Goodbye New York, hello Las Vegas!

Door Kristel op 30 maart 2015 6:52

Afgelopen zaterdag zijn Jeroen en ik vertrokken naar New York. We verbleven in het ROW nyc hotel, net achter Times square.
We hebben in vogelvlucht de hoogtepunten van deze grote stad bezocht, namelijk: Ground Zero, Statue of liberty, rockefeller center, empire state building en Central Park. Een bezoekje aan een aantal winkels heeft natuurlijk ook niet mogen ontbreken!
Wat is deze stad groot, druk en levendig zeg. We zijn enorm onder de indruk!

Na 3 dagen New York wordt het tijd om door te vliegen naar Las Vegas.
We ontmoeten Paul en Manon op JFK airport en vliegen samen door. Wat is het fijn om hen te zien. Onze reis samen gaat nu echt beginnen.
Na een turbulente vlucht ligt de strip op ons te wachten. Nadat we ingecheckt zijn in het Monte Carlo hotel en een hapje hebben gegeten, houden we het vroeg voor gezien. Eerst de jetlag overbruggen.

Viva Las Vegas!

Van woestijnhitte naar besneeuwde toppen in Bryce

Door Kristel op 30 maart 2015 7:04

Inmiddels zijn we alweer onderweg naar Bryce Canyon en hebben we er al een aantal camperdagen op zitten.
Na ons bezoek aan Las Vegas hebben we de camper opgehaald, boodschappen gedaan en zijn we 110 mijl zuidelijker gereden naar Needles. We kwamen hier in een hittegolf terecht (lees: 44 graden). De koelkast, vriezer en de airco hadden het hard te halen. De camping Pirate Cove resort is een mooi gelegen camping aan de Colorado River met een prachtig strand. Helaas hebben we niet aan het strand kunnen liggen vanwege de extreme hitte.

De volgende dag hebben we de route 66 via het leuke dorpje Oatmen gereden met als eindbestemming de South Rim van de Grand Canyon. In Oatmen moesten we de rondstruinende ezels ontwijken. Deze zijn totaal niet onder de indruk van onze 31 feet camper en gaan dan ook pas met hulp van Paul aan de kant. Wij maar lachen!
Deze tocht is zo ontzettend mooi dat je vrijwel een hele dag onderweg bent.
Eenmaal aangekomen in de South Rim van de Grand Canyon installeren wij de boel op ons plekje op Mather Campground.

De volgende ochtend waren we vroeg uit de veren in verband met de drukke planning. Na een aantal mooie viewpoints in de Grand Canyon hebben wij onze tocht vervolgd naar Monument Valley.
De temperatuur was hier gemiddeld 30 graden. Heerlijk dus, alleen de toenemende wind zorgde ervoor dat de tocht langer duurde dan gepland.
Ook hadden we te maken met het tijdsverschil waardoor het een uur later werd.
Om 4 uur Utah time hadden we een tour door Monument Valley gepland. Deze hebben we dan ook op het nippertje gehaald. De Deluxe Tour hebben wij geboekt op Gouldings Campground waar we ook verbleven.
Deze tour was echt de moeite waard. We waren alle vier razend enthousiast.

Na Monument Valley hebben wij de reis voortgezet naar Moab. Diezelfde dag nog zijn wij Arches in gegaan en hebben we de intensieve Fiery Furnace tour gelopen. Wat een mooie tour. Vanwege de reistijd en de drie uur durende tour hebben we helaas geen tijd gehad om overige viewpoints te bezoeken.
‘s Avonds hebben we lekker de barbecue aangestoken op ons mooie plekje op Canyonlands Campground en hebben we met een voldaan gevoel de dag afgesloten. We waren al aan het speculeren over wat ons de volgende dag zou brengen aangezien we een jeep geboekt hadden.

Eindelijk was het dan zover. We keken allemaal erg uit om zelf met de jeep door Canyonlands te crossen. Ondanks een hoge huurprijs (usd 280) was dit echt de moeite waard. We zouden het zo weer doen. Het dak open, koelbox vol en gaan met die banaan!

Nu zijn we onderweg naar Bryce Canyon, waar ons iets minder weer staat te wachten. Een update volgt snel.

Take care!

Geen rode gesteentes maar prachtige watervallen

Door Kristel op 30 maart 2015 7:08

Alweer bijna een week geleden hebben we voor het laatst iets van ons laten horen. De wifi wil helaas niet altijd meewerken. Zojuist zijn we in San Francisco aangekomen en op deze camping is het internet uitstekend!

Een terugblik op de afgelopen week:
De dag dat we Bryce wilden gaan bezoeken, bleek er vanaf de middag een storm op komst te zijn. We zijn dan ook maar alleen de ochtend in Bryce geweest en hebben de lookouts bekeken. Ondanks het korte bezoek was het zeker de moeite waard!

Daarna zijn we doorgereden naar Zion. Hier was het weer wel goed en hebben we genoten van het weer.
Ook hebben we een aantal wandelingen in Zion gemaakt.

Doordat het Memorial weekend was en de Amerikanen zelf ook vrij zijn, was de camping in Zion voor de 2e nacht volgeboekt. We hebben besloten om eerder weer terug te gaan naar Las Vegas en KOA circus circus voor 2 nachten te reserveren i.p.v. 1 nacht.
In Las Vegas hebben we o.a. lekker op de camping gezwommen, gegeten in een Mexicaans restaurant, een show van Cirque du soleil bezocht (mystere – super gave show!!!) en een aantal koffers ingepakt….
Manon en Paul gaan namelijk niet de gehele reis met ons mee. We hebben afgelopen zondag helaas afscheid moeten nemen van ze op de luchthaven in Las Vegas.

Na het afscheid zijn we doorgereden naar Lake Isabella. Het weer was goed en de rit er naar toe was ook adembenemend!
Ook de volgende ochtend, het vervolg van onze rit vanaf het meer naar Bakersfield was net zo mooi.
Vanaf daar hebben we onze weg vervolgd naar Yosemite.
Wij vonden tijdens onze vorige camperreis in 2008 Yosemite het mooiste park en we waren heel benieuwd of we dit nu alsnog het mooiste park vinden na alles wat we van het zuid-westen gezien hebben.
Onze herinneringen hebben ons niet in de steek gelaten. We hebben genoten van de 2 dagen in het park en hij staat nog steeds voor ons op 1!
Ook hebben we een rock slide vanaf Upper pines campground gezien. Het leek wel onweer, zoveel geluid maakte het!

Na een 5 uur durende rit vanaf Yosemite naar San Francisco, zijn we zojuist aangekomen op de camping. Nu lekker een paar dagen van de stad genieten!

Wordt vervolgd!

De laatste mijlen tot aan Los Angeles

Door Kristel op 03 april 2015 7:10

Inmiddels zit onze camperreis er al weer op en genieten we thuis na van onze bijzondere en mooie reis.

We willen jullie onze laatste camperdagen natuurlijk niet onthouden.

Na aankomst in San Francisco op camping San Francisco RV resort hebben we die avond nog een strandwandeling gemaakt en genoten van de mooie zonsondergang!

De volgende dag zijn we per bus en BART (metro) naar San Francisco downtown gegaan. Daar zijn we naar het visitor center geweest voor informatie in te winnen. Per bus (streetcar, 2 dollar per persoon per rit) hebben we de stad bezocht.
Ondanks dat we al eerder kennis hebben gemaakt met het feit dat er veel zwervers zijn in San Francisco, schrokken we weer van het aantal. Dit neemt natuurlijk niet weg dat we wederom weer heel erg van de stad hebben genoten!

Na een paar dagen stil te hebben gestaan, werd het weer tijd om wat mijlen af te leggen.
Naast de camping in San Francisco ligt de highway 1 en deze zijn we gaan volgen tot aan Los Angeles.
Wat was dit een mooie route zeg! De ruige kustlijn in combinatie met mooi weer (wel heel veel wind waardoor een vestje niet overbodig was), kamperen naast de zee en mooie wandelingen, maakten onze laatste dagen compleet!
we hebben overnacht in Marina, Pismo beach en lake Casitas. De laatste bestemming is niet gebruikelijk als de route gereden wordt maar door de toenemende, hevige wind aan zee zijn we het binnenland in gereden waar het al snel een stuk warmer was. Lake Casitas ligt maar 12 mijl van Ventura vandaan en ligt dan ook redelijk aan de route.

We wilden voor de laatste nacht op een camping staan nabij Moturis. We hebben voor een camping in Long Beach gekozen (Golden Shore rv resort) Deze ligt ongeveer een half uur vanaf Moturis vandaan.
Na een verkoelende duik in het zwembad van de camping werd het dan echt tijd om onze koffers te gaan pakken en de camper leeg te ruimen.

De volgende ochtend wilden wij rond 10u bij het verhuur station van Moturis zijn aangezien zij ons om 11u naar de luchthaven zouden brengen. Door het drukke verkeer in Los Angeles en de ochtendspits, zijn we om 9u op de camping vertrokken.
Na een inspectie van de camper door een medewerker en het afrekenen van de uren die de generator heeft gedraaid, hebben we de koffers in het shuttle busje gezet en hebben we ons af laten zetten.
Die middag hebben we via Alamo een auto gehuurd en hebben de stad verkend. Het leek ons beter om dit per auto te doen in plaats van camper. Dit bleek achteraf ook een heel verstandig besluit te zijn geweest want de camper zou echt te groot zijn geweest in de stad.

Een auto huur je voor 24 uur wat betekent dat we deze eigenlijk de volgende dag konden inleveren. Aangezien we de volgende dag naar huis vlogen, zouden we geen gebruik meer maken van de auto en het parkeren van de auto bij het hotel 27 dollar kost, hebben we de auto diezelfde avond nog ingeleverd.

We verbleven in het Marriott airport hotel waar Alamo ons met een gratis shuttle busje heeft afgezet.
De volgende ochtend zijn we ook weer met een gratis shuttle busje naar de luchthaven gegaan. Deze stond toevallig al klaar bij het hotel maar het kon ook gerust nog 20 minuten hebben geduurd voordat hij er was werd ons bij de receptie verteld.

De terugvlucht is heel goed verlopen en nu is het uitkijken naar een volgende reis!