucher voor?
A: Nee, je ontvangt een voucher met de waarde van het betaalde bedrag.
Q: Ik heb via jullie een kortlopende reis-en/of annuleringsverzekering via Unigarant afgesloten. Hoe wordt de terugbetaling van een annuleringsverzekering geregeld?
Q: Ik heb via jullie een vliegticketverzekering afgesloten, hoe wordt de terugbetaling van een vliegticketverzekering geregeld?
Q: Ik heb via jullie een No-Risk verzekering via Unigarant afgesloten, Hoe wordt de terugbetaling van de No-Risk verzekering geregeld?
Q: Ik wil mijn geannuleerde reis direct omboeken naar een andere reisperiode. Wordt mijn verzekering meegenomen?
Q: Ik heb een reis met een vertrekdatum na 31 oktober krijg ik de premie van mijn reis- en/of annuleringsverzekering terug?
Q: Ik wil geen voucher. Ik wil geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?
Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).
Q: Mijn rechtsbijstandverzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.
A: We hebben te maken met een uitzonderlijke situatie, waarin we gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en ook het SGR (Stichting Garantie Fonds) staat garant voor de vouchers van pakketreizen.
Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).
Q: Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 31 oktober. Gaat deze nog door?
Q: Ik heb een reis geboekt met vertrek na 31 oktober, maar wil nu annuleren. Krijg ik mijn geld terug? Of Kom ik in aanmerking voor de voucher?
A: Nee, voor alle reizen met vertrek na 31 oktober gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.
De voorwaarden vind je hier Voorwaarden
Q: Ik heb er zelf voor gekozen om mijn reis eerder te annuleren, kom ik alsnog in aanmerking voor restitutie of de voucher?
Je ontvangt voor de geannuleerde boeking het door jou betaalde bedrag terug, minus de annuleringskosten.
Q: Wij hebben een reis geboekt met 2 koppels, deze is geannuleerd, kunnen wij voor 1 koppel geld terug ontvangen in plaats van een voucher?
A: Indien een reisgezelschap bestaat uit meerdere party's, dan is de hoofdboeker leading. De hoofdboeker krijgt de voucher voor het hele reisgezelschap, de voucher kan niet gesplitst worden. Na 6 maanden kan het geld teruggevraagd worden voor de hele groep. Dit kan 6 tot 12 maanden duren en is niet SGR gedekt (Stichting Garantie Fonds.)