Voorbereiding

Door Frans op 11 mei 2015 11:03

Op 3 juni gaat onze 3e camperreis via Travelhome van start.

De 1e keer met een 30ft in Canada (Britisch Columbia) en de 2e keer met een 27ft van San Francisco naar Denver via Oregon en Yellowstone . Het is de eerste keer dat we een hele nieuw camper op de fabriek ophalen en we niet vooraf weten welk type het wordt.

Ervaring met het rijden en de do's en don'ts zijn natuurlijk al bekend, anti schuifmatjes voor in de kastjes, bijl voor het hout, dekbedovertrek, de clubpasjes van de supermarkten en wat dan meer worden al klaargelegd.

We gaan deze keer nog meer proberen het echte campergevoel te krijgen en onze bedoelling is dan ook om zo veel mogelijk te overnachten zonder full hookupd te zijn. Daar waar we in het weekend komen zijn wel al de overnachtingen geboekt, tja de Amerikanen gaan ook elk weekend er op uit en nemen al vroeg de plaatsen in beslag.

Onze route is klaar maar biedt genoeg mogelijkheden om hier van af te wijken. De highlights worden Mt. Rushmore, Rocky Mountains, Antilope Canyon, Brice Canyon, Las Vegas, Yosemite.

De reisbescheiden zijn binnen, alles gecontroleerd en OK bevonden, nu nog wat dingen afhandelen en dan kan de reis beginnen. Greetz

Het is over

Door Frans op 03 juni 2015 3:31
De koffers staan klaar en we gaan op weg naar Schiphol van waar onze vlucht UA947 om 12:00 uur vertrekt naar Washington. we wensen iedereen veel leesplezier op de blog en zeggen tot ziens.

de reisdag

Door Frans op 04 juni 2015 1:54
3juni om 6 uur met de auto naar schiphol en de auto afgegeven bij karel waar de auto gestald wordt. bij het digitale inchecken gaat het al even mis,ook met hulp  van iemand van delta lukt het niet, dus dan maar op de oude mannier. men vraag zich af waarom wij omgeboekt zijn om via Washington te vliegen, dus..... toch via Chicago, en we hebbend dat nog 15 minuten tot de gate opengaat, bij de controle moet Helma haar handbagage open maken, maar no problem. Bij he boarden kom ik een collega tegen die op dezelfde vlucht zit (Frank vd Heuvel).
onze vlucht nr UA908  gratis econemy plus vertrekt al om 11:00 uur en we zullen ook al 2 uur vroeger in Minneapolis aankomen, als alles op  O,Hara goed gaat.
onderweg nog wat APG Loyalis praat met Frank gedaan, even nog en SAP boeking doen dus.
Aangekomen in Chicago is het weer hurry up wat onze aansluitende vlucht gaat over 2 uur. de immigerations afhandeling gaat snel en we zijn op tijd bij de gate, vn Frank hebben we inmiddels afscheid genomen. in het hotel angekomen een opfrisser een hapje eten en op 21:00 uur naarbed, we zijn al 23 uur onderweg.

4-5 juni

Door Frans op 06 juni 2015 0:02
4juni om 09 uur vertekken we naar forest city we krijgen daar instructies en om 13.30 zijn we opweg naar spirit lake. Daar aangekomen bezoeken we de fareway vor onze boodschappen en dan naar de wallmart voor stoeltjes, pan, firestarter en wc papier speciaal voor de camper.
Als we ook nog wat hout gekocht hebben op naar gull state park, hier mogen we staan met stroom voor 16$ deze nacht.
Maar als we de vers watertank vullen, loopt het er net zo hard weer onderuit. Wat nu gedaan, voor te bellen is het te laat dus moet McGyver weer aan de slag. Met een plastic zak wordt het pijpje zo goed en zo kwaad gedicht, de ranger brengt nog wat afplaktape maar dat helpt niet echt.
Morgen wat ducktape kopen en afplakken. Volgens de ranger zou er een dop op moeten zittnpen want hij denkt dat het de afvoer is om de tank leeg te laten voor de winter. Zou zomaar kunnen, ik ga er nu ook geen mekding van maken want dat kost weer extra tijd in onze trip.
S,avonds gaat de grill aan met een steak erop.

5 juni op naar de badlands maar de naam heeft het niet mee en onze camper ook niet, 63mijl achter sioux falls is om 10:30 de automatische transmissie kapot en om 17:00 uur staan we op vrijdag bij een ford dealer, repartie kan vanaf maandag gestart worden. Hopenlijk morgen een andere oplossing, geen kamperen bij de boer maar bij de garage

problemen

Door Frans op 06 juni 2015 15:17
6 juni. Nog steeds in siouxfalls. Apollo zouonsom 8 uur bellen maar om 10 uur nog niets gehoord. Travelhome ingeschakeld maar die bereiken ook niets. Apolle blijft onbereikbaar. Waarschijnlijk zitten we hier dus tot maandag vast zonder water en volle waist tanks. Een ander stelhad hetzelfde probleemmaar zijn nu onderweg met en andere camper. Apollo heeft gëbeld. Geendere camper mogen wel naar san francisco vliegen en krijgen 500 $ terug. Nu weer travelhome gebeld. Dus NOOIT meer apollo.
we gaan weer wachten

einde camperreis

Door Frans op 06 juni 2015 18:10
Update 6juni.
Onze camperreis is ten einde. Nog 1 nacht erin slapen en morgen met het vliegtuig naar SF. Een huurauto nemen en een alternatieve route. We gaan er wat van maken. Alle andere medecampers een goede reis gewenst.

dan maar met de auto

Door Frans op 08 juni 2015 22:52
D

Door Frans op 08 juni 2015 22:53
8 JUNI.
Gisteren via denver met een korte tssenstop (20 minuten) naar san francisco. wonder boven wonder wren onze koffers er ook. de huurauto opgehaald en nar Santa Cruz, volgens ons het Blackpool van San Francisco, maar goed we waren de stad uit. Bedacht wat gaan we doen, maar die omschakeling valt echt niet mee je hebt je mandenlang voorbereid en nu moet het anders. vandaag nog even bij apollo in san leandro aangegaan daarna na modesto en morgen naar yosemite.

mariposa county

Door Frans op 10 juni 2015 3:48
Gisteren hebben we een nieuwe route in elkaar geflanst, tja een half jaar voorbereiding en dan eigenlijk opnieuw beginnen is niet zo makkelijk. Het heeft dan ook een paar uur gekost. Maar ja wat wil je.
Vanuit modesto via yosemite waar we maar even gekeken hebben naar wawona waar het eerste hotel nog staat en gebruikt wordt, het stamt uit 1918. We zijn gewoon naar binnengelopen. Op de voor de deur gelegen golfbaan, hebben een drankje en een hapje genomen. Via sequoia national forest zijn we naar reedley gereden waar we een motel hebben, niet zo best, maar gezien de omstandigheden te doen voor een nacht. Op de weg er naar toe rijden we door een zeer droog gebied, hier is regen gevraagd, en die krijgen ze dan ook morgen, als we in sequoia natonal park, waar de immens grote en oude bomen staan, gaan wandelen.
morgen avond zijn we dan in Visalia
Het blijft nog steeds vreemd, je gaat op reis voor de rust, de avondjes bij het kampvuur het grillen en nu zit je in een motelletje aan de staat, eet bij denny of wendy.

zo misschien tot morgen wifi werkt ook niet overal.

sequoia, hoge bomen

Door Frans op 11 juni 2015 3:13
Vandaag hebben we sequoia national park bezocht. Via kleine wegen zijn we er vanuit Reedley er naar toe gereden, wat is het momenteel toch droog hier. Met obze jaarpas voor 80 dollar hebben we weer toegang tot alle np in de usa.
We wandelen naar scherman, de hoogste boom van de wereld. De mens is nietig ten aanzien van een dergelijke boom, niet alleen qua grootte, maar ook leeftijd. Daarna gaan we naar het museum en daarna nog een wandeling langs de big trees. Hier zien we een grote bergmarmot op een boom van de zon genieten. We rijden langzaam het park uit en maken nog een picknick stop en zien we op een meter of drie afstand opeens een ratelslang van 1,5 meter. Het is wel even schrikken maar hij verdwijnt dan ook weer snel. In visalia overnachten we in de lamp liter inn. Vandaag was het in de bergen ongeveer 23 graden maar in visalia was het net als gisteren in Reedley rond de 33 graden. Een goee omgeving om citrus vruchten te verbouwen.

sequoia, hoge bomen

Door Frans op 11 juni 2015 3:14
D

wofferd heights

Door Frans op 12 juni 2015 1:33
Van visalia weer lekker de bergen weer in. Hier zijn de temperaturen beter. Ook zien we weer wildlife, een coyote in in dorre weide.  Onderweg komen we langs de pondarosa een cafe waar we voor 9 jaar langs geflist zijn. Nu gaan we hier een hapje eten.
Dan door naar onze eindbestemming voor vandaag, maar onderweg maken we een wandeling in het bos met meer dan 100 grote bomen, seqioua en red fur.
bij wofferd heights lag een groot stuwmeer, maar daar is nog maar 10% van over, sinds jaren kampt men hier in californië met droogte en veel te weinig regen en sneeuw.
Morgen op naar Needles daar zal het 44 graden zijn, met hopenlijk een stuk route 66. Pufpuf.

needles

Door Frans op 12 juni 2015 23:41
Op naar de woestijn. We rijden rond lake isabel en dan de 178 richting inoyken op. We vervolgen onze weg naar kramer junction en dan naar Needles, achter Ludlow gaan we naar amboy een stuk historische route 66. Behalve Roy s cafe is er echt niets en in het cafe alleen drankjes en zoetigheid. Aan het einde steken we de hwy 40 over en rijden via goffs door naar Needles. Een troosteloze bende, route66 is hier eindeloze, troosteloze gloeindhete asfalt. Lekker in een gekoelde auto, maar op een motor??.
In Needles is het 43 graden celcius dus van auto naar kamer en binnen blijven.
de rout66 morgen van Kingman naar Seligman wordt, uit ervaring, beter.

grand canyon

Door Frans op 14 juni 2015 4:45
Weg uit de hitte, zelfs om 8uur is het al 30 graden hier. Eerst even tanken in arizona want daar is het 70 cent per gallon goedkoper. Dan nemen we toch weer een stuk route66 via topoc en oatman, hiet lopen de muilezels gewoon over straat. Het is overdone maar dat is nou eenmaal een toeristische plaats als oatman. In kingman aangekomen gaan we via hackberry en peach springs naar seligman en nemen iets te eten in het roadkill restaurant.
In williams is onze kamer nog niet beschikbaar en gaan we dus direct door naar grand canyon np. Om 18 uur rijden we weer 1 uur terug naar williams, waar het een dolle boel is. Het is dan ook zaterdag avond, maar om 21,30 uur loopt alles leeg.
morgen gaan we weer naar grand canyon np en zullen verschillende wandelingen maken.
maandag richting bryce canyon.

bryce canyon

Door Frans op 16 juni 2015 2:13
Gisteren zijn we de hele dag in grand canyon NP geweest. Menige kilometer is onder onze schoenen belopen. Het was wel erg warm rond de 33 graden. Met de gratis shuttle bussen hebben de buitenste punten bezocht yaki point en hetmits rest. De sunset hebben we niet gehaald daarvoor waren we te moe. In Williams hebben we bij de K markt getankt. Arizona is sowieso tot nu toe het goedkoopste met de benzine,
In de avond hebben we tegenover ons motel nog tot 22 uur bij live western muziek wat gegeten en gedronken.
vandaag was een rijdag met zo,n 320 mijl. Wel hebben we bij Page de lower antilope canyon bezocht, een echte aanrader 28$ p.p. maar echt mooi om te zien.
rond 18 uur zijn we in Panguitch 20 mijl buiten bryce canyon.

bryce canyon 2

Door Frans op 17 juni 2015 0:26
Vandaag was onze paardrijdag. Gelukkig werd ik op tijd wakker want ik had geen rekening gehouden met het feit dat de klok een uur vooruit gezet moest worden. Snel een kop koffie en onderweg naar ruby,s inn, aangemeld en om 08.30 op weg naar .... niet bryce maar red canyon, niet zo spectaculair maar net zo mooi.
Na 2 uur hobbelen op het paard is het ook wel genoeg geweest voor mensen zonder paardrij ervaring.
Daarna gaan we no wat uitzichtpunten bekijken maar het wordt behoorlijk warm. Om 3 uur gaan we een hapje eten nog wat inkopen doen en dan naar ons motel.
ik heb Helma nog zo gek gekregen om morgenvroeg nog een wandeling onder in bryce te maken, daarna zullen we onze reis naar Las Vegas verder zetten.

las vegas

Door Frans op 18 juni 2015 7:12
Vanochtend waren we al om 8.20 uur in bryce canyon en zijn we via sunsetpoint de canyon via een stijl pad ingelopen, aan de andere kant via queensgarden zijn we weer omhoog gelopen. Bij het eruitlopen was het al 28 graden celcius. Daarna op weg naar zion canyon. Het was hier hier zo druk dat we maar niet met de shuttlebus de canyon ingegaan zijn en wat was het er heet, 35 graden. Onderweg naar las vegas hebben we de valley of fire bezocht, best mooi. We besluiten om de hoover dam vandaag ook nog te bezoeken. Het water staat ontzettend laag, de USA heeft in dit gebied regen nodig.
In Las Vegas aangekomen  nemen we intrek in het Tuscany hotel en na een heerlijke douche gaan we nog naar het oude gedeelte op freemontstreet. Om 01.00 uur duiken we het bed in.
morgen  UITSLAPEN.

las vegas 2

Door Frans op 19 juni 2015 6:00
Las vegas rond de strip.
Heet maar toch, zoek de koelte in de hotels.
ceasar palace, treasur island, venetian, flamingo, bally, paris, monte carlo, belagio.
om 16 uur naar de muziek show Legends geweest met look a likes van micheal jakson, barry white, steven tyler, britney spears en natuurlijk elvis.
leuk om een keer mee te maken, aan de avond het waterspel bij belagio, maar valt dat tegen als je ooit het spektabel bij de bursj khalifa in dubai gezien hebt.
morgen een lange rit door death valley.

mammoth lakes

Door Frans op 20 juni 2015 1:20
Het is vanmorgen alweer lekker heet in Las Vegas.
Ik mis weer de camper, het is weer zeulen met koffers en tassen en dat heb je niet als je met je huisje op wielen onderweg bent. De route via death valley doen we maar niet want het is behoorlijk heet, we zijn er 9 jaar geleden ook al geweest en de route duurt dik 2,5 uur meer.
we rijden tot aan Beatty gaan de 266 en dan richting big pine, deze route ie niet voor grote en zware voertuigen geschikt maar een 27 ft kan het makkelijk aan, zeker als we bijna op het einde achter een uitzonderlijk transport aan hobbelen die een telescoop schotel vervoeren. Gelukkig kunnen we er na 15 minuten op een parkeerstrook op aanwijzing van de politie langs. In Mammoth lakes aangekomen gaan we nog even naar de lakes zelf toe en er hangt een mistige lucht, van een lokaal persoon horen we dat aan de andere kant van de berg een bosbrand is. Hop3nlik komt hij niet over de berg.

yosemite

Door Frans op 21 juni 2015 3:10
Vanmorgen vroeg uit de veren, het is nog behoorlijk fris buiten.
Na een standaard amerikaans ontbijt, geroosterd brood, jan, honing en andere zoete koek gaan we op weg. Eerst tanken, 4,19 voor een gallon, een stevige prijs. Via de tioga pass die mooie uitzichten en meren maken we een wandeling op toulumne meadows. Bij yosemite creek stoppen we voor een picknic.
om onder naar het o zo drukke dal te gaan hebben we niet, dus bezoeken de hetch hetchy dam en meer. Dit meer draagt bij aan de watervoorziening van san francisco en het is er lekker rustig.
dan op weg naar modesto,via slingerwegen langs diepie afgronden komen we bij groveland weer op de gebaande state route
aangekomen in het hotel nemen we nog een frisse duik in het zwembad.

san francisco

Door Frans op 23 juni 2015 5:16
Gisteren hebben we rustig aangedaan vanuit modesto naar union city gereden voor ons volgende hotel. Het enige wat we gedaan hebben is onze bagage in orde maken want vandaag hebben we de auto ingeleverd.
In union city lagen in de directe omgeving verschillende restaurants en Helma had het Texas Roadhouse uitgezocht. Toen we er aan kwamen stonden de mensen ervoor op straat, bij navraag konden we over 3 uur een tafel krijgen, dus niet en maar ergens anders gegeten.
vandaag dus de auto ingeleverd en met de bart(metro) vanuit de luchthaven naar powell street, daarna 5 minuutjes lopen en ingecheckt. Daarna SF in met een3 daagse openbaar vervoerkaart voor 26$ p.p. de cable car naarde warf en naar de hippy buurt haight-ashburry, later heerlijk gegen in de beetlenut in uinion street.
in de avond terug, maar de cable car gaat maar tot de helft. In china town stikt het van politie, een conventie van burgemeesters is de oorzaak. In het hotel is de lift echter defect dus trappen naar de 5e etage lopen.
welterusten

sauselito

Door Frans op 24 juni 2015 5:01
Weer een nieuwe dag in San Francisco, maar omdat we in de voorgaande bezoeken de meeste highlights al gezien hebben, gaan we vandaag met de golden gate ferry vanaf pier 2 naar Sauselito ten noorden van SF 10.75$ p.p. enkel, een retourtje bestaat niet. Na een half uurtje varen, e
 Koop staan, niets bijzonder maar 790.000$, nieuwe ligplaatsen worden niet meer uitgegeven dus.....
er liggen mooie maar ook veel krotten. We gaan voor 2$ pp met de bus terug naar de ferry in Sausolito. Hier staat het vol met fietsers die vanaf fishermans wharf over de golden gate naar Sauselito gefietst zijn. S'avonds gaan we rond 8 uur naar china town, maar alle winkels zijn al bijna dicht, dit hadden we zo niet in obs geheugen staan, onder aan Powelstreet staan en liggen ook veel meer zwervers dan vroeger. De recessie heeft ook hier zijn sporen achtergelaten.

op weg naar huis

Door frans op 26 juni 2015 17:01

we zijn vandaag (24 juni) nog lekker rustig aan door San Francisco gelopen en hebben de Italiaanse buurt bezocht. redelijk op tijd zijn we terug naar het hotel om de koffers zover reis klaar te maken. de taxi is besteld en de wake up call voor alle veiligheid aangevraagd want we moeten en om 04:15 in de ochtend uit. onze eerste vlucht vanuit SF vertrekt om 07:24 uur.

De taxi , een echte amerikaanse grote bak  is er op tijd en brengt ons naar terminal 3 voor de vlucht naar Housten. het inchecken gaat heel snel we zijn al TSA proved. in Housten hebben tijd genoeg voor de overstap. met een kleine vertraging vertrekken we naar Schiphol waar we op 26 juni volgens plannign aankomen om 09:20 uur dan nog een ritje met de auto naar huis van 2:30 uur  dus een hele lange trip naar huis vanuit SF.

we hebben 3150 mijl gereden tijdens deze reis, en het was toch helemaal anders dan gedacht.

geen camperreis maar een reis met een auto doordat de camper kapot ging op de 2e dag.

geen campings maar motels, geen sterren hemels en geen kampvuurtjes

maar hebben ondanks alles er een leuke vakantie van gemaakt