Vertrek

Door Ron op 24 juli 2015 18:52
Zondag vertrekken wij richting met de kinderen richting NY. Daar halen wij een camper op en vertrekken richting Canada

New York 1

Door Ron op 31 juli 2015 10:44
Dag 1 Aankomst New york We hadden dit keer geen zin in gedoe om in het hotel te komen en dus een shuttle genomen richting hotel. Met 8 toeristen werden we in een brocante busje gepropt en keurig afgezet bij het hotel. Het hotel wat we geboekt hadden komt uit de zelfde tijd als het busje. Zoals in veel hotel in New York zijn ze wat blijven steken in de tijd. Ze voldoen wel keurig aan alle eisen voor de veiligheid en was er op properheid ook niets aan te merken. Nadat we alle gedoucht en uitgerust hadden zijn we de grote stad gaan verkennen. Heerlijk om de sfeer van deze stad op te snuiven.

New York 2

Door Ron op 31 juli 2015 10:47
Dag 2 Tamelijk vroeg uit de veren en met Tom opzoek naar een lekker ontbijt voor de dames. Dunkin donuts werd het uiteindelijk. De dames waren blij verrast met deze keuze. Na het ontbijt op naar wat geplande activiteiten. Geheel onverwacht kwamen op Grand Central een Applestore tegen. Hierna naar Nike Town. Tom met moeders konden het niet laten om ook nog de Applestore bij Centralpark te bezoeken. Na al dit shoppen door Centralpark naar het American Museum of Natural History. Daar wilden de kinderen alle beroemdheden uit de film ontdekken. Bij aankomst een rij van meer dan 1.5 uur. Met de hete zon werd dit wel een aardige opgave. Na 30 sec. In de rij kwam er een man op on af en vertelde ons een kortere route zonder rij. Een beetje achterdochtig volgde wij zijn advies op, en waren wij 10 min later binnen. Met 45 zalen was het wel zoeken naar al die beroemdheden uit de film. We hebben ook niet alles kunnen vinden. Inmiddels had de vermoeidheid zijn intrede gedaan en zijn we opzoek gegaan naar een airco gekoelde ruimte om wat te drinken.

New York 3

Door Ron op 31 juli 2015 11:10
Dag 3 Tom lag om 7:00 uur nog in diepe rust net als de rest van de familie. En dus ben ik rond die tijd zelf richting Dunkin Donuts gegaan. Onderweg nog een presentje gehaald voor Ilonka. Omdat met de aanschaf van dit cadeautje een email verstuurd zou worden ben ik met rasse schreden richting het hotel gelopen. Gelukkig stond ze onder de douche en kon ik het op bed neerzetten. Het duurde wel even voordat ze het in de gaten had. Deze dag hebben kaartjes kunnen kopen om met een watertaxi te kunnen hoppen richting downtown. Dit idee was van Ilonka omdat het een zeer warme dag zou gaan worden. Het kopen van deze kaartjes kon alleen via een app. Dus in de lobby van een ziekenhuis de app gedownload en op weg naar Wallstreet. Onderweg nog een tussenstop gemaakt om even wat te eten. Aangekomen in dit deel van New York zat er maar een ding op en dat was richting het nieuwe WTC zeg maar. Wel een beetje aan de prijs om in slechts 50 sec van 0 naar verdieping 102 te gaan maar best spectaculair. Hierna terug met de watertaxi waar een rij stond van 200 meter. De wachttijd was echter maar 20 minuten. In de avond richting Time Square omdat Tom nog even een speciaal petje ging halen voor een vriend.

New York 4 vertrek

Door Ron op 31 juli 2015 11:32
Vertrek uit New York. Een dagje ergernis zullen we maar zeggen. We zijn tot de ontdekking gekomen dat het reizen met bus vanuit deze grote stad best wel even een dingetje is. Het meest opvallende van die dag was dat een jongen bij de bus 1,25 dollar te kort kwam. Hij probeerde de buschauffeur nog te overtuigen maar dit mocht niet baten. Ilonka gaf Tom 2 dollar voor die jongen. Tom gaf de 2 dollar en kreeg toen een Hug. Via omzwervingen en uiteindelijk het laatste stuk met taxi waren we rond 13:00 uur op de plaats waar onze camper gereed stond. Nou ja dat dachten we. De camper vertoonde nog al wat gebreken. En omdat ook de douchedeur vervangen moest worden door een douchegordijn konden wel alvast even boodschappen doen. Dat scheelde weer wat tijd. De camper is groot maar dan heb je het ook wel gehad. Het ontbreekt nog al aan wat luxe. Tja luxe zal je zeggen je gaat toch kamperen? Maar bij zo'n camper verwacht je toch nog wat. Ik zal er niet al teveel worden aan vuil maken maar ook hier is het woord brocante op zijn plaats. De weg richting Washington hadden we snel gevonden al was dat wel via een zeer smalle brug waar de helft van de tegenliggers even een pasje terug moest doen om ons een vrije doorgang te geven. Wel hadden we binnen no time een leuke camping gevonden. Nog even zwemmen eten en naar bed.

Washington

Door Ron op 02 augustus 2015 11:06
Na een vroege duik in het zwembad geheel fris weer richting Washington. De rit verliep voorspoedig via de I-95. Een camping was ook hier snel gevonden. Zoals elke dag nog even met Tom richting zwembad even een frisse duik nemen. In de winkel lagen marshmallows deze hebben in de avond na de bbq op een stok geprikt en zoals het hoort boven het resterende vuurtje gehouden.

Richting Buffalo

Door Ron op 02 augustus 2015 11:25
Deze dag stond in het teken van wat kilometers afleggen. Maar Sanne wilde nog even langs een Nike store. Ipv 9:00 uur waren we nu 12:00 uur onderweg maar we hadden wel al een lunch genoten bij Wendy's. Onderweg nog even ruim honderd liter in de tank gemikt en karren maar. Een deel van het gezin deed zo nu en dan een dutje. Om 16:30 een camping gevonden. Ilonka had heerlijk gekookt. Na het eten nog een potje yahtzee. Als afsluiter een wandelingetje over de camping. Wat hier erg opviel waren de grote hoeveelheid golfkarretjes die de weg wat onveilig maakte. De kinderen werden met deze golfkarretjes van het zwembad opgehaald anders werden ze niet vet genoeg. De nacht was een stuk frisser dan voorheen.

Richting niagara watervallen

Door Ron op 04 augustus 2015 11:50
De dag begon heerlijk op tijd ver voor 9:00 uur waren wij op weg. Maar toen! Een hoop gerommel aan de achterkant van de auto. De stukken rubber vlogen over de weg. Boven op een heuvel konden we onze camper op een veilige plaats langs de kant zetten. Na inspectie was een van de vier achterbanden gescalpeerd. Het staal in de band was zichtbaar. Er was iets losgelaten in de wielkas. Nu was ik al niet zo heel positief over deze firma maar nu werd het toch maar eens duidelijk waarom Campers en auto's in de verhuur er nooit zoveel kilometers hebben opzitten. Deze camper was de 112000 km al gepasseerd. En dus is het wel duidelijk waarom aan dit verhicle zoveel mis is. We staan op dit moment al ruim 2 uur te wachten op assistentie. De assistentie bellen leek makkelijk. Maar lange wachttijden is hier waarschijnlijk normaal. Het is weliswaar zondag maar we staan nu ook weer niet in midden in de woestijn. Gelukkig schijnt de zon. Zit ik hier met tafel en koffie langs de weg alleen mijn tijd een beetje te verdoen. We hadden vandaag Buffalo willen bereiken maar dat zit er op deze manier waarschijnlijk niet meer in. Met dank aan Cruise America. Op weg naar de camping nog een fors ongeval voor ons zodat we nog een klein half uurtje om moesten rijden. Uiteindelijk waren ipv 13:30 waren we nu om 20:00 uur op de plaats van bestemming.

Niagara

Door Ron op 09 augustus 2015 11:00
Deze dag zijn we boodschappen gaan doen. De camper afgeladen en hierna naar de beroemde watervallen gegaan. Niet dat deze zo spectaculair hoog zijn maar met name stroomt er heeeeel veel water door. Dit geeft dan ook een overweldigend effect. Tijdens het bezichtigen zagen we mensen onder aan deze waterval staan met blauwe jasjes. Zelf dacht ik dat dit de mensen waren die een boottochtje gingen maken van 17 dollar p.p. maar de de familie dacht daar anders over. Om een lang verhaal kort te maken. Ook wij gingen voor 1 dollar p.p. naar beneden en hebben daar wat blauwe jasjes geleend zeg maar. En zo konden ook wij ons geheel nat tussen de rest van de toeristen begeven. In de avond zijn we terug gegaan richting de watervallen om ze nog eens gezien geheel verlicht in soms kitscherige kleuren. Kortom een top dag.

Toronto

Door Ron op 09 augustus 2015 11:01
Richting Toronto gereden en hier besloten om er nog een dagje stad bij te doen. De volgende ochtend rond 10:30 vertrokken. Met de bus vanaf de camping waren wij om 12 uur in downtown Toronto. Zo rond het middaguur een hotdog langs de weg genomen. Deze hotdog kon je wel versieren met 20 verschillende ingrediënten. In de avond zijn we live honkbal gaan kijken. De Blue Jays tegen de Minnesota ..... Zo konden we de echte sfeer proeven van deze sport. Om op deze tijd 23:30 weer op de kamping te komen was niet echt makkelijk, maar door de zeer vriendelijke werknemers van het openbaar vervoer werden we uiteindelijk voor de camping afgezet. Het was toen wel inmiddels 00:30.

Kingston

Door Ron op 09 augustus 2015 11:06
Het kompas werd richting Kingston gezet. Onderweg nog naar een appeltaart fabriek geweest. Maar rond de klok van 15:00 uur waren wij op een mooie stek geland. Aan het Ontario meer. Een paar kano's gehuurd en nog een uurtje gepeddeld. Bij het instappen schrok Ilonka nog van een slang die zich vlakbij haar door het water bewoog. Onderweg kwamen prachtige vogels tegen. De volgende ochtend zijn wij nogmaals deze kant op gegaan om er nog een paar plaatjes van te schieten.

Ottawa

Door Ron op 09 augustus 2015 11:21
Gewoon een paar uur rijden om bij een camping te genieten vaan een stuk natuur. In de middag aan tafel kwam een mini eekhoorn mee eten. Gewoon aan tafel. Was best gezellig. Echt stil zitten bleef ie niet. Elke keer rende hij met volle wangen naar een holletje waar hij zijn voorraadkamer aardig aan het vullen was. De avond verliep zoals gewoonlijk eerst het vlees op de bbq leggen en hierna boven het resterende vuur als dessert de bekkende spekjes voorzien van een bruin laagje.

Rust

Door Ron op 09 augustus 2015 11:24
Een rustdag richting Ottawa. We kwamen uit op een camping in het plaatsje Renfrew. Hier hebben besloten om een potje horse shoe te spelen. Nee dat kon niet want die waren ze aan het schilderen. Nou doe dan maar een emmer ballen voor de golf range vroegen we aan deze dame. Nou dat kon ook niet want de golfballen waren op. Dus bleef er niets anders over dan midgetgolf. Dit mocht dan wel gratis zei de dame. Bij de de midgetgolfbaan aangekomen wisten we ook waarom. Alles was met een handicap omdat bij de meeste banen wel iets ontbrak. Maar goed we waren bezig. Omdat we hadden besloten om de volgende dag naar het grootste waterpretpark van Canada te gaan zijn we op deze camping nog een extra nacht gebleven.

Waterpret

Door Ron op 10 augustus 2015 16:48
Vroeg uit de veren en richting dit waterpretpark met de naam Calypso. Het weer zat mee al was het in de ochtend iets fris maar in de middag scheen de zon volop. We hebben genoten van waterglijbanen en andere attracties. Met name het golfslagbad was spectaculair. Als afsluiter 3 keer een lazy river.