Camperreis door West Amerika vanuit Phoenix AZ

Door Ton te Nijenhuis op 14 april 2017 9:19
Ook nu nemen we weer een C-30 van Cruise Amerika mee, veel ruimte en maar iets groter dan het kleinere broertje de C-25.
Globale route van park naar park:
Joshua Tree, Death Valley, Lake Mead, Valley of the fire, Zion NP, Bryce NP, Capitol Reef, Arches, Monument Valley, Lake Powell,  Grand Canyon, Mesa Verde en ga zo maar door, terug naar Phoenix.
Onze camperreis start dinsdagmorgen 2 mei in Phoenix.

Een reactie op ons reisblog zullen we leuk vinden.

De eerste dag

Door Ton te Nijenhuis op 03 mei 2017 2:56
Gisteren de dag van mijn leven meegmaakt bij de controle op het vliegveld. Ik zie er wellicht niet meer zo betrouwbaar uit, zodat ik alle denkbare controles kreeg. Handmatige controle, met alle beschikbare aparaten en zelfs de drugscontrole, zelfs de douane medewerker moest er achteraf omlachen en wenste me een fijne vakantie.

Vanmorgen in Phoenix Mesa de camper opgehaald bij Cruise Amerika. We werden ontzettend vriendelijk verwelkomt door Karin de plaatse manager. we krijgen een splinter nieuwe camper mee. Als eerste is het altijd boodschappen halen een hele kar vol, echt mijn hobby, dus niet. We doen het vandaag rustig aan en overnachten op de Dessert Gold rv camping in de buurt van Brenda .

Een mooie camping met een lekker zwembad, dat mag dan ook wel bij 37 graden vandaag.

Joshua tree NP

Door Ton te Nijenhuis op 04 mei 2017 4:20
Vandaag zijn we naar het Joshua Tree N.P. gereden, een mooi park, mooier dan dat we vooraf verwacht hadden. Lekker rustig het park bezocht en aan het eind van de middag naar Joshua Tree rv park gegaan om te overnachten. Helaas was dit rv park smerig, smerig,  gelijk besloten maar door te rijden naar de KOA in Barstow. Helaas onderweg heeeeel veeeel verkeer, files en opstoppingen, vandaar dat we pas met het donker aankwamen in Barstow. Gelukkig werden we hier vriendelijk ontvangen en kregen we een mooi plekje op de camping.

Shoshone

Door Ton te Nijenhuis op 04 mei 2017 23:59
Omdat we gisteren een vrij lange dag onderweg waren hebben we besloten om vandaag een kortere rijdag te maken. Tegen het. Middaguur kwamen we in Shoshone aan in het gelijknamige rv park. Omdat we vroeg waren konden we de mooiste plek uitzoeken.

Shoshone ligt dicht bij Death Valley.  Het is vandaag ruim 35 graden en erg warm, alleen de lucht vochtigheid is maar 10% en dat maakt het weer minder erg.  Vanmiddag een deel van Death Valley bekeken, maar wel veel te warm om uitgebreid te gaan wandelen.

De temperatuur voor de komende dagen is zo hoog, dat we besluiten niet verder Death Valley te verkennen en door te reizen richting de Hoover Dam. Ja het klopt we slaan dit jaar Las Vegas over. Gisteren avond was het nog 29 graden om 23 uur en vanmorgen was het 5 graden. In de woestijn wisselen de temperaturen zich behoorlijk af en kan het zelfs onder O graden uitkomen.

Bouldercity nevada

Door Ton te Nijenhuis op 06 mei 2017 0:15
Een rustig dagje rijden naar Bouldercity net onder Las Vegas. Zoals al eerder aangegeven slaan we dit keer Las Vegas over. De temperatuur is ook vandaag weer behoorlijk hoog.  We staan op de Canyon trail RV park, een mooie camping, niets mis mee.

Na het inchecken vertrekken we naar de Hoover dam, niet ver van de camping waar we staan. Ook dit jaar moeten we met de camper weer door de controle. Alle kleppen moeten open en de controleur controleerde of er geen verstekelingen aan boord waren. Ook binnen in de camper werd de controle uitgevoerd. Alles oke en we mogen naar de dam rijden. Het was even moeilijk om met de camper een parkeerplaatsje te vinden, maar het is weer gelukt.

St.Georg-Hurricane

Door Ton te Nijenhuis op 07 mei 2017 3:05
We vervolgen onze route langs een prachtige weg via Lake Mead naar Valley of the Fire, een mooi State Park.

Ter info, state park is een plaatselijk park en valt niet onder de Nationale Parkenpas.
Aanhet eind van de weg vervolgen we de snelweg richting Hurricane.
Aangekomen in Hurricane, op zaterdag !, zijn bijna alle campings al vol. Was dus niet handig, maar op de Koa in St.George nog was nog wel een plekje vrij. Duurde een tijdje want administratief zat het dit keer niet goed, vier verschillende boekingen zaten door elkaar, gevolg twee campers op 1 plek en dat kon niet. Stapelen was ook geen optie, dus de hele administratie moest worden herzien voordat we een plekje kregen. Zondag stond Coral Sand Dunes op het programma,  alleen de tomtom kon voor ons een zandweg vinden, die niet geschikt is voor zware campers. Dus weer rustig teruggereden en een bezoek gebracht aan de plaatselijk walmart.

Zion nationale park

Door Ton te Nijenhuis op 08 mei 2017 22:20
Vandaag zijn we doorgereden naar Zion National Park, weer een van de mooiere parken. Met de park shuttle zijn we naar de verschillende stopplaatsen gegaan waar we een trail konden volgen.  Na het park zijn we richting Bryce Canyon gereden, maar eerst  onder de tunnel door, hiervoor moesten we $ 15 betalen, want alle verkeer van de andere kant moest wachten tot wij er door waren.

Stoer dat wel. Morgen gaan we Bryce Canyon bekijken.

En wat dacht je wat, verwachten ze hier dat het vanacht gaat vriezen, waterslang aansluiting er af halen!!

Bryce Canyon

Door Ton te Nijenhuis op 09 mei 2017 22:04
Vanmorgen vroeg wakker omdat het erg koud was, minus 2 graden, tewijl we ook 35 graden in de plus hebben gehad.

We hebben het park bezocht, bleef nog erg koud. Blijkbaar is in deze periode het bezoek af te raden, want al jaren is het erg koud hier. We hebben de route voortgezet door de weg 12 te volgen naar Torrey, waar we op de camping Thousand Lakes staan. Morgen gaan we naar Capital Reef n.p. En daarna door naar Moab.

Moab - Arches - canyonlands N.P.

Door Ton te Nijenhuis op 10 mei 2017 21:02
Na een lekker ontbijt vertrekken we richting Moab. Zoals voorspeld was door weeronline, heeft het de hele weg van Torrey naar Moab geregend.  Helaas hebben we daardoor de mooie uitzichtpunten van Capital Reef moeten missen, zelfs een trail lopen zat er vandaag niet meer in.

In Moab hebben we bij citymarket maar eerst boodschappen gehaald en ons ingeschreven bij de Slickrock campground voor twee nachten. Het weer knapt al wat weer op en de verwachting voor morgen is mooi weer , dan gaan we naar Arches en eventueel naar Canyonlands.

Arches en Canyonland

Door Ton te Nijenhuis op 11 mei 2017 21:31
Als je in Moab bent moet je uiteraard naar Arches N.P. en als het kan ook naar Canyonland N.P.

Vanmorgen waren we om 8 uur al op weg naar Arches en dat was maar goed ook, want er zijn maar een beperkt aantal parkeerplaatsen voor campers, oeps sorry voor r.v.'s zeggen ze hier. Je valt hier van de ene in de andere verbazing zoveel moois is hier te zien. We zullen er een paar foto's bij doen, we hebben er veel te veel gemaakt.

Uit Arches slaan we rechts af en vervolgen de weg richting Canyon lands N.P. Niet zo geweldig als Arches maar zeker een bezoek waard. Op de terugweg kun je ook nog Death Horse state park meenemen.

Mesa verde

Door Ton te Nijenhuis op 12 mei 2017 23:03
Vandaag zijn we doorgereden naar De camping Mesa Verde in Mancos Colorado. Onderweg moesten we even wachten bij een stoplicht, of meer een bord met stop er op, waar de flagman, zo heet deze stoplicht beheerder , gezellig 10 minuten met ons kon kletsen, hoe goed het nu was in de USA.......

Nadat we op de camping een plek aangewezen hebben gekregen van twee aller vriendelijkse dames, zijn we na de lunch doorgereden naar Mesa Verde N.P. Tegen de avond weer terug op de camping, waar we konden genieten van ons eigen hot tub.

Monument Valley

Door Ton te Nijenhuis op 13 mei 2017 18:52
Vandaag is het zaterdag en we gaan richting Monument Valley en hopen op een plekje bij Goulding's Camp Park. In het weekend een onbegonnen zaak omdat ze altijd geheel vol zitten, maar we hebben geluk en kunnen 1 nacht blijven staan. Oke dan dan we vanmiddag ook maar gelijk de basic tour door Monument Valley.  Een mooie tour die ik iedereen zou aanraden. Keuze uit verschillende tours, maar de basic vonden wij lang genoeg, 2,5 uur. Komen we terug van de tour blijkt dat er ook hier een fout gemaakt is dat twee campers op de zelfde plek staan. Ook hier weer paniek al om, we hebben betaald dus zoek het lekker uit.

Lake powell

Door Ton te Nijenhuis op 14 mei 2017 23:07
Vandaag aangekomen in lake Powell op r.v. Park Wahweap bij het dorp Page.

Onvoorstelbaar dit hebben we nog niet eerder meegemaakt in de maand mei, ook hier zijn alle campings bijna vol.

We hebben alleen nog een no hookup plekje kunnen bemachtigen, voor 1 nacht. Ook nog ff boodschappen halen bij walmart, niet echt mijn hobby, maar je moet wel.

Morgen staat de boottocht door Antelope canyon op het programma, eens wat anders dan wandelen door de canyon. Het gekke op de camping was wel het tijdverschil, op het eind van de camping was het een uur later dan aan het begin van de camping. Dit kwam omdat de tijdgrens dwars door de camping loop.

Williams Arizona

Door Ton te Nijenhuis op 16 mei 2017 1:11
Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken naar Antilope Boottours. We konden met de boot de Antilope canyon bezoeken op een heel relaxte wijze.

Daarna doorgereden naar De Grand Canyon en hier op de vele stops de canyon kunnen bewonderen. Op het visitors centrum aan het eind van het park, was het een puinhoop van jewelste. Alle drie de parkeerplaatsen waren overvol, de speciale rv parkeer plaatsen waren bezet door auto's met gevolg een draaien en keren van campers om een plek te vinden. Uiteindijk hebben we geluk en vinden een plekje. Nu kunnen we de Grand Canyon verder bewonderen. Vanuit de Grand Canyon rijden we naar Williams om een plekje te krijgen op de r.v. plaats van Grand Canyon Railway hotel. En ja hoor wat dacht je wat, krijgen we plek 317 toegewezen en.....ja daar staat al iemand. Weer paniek in de organisatie voor de derde keer en we krijgen plek 227 die wel vrij was. Met de shuttle worden we naar het zwembad en de hottub gereden, wel extra luxe.

Sedona

Door Ton te Nijenhuis op 16 mei 2017 20:34
Vanmorgen hebben we eerst het centrum van Williams onveilig gemaakt, getankt, doorgereden naar Sedona.

We zijn via de 89a binnendoor gereden naar Sedona, een weg die op geen enkele wijze lijkt om de andere Amerikaanse wegen.

Haarspeldbochten achter elkaar, geweldig mooi om te rijden. We overnachten op Rancho Sedona RV Park op plek nr 54 een van de mooiste plekken op het park. Kwestie van al je charme in de strijd gooien.

Slide Rock State Park

Door Ton te Nijenhuis op 18 mei 2017 19:52
Na een heerlijk ontbijt vertrekken we vandaag naar Slide Rock State Park, dicht bij Sedona. Het is onze laatste dag in Sedona en we maken er nog even een mooie dag van. Normaal gesproken moet je voor een state park extra betalen, alleen bij dit park kun je ook met de Nationale parkenpas gratis naar binnen. Morgen staat Holbrook de Koa op de planning en dan gaan we door naar Petrified Forest National Park op de planning.  Helaas is het maximale aantal mb voor foto's al bereikt en kan er geen foto meer bij.

Holbrook Arizona

Door Ton te Nijenhuis op 19 mei 2017 21:32
Vandaag vertrokken vanuit Sedona naar Montezuma Well en daarna doorgereden naar Montezuma Castle N.P.  Dit keer slaan we Tuzgoot N.P. over, omdat dit park niet op onze route ligt naar Holbook.

In Holbrook aangekomen staan we nu op de Holbrook/Petrified Forrest KOA. Planning voor morgen is het park en de Painted Dessert die er achter ligt te gaan bezoeken.

Zoals eerder gemeld, kunnen we helaas geen foto's meer uploaden, we zitten boven de limiet van 20 mb.

Petrified Forest

Door Ton te Nijenhuis op 20 mei 2017 22:36
Vandaag hebben we een rustig dagje ingepland naar Petrified Forest en Painted Dessert. Het is er vandaag lekker rustig en we kunnen in ons gemak alles bezichtigen. Dit park is voor de natuurliefhebbers een must. Het park ligt op 20 miles van de camping.

Payson

Door ton te nijenhuis op 20 mei 2017 22:40
De laatste route voert ons naar Payson waar we overnachten en beginnen met het inpakken van de koffers.

Het is zeker geen straf om binnendoor te gaan naar Payson, met name na het dorp Heber kom je in een prachtig bergachtig natuurgebied. Hier zijn zeker een 10 tal campings, wat aangeeft dat dit een mooi natuurgebied is. Als je mogelijkheid hebt stop dan direct na binnenkomst in Heber bij de houtsnijderij aan de rechterkant van de weg. Onvoorstelbaar mooi houtsnijwerk, tafels om je vinger bij af te likken, in 1-woord een prachtige winkel, voor de echte liefhebber.

Vanaf hier gaat het de volgende dag terug naar Phoenix, waar we de camper weer inleveren bij Cruise America.

Cruise Amerika

Door Ton te Nijenhuis op 20 mei 2017 22:46
De laatste dag is het inleveren van de camper, maar...... Eerst gaan we nog even naar Arizona Mills cir, in Tempe waar we het grote winkelcentrum willen bezoeken om de laatste inkopen te doen.

Dan inleveren van de camper, per taxi naar het hotel en de volgende dag met het vliegtuig huiswaarts. Al met al een geweldig mooie reis, waar we hebben kunnen genieten van de de vele natuurparken. In drie weken hebben we maar liefst 17 natuurparken gezien.

Mocht je na het lezen nog info willen, kun je ons via Travelhome altijd mailen.