Voorbereidingen

Door Rita op 29 augustus 2018 18:22
Het is nu 29 Aug en we zijn druk bezig de puntjes op de i te zetten, nog 2 nachten slapen en dan gaan we naar New York.

We verblijven 3 nachten in hotel The Gallivant Times Square.Daarna halen we de camper en toeren dan 18 dagen door Oost Amerika en een stukje Canada.

New York

Door Rita op 03 september 2018 1:12
The city that never sleeps,wat een drukte en hectiek in deze stad.Vandaag ground zero bezocht,indrukwekkend.

Door Rita op 03 september 2018 23:37
Veel problemen met het internet in het hotel,het hotel ligt down town Manhatten,wat een afgeleide is van Manna hatta (many hills).Gisteren en vandaag een sightseeing gedaan met een hop on hop of bus,zo zie je veel en loop je ook aardig wat km met een temperatuur van 30 gr. Never een dull moment hIer.

Camper

Door Rita op 05 september 2018 18:40
Het is vandaag woensdag en gistermiddag hebben we de camper opgehaald,we hebben het drukke en warme NY achter ons gelaten,het was wederom een geweldie ervaring,de meeste highlights hebben we gezien.

Na bijna 2 uur bij de camperverhuurder hebben doorgebracht konden we eindelijk op weg,onze eerste overnachting was voorbij New Haven ten noorden van NY,maar door de drukte op de weg kwamen we daar pas 20.00 uur aan en de campground was dicht,toen hebben we maar illegaal op het bezoekers veld gestaan en vanochtend weer vroeg vertrokken,nobody cares.

Cape Cod

Door Rita op 07 september 2018 1:52
Inmiddels zijn we aangekomen in Cape Cod, zijn naam heeft Cape Cod te danken aan de kabeljauwvisserij(cod is kabeljauw).
We verblijven 2 nachten op een camping in Sippewissett, en vanmiddag zijn we naar het idyllische eiland Martha's Vineyard geweest.
Het eiland met de mooie naam is een van de populairste vakantie bestemmingen in de VS,dit komt met name door de mooie stranden met warm en ondiep water, een van deze stranden was de opname locatie voor de film Jaws.

Cape Cod

Door Rita op 08 september 2018 12:45
We zijn nog steeds op het schiereiland Cape Cod nu in het plaatsje Provincetown.

Wat San Fransisco is in het westen van de VS,is Provincetown dat in het oosten,liberaal en veel regenboog vlaggen.

We zijn ook nog Hyannis gereden,hier hadden Kennedy's hun buitenverblijf. Nu is een JFK museum in de hoofdstraat,aangezien we geen parkeerplaats konden vinden ivm drukte zijn we maar doorgereden.

Boston

Door Rita op 10 september 2018 2:36
Onderweg naar Boston een stop gemaakt in Plymouth,de plaats was de eerste pelgrims uit Engeland voet aan wal hebben gezet,ze kwamen hier met de Mayflower,de replica hiervan ligt normaliter hier in de haven maar is nu voor reparatie.

Na wat rondwandelingen weer verder gereden richting Wompatuck State Park.

Boston

Door Rita op 10 september 2018 3:18
Vandaag zondag zijn we met de veerboot vanaf Hingham naar Boston gevaren,de camper lieten we achter op de parkeerplaats.

In Boston de Freedom Trail gelopen een bijna 5km lange wandeltocht door historisch Boston,in Boston werden de pelgrims Amerikanen.

Wat een leuke stad is Boston,een europees aandoende stad in de VS.

White Mountains

Door Rita op 11 september 2018 7:46
We hebben de kuststrook achter ons gelaten en rijden nu richting de bergen,leuk om te doen zo toeren in een camper,alles werkt perfect .Op de rijdagen vertrekken we om 9 uur,onderweg maken we nog wat stops en tegen 15.00 uur komen we aan op de plek van bestemming.Geen dag is hetzelfde veel variatie

Vandaag zijn wel gestopt bij een indianen museum,heel interessant

Dit was het land van de indianen,16000jr geleden woonden ze hier al,in het gebied waar wij zijn 14000jr geleden.

De oorspronkelijle bewoners ,genoemd The Native People.

9/11

Door Rita op 12 september 2018 7:31
Heel bijzonder om op deze dag in de VS te zijn.

We zijn inmiddels aangekomen in Wellington,een plaats vlakbij Lake Placid waar in 1932 en 1980 de Olympische winterspelen werden gehouden.

Canada

Door Rita op 12 september 2018 23:28
We hebben de USA verlaten en zijn nu in Canada aangekomen in het plaatsje Kingston,een mooie tocht gemaakt door een aantal natuurparken.

De grenscontrole verliep soepel,er werd wel gevraagd of we geen wapens bij ons hadden en sterke drank,maar verder geen controle in de camper.

Morgen on the road again to Toronto.

Toronto

Door Rita op 14 september 2018 0:24
We hebben vandaag 290 km gereden over de Highway naar Toronto,wat een drukte op deze weg veel vrachtverkeer,we zijn bijna van de weg gedrukt door een grote MACK ,hij wou met een rotvaart invoegen,wat een mega auto's zijn dat.

Verder zieje hier grote campers/bussen rijden met erachter een auto op een trailer.

We zijn veilig aangekomen op plaats van bestemming een KOA camping ten westen van Toronto,morgen maar met de trein naar Toronto.

Niagara watervallen

Door Rita op 15 september 2018 23:27
Het is nu zaterdag 15 september en we zijn al 2 weken onderweg en wat hebben wel al veel gezien en gedaan,vandaag de Niagara watervallen bezocht.Indrukwekkend gezicht is dat,zowel de Canadese als de Amerikaanse kant bekeken,de Canadese kant is mooier,je kijkt dan in de waterval genaamd de Horseshoe fall.

We zijn nu weer in USA,we overnachten meestal op een KOA camping,mooie ligging en goede faciliteiten.

Letchworth state park

Door Rita op 16 september 2018 21:56
We zijn via een mooi natuurpark genaamd Letchworth weer zuidelijk gereden,onderweg zagen we borden met koetsjes van de Amisch People, die wonen hier.

Rijdag

Door Rita op 17 september 2018 23:43
We hebben een lange rit achter de rug,we zijn nu in de staat Pennsylvania in het plaatsje Honesdale,we zijn op de weg terug.Weer richting New York.

Woodstock

Door Rita op 19 september 2018 3:07
Onderweg naar de volgende bestemming een stop gemaakt in het plaatsje Bethel waar in 1969 het Woodstock muziekfestival plaatsvond.

Een mooie omgeving,heuvelachtig met meertjes en erg leuk om daar rond te lopen.

Er is nu een museum over het festival,heel bijzonder om op die plek te zijn,het festival duurde 3 dagen,flower power,hippies,love and peace.

New York New York

Door Rita op 20 september 2018 19:53
Onze reis zit er bijna op,gisteren als afsluiting van een enerverende reis nog een dag naar New York geweest,met de trein naar Penn Station in Midtown Manhatten.

We zijn de One Tower in geweest vanaf het observatiedeck een grandioos uitzicht over de stad,en daarna het 9/11 museum bezocht wat indrukwekkend is dat,als je via de roltrap het museum verlaat hoor je The Last Post,koude rillingen!!!

Newark

Door Rita op 22 september 2018 18:35
We zijn nu op het vliegveld Newark vlakbij New York City,nog even even paar uurtjes doorbrengen en dan fly back home.