Dag 1 - reis naar Vancouver

Door Margreet op 05 september 2018 6:55
Vandaag gaat het beginnen.
Lekker op tijd naar de luchthaven, gebracht door Leon. Alles verliep lekker snel. Op Schiphol hadden ze bij deze beveiliging nieuwe instrumenten waardoor we niet alles uit de tassen hoefden te halen, zoals laptop, Ipad enz. Da's heel handig. Daar nog voldoende tijd om alvast wat toiletartikelen te scoren, kortom ontspannen aan de reis begonnen.

Prima reis gehad, kan ook niet anders als het vliegtuig de naam van een nichtje draagt............

In Vancouver aangekomen met een shuttle busje naar ons hotel gebracht. Beetje verouderd maar prima en heerlijke bedden. We hebben nog even een flinke wandeling gemaakt en daarna om 20.00 uur naar bed, langer konden we het niet volhouden.

Dag 2 - Vancouver

Door Margreet op 05 september 2018 7:05
Vroeg wakker want ja, we waren ook vroeg gaan slapen. Dominique is vandaag 50 jaar geworden! Met een kopje thee wat mailtjes weg zitten werken en daarna op pad. Met busje naar de skytrain tot waterfront. Ontbijt bij Tim Hortons. Aardige mevrouw bij de toerist information. Het regent-bah! Tickets voor hop on hop off zowel voor city als parkroute. Was super leuk. Veel gezien. Eerste keer eruit was bij Gastown. Gekeken ook bij de gasklok, super leuk en ook dit gebied erg gezellig en prettig. Bij Grandville Island met klein bootje overgestoken. Super leuk met foodmarket en lekker buiten eten. Daar nog wat rond gelopen en weer de bus verder gepakt. In stanley Park eruit bij de totempalen. Terug in de stad gegeten bij de foodmarket van pacific city winkelcentrum. Terug naar de luchthaven en vanaf daar weer met busje naar het hotel terug. Prachtige dag gehad, helemaal kapot en om 10 uur ofzo lagen we alweer te slapen.

Dag 3 - Vancouver

Door Margreet op 05 september 2018 7:17
Ook vanmorgen weer vroeg op. We moeten nog erg aan het tijdsverschil wennen blijkbaar.
Eerst maar weer een bakkie thee en wat mail weg. Toen op pad weer naar de skytrain en terug naar downtown.
Ontbijt bij Tim, kaartjes voor de Capilano Suspension Bridge gekocht. Wordt je netjes met een bus naar toe gebracht. Daar lekkere wandeling gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht en natuurlijk over de hangbrug. Pfff best wel spannend. Dominique nog tussen de toppen van de bomen gelopen. Daarna nog de cliff walk gedaan. Was prachtig!

Terug naar de stad geluncht op Canada place op een bankje met een broodje van de Subway en daarna direct doorgelopen naar de uitkijktoren van Vancouver. Omhoog met de lift en echt een prachtig uitzicht. Weer beneden met de bus naar Robson street, de winkelstraat van Vancouver. Die viel ons bitter tegen. Terug de bus gepakt en nog een klein stukje gelopen en lekker in Gastown op een terrasje gaan zitten, heerlijk! Genieten, nog even paar winkeltjes in en uiteindelijk gegeten vlakbij het station/ingang skytrain. Heerlijk gegeten en daarna weer luchthaven/busje naar hotel.

Lekker slapen morgen vroeg op! want we gaan de camper halen.

Dag 4 - camper ophalen en Nanaimo

Door Margreet op 05 september 2018 7:57

Inmiddels zijn we nog steeds makkelijk vroeg wakker dus 7.30 klaar staan om opgehaald te worden naar Point Roberts. Dat ligt dus echt direct over de grens in Amerika. Aardige jongen haalde ons op. Bij een ander hotel nog 2 Zwitserse jongens.

Bij de grens eruit en alle handelingen als foto en vingerafdrukken gedaan plus administratie kosten betalen natuurlijk……..Verliep soepel en in prettige sfeer. Over de grens draai je dan direct de parkeerplaats van Best Time RV op.

Daar zeer uitgebreide uitleg over de camper gekregen. Perfect. We mochten nog spullen uitzoeken van achtergebleven spullen van andere reizigers. Koffiefilterzakjes/ afwasmiddel en chemicaliën voor in het chemisch toilet. Mooi makkelijk allemaal.

Dan op pad, eerst naar de Wallmart en flink inkopen gedaan. Wel uitkijken natuurlijk dat we niet te veel vers spul meenemen want dat mag straks weer niet de grens over als we naar de USA gaan. Dan op weg naar de ferry richting Vancouver Island.
Daar aangekomen blijkt dat alles vol zit en we helaas moeten wachten tot de boot van 16.45 uur. Tis niet anders. We eten eerst even iets en gebruiken dan onze tijd om de camper in te richten. Koffers uitgepakt, boodschappen een plekje, ja hoor het wordt al helemaal ons huis.
Achter ons in de rij staat een aardige meneer die af en toe om een praatje verlegen zit, maar waar het best gezellig mee kletsen is. Hij komt ons waarschuwen dat we heel misschien toch met de boot van 15.15 mee kunnen. Dus wij ons klaarmaken voor vertrek, en ja hoor......we kunnen mee! Dat is fijn, komen we toch niet zo laat in Nanaimo op onze eerste camping aan.

Van Best Time RV een kleine BBQ gekregen en die dan vanavond maar direct in gebruik genomen. Prima eerste dagje zo!

Dag 5 - Ucluelet

Door Margreet op 07 september 2018 1:09

Vandaag voor het eerst in de camper geslapen. Was ff wennen. D had er de meeste moeite mee. Tis krapjes en direct tegen een wand aanliggen is ook ff wennen. Maar goed, na het ontbijt weer inladen en op weg naar Ucluelet. We zijn best rap weg, of we nooit anders hebben gedaan…….

Mooie tocht, over highway 4, vaak langzaam rijden, slingerweg enz. Onderweg paar keer uitgestapt om eea te bekijken. Eerste stop gemist. Tweede eigenlijk ook, daarna de little Qualicum Falls PP bekeken. Besloten toch terug te rijden naar Coombs. Bleek hele goede keus! Was een leuke winkel met geiten op het dak! Allerlei lekkernijen ingeslagen, zoals lekker brood/broodjes. Ze verkopen producten van over de hele wereld. Zo ook Nederlandse stroopwafels, drop en HAK-spinazie, hihi.

Daarna doorgereden naar de camping. Ivm met het Laberday-weekend hadden we deze camping ook van te voren geboekt. Ucluelet campground ligt mooi, aan een haventje. Leuk plekje. wel een omhoog lopende afvoer, dus niet de volledige hook-up gebruikt. Gelukkig hebben we grote afvaltanks.
Ook bleek bij aankomst dat 1 van de lades waar we ook onze laptop in hadden gelegd, niet meer wilde sluiten. Was blijkbaar een beetje te zwaar beladen geweest. Een behulpzame en handige jongen van de camping heeft em voor ons gerepareerd. helemaal fijn, we zullen de laptops voortaan ergens anders bewaren (in bed.........).

Nog even lekker buiten gezeten, gegeten en gedoucht! (gaat overigens weer uitstekend in de camper).
Een potje Catan en Quixx gedaan en toen lekker gaan slapen.

Dag 6 - Ucluelet

Door Margreet op 07 september 2018 1:13

Stuk beter geslapen, inmiddels zijn we blijkbaar gewend aan ons huis! Buiten ontbeten, goed te doen maar de zon komt er toch niet door. Dus met lange broek aan vertrokkken voor een trail by the lighthouse. Was erg mooi, om iedere hoek was er een nog mooier uitzicht op the Pacific!

Daarna terug naar de camping. Rustig aan gedaan. Boekje gelezen, ook heel klein beetje gewerkt. Pak hout opgestookt en de BBQ weer aangehad met het lekker brood erbij wat we gisteren in Coombs hebben gegeten. Heerlijk dagje! Tofino stond ook nog op ons lijstje maar niet bezocht. Keuzes keuzes……..

Dag 7 - Victoria

Door Margreet op 07 september 2018 1:15

Vandaag proberen we een beetje vroeg te vertrekken omdat we een tochtje van ruim 4 uur voor de boeg hebben. Gelukt…..we zijn redelijk op tijd wakker dus na het ontbijt gelijk opruimen en weg! Rond 9 uur vertrokken van de camping. Weer over de highway 4. Je merkt dat je toch al meer gewend bent aan de camper, rijdt net ff makkelijker weer.

Aan het einde van de 4 toch nog een poging gedaan om de eerste stop van de heenweg nog te gaan bekijken (watervallen), maar helaas…weer niet gevonden. Jammer dan, we zien al zoveel moois en hebben nog een paar weken te gaan.

De rit ging verder eigenlijk zo voorspoedig dat we al bijtijds op de camping in Victoria aankwamen. Wat een prachtige camping: Salish RV Haven! Een prachtige plek direct aan het water. Omdat we wisten dat er een watertaxi naar downtown Vicoria zou gaan vlakbij de camping hebben we snel een broodje gesmeerd, meegenomen en hup op de taxi! Mooie tocht door de haven van Victoria.

Bij de tourist information direct een Whale Watching tocht geboekt voor de volgende dag.

Daarna lekker door downtown geslenterd. Het is Laberday dus er is van alles te doen. Straat artiesten en een blues festival. Leuke stad, gemoedelijk, beetje Engels, zeer de moeite waard.

Dag 8 - Victoria / Walvissen

Door Margreet op 07 september 2018 6:00
Wat een heerlijke camping de Salish seaside RV haven. Alles prachtig nieuw, balzalen van douches. Keurig schoon en natuurlijk een uniek plekje. Vanaf onze camping kunnen we de boot / ferry zien vertrekken die ons morgen naar Amerika zal brengen. Maar tot die tijd eerst nog een hele dag Victoria voor ons. Vanmorgen om 9.00 uur de watertaxi naar Fishermans Wharf. Om 10 uur vertrekken we voor een Whale Watch avontuur. We gaan met een mooie boot/catamaran. Een zodiac durfde ik niet aan, dat stuitert net ff teveel over het water en ik wil dit keer mijn rug heel houden. Deze boot ging overigens ook flink hard hoor, dus we konden snel van de ene plek naar de andere als er ergens walvissen gespot waren. Wat hebben we genoten! Naast prachtige Orka’s en walvissen hebben we ook zeehonden en zeeleeuwen gezien. O en nog een zee otter. Prachtig! Wel knots zeeziek geworden en ff flink over de rand van de boot gehangen maar ja, ik had het voor geen goud willen missen en echt het was de moeite meer dan waard!

Bij terugkomst in de haven hoopte ik mezelf weer helemaal fit te voelen nu ik weer vaste grond onder de voeten had, maar helaas. Snel de watertaxi naar de camping genomen en heerlijk in bed gekropen. Dominique heeft ons laatste Canadese geld verbrast in de stad en kwam een poosje later achter me aan.

Wat een geweldige dag!

Dag 9 - Kalaloch USA

Door Margreet op 07 september 2018 6:22
Omdat de boot naar Amerika in de ochtend al volgeboekt was, hadden we die van 15.00 uur gereserveerd. Nu vertrekt de boot midden uit Victoria dus dat was 10 minuutjes rijden vanaf onze camping. Omdat je de grens over gaat moet je als wel minimal 90 minuten van te voren aanwezig zijn. Dus als wij tegen 13.00 uur zouden vertrekken waren we Keurig op tijd bij de boot. Omdat we dus nog veel tijd hadden hebben we nog es een keertje extra gedoucht. Nog even een wasje gedraaid en heerlijk in de zon genoten van ontbijt en kopje thee. We moesten wel netjes om 11.00 uur uitchecken maar als we dan de camper buiten het terrein op de parkeerplaats zetten konden we daarna gewoon weer het terrein op om gebruik te maken van het internet. Zo gezegd, zo gedaan. Wij nog even een uurtje gewerkt, onze tijd nuttig besteed.

Daarna op naar de boot. Keurig op tijd natuurlijk dus daar sta je dan 2 uur van te voren. Van de dag ervoor hadden we nog een restje macaroni over en………lang leve de camper, die even lekker opgebakken en heerlijk in de rij voor de boot zitten lunchen. De douane wist ons nog te vertellen dat we waarschijnlijk geen eieren in mochten voeren. Dachten wij netjes overall aan gedacht te hebben. Geen vers fruit, geen verse groente enz. Maar toch nog iets dus. Verder was het feit dat wij al in Amerika waren geweest (de camper ophalen was 100 meter over de grens) wel heel handig, alle controles waren dus al een keertje gedaan.

Mooie tocht op de boot, van ongeveer 1,5 uur naar Port Angeles. Lekker buiten kunnen zitten. Geen walvis meer gezien…..

De douane check in Amerika ging ook vlotjes, konden snel door, met onze eieren nog gewoon in de koelkast! Op naar Kalaloch in Olympic NP. Omdat we door de latere boot nu niet zo heel veel tijd hadden hebben we onderweg geen afslagen meer genomen om dingen te bekijken. Jammer maar het is niet anders. De camping in het national park was echt super mooi. Wat een mooie ligging zo aan de Pacific! En wat is de oceaan mooi, zeker met een mooie zonsondergang. Alleen het geluid al, met dat geluid in slaap vallen is heerlijk!

Dag 10 - Bay Center

Door Margreet op 07 september 2018 6:24

Vandaag een niet al te lange tocht op het programma dus tijd genoeg om weer even flink inkopen te doen want verse dingen hebben we helemaal niet meer (vanwege de grensovergang naar de USA). Mooie erg rustige weg helemaal over de 101 South.

We dachten in de buurt van Aberdeen wel een behoorlijke supermarkt aan te kunnen treffen en ja hoor!

Dat is ook iets waar wij van kunnen genieten. Supermarkten….liefst zo groot mogelijk en kijken wat er allemaal te koop is. Deze winkel overtrof onze verwachtingen. Prachtige zaak met heel erg veel verse dingen. Flink ingeslagen o.a. ook vers gemaakte aziatische kipmaaltijd met gebakken rijst! We hadden flink op de aanbiedingen gelet en bij de kassa vertelden we dat we dat hadden gedaan maar geen klantenkaart hadden. Of er misschien toch een mogelijkheid was om de karting te kunnen krijgen. De kassajuffrouw was erg aardig en toetste aan het einde een code in waardoor de kassa automatisch de karting terug gaf. Prachtig om te zien hoe het bedrag steeds minder werd. Zomaar 53 dollar korting! En wij hebben ons ‘ruim’ en de hele koelkast en vriezer weer bommetje vol!

Door naar de camping in Bay-center. Een KOA dit keer. En om in de smaak van de korting te blijven, ook direct onze KOA kaart laten zien wat zomaar ook weer 10% scheelt. Mooie, rustige en niet zo’n grote aangeharkte KOA camping, helemaal goed. Mooie korte wandeling naar de kust. Eigenlijk zitten we hier in een inham tussen de Grote Oceaan en het vaste land, dus we zien hoofdzakelijk Wallipa Bay, waar iedereen left van de Oestervangst.

Het is hier wat sneller fris dus na de wandeling nog net ff buiten wat kunnen drinken maar daarna toch maar naar binnen. Eten was makkelijk. 1 portie van de Aziatische maaltijd opgewarmd en jemig wat kennen ze hier toch grote porties, we hadden hier echt samen genoeg aan. Mooi werk, dan hebben we voor nog een dag makkelijk te eten!

Dag 11 Origon

Door Margreet op 08 september 2018 6:41

Vandaag zo rond 10 uur vertrokken van de camping in Bay Center. Het plan is om vandaag naar Cape Lookout State Park en dan ook de gelijknamige campground te gaan. Niet rechtstreeks, ik heb weer een lijstje gemaakt wat we onderweg willen zien.

We beginnen bij een lighthouse in de buurt van Longbeach. Daar 2 kleine wandelingen gemaakt, eentje naar het lighthouse en eentje waar je een mooi uitzicht had op longbeach.

Vanaf daar weer in de camper en richting Astoria gereden. Hier gaan we met een prachtige super lange brug over de brede Columbia River. En ook hier loopt de grens weer door het water, dit keer betreden we de staat Origon. In onze planning staat de Astoria Column. Geen idee wat het is, maar klonk goed, dus wij er maar eens naar toe gereden. Jeetje wat een stijle weggetjes! Maar wat was het de moeite waard. Een prachtige zuil van 38 meter hoog, helemaal gerestaureerd met daarop de geschiedenis van de omgeving. Je kon met een trap helemaal omhoog, maar dat heb ik lekker aan Dominique over gelaten. Je snapt dat je er een geweldig uitzicht had. Op een bankje in het zonnetje even een broodje gegeten en toen weer naar beneden, direct even de vierde, tweede en zelfs eerste versnelling van de camper (automaat-voor het dalen) uitgeprobeerd!

Via de 101 en ook nog een stukje binnendoor verder langs de kust van Origon. Wauw het ene uitzichtje nog mooier dan de ander. Echt genieten.

Eenmaal bij ons doel aangekomen hadden we pech, de campground helemaal vol. Gelukkig zijn er meer in de buurt maar eerst nog even doorgereden naar het laatste doel van vandaag Cape Kiwanda S.P. Hier ligt een reuze rots net voor de kust in het water en de rotsen aan de zijkant zijn prachtig qua kleur en formatie. Helaas ging de zon uit, maar we hebben wel lekker op het strand uitgewaaid en toch wat foto’s gemaakt natuurlijk.

Nu nog een plekje zoeken om te overnachten. Omdat we morgen richting Portland willen moeten we toch weer een stukje noordelijk dus maar eens kijken wat we tegenkomen. In Pleasant Valley is het raak, zelfs nog keus. Heerlijk rustig plekje achteraan op het terrein, tussen de loslopende konijntjes!

Zelfs een traag werkend internet hier, dus met een beetje mazzel komt dit verhaal weer in het blog terecht!

Dag 12 Portland

Door Margreet op 09 september 2018 4:48

Weer heerlijk geslapen, super rustige camping. Wel wat regen gehad vannacht en dat is een nieuw geluid zo op de camper dus dat was even wennen. Maar vanmorgen weer droog en bij het openen van de deur werden we weer door de konijntjes begroet.

Vandaag geen plannen voor onderweg, gewoon hup in 1 ruk door naar Portland. Wie weet kunnen we dan nog even naar de Saturday Market.

Reis ging heel voorspoedig. Maar eenmaal in Portland was het ff zoeken naar de eerste camping die we op het oog hadden. Eindelijk gevonden……is ie vol.

Bij een of ander fastfoodrestaurant op de parkeerplaats even wifi gebruikt en daarmee een plek gereserveerd op een andere camping net buiten Portland. Dat was gelukt dus met vertrouwen daarheen gereden. Prima plekje gekregen en ook gevraagd hoe we het beste naar Portland konden gaan. Het voorstel is met Uber. Kijk en dat hadden we al in Nice uitgeprobeerd, dus hup de app weer opgesnord en een kwartiertje later zaten we in de auto richting de stad.

Saturday market is erg leuk. Naast allerlei lekkers te eten ook van alles en nog wat aan lokale kunstenaars e.d. super leuk spul allemaal (nou ja bijna dan).

Daarna de stad in gelopen. Mooie/leuke stad met vooral veel leuke winkels ook. Bijzonder met leuke spullen ook hier weer veel lokaal geproduceerd.

O ja, nog even vergeten te vertellen maar tijdens de rit gisteren was de kan van het koffiezetapparaat uit de kast komen zetten en natuurlijk in heel veel stukjes uit elkaar geklapt. Dus wij op zoek naar een nieuwe kan of apparaat. Dat laatste is gelukt in Portland voor maar liefst $15,99. Zit nu dus aan een lekker bakkie uit mijn nieuwe apparaat.

De aankoop hebben we gevierd bij 1 van de vele bierbrouwers van Portland. Heerlijk buiten gezeten en echt een lekker biertje gedronken (iets met lime e.d. erin zodat het niet te veel gewoon bier zou zijn, ben niet zo’n bierliefhebber maar moest hier toch eentje nemen!). Er als lekker hapje (ipv bitterballen) een portie knoflook frietjes met aioli en kaas bij besteld. Het is nu 5 uur later en ik proef nog steeds de knoflook....... maar 't was wel lekker!

Nog wat door Portland gelopen, de beroemde stalen brug nog op de foto gezet en toen Uber weer gebeld en ons weer naar de camping laten brengen. Onderweg mooi licht op Mount Hood ( 3420 meter) dus dan maar uit de taxi snel een foto genomen.

We blijven hier nog een nachtje dus Portland…..tot morgen

Dag 13 - Portland

Door Margreet op 10 september 2018 6:32
Vandaag, voordat we nog een keer de stad ingaan, eerst naar de Multnomah Falls. Die liggen een klein stukje verderop langs de Interstate 84. Op een gegeven moment komen we een bord tegen dat we vanaf een parkeerplaats aan de Columbia River met een shuttle naar de Falls kunnen. we besluiten dit te doen want je weet nooit goed of je ergens de camper goed kunt parkeren en zo'n bord staat er dan niet voor niets. Super goed geregeld....we parkeren en stappen zo over op de bus. Mooie waterval, leuk klimmetje (pfff) naar de brug toe en da's toch best indrukwekkend zo over die waterval heen staan. Als je heel goed kijkt zie je mij op de foto op de brug staan.

Daarna weer op de bus terug en ons huis weer op de camping geparkeerd. Uber ge-appt en hop binnen een half uur weer in de stad. Dit keer aan de andere kant begonnen op de nw 23rd AVE. Wat een leuke straat in het Northwest district. Leuke winkeltjes, leuke eetgelegenheden, prachtige gebouwen, genieten! Tot eind van de middag de stad nog doorkruist maar toen was het ook wel op en hadden we naar ons idee alles gezien. Met Uber terug naar de camping.

Het was super lekker weer vandaag, dus heerlijk achter de camper in de zon boekje gelezen en de BBQ weer aangezet.
Morgen gaat het regenen zeggen ze..... das minder. We plannen daarom nog een extra nachtje op deze camping zodat we even een dagje kunnen werken. Tja het leven van een ZZP'ers.............

Dag 14 - Portland

Door Margreet op 11 september 2018 2:35
Just an ordinary day at the office............😉

Dag 15 - Waldport

Door Margreet op 12 september 2018 6:48
Vanmorgen regende het een beetje en sowieso waren de voorspellingen niet zo goed. Dat wordt dan een lange broek vandaag het is niet anders. Nog even snel wat mailtjes weggewerkt, dat krijg je als je een dagje hebt gewerkt, dan krijg je natuurlijk ook antwoord!

Half 11 vertrokken van de camping in Portland. We kiezen voor de langere route maar die gaat dan wel hoofdzakelijk langs de kust van Oregon en die is mooi!!!!!!

in het eerste plaatsje waar we langskomen zien we weer een hele grote Fred Meijer supermarkt. Die hebben we net in Portland ontdekt, schitterende winkel. We moeten oa even brood halen dus besluiten te stoppen. Heerlijk broodje mee voor tussen de middag en een bak koffie.....we kunnen er weer tegen. Het regent nog steeds maar maakt ons niet uit, we zitten hoog en droog. Stukje verder in McMinnville zien we opeens allemaal vliegtuigen staan. Blijkt er een aviation & space museum te zitten. Hup knipperlicht uit en wij er naar toe. Was echt super leuk en interessant. Kijk maar es op www.evergreenmuseum.org.

Ja zo gaat de tijd hard, we moeten nog wel een stukje ( we moeten niks trouwens maar het plan was om ongeveer in Waldport terecht te komen) dus toch maar weer op pad. En ja daar zijn we weer op de 101, de weg langs de kust. Wederom in iedere bocht weer prachtige uitzichten. En het is dat ik Dominique niet aan kan doen om op elke parkeerplaats/uitzichtpunt te stoppen voor een fotojaar anders....... ( nu stop ik op iets van 50 % wel😉). O en het weer is inmiddels ook opgeknapt. Mooi zonnetje boven de oceaan! En soms zo’n speciale mist, deed een beetje aan Schotland denken.

Rond half 7 stoppen we op de camping. Er stoppen achter ons nog meer campers. Dominique bonsjoerd me naar binnen en dat was precies op tijd, het laatste plekje weggekaapt! Nu niet zo’n wauw camping maar prima plekje. Even een avond wandelingetje naar de brug en het water, eten gekookt. In deze camper hebben we ook een oven, wat is dat fijn zeg. Lekker piepertjes uit de oven en broccoli met kipstukjes. Heerlijk!

Weer een zeer geslaagde dag. Ik wilde eigenlijk mijn boek uitlezen maar opeens deed het internet het wel, denk dat iedereen naar bed is en ik de enige nog ben die gebruik maakt van het WiFi..... dus ja, dan toch maar even een verslagje. Nu lekker slapen, morgen lees ik mijn boek wel uit!

Dag 16 - Roseburg

Door Margreet op 13 september 2018 7:15
Vanmorgen weer redelijk op tijd wakker. dan nu eerst maar lekker mijn boek uitlezen!

Rustig aan ontbeten en de boel weer klaargemaakt voor vertrek. we zijn een goed team en het verloopt altijd heel soepel om alles ingepakt en vertrek klaar te maken, (stroom eraf, afvoer eraf/doorspoelen enz, watertank bijvullen, prullenbakje leeg, waterketel/koffiezetapparaat/drinkwater op een plek waar het niet door de hele camper schuift), een heel lijstje dus, maar als het moet kunnen we echt in een paar minuten weg zijn. Gelukkig hebben we alle tijd....want het is vakantie!

Vandaag zakken we nog een stuk verder langs de kust, highway 101, naar beneden en op mijn lijstje staan een paar dingen om te bekijken. het is nog frisjes als we gaan en de lucht is afwisselend bewolkt met blauwe stukken of helemaal grijs en nat. Zo kwam het dus ook dat we bij 1 uitzichtpunt, waar we speciaal voor naar boven reden, gewoon midden in een dikke wolk zaten en dus bar weinig zagen. Toch krijg je daar ook weer bijzondere foto's van hoor en mag van mij de zon wel weer lekker gaan schijnen.

Het ligthouse wat we wilden bekijken was me iets te ver klimmen, maar het strand erbij was prachtig!
het begin van de Oregon Dunes hebben we gezien maar de plek waar we een mooi overzicht zouden hebben hebben we gemist, ach je kunt niet alles hebben.

Onderweg nog even een lekker bakje koffie genomen. Hier geen grote ketens als Tim Hortens of Starbucks (zijn er wel hoor...) maar vaak kleine houten hutjes particulier waar je gewoon langs op kunt rijden en koffie kunt bestellen. Bij deze hutjes is er trouwens toch nog wel een keten: DutchBros. Vandaag daar maar eens een bakje gehaald.......

Lekker op tijd op een prachtige camping in Roseburg aangekomen. We zitten hier in de wijnstreek en hebben de oceaan achter ons gelaten en rijden nu in het gebied van de Umpqua River. We hebben een heerlijk grote plaats dus we hadden ons net geïnstalleerd met een kopje thee en een boek (een nieuwe....) begint het te regenen. Zo jammer! Maar goed, ook binnenshuis is het goed vertoeven hoor.

Dag 17 - Prospect

Door Margreet op 14 september 2018 7:08
Vanmorgen het droevige nieuws gekregen dat de broer van een vriend van ons is overleden. We wisten dat het niet goed ging maar zo'n bericht geeft toch altijd schrik, en het feit dat je niet even bij je vrienden langs kunt gaan, al valt er niks zinnigs te zeggen, blijft lastig.

Het is nog flink frisjes hier vanmorgen maar goed, we zien de zon opkomen dus we laten de lange broek in de kast. Vandaag rijden we verder het binnenland in van Roseburg naar Prospect over de Crater Lake en Roque-Umpqua Scenic Byway. We pakken vaak een route als scenic bayway's, vrij vertaald schilderachtige weg/route. Nou en dat zijn de meesten hoor. Ook hier weer om elke bocht een prachtig uitzicht op de Umpqua river en de rotsen eromheen. Ook zou er volgens het boekje van de ANWB veel aan watervallen te zien zijn. Die stonden dan aan de weg ook aangegeven. Nu hebben we het niet zo met watervallen dit jaar. Op de route op Vancouver Island hebben we er ook al eentje niet kunnen vinden en vandaag was dat weer het geval. tja......je kunt blijkbaar niet alles hebben.

Onderweg zat moois gezien en weer wat mooie plaatjes geschoten en ook nog lekker op tijd op de camping. Nog heerlijk in de zon een bakkie thee gedronken en lekker zitten lezen/dommelen, kortom rust/vakantie.

Morgen gaan we het Crater Lake bekijken!

Dag 18 - Crater Lake

Door Margreet op 15 september 2018 16:52
Een flinke koude nacht gehad, dat krijg je als je wat hoger verblijft..... Dus tweede dekbed erop en heerlijk geslapen! Vanmorgen eerst maar even de kachel aan want het is echt super koud in de camper. We starten rustig aan op, het zonnetje begint te komen en we warmen lekker op. Dus korte broek en korte mouwen want het wordt per slot van rekening 25 graden vandaag.

Op pad richting Crater Lake. een groot meer wat ontstaan is door de uitbarsting van een vulkaan, waarbij de top van nog ruim 1500 meter volledig weggeslagen is en er dus een groot meer in is ontstaan. Het meer is een van de schoonste van de hele wereld, want bevat alleen regenwater en smeltwater. Het was even een stukje omhoog (onderweg nog reetjes gezien) maar wat een prachtig eerste aanblik! Immens groot! en super blauw! Rondom het meer is een weg die je kunt rijden (zo'n 50 km) en dat hebben we gedaan. Overal prachtige uitzichtjes op het meer, de een nog mooier dan de ander en echt overal anders want wat maakt het veel uit hoe de zon staat, of er wolken zijn ja of nee kortom, genieten!!!! Overigens wisten we niet hoe snel we een lange broek en een trui aan moesten doen want oef wat was het fris daarboven! Dat is dan weer het voordeel van een camper, je hebt altijd je klerenkast bij je! Nog een voordeel is dat je ook altijd even iets warms kunt klaarmaken dus ook tijdens de route lekker geluncht en zeg zou zelf.....met dit uitzicht hoef je echt niet op zoek naar een terrasje.....!

Eind van de dag weer terug naar onze camping. Nu heet het plaatje waar we zitten Prospect maar daar hadden we nog niets van gezien omdat de camping zelf aan de highway ligt. Dus even Prospect ingereden. Dat was natuurlijk helemaal niets maar........er was net een American Football wedstrijd van start gegaan. Twee schoolteams bestreden elkaar met 8 tegen 8 omdat ze tegenwoordig niet meer voldoende jeugd hebben om 11 man op het veld te hebben. We hebben ons tussen de enthousiaste supporters gestort en warempel aan het einde van de wedstrijd begreep ik ook de spelregels! Dominique legt het uit als een beetje 'landje veroveren' en zo kun je het ook het beste omschrijven. Was leuk!

Daarna terug naar de camping en oef ja ook nu wordt het al weer snel koud. Dus lekker douchen en eten in ons eigen huis en vannacht kruipen we weer onder 2 dekbedden!

Dag 19 Klamath Falls

Door Margreet op 16 september 2018 7:09
Vandaag een wat kortere tocht gemaakt. 2 uur rijden en op de plaats van bestemming. Klamath Falls heet het plaatsje maar er zijn geen falls te zien hoor, althans het mag geen naam hebben. de plaats heet nu eenmaal zo. Plekje op de camping vastgelegd en toen even de plaats zelf bekeken. Niet echt super geweldig maar wel weer een mooie supermarkt waar we straks wat verse spullen kunnen kopen.

De planning voor vandaag is een wandeling over de Link River Trail. Dat is een tocht tussen Lake Ewauna en het Upper Klamath Lake. Er zouden watervogels te zien zijn. Het eerste stuk, werkelijk niets te zien althans geen beesten. Even later spot Dominique een schildpad en nog even later zien we een aantal prachtige witte reigers. Eentje is druk aan het vissen.....
Nog een stuk later komen we bij de dam aan en daar is het een drukte van belang. Prachtige Pelikanen zitten op stenen in het water. Verder nog allerlei andere vogels echt prachtig. Ze vliegen vlak over ons heen echt geweldig mooi maar niet te fotograferen helaas. Mooie wandeling dus.

Nog even onze boodschapjes gedaan en terug naar de camping. De tijd gaat echt veel te hard, gelukkig konden we nog net ff wat drinken bij het ondergaande zonnetje. Als het goed is het laatste wasje gedraaid, hier moeten we het mee kunnen redden.

Ook hier koelt het flink af en eten we dus binnen. Het gaat weer een koud nachtje worden.........(voorspelling is rond het vriespunt).

Dag 20 - Klamath - Californië

Door Margreet op 17 september 2018 1:44
Vandaag hebben we Oregon verlaten. Wat hebben we genoten van deze staat en natuurlijk daar ook nog lang niet alles gezien! We keren weer terug naar de kust, naar de 101. Maar voordat we de oceaan weer zien rijden we al door het eerste deel van Redwood National Park en State Parks. Dat zijn een aantal parken bij elkaar waarin allemaal prachtige Redwoods en Sequoia's staan. Vaak super oud en super hoog en super dik. Nu ben ik gek op bomen dus dit was al een feestje en als je dan ook weer recht op de zee afrijdt met dit uitzicht (zie foto) dan is je dag al weer goed.

O ja, natuurlijk weer controle bij de grens van Californië, of we geen planten of andere verse groente / fruit bij ons hadden. Het zal allemaal wel, of de vliegjes die grens niet overvliegen oid. Maar goed, we werden netjes doorgelaten.

We zijn vlak voor Klamath (grappig hé, we kwamen van Klamath Falls Oregon en zitten nu weer in Klamath maar dan in Californië), gestopt bij de Sky Trail. Hier zijn we met een kabelbaantje (zoals op de Rinerhorn voor hen die dat kennen en overigens ook van Zwitserse makelij), naar boven gegaan. Mooi uitzicht op bomen, bomen en nog eens bomen. De wandeling naar de skytrain was ook al erg leuk want daar kwamen we allemaal al super oude bomen tegen van meer dan 100 meter hoog, echt geweldig!

Morgen maar eens een wandelingetje maken door het Prairie Creek Redwoods State Park, daar staan echt super bomen....ben benieuwd.

Dag 21 - Salyer

Door Margreet op 19 september 2018 7:50
We hebben even zonder internet gezeten en zitten nu ook nog steeds in de bergen met erg slecht internetbereik, vandaar nu eerst even wel de verhalen maar de foto's komen later, dat lukt echt niet hier!

Op aanraden van onze mevrouw van de campground toch even een paar weggetjes ingereden waar je eigenlijk niet met de camper in kon. Volgens haar kon ik wel rijden en onze camper was nu ook weer niet zo groot dat we niet zouden kunnen keren op de weg, gewoon ff een paar keer steken...... Er was in ieder geval nergens een stukje waar je 'normaal' kon keren. Op de ene weg had de mevrouw een mamma beer met 2 jonkies gezien en op de andere weg reed je waar de rivier Klamath River uitmondde in de oceaan. Daar zouden zeehonden kunnen zijn en misschien een familie walvissen. Nou de beer hebben we niet gezien maar wel heeeeeel veeeeeel zeehonden en zeeleeuwen. Echt prachtig! Het was blijkbaar lunchtime voor de beesten want er werd volop gevist door ze. Niet alleen door de zeehonden maar ook mensen stonden met netten langs de kant te vissen en dat lukte ook nog. Ze visten op wilde zalm, echt joekels van vissen. Prachtig om te zien hoe die zeehonden naar hun prooi duiken en de vis dan als het waren dood slaan op het water en opslokken. De stukken die eraf vliegen zijn voor de meeuwen. wat geweldig om te zien, zo dichtbij! we hebben denk ik wel anderhalf uur staan kijken naar het hele schouwspel. Filmpjes kunnen we dus helaas niet plaatsen maar ik zal een mooie foto erop zetten binnenkort.

Toen weer een stukje rijden, hup het donkere bomenbos in. Weer zo'n scenic byway genomen, die echt midden door het bos gaat, prachtig. wat een joekels van bomen en zo prachtig dat ze alles laten zoals het is, dus afgebroken bomen liggen er nog gewoon. Dan zie je ook hoe prachtig rood die van binnen zijn, heel bijzonder. Natuurlijk dé Big Tree bekeken en natuurlijk is hij indrukwekkend, maar als je een wandelingetje door het bos maakt krijg je echt nog heel veen andere zeer indrukwekkende bomen te zien (waar dan geen hekje omheen staat). Echt heel indrukwekkend. Op de parkeerplaats even staan lunchen en in gesprek met een andere camperrijder, Amerikaan die familie aan het rondrijden was. Als we op deze plek vorige maand waren geweest dan hadden we niet zo kunnen genieten want toen was er veel rook van de branden die een eindje verderop woedden. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n prachtig oud Redwood zou afbranden, bah!
De rest van het bos hebben we bekeken vanuit de auto want we moeten ook nog een stukje rijden om morgen voldoende tijd te hebben om in Lassen Volcanic Park rond te kunnen kijken.

We verlaten nu echt de 101 en zullen er niet meer op terugkomen. Dag mooie oceaan! Bij Arcata draaien we de 299 op. Dat is een verbindingsweg die eigenlijk overdwars door Californië gaat. Staat bekend als mooie maar zeer bochtige weg en dat klopte! Ons doel was om ergens voorbij Willow Creek een camping te zoeken, meestal kom je langs zo'n weg rondom kleine stadjes van alles tegen. Nou hier niet hoor! Sowieso zijn het echt super kleine stadjes en valt er echt niks te beleven. Even voorbij Salyer komen we een vage camping tegen waarvan we nou niet precies konden inschatten of het een dagcamping was of zo'n RV park met vaste bewoners. Toen we het stonden te bekijken kwam er gelijk iemand op ons af en ja hoor, we konden daar staan. Moesten wel contant betalen en ze hadden alleen water en stroom maar verder prima. we konden zelfs nog even heerlijk in de late middag zon een boekje lezen! Voor een nacht is het prima, maar van een mooie / gezellig plek was geen sprake. Maar geslapen dus niet zeuren! Morgen weer een dag.

Dag 22 - Lassen Volcanic NP / Mount Lassen

Door Margreet op 19 september 2018 8:22
Vanmorgen redelijk bijtijds wakker en aangezien er toch niets te beleven viel en we weinig hoefden af te koppelen/opruimen waren we al tegen half 10, geloof ik, weer onderweg. Op naar Lassen Volcanic NP, wat dan weer in Lassen National Forrest ligt.

We vervolgen onze reis op de 299. Om de haverklap staan we stil omdat er aan de weg wordt gewerkt. We zien bij een bepaald gebied nog wat rook en flinke hoeveelheden brandweermannen op de been. We rijden door hele stukken zwartgeblakerd landschap, heel akelig. Je ziet op veel plekken de bedradingen en de spoelen daarbij nog helemaal glimmen van nieuwigheid. Later horen we op de camping dat deze branden vorige maand zo'n beetje begonnen zijn en dat ze nog niet allemaal helemaal onder controle zijn. Tot aan Redding is het zwart en daarna niet meer. In Redding hangen allemaal spandoeken met dank aan de brandweermannen voor het redden van de stad. Dominique leest later op internet wat er allemaal is gebeurd. Pfff heftig hoor.

Aangekomen in Lassen Volcanic NP rijden we de weg die door dat park gaat en bekijken een aantal hoogtepunten (letterlijk en figuurlijk). Het hoogste punt is Lassen Peak 3187 meter, die we al heel lang voor ons zagen liggen en die nu steeds dichterbij komt, prachtig. Het hoogste punt in het park waar we met de auto kunnen komen is op 2594 meter. Dat voelt of je even met de auto de Jakobshorn oprijdt ongeveer..... Super mooi en leuk om te rijden!

We bezoeken de verder highlights, zoals de vele mooi gekleurde meertjes en de Sulphur Works met geweldige mooie kleuren op de rotsen en stoom wat overal en nergens uit naar boven komt borrelen, maar ook een super borrelende zwavelbron die onnoemelijk stinkt! Allemaal weer heel erg indrukwekkend.

Onderweg naar het NP waren we al een KOA camping tegen gekomen en die hebben we dus opgezocht voor de overnachting hier. Een super vriendelijke dame geeft ons een plekje met avondzon en……..ze hebben hier een heerlijk verwarmd zwembad(je). Dus daar hebben we heerlijk van genoten althans ik van het zwembad en Dominique van de zon! Wat een lekkere afsluiting van de dag!

PS: Foto 1, nu kan ik ook zeggen dat ik achter de savety car aangereden heb! ik heb goed geslingerd hoor om mijn banden warm te houden hihi!
Foto 5, ons heerlijke huis voor Lassen Peak

Dag 23 - Shasta Lake/Redding

Door Margreet op 20 september 2018 3:11
Weer wakker worden met een lekker zonnetje, het beloofd weer een mooie dag te worden en daarbij gaan we ook nog eens naar het warmste gebied van California, Redding en omgeving en dan voornamelijk richting Shasta Lake/ Shasta Dam en een camping tussen die dam en Redding in waar een zwembad bij is. Niet te veel actie dus vandaag, we maken er een luie dag van.

Als eerste richting de Shasta Dam gereden en, zoals beloofd in het boekje, een prachtig uitzicht vanaf een parkeerplaats op zowel de dam als Mount Shasta. Het enige is wel dat we hier in een gebied zitten waar nog steeds branden niet helemaal geblust zijn dus er hangen soms wat rookgordijnen waardoor het niet helemaal helder is en Mount Shasta dan ook slecht te zien is op de foto's. Tis niet anders.

De dam zelf is een indrukwekkend ding, echt heel groot! Gebouwd voor het water en niet voor de stroom, dat is een leuke bijkomstigheid. Doel was om het water in de vallei te houden waardoor de landbouw en wijnbouw zou kunnen ontstaan en met succes want de Napa Vallei is vol met wijnbouw! In het visitor centrum een duidelijk film gezien met uitleg en die filmzaal was zo mooi gemaakt.....door de verduisteringsgordijnen heen had je uitzicht op de dam. prachtig gedaan. Nog een stukje over de dam heen gelopen, wat voel je je dan klein.

Toen op naar de camping die we via internet hadden vastgelegd. Aanmelden kon niet want men was met lunchpauze. Maar alles stond voor ons klaar op naam dus perfect geregeld en we konden ons weer installeren. En........op deze camping was ook weer een zwembad en een hot tub. We hebben echt een luie dag ervan gemaakt. heerlijk gezwommen, in de zon gelegen, in de hot tub gebubbeld, kortom een heerlijke middag gehad.

Nu zijn we de laatste keer aan het BBQ én en kan hierna ons wegwerp BBQtje ook echt weggeworpen worden. Daarna moeten we echt even de laptops aanzetten en wat mailtjes gaan beantwoorden. Het is helaas niet anders. Maar dan moeten we het kunnen redden tot we weer thuis zijn qua werk.

Morgen rijden we naar Vallejo, da's alvast in de buurt van San Francisco want daar moeten we vrijdagmorgen onze camper inleveren. dan moet je niet te ver van het inleverstation zitten anders heb je een probleem als het qua verkeer oid tegenzit. Dan wordt het inpakken en poetsen maar gelukkig hebben we dan nog wel een paar dagen San Francisco (vanuit een hotel).

Dag 24 - Vallejo

Door Margreet op 21 september 2018 4:36
Vandaag een ritje over de Interstate 5 (hoofdzakelijk) gemaakt. Beetje saai maar op zich ook wel weer leuk om te zien. soms alleen maar geel droog landschap. Wij dachten dat we in Texas waren........!

Maar goed, de geplande camping was snel gevonden op een uurtje rijden van San Francisco waar we morgen de Minnie Winnie moeten inleveren. Makkelijke camping strak langs de snelweg dus we hoeven morgen niet echt te zoeken. Mooi plekje toegewezen gekregen op het einde van een rij campers en daardoor lekker veel vrijheid. Eerst maar eens een plekje in de schaduw gezocht en wat zitten lezen als voorbereiding op de dagen in San Francisco. En toen aan het opruimen geslagen.

Eerste koffer gepakt, gegeten, nog een koffer en als het goed is past wat er nu nog ligt in het handbagagekoffertje. Nog ff lekker douchen en direct de badkamer poetsen. Dan kijken of ik Dominique nog even ergens mee kan verslaan en dan pitten...laatste nachtje in de camper. (snik)

Dag 25 - San Francisco/Apple shop

Door Margreet op 22 september 2018 0:23
Zo, dat was het dan, vanmorgen de Minnie Winnie ingeleverd. Ze waren tevreden over de staat waarin we hem inleverden dus dat was op zich zo gepiept. We waren ietsje later dus er waren ook al veel mensen voor ons waarvan een aantal met problemen. Daarom duurde het wel even voordat wij werden geholpen en daarom misten we ook de pendel naar de luchthaven. Geen nood, gewoon Uber weer geappt en ons rechtstreeks naar het hotel laten brengen. Prima hotel, mooie kamer! Dat wordt vanavond lekker lang douchen en vannacht zoeken naar Dominique want het bed is beduidend groter dan in onze camper!

Daarna met de shuttle van het hoge naar de AirPort en vanaf daar met de trein downtown. De Bart heet dat hier!

In de stad gelijk even de info bezocht zodat we alles konden regelen voor de komende 2 dagen. Vandaag doen we kalm aan en lopen we wat rond in de stad. China Town staat op het programma, althans dat was de bedoeling. Tot we de Apple store tegenkwamen. Vandaag kwam de nieuwe Ipone en Applewatch uit dus het was er een gekkenhuis. Wel een prachtige zaak trouwens! Dominique heeft zich laten verleiden door de nieuwe Applewatch maar helaas die was uitverkocht. Komen we buiten staat daar een line-up. Wij vragen waar die voor was. Blijkt dat er nog een paar apparaten zijn voor passanten die niet gereserveerd hebben maar dan moet je wel in de rij. En daar staat ie nu al meer dan een uur!!!!!

Ik heb in de tussentijd een lekker bakkie koffie gedaan en zoals het er nu naar uit ziet is ie bijna aan de beurt.

Het liep allemaal net ff anders vandaag maar geen probleem. Kaartjes voor hop-on hop-off bus, cabalecar en Alcatraz zijn al binnen dus de komende 2 dagen zitten lekker vol!

Dag 26 - San Francisco

Door Margreet op 24 september 2018 5:40
Heerlijk geslapen in ons hotel.

Vanochtend staat op de planning om een rit met de hop-on hop-off bus te gaan doen. De bus waar we kaartjes voor hebben is the Big Bus, dus helaas moesten we ook in hun rij gaan staan om op te kunnen stappen. Steeds als er een bus aan kwam zat ie al behoorlijk vol, dus konden er maar een paar mensen bij in. Kortom........ook vandaag begonnen met in de rij staan. Maar de rit was helemaal de moeite waard, bijna 3 uur in de bus gezeten en heel veel gezien onderweg. de plekken waar we later nog willen gaan kijken zoeken we wel op met de gewone bus maar ons plekje geven we nu niet meer op. Gelukkig zijn we ook beter voorbereid op de temperatuursverschillen in San Francisco dan gisteren. Dus toen we richting de Golden Gate brug kwamen hebben we lekker de jas aangetrokken maar eerlijk gezegd dan nog was het super koud. de brug zelf hing half in de mist maar wat een belevenis, indrukwekkende bouwwerken allemaal!

Na de bustocht nog een aantal wijken opgezocht waar we nog even wilden gaan kijken. SF is echt een leuke stad met veel verschillende wijken. we hebben oa. Hydestreet en Lombardstreet/Lombardhill bekeken en afgelopen. wat een super steile wegen en wat leuk om daar de auto's die mochten allemaal te zien maken. Daarna nog doorgelopen naar de Italiaanse buurt waar we ook nog een leuk soort warenhuis hadden gezien. Daar nog even lekker rondgedwaald en lekker geborreld op een terrasje met de laatste zon van die dag. toen die onderging was het ook direct heel koud maar gelukkig werden er heathers aangezet.

Nog wat rondgeslenterd en uiteindelijk de bus terug gepakt richting een BART (trein) station. Daar nog een prachtig winkelcentrum doorgelopen en in de foodcourt nog snel iets gegeten. toen de trein terug naar de luchthaven, de skytrein, de shutlle en hup, daar waren we weer in het hotel. Bij onze barman een koffie en thee besteld en deze lekker mee naar boven genomen. Nog wat tennis en American Footbal gekeken en toen weer heerlijk gaan slapen.

(helaas zijn we de cardlezer voor de foto's van mijn toestel kwijt, komt thuis wel weer boven water, dus nu moeten we het alleen doen met de foto;s die we met de telefoon hebben genomen)

Dag 27 San Francisco

Door Margreet op 24 september 2018 6:29
Vanmorgen een beetje op tijd vertrokken want we willen de boot naar Alcatraz niet missen! Natuurlijk is juist vandaag de shuttlebus laat maar goed, nog heel ruim op tijd gehaald hoor. Ik had uitgepuzzeld dat we vanaf het laatste treinstation zo'n ouderwetse trolleybus zouden kunnen nemen naar Pier 33 waar de boot naar Alcatraz zou vertrekken. en ja hoor, dat klopte! wat een antieke dingen zeg, of je in het Openluchtmuseum zit, leuk!!!

Bij de boot was alles strak geregeld, alles in tijdslots en aangezien we al een kaartje hadden liep dat best soepel. Vanaf de boot overigens een mooi uitzicht op zowel de Golden Gate Bridge (nog steeds in de mist) als op Bay Bridge. alles bij elkaar iets van 20 minuten met afmeren erbij. Ook vandaag zijn we gewapend met jas maar het is duidelijk warmer dan gisteren en de jas hoeft niet aan. O en vanaf de boot nog een dolfijn gezien. Je zou toch denken dat die iets warmer water lekkerder zou vinden.......

Op Alcatraz zelf wat rondgelopen en gekeken en de Nederlandse audiotour gelopen door het cellencomplex. Wat indrukwekkend en wat is die tour leuk gedaan. Als voorbereiding hadden we trouwens ergens al in de eerste week de film Escape from Alcatraz gekeken dus dat was nu heel erg leuk om te zien allemaal. Echt de moeite waard hoor om even te gaan bekijken, wij hebben ons er heel goed vermaakt.

Terug op het vaste land hadden we het toeristische deel van San Francisco op het programma staan. Pier 39 en Fisherman's Wharf. Wat een kermis is dat eigenlijk, maar goed, je moet het ook gezien hebben. hier trouwens wel heel lekker gegeten, aan een tafeltje in de zon, heerlijk genieten! Daarna via de zeehonden en zee leeuwen op pier 39 naar Fisherman's Wharf. Wij hoeven de eerste jaren niet meer naar het dolfinarium, wat hebben we toch een hoop beesten gezien dit kaar, super leuk!

O ja en onderweg nog een 'tentoonstelling' van ouden speelkasten, flipperkasten, draaiorgels, poppenkasten, enz.enz gezien. de meeste dingen werkten nog en kon je voor 50 cent spelen. was leuk om te zien en leuk om te doen!

Als laatste staat onze terugweg richting de trein gepland om met de cablecar af te leggen. Van Hyde naar Powell. Omdat het bij het draaipunt bij Powell steeds zo'n gekkenhuis was dachten we via Hyde sneller aan de beurt te zijn, maar helaas, zo mogelijk een groter gekkenhuis. En......het was al wat later en de wind trok aan, kortom we hadden de jas toch niet voor niets meegenomen. Op een gegeven moment heb ik de hoodie die ik had gekocht er nog bij aangetrokken zodat ik de muts ervan op kon zetten, geen gezicht maar het scheelde enorm in koude oren! Na 40 minuten wachten (wat hebben jullie zoal gedaan in SF....?........in de rijd gestaan.....) konden we op de cablecar en konden we vanuit dit schitterende vervoermiddel afscheid nemen van San Francisco. Wat super en hoe steil!!!! bijna eng maar we hadden een goede chauffeur, of hoe zou zo iemand heten, die best hard moet werken hoor met die hendels berg op en berg af. wat een belevenis!

Flink verkleumd aangekomen bij het hotel. Daar aan de bar even iets kleins gegeten en toen met onze vaste bestelling (cappucino en thee) naar de kamer. Lekker douchen, blog bijwerken en slapen.

Morgen spullen pakken, koffers beter verdelen, ontbijtje en tegen 11 uur richting luchthaven. en dan zit het er echt op.....snik. al moet ik zeggen, als we dan toch naar huis moeten is het ook wel weer helemaal goed zo hoor, lekker weer ons eigen bedoeninkje.

Dag 28 - terugvlucht SFO-AMS

Door Margreet op 25 september 2018 6:37
Aan alle leuke/mooie dingen komt een eind! Wat hebben we een geweldige vakantie gehad. Nu zijn we klaar om te gaan boarden. NL, here we come!