Heenreis van Amsterdam naar LA

Door Peter op 10 juni 2015 12:03
Vanmorgen om 06.00 opstaan(Deventer). Het vliegtuig vertrekt om 10.55 uur vanuit Amsterdam. drie uur van te voren aanwezig zijn ivm inchecken. We konden thuis niet inchecken ivm reis naar Amerika. We waren om 08.00 uur op Schiphol, eerst inchecken bij United Airlines, koffers wegen en inleveren. Maar dan, vingers scannen, oogpupil scannen en paspoort controle, doorlopen, lichaamsscan en handmatig controle. Omdat we op tijd aanwezig waren, hadden we alle tijd om nog even te ontbijten en een boekje te kopen. Vliegtuig instappen en deze vertrekt op tijd. Ojee de computer in de stoel van mijn vrouw was defect, dus geen films kijken op een reis van 9.15 uur :( , zeer vervelend. Tussenlanding in Chicago, aankomst 13.10 uur(tijd terug dus, zat 9.00 uur verschil in), wat een rommeltje, niet duidelijk waar je heen moest? Koffers ophalen en uitchecken via douane, hierna koffers weer inleveren en ingestapt in een treintje. Naar de volgende Terminal, daar stonden heel veel mensen die door de douane moesten, o, o, gelukkig waren we snel doorgelopen en hup, weer door de scan, paspoort controle, lichaamsscan, handmatige controle, handbagage controle en net op tijd voor de volgende vlucht, die eerder vertrok dan in onze papieren stond. Het vliegtuig vertrok om 15.30 uur(reis van 4.37 uur) en was om 18.00 uur in LA.( tijdsverschil van 1 uur). Eerst weer uitchecken, controle douane, koffers ophalen, weer douane en wachten op de shuttle bus van Holiday Inn Hotel. Deze kwam al zeer snel, even zoeken naar de juiste plek, inchecken bij Hotel, maaltijd in het Hotelrestaurant en slapen. Het was een vermoeiende dag en we hebben samen besloten dat we dit, op deze manier, niet weer doen.(we zijn deze dag +_ 23 uur op-geweest). Welterusten.

Van LA naar San Diego

Door Peter op 10 juni 2015 13:45
Vanmorgen om 07.00 uur opstaan, lekker ontbijten(gebakken spek/ei/koffie). We worden om 09.00 uur opgehaald(toch maar een Early Bird Departure Service afgesloten), door een taxichauffeur van Cruise America en naar het bedrijf gebracht. Deze ligt aan de Interstate Highway 405, richting San Diego. Om 11.00 uur vertrek(na alles op zijn plek te hebben gelegd), richting San Diego. Ik moest enorm wennen aan de Camper, 7 rijstroken, zo druk, druk, druk, tweemaal verkeerd gereden, ondanks de aanwezigheid van de Navigatie(deze hebben we in Nederland al geregeld). 1 x gevraagd en eindelijk op de juiste weg, heuvel op en heuvel af, op zoek naar Old Town San Diego. Het blijkt niet slim te zijn om met een camper iets te gaan zoeken, te groot, te breed. Dan maar eerst tanken(75 $) en boodschappen doen, hierna weer verder zoeken. Erg mooie stad, dat wel, maar dit wordt een dag om snel te vergeten. Overnachten doen we in Sante Fe RV Park resort, we waren daar om 17.00 uur, net op tijd, laatste plaats bezet. Even een stukje wandelen, spaghetti eten en een spelletje doen. Helaas is Emmy te onrustig en houdt ons allebei wakker. Vandaag 139.7 mijl gereden.

Van San Diego naar Joshua Tree

Door Peter op 10 juni 2015 14:09
06.15 uur opstaan, ontbijten, wassen. Weer inpakken en om 08.00 uur, betalen en naar de volgende bestemming. Onderweg naar PS, via Highway 8, hierna de 79 en 78 en de 86 op. Dwars door de woestijn, hartstikke mooie weg, wel een binnendoor weg, schiet niet op, heuvel op, heuvel af, oeps wel tanken he, doorrijden. hele mooie omgeving. We hebben onderweg een keuze gemaakt(helaas een verkeerde), om niet naar de zweefbaan te gaan in Palm Springs, maar door te rijden naar Joshua Tree.(dus nog een stuk veder rijden, de 62 op). Gauw de plek bespreken bij het RV park, daar kregen we te horen? dat het een enorm park was en dat we eigenlijk hiervoor te laat waren 16.00 uur. Oke, balen, verkeerde keuze gemaakt. Dan maar eten bij een restaurant, leuk in een cowboysaloon, een cheeseburger gegeten, terug naar RV/douchen en route voor morgen bekijken. Vandaag 214.5 mijl gereden.

Joshua Tree naar Seligman

Door Peter op 10 juni 2015 14:34
Vroeg naar bed, betekend vroeg wakker worden, 06.15 wassen ontbijten en aankleden, onderweg naar route 66, tanken 60 $, en wat een mooie weg, alleen voor ons. Op de kruising 62/95 lunchen, even rustig zitten, verder rijden. Dan rijden we de 40 op, het wordt iets drukker en warmer. Bij Kingman de Route 66 op, leuke oude materialen, auto's, winkels, treinen en een museum etc. Wat een motoren, die deze route ook willen rijden. Oké, laten we doorrijden op Route 66 en bij Seligman op een KOA gaan staan.Het was even zweten om een pomp te vinden, maar onderweg moest ik toch weer tanken(75 $). Onderweg veel oude dingen bekeken, leuke weg om te rijden. Op de KOA heerlijk douchen. eten uit het pannetje en de route voor morgen bekijken. Vandaag 314.7 mijl gereden.

Van Seligman naar Grand Canyon

Door Peter op 10 juni 2015 15:17

Lekker vroeg opstaan(de 40 weer op), tanken 70$ en weer doorrijden. Het leuke stadje Williams bezocht, met winkels, western uitstraling, treinen rijden vanaf daar, richting de Grand Canyon. Bij Williams de 64 op en door naar "Grand Canyon Camper Village"(gereserveerd), helaas, regende het   s 'morgens, jammer ivm foto's, maar in de middag kwam de zon terug, wat een verademing, wat een kleuren, wat een fantastisch schouwspel. Vanuit het Visitors Centrum gaan shuttle bussen, deze hebben we op drie route's gevolgd, door het gehele park en alles bekeken. Terug naar RV park 18.00 uur, installeren en pizza eten. Route voor morgen besproken, oke wijzigen, niet de 180 op, maar doorrijden op de 64. De rest zien we morgen wel weer. We hebben vandaag 107.5 mijl gereden.

Van Grand Canyon naar Monument Valley Tribuel Parc

Door Peter op 10 juni 2015 16:16

Wat een nacht, onweer gehad, stroom eraf, koelkast blijft de hele tijd in storing, alle lampjes branden rood. Geen power om 05.00 uur, stroom controleren, alles was wit, het had enorm gevroren. Hier was alles goed, oké niets aan te doen, zien we straks wel, slapen :( , na een kwartier slaat de kachel aan ivm vorstbeveiliging, weer wakker. Bekijk het maar, om 06.00 uur ga ik er maar uit, hoi, hoi de stroom zit er weer op, alles weer groen, gauw ontbijten en wegwezen. De Navigatie werkt niet goed, weinig ontvangst satelliet?, maar met horten en stoten komen we er wel weer. Het park GC gaat pas om 08.00 uur open, stralende blauwe lucht, nog enkele punten bekijken in GC. Een toren met beschilderingen van de Wapity Indianen, laatste uitzicht in de Canyon en volop in de zon, geweldig.                                 Hierna krijgen we een ander landschap(we rijden dus nog op de 64, dan de 89/160 en 163 op), mooie route die ik iedereen aanraad, langs de litthe Colorado, met fantastische rotsformaties, onderweg kraampjes met Indianen die hun zelfgemaakt waar willen verkopen. Onderweg lekker gegeten en getankt 70$. Aangekomen bij "Goulding's Campground", gelukkig gereserveerd, 13.30 waren we binnen gekomen, maar er was weer tijdsverschil van een uur, daardoor waren we net op tijd om nog een tour te maken, deze vertrok om 15.45 uur. De tour van 3.5 uur , werd 4.5 uur(laatste tour, dus alle tijd voor uitleg) WAUW, eerst wat wolken, later kwam de zon helemaal door. Sjonge wat een wereldgeschiedenis laat zich hier aanschouwen, er zijn geen woorden voor.. Op de terugweg, na de tour en vlakbij de Campground een coyote gezien. De gids was hier niet blij mee en zou het gaan aangeven bij de law. Gauw nog even douchen en eten. Doei, vandaag 182.0 mijl gereden.

Van Monument Valley naar Bryce Canyon

Door Peter op 10 juni 2015 17:04
Shit, Shit verslapen 8.45 uur wakker, had de wekker nog niet verzet, Utah heeft 1 uur tijdsverschil, gauw ontbijten en wegwezen. Weer een fantastische route, dwars door de rotsen heen en woestijn, rivierbeddingen oftewel dwars door Utah heen. Omdat we iets later waren, ziet mijn vrouw een gele weg op de kaart staan, korter!!!, oke, mooie weg richting een rotswand, maar waar blijft de weg dan, oeps, een hele smalle weg langs de steile wand, met kiezelstenen. Ik heb lopen aarzelen, camper is drie meter breed en de spiegels steken daarbuiten, camper is 7,6 mtr lang. Zou zeggen, IK RAAD DIT NIEMAND AAN(het gaat over weg 261), dan komen we op de 95, hierna de 24 en 12 op. Onderweg weer getankt 50$. Om 18.10 aankomst voor twee nachten bij "Ruby's Inn RV Park & Campground". We gaan installeren en maken een kleine wandeling over het RV park en eten bij de Mac. O ja nog afwassen en we informeren naar de dag van morgen, om 22.00 uur naar bed. Vandaag 309.2 mijl gereden.

Bryce Canyon

Door Peter op 10 juni 2015 18:53
lekker uitslapen :(, had last van mijn rug(ritje met de jeep in de woestijn, eergisteren). Heerlijk even douchen, ontbijten en opstappen op de shuttle bus, die het park in gaat. Eerst een filmpje over het ontstaan van dit mooie park in het Visitor Center, dan door naar Bryce Point, vanaf hier de Rim Trail(bovenlangs) naar Sunrise Point. In een woord,WAUW, mooi uitzicht over dit fantastische landschap, Google zelf maar even voor een panorama uitzicht. Uitgeput, maar voldaan lunchen in Bryce Canyon Lodge. terug naar Ruby's Inn, kaartjes voor de avond halen. Boodschap en in de camper even uitrusten van het wandelen en route bespreken voor morgen. We hadden deze dag eigenlijk in Zion willen zitten, maar we hebben besloten om een extra dag in de Bryce te blijven. Toch wil Emmy morgen langs Zion, omweg van ongeveer 100 mijl, oke, dan maar doen. Om 18.30 uur wandelen we richting Ruby's Inn voor het meemaken van een live Western Dinner Show. Fantastisch, wij vonden het een aardige show, met veel zang  en meezingers voor ons allemaal. Wij kwamen bij 2 Amerikaanse  en 1 Ned stel te zitten, uitwisseling van gedachten, familie, politiek en natuurrampen. In het donker terug lopen en gelijk het bed in. Een hele mooie , in het park, waar je veel wandelingen kunt maken, een aanrader.

Van Bryce Canyon naar Las Vegas

Door Peter op 11 juni 2015 7:43
06.30 uur opstaan ivm bezoek onderweg aan Zion Park. Bij de ingang van het park, vertellen ze ons dat wij begeleidt worden door de tunnels heen en dit was goed geregeld. Zo rijden we door en rijden het park ook weer uit. Helaas geen Visitir Center gezien, toen maar een stukje gewandeld in het park. We rijden door, wat komen we tegen, het Visitor Center, oke, zullen we nog stoppen en met de shuttle bus door het park heen rijden, neen, was geen tijd meer voor. We rijden eerst de 12/85 en de 9 door Zion over en hierna de Highway 15 en kunnen gas geven. Helaas file ivm vrachtwagen ongeluk, deze was over de kop geslagen door zijwind. Onderweg getankt 70$. We kwamen aan in een heiig Las Vegas. Wat een auto's, 8 baans rijwegen, zonder navigatie was ik hier niet terecht gekomen. 15.30 uur aankomst in Oasis Las Vegas RV Resort, prima park met verharding, met alles erop en eraan. Oke, eerst alle info lezen en dan bedenken hoe we naar de Strip gaan, per taxi/bus/lopen(6 mijl) of per RV. Het wordt een taxi, deze brengt ons naar Tropicana Hotel, (om 20.00 uur)vandaar lopen we verder. We komen terecht in een mierenhoop, wat een volk/auto's/hotels/politie. We lopen nog naar een Ticketbox en zien dat we nog een show kunnen meemaken in het Planet Hollywood Hotel. Prima show met veel dans/zang en veren. Hierna iets drinken aan de Strip kijken naar deze mierenhoop. Nog enkele hotels doorgelopen, de watershow bij Bellagio Hotel bekeken en  terug per taxi om op 0.45 uur eindelijk het bed in te duiken. Deze dag hebben we 250 mijl gereden.

Las Vegas

Door Peter op 11 juni 2015 7:55
extra dag in Las Vegas. S 'morgens lekker uitslapen, douchen en de was doen en s 'middags terug naar de Strip met de BUS. Wachten, wachten en helaas, de bus rijdt 1 x per uur, dus hier gingen wij niet meer op wachten en hebben een taxi staande gehouden. Heerlijk gewandeld en alles nog een keer bekeken. Happy Our in Venice Bar en pizza in het hotel The Venetian. Nog wat foto's en leuke kijkjes nemen, oja, laatste Happy Our in Planet Hollywood en met lood in de benen rond 19.00 uur terug naar het RV park. Mijn vrouw ging gelijk plat, was dus erg moe. We zijn rond 22.00 uur het bed ingegaan.

Van Las Vegas naar Death Valley

Door Peter op 11 juni 2015 7:57
Vroeg opstaan, wekker stond verkeerd, 05.30 uur ging deze af, het was nog donker, toch maar weer het bed in. 07.00 uur er maar uit, lekker ontbijten, aankleden en helaas het was bewolkt, maar op naar de Death Valley. eerst gauw tanken 70$ en we zaten gelijk op de juiste weg, even langs de bank, cash ophalen en doorrijden. Eerst weer de Highway 15 op en hierna de 160 en deze gaat over in de 178, om hierna te veranderen in de 190. Geleidelijk komen we tussen de bergen in. Kale vlaktes, fantastisch om in te rijden, weinig verkeer. Een prachtige natuur, bergen, zoutvlaktes, div kleuren, Sahara vlaktes, uitzichtpunten en nostalgiepunten, bezienswaardigheden en een coyote gezien. Bij Stovepipe Wells gestopt en foto's gemaakt. Rond 16.00 uur had ik geen zin meer om te rijden, dan maar midden in de woestijn overnachten, daar konden we heerlijk koel eten. S 'nachts veel zweten/onweer/regen/veel wind. 187.7 mijl gereden.

Van Death Valley naar Yosemite Park

Door Peter op 11 juni 2015 7:59
S 'morgens 06.00 uur wakker, ontbijten, douchen en om 08.00 uur op pad. Weer mooie vergezichten, bijna ongeval met een camper van Cruise America en hierna kwamen we langzaam uit de bergen. Dan komen we op de Highway 385, drukke weg met veel verkeer ivm Memorial Day. Tanken 80$ en op weg naar Yosimite Park. Rond 15.00 uur komen we aan bij de weg 120 en deze is gelukkig OPEN. We wisten het niet helemaal zeker, anders hadden we moeten omrijden. Hier weer tanken 50$. Weer mooie uitzichtpunten en sneeuw. Dan komen we eindelijk bij Crane Flat Campground. Mijn vrouw wou graag hier staan, maar ik vind het niets, we staan scheef en er lopen beren, mountain lions, eekhoorns en herten hier rond. Eten moet in een ijzeren kist ?? geen water, geen elektra, niets. Compromie 1 avond hier en twee avonden in Oakhorst! oké afgesproken, lekker spaghetti, afwassen en om 21.00 uur naar bed. 277.8 mijl gereden vandaag.

Yosimite Park

Door Peter op 11 juni 2015 8:00
Goeiemorgen, doordat de camper scheef stond, heb ik zeer slecht geslapen(last van mijn rug). Om 07.00 uur opstaan en ontbijten. Gauw richting het Visitor Centor Yosimite, film kijken over het ontstaan van het park, hierna per shuttle bus door het park heen. Uitstappen om te wandelen naar de Vernal Fall. Een mooie wandeling, wel met nogal stijgende lijn, met veel mensen, onderweg veel eekhoorns, heen en terug drie uur over gedaan, fantastische uitzichten. Toen we bij een trap kwamen met verschillende hoogtes in treden, ben ik gestopt, want ik kreeg last van mijn knie. Wel is mijn vrouw nog een stuk doorgelopen en heeft nog mooie foto's gemaakt. We vonden het genoeg en gingen terug naar onze parkeerplaats. Overal stonden parkeerborden met VOL, wat een drukte en het was nog niet eens hoogseizoen? Hierna met de camper richting Oakhorst via de 41, voor de overnachting(ANWB camping), prima RV park met nog drie plaatsen vrij. Ik stap uit en kijk naar mijn voorband en zie daar een hele grote kop van een bout in zitten :( . We bellen naar Cruise America, helaas het was avond, dus morgen weer terug bellen voor bandwisseling. Brood halen en lekker relaxen, douchen, eten en om 22.00 uur slapen.(toen ik uit de douche kwam, schrok ik mij een hoedje, want er stonden drie herten naast mij en deze schrokken weer van mij). Deze dag 64.9 mijl gereden.

Yosimite Park extra

Door Peter op 11 juni 2015 10:32
08.15 uur gebeld naar Cruise America, we worden teruggebeld! ja inderdaad 10 min later worden we gebeld en heb ik uitgelegd wat de bedoeling was. oké, ze bellen een garage en informeren deze en ze bellen weer terug om te vertellen hoelang dat het duurt. Jawel na 5 min telefoon, garage komt binnen een uur en verhip, ja weer binnen een uur stond er een monteur om de band te verwisselen. Om 10.00 uur op weg naar een andere garage om de band te laten repareren, wel in Oakhorst, gelukkig. Band konden we achter laten en de volgende dag weer ophalen. Voor 10.30 uur waren we alweer onderweg naar het Yosimite Park, oftewel naar het Wawona Visitor Center. Hier per shuttle bus naar Mariposa grove, hier staan namelijk ook Sequoia bomen. Dit alles is zeer imposant, niet in woorden uit te leggen. Hierna naar Glacier Point Road, wandeltocht van 1,5 uur. Bovenop Sentinel Dome 2476 mtr hoog, koud, maar wel een schitterend uitzicht over de vallei, watervallen, sneeuwtoppen en de Half Done. 19.00 uur terug, gauw nog naar de supermarkt, eten halen. 20.00 uur terug op de RV ground en om 22.00 uur slapen. Vandaag 95.0 mijl gereden.

Van Yosimite Park naar San Fransisco

Door Peter op 11 juni 2015 11:04
Om 7.00 uur wakker, ontbijten, douchen en Gas tanken en later benzine tanken 80$, gaan we de reserveband ophalen en om 9.30 rijden we op weg naar SF. We rijden de 140 weer op, richting Mariposa, dan door naar Merced, hele mooie route, aan te bevelen, door divers landschap. Dan de Highway 99/205/580 richting San Rafael. Door diverse landschappen te rijden oa bergen/heuvels/duinen richting de kust. We hebben besloten om toch maar de Highway te nemen, want binnendoor schiet niet erg op. Maar helaas kwamen we in een file te zitten ivm een vrachtwagen die getroffen was door de vele zijrukwinden en diverse malen over de kop was geslagen, belading lag ergens beneden de heuvel. Chauffeur leefde gelukkig nog wel. Zes politieauto's, twee grote kraanmachines en nog wat verkeersregelaars. Gauw doorrijden, niet teveel over nadenken, beide handen aan het stuur. heuvel op en heuvel af en om 15.30 uur in San Francisco. We kwamen bij Marin Park, hier hadden ze nog wel plek voor een Hollander, ha, ha. Het was er ook erg warm. Zullen we nog even naar het centrum gaan? Ja oké gaan we met de Ferry naar het centrum van San Francisco. Ojee we kwamen daar rond 18.00 uur aan en het was er veel kouder, veel meer wind, gelukkig nog een beetje warm, want de zon scheen nog! Lopen naar Pier 39, gezellige winkels, restaurants en bezienswaardigheden. In de baai lagen wel 80 zeerobben, wat een lawaai, wel een mooi gezicht. Tijdens de maaltijd kwam ineens de bewolking over SF heen zakken, de zon verdween en er kwam meer wind opzetten.(erg gauw een vest gekocht voor mij). Volgens diverse bewoners was dit heel normaal, lijkt mij niet gunstig voor bezoekers of je moet dit weten!! Met de Ferry om 21.35 uur terug en om 22.00 uur weer bij de camper, nog even op wifi en daarna heerlijk slapen. Deze dag nog 203.8 mijl gereden.

San Francisco

Door Peter op 11 juni 2015 11:23

We zouden iets eerder opstaan, maar het werd toch 7.00 uur, eten, douchen en aankleden, dan met de ferry om 9.30 naar SF. Eerst een dagkaart kopen voor het OV in het centrum, deze koste 17$ per kaart. (even een rekensommetje, de Cable Car kost 6 $ per rit per prs.) eerst naar California Street en daar opgestapt op de Powell Hyde Line. Hierna bezoek aan Ghirardelli Choco Fabriek, toen naar pier 39 gelopen, vandaar met de Cable Car Powell Mason Line naar Chinatown, ondertussen uitgestapt voor bezoek Lombard Street, Chinatown door, richting Union Square, vandaar met de Cable Car naar Del Monte Square, langs de pieren weer terug lopen naar de Ferry. Bij Pier 39 weer gegeten, toen door naar pier 2, waar de Ferry om 19.20 uur vertrok richting de overkant. 20.00 uur weer bij het RV park en een lekkere borrel gedronken en de route van morgen bekeken. 22.00 uur naar bed. We waren zeer moe van het wandelen.

Van San Fransisco naar San Simeon

Door Peter op 11 juni 2015 11:24
7.00 uur opstaan en ontbijten en om 09.00 uur op weg, helaas zat de Golden Gate brug nog in de wolken. Gauw tanken 80$ en al slingerend en omhoog, omlaag, omhoog en omlaag kwamen we aan in Santa Cruz, 15 $ voor parkeren van 1 uur was te duur, dan doorrijden naar Monterey voor parkeren van 3$ was goed, even benen strekken en de lunch in Moss Landing. Onderweg Zeeolifanten geroken en gezien, om 18.00 uur in San Simeon Campground, dus geen water en elektra. Ik denk vroeg naar bed 20.10, maar we hadden bonensoep gegeten, ha. dus werd het 21.00 uur. We hadden deze dag 235.5 mijl gereden.

Van San Simeon naar Malibu

Door Peter op 11 juni 2015 11:25
Weer langs de weg 1 , mooi ligging aan de kust. 06.30 uur wakker en we hadden vast geslapen, dus schrokken we een beetje wakker. Om 08.00 uur rijden we weer weg en tanken gelijk langs de weg 80$. Heerlijk overal even stoppen en de kust bekijken, foto's maken, lopen, lunchen en om 15.30 in Malibu. Lekker warm en uitrusten met een biertje en wijntje. Stukje wandelen langs de kust en helaas ik had mij deze plaats heel anders voorgesteld. Het Malibu Beach RV Park ligt heel mooi omhoog, dus verzekerd van uitzicht over de Oceaan, maar verder is er geen winkel of restaurant of een andere bezienswaardigheid, wel strand!! Terug naar RV park, spaghetti eten, douchen afwassen en discussie over welk park we morgen gaan bezoeken. 21.45 welterusten. Wel hebben we deze dag 220.7 mijl gereden.

Malibu

Door Peter op 11 juni 2015 11:26
6.30 uur opstaan, ontbijten en aankleden. We gaan naar Warner Bros Studio's. We rijden om 7.45 uur weg, tanken 80$, en de weg langs de kust zat helemaal vol, dus file. Binnendoor dan maar, maar dat dachten er meer, dus daar ook alles vol. 9.30 uur aankomst bij studio's over een afstand van 30 mijl. Studio's bekijken, wat worden we in de maling genomen, wel erg mooi om te zien, allerlei zalen hebben we gezien oa Friends, bik bang theorie, Ellen, Batman, Harry Potter. Helaas een klein minpuntje op dit geheel was, dat ik een bekeuring had. Er is namelijk geen parkeerplek voor een Camper hier aanwezig. In overleg met Parkeerdame en de Beveiliging had ik een plek toegewezen gekregen, dus mocht ik ergens staan, helaas, dacht de Parkeerpolitie van Burbank hier anders over, boute van 43$. Gauw vergeten, want ik kon praten als brugman, maar het antwoordt was, its the Law. Vanuit hier naar Hollywood, wandelen over de Walk of Fame. Lekker lunchen in het centrum, waar we gelukkig wel konden parkeren met onze RV(wel 20$ ivm twee parkeerplekken bezet houden). Het is leuk om over de handen en voeten te lopen van bekende acteurs. Ook hebben we het bekende Chinese Cinema bezocht, waar diverse beroemdheden zich vertoeven, wanneer er een nieuwe film uitkomt. Terug naar Malibu, wel weer in de file, maar lekker gegeten in Duke's Malibu, spareribs en steak gegeten, met uitzicht over de oceaan, dit is een mooie afsluiting van onze vakantie. Om 22.00 uur naar bed. Deze dag 89.9 mijl gereden.

Van Malibu naar Carson(LA) en Holiday Inn Airport

Door Peter op 11 juni 2015 11:28
Na een warme nacht in Malibu, om 7.00 uur opstaan. Ontbijten en douchen en aankleden, afwassen en alles inpakken. We hadden nogal wat etenswaarden over en gelukkig stond er een Nederlands stel naast ons die net begonnen aan hun vakantie. Mooi anders konden we alles weggooien. Camper schoonmaken, Vies water aftappen en weer tanken 80$, onderweg naar Carson, waar het bedrijf zat waar de camper ingeleverd moest worden. om 11.05 reden we weg vanuit Malibu en om 13.05 waren we in Carson. Spullen inleveren, er waren geen problemen geconstateerd en we werden keurig, om 13.45 uur, met een taxi naar LA airport gebracht. Om 14.15 waren we in het Holiday Inn Airport Hotel en daar hebben we nog een stukje gewandeld. Vandaag toch nog 61.6 mijl gereden met de Camper.

Terugreis vanaf LA airport naar Amsterdam

Door Peter op 11 juni 2015 11:31
Helaas, vandaag vliegen we weer terug. heerlijk geslapen in het Holiday Inn Airport Hotel in LA.  We zijn om 5.30 uur opgestaan en ik heb een lekker bakje koffie gemaakt op de kamer. Om 6.30 uur kwam de free shuttle bus ons ophalen vanaf het Hotel en bracht ons keurig naar het juiste Terminal. Sjonge wat een groot vliegveld. Alle koffers inchecken en door de douane. Om 7.30 uur toch nog een ontbijt op het vliegveld en om 9.05 begint de Boarding om dan om 9.45 uur weg te vliegen van LA naar Houston. Hier komen we om 14.45 uur aan. Gelukkig hoeven we hier niet te sjouwen met onze koffers en moeten alleen door de douane. Vanuit Houston vertrekken we dan om 16.40 uur. We vliegen een dag tegemoet, dit houdt in, dat we een zonsondergang en een zonsopgang meemaken. We komen aan op Schiphol om 9.20 uur(ned tijd, op donderdag dus), koffers ophalen, dit verloopt ook weer prima. We kijken eerst naar het treinverloop, anders gaan we eerst ontbijten, maar het gaat toch anders, we kunnen rechtstreeks naar Deventer om 10.37 uur, dit gaan we ook doen, broodje op de vuist en hup in de trein. 12.00 uur in Deventer, taxiiiii € 11,40 voor 5 kilometer, hier weten ze ook van prijzen. We liggen om 12.20 uur in bed tot 16.00 uur. Dit hadden we niet moeten doen, we werden allebei zo beroerd als een hond wakker. Persoonlijk heb ik last gehad van de Jetlag(4 dagen) en toen sliep ik eindelijk weer normaal. OOk een les voor mij, niet te veel kilometers rijden op een dag, dit doen we de volgende keer anders :) In ieder geval is deze vakantie zeer geslaagd, mede door Travel Home, deze had alles toch maar mooi geregeld. En ja, de korting van de ANWB was natuurlijk ook zeer welkom. Mensen allemaal zeer bedankt en tot een volgende keer.