30+ jaar
3.27.0.9@P-CD05 (200811 0902)

Travelhome-voucher bij coronavirus

Wat is de geldigheidsduur van de voucher? Is de voucher persoonsgebonden? Ik wil liever mijn geld terug en geen voucher, kan dit ook?
Q: Mijn reis is geannuleerd. Krijg ik nu een voucher voor de door mij betaalde reissom of krijg ik geld terug?

A: Wij zullen dit bedrag vergoeden in de vorm van een voucher. In deze uitzonderlijke situatie rondom de uitbraak van het coronavirus hebben we te maken met een overmachtssituatie. We hebben hiervoor een uitzonderlijke oplossing gevonden in de vorm van een voucher. Deze branche brede oplossing wordt ondersteund door brancheverenging ANVR. De voucherwaarde is gelijk aan de door jou betaalde reissom. Je ontvangt de voucher binnen enkele weken van ons, met daarbij alle informatie die je nodig hebt om een nieuwe boeking te maken.

Uiteraard is het altijd mogelijk om ook je geld terug te krijgen maar wij hopen dat je, in deze tijd en gezien de uitzonderlijke omstandigheden, ons en onze leveranciers wilt steunen door het voucher aan te nemen.

Q: Ik heb op de website gelezen over een corona-voucher, kan ik daar gebruik van maken?
A: Wanneer jouw reis geannuleerd is vanwege het coronavirus, dan bieden we je de optie om gebruik te maken van de Travelhome Campervakanties-voucher, ook wel corona-voucher genoemd. Deze voucher valt onder de voorwaarden van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). 
Q: Wat is de geldigheidsduur van de voucher?
A: De voucher is geldig tot 1 jaar na uitgifte, met een uiterlijke vertrekdatum tot 31 december 2021.

 

Q: Helaas kon mijn reis niet doorgaan en nu heb ik de keuze gemaakt voor de voucher. Wanneer ontvang ik deze?
A: Je ontvangt de voucher zo spoedig mogelijk van ons. We vragen je om hierover geen contact met ons op te nemen, wij zorgen ervoor dat je vanzelf de juiste informatie ontvangt.
Q: Ik wil graag omboeken naar een reis met een hogere reissom, betaal ik dan bij?
A: Is de reissom van je nieuwe vakantie hoger? Dan betaal je het verschil in reissom bij. Wordt de reissom lager? Dan betalen wij je het verschil terug. 
Q: Mag ik de voucher gebruiken om meerdere reizen te boeken en het bedrag spreiden over meer vakanties?
A: Ja, als je na het maken van een boeking nog saldo overhoudt, dan kun je dit inzetten voor een volgende vakantie met vertrek voor uiterlijk 31 december 2021.

 

Q: Is de voucher persoonsgebonden?
A: Ja, de voucher is persoonsgebonden en deze is niet overdraagbaar.
Q: Ik heb mijn reis geboekt bij een reisbureau, kom ik dan ook in aanmerking voor de voucher?
A: Ja. Wanneer wij, Travelhome Campervakanties van ANWB, de uitvoerende touroperator zijn, dan maak je hier ook gewoon aanspraak op. Bespreek dit met het reisbureau waar je geboekt hebt, zij zullen de voucher bij ons voor je aanvragen. Nadat wij deze aanvraag hebben ontvangen, nemen we binnen enkele weken contact op met het reisbureau.
Q: Kan ik de voucher ook gebruiken voor een andere reis die ik voor later dit jaar heb geboekt?
A: Je mag de voucher ook gebruiken voor een reeds geboekte reis later dit jaar. Dit is mogelijk zodra je de voucher ontvangen hebt.  
Q: Ik heb nog geen voucher ontvangen, kan ik wel alvast een boeking maken voor later dit jaar?
A: Ja, dit is mogelijk. Je hebt de voucher pas nodig bij de aanbetaling.
Q: Ik heb een reis geboekt met vertrek tot 31 oktober en heb nog niet de volledige reissom betaald. Hoe wordt dit nu afgehandeld met de voucher?
A: Je ontvangt van ons een voucher ter waarde van het bedrag wat door jou reeds is betaald
Q: Ik heb mijn reis geboekt met een korting of reischeque. Krijg ik hier een voucher voor?

A: Nee, je ontvangt een voucher met de waarde van het betaalde bedrag.

Q: Ik heb via jullie een kortlopende reis-en/of annuleringsverzekering via Unigarant afgesloten. Hoe wordt de terugbetaling van een annuleringsverzekering geregeld?
A: De polis wordt kosteloos geannuleerd. Indien je hebt gekozen voor de voucher worden de kosten voor de kortlopende verzekeringen hierbij opgenomen. 
Q: Ik heb via jullie een vliegticketverzekering afgesloten, hoe wordt de terugbetaling van een vliegticketverzekering geregeld?
A: Het vliegticketverzekering wordt niet vergoed.
Q: Ik heb via jullie een No-Risk verzekering via Unigarant afgesloten, Hoe wordt de terugbetaling van de No-Risk verzekering geregeld?
A: De polis wordt kosteloos geannuleerd. Indien je hebt gekozen voor de voucher, wordt het bedrag van de No-Risk verzekering hierbij opgenomen.
Q: Ik wil mijn geannuleerde reis direct omboeken naar een andere reisperiode. Wordt mijn verzekering meegenomen?
A: Ja, echter kan de premie door een afwijkende reissom lager of hoger zijn. 
Q: Ik heb een reis met een vertrekdatum na 31 oktober krijg ik de premie van mijn reis- en/of annuleringsverzekering terug?
A: Indien u de reisverzekering wilt afboeken dan kan dit. De annuleringsverzekering kan je niet kosteloos annuleren.
Q: Ik wil geen voucher. Ik wil geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?
A: We begrijpen heel goed dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing en ook het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) staat garant voor de vouchers van pakketreizen.
Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).

 

Q: Mijn rechtsbijstandverzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.

A: We hebben te maken met een uitzonderlijke situatie, waarin we gekozen hebben voor een uitzonderlijke oplossing. Branchevereniging ANVR ondersteunt deze oplossing en ook het SGR (Stichting Garantie Fonds) staat garant voor de vouchers van pakketreizen. 

Wil jij de reis niet omboeken of een voucher ontvangen dan zullen wij het betaalde bedrag binnen 6 tot 12 maanden na uitgifte van het voucher terugbetalen, echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).

Q: Ik heb een vakantie geboekt met vertrek na 31 oktober. Gaat deze nog door?
A: Vooralsnog wel, al is dat natuurlijk afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zullen indien nodig aanvullende maatregelen nemen. 
Q: Ik heb een reis geboekt met vertrek na 31 oktober, maar wil nu annuleren. Krijg ik mijn geld terug? Of Kom ik in aanmerking voor de voucher?

A: Nee, voor alle reizen met vertrek na 31 oktober gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

De voorwaarden vind je hier Voorwaarden

Q: Ik heb er zelf voor gekozen om mijn reis eerder te annuleren, kom ik alsnog in aanmerking voor restitutie of de voucher?
A: Nee, deze annulering heeft plaatsgevonden voordat er restricties golden vanuit de overheden. Daarom gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.
Je ontvangt voor de geannuleerde boeking het door jou betaalde bedrag terug, minus de annuleringskosten.
Q: Wij hebben een reis geboekt met 2 koppels, deze is geannuleerd, kunnen wij voor 1 koppel geld terug ontvangen in plaats van een voucher?

A: Indien een reisgezelschap bestaat uit meerdere party's, dan is de hoofdboeker leading. De hoofdboeker krijgt de voucher voor het hele reisgezelschap, de voucher kan niet gesplitst worden. Na 6 maanden kan het geld teruggevraagd worden voor de hele groep. Dit kan 6 tot 12 maanden duren en is niet SGR gedekt (Stichting Garantie Fonds.) 

Q: Ik heb mijn nieuwe reiswensen al doorgegeven, waarom ontvang ik toch een voucher?
A: De nieuwe reisplannen zijn door ons genoteerd. Onze reisspecialisten gaan hier binnenkort met veel enthousiasme mee aan de slag. Dit kan nog even duren, maar je mag er op vertrouwen dat we op korte termijn een mooi voorstel toe zullen sturen. Het kan zijn dat je in de tussentijd toch de voucher ontvangt. Dat is de bedoeling, want het is de bevestiging van het feit dat je betaalde reissom gegarandeerd is en gebruikt kan worden voor de toekomstige reis.
Q: Ik heb een nieuwe reis geboekt, de reissom is lager krijg ik gereserveerde bedrag wat over is op de voucher terug in geld?
A: Het gereserveerde deel blijft staan, wij betalen pas terug op het geldende termijn van 6 tot 12 maanden naar uitgifte van de voucher. Echter is het geld niet gedekt door de SGR (Stichting Garantie Fonds).
Q: Ben ik in de besteding van mijn voucher beperkt tot leveranciers van mijn oorspronkelijke reis?
A: De besteding van de corona-voucher kán worden beperkt tot leveranciers van de oorspronkelijk reis. Een klein aantal van onze leveranciers geeft ook vouchers uit. Wij kunnen je in die gevallen daarom bij het boeken van een nieuwe reis, houden aan de leveranciers van je oorspronkelijke geboekte reis. Vooralsnog geldt dit enkel voor vliegtickets van Air Transat en Air Canada en bij cruises van Holland America Line, maar dit is onder voorbehoud van wijzigingen.
 
Q: Krijg ik mijn geld terug wanneer de voucher is verlopen na 1 jaar na uitgifte?
A: Nadat de voucher binnen 1 jaar na uitgifte is verlopen, kun jij de waarde van de voucher terugvragen bij Travelhome. Wij zullen het bedrag ter waarde van de voucher dan ook aan je terugbetalen.