Bijna zover

Door Sandra op 12 juli 2017 14:54
Beste allemaal,

Al bijna een jaar zijn wij ons aan het oriënteren, inlezen, keuzes maken voor onze reis naar Amerika. Maar over 3 weken is het dan eindelijk zover. Dan vertrekken wij met 5 volwassenen naar de States. We vliegen vanaf Amsterdam naar San Francisco (via Toronto). We hebben er heel veel zin in en hopen dat jullie met veel plezier deze blog volgen.

Onze route

Door Sandra op 13 juli 2017 18:51
Hierbij een overzicht van onze route.

San Francisco 1 nacht
onbekend 1 nacht
Sequoia and Kings Canyon NP 1 nacht
Yosemite NP 1 nacht
San Francisco 3 nachten oa Alcatraz excursie, fietsen over de Golden gate bridge

Reisdag 1

Door Sandra op 05 augustus 2017 6:04
Na een lange dag zijn we eindelijk aangekomen. Pittig dat reizen. Morgen hopen we de camper op te halen. Nu eerst even uitrusten.

Camper

Door Sandra op 06 augustus 2017 2:36
Na een fijne nacht vandaag opgehaald om de mega camper op te halen. Daarna boodschappen bij de Wallmart. René heeft gereden met Glenn als goede navigator. We staan vlakbij de Stille oceaan. Morgen vroeg dag om walvissen te spotten. Hopelijk dan iets beter weer.

Walvissen en strand

Door Sandra op 08 augustus 2017 13:33
Gister, zondag 6 aug hadden we een walvistour van 4 uur. Prachtige dingen gezien. Zoals dolfijnen, zeeleeuwen en walvissen. Jammer genoeg niet zoveel walvissen maar wel een fantastische ervaring.

Vandaag hebben we Santa Barbara bezicht. Daarna ging de reus door naar Santa Monica en Venice beach. Waar we gefiets hebben langs de stranden. Het was een mooie en zonnige dag. Nu heerlijk relaxen bij de camper vlakbij LA. Hier blijven we 2 nachten. Morgen Walk of fame, Hollywood sign en tour door de Warner brothers studio.

Hollywood

Door Sandra op 09 augustus 2017 15:36
Gister hebben we een auto gehuurd. We zitten nl in Los Angeles. Geen optie om daar te rijden met de camper. We hebben eerst een tour door de Warner bros stufios gedaan. Leuk om de bekende plekjes van series te zuen. Zoals Friends en de Ellen show. Daarna naar Hollywood Walk of fame. Ook daar een drukte. We zijn ook nog op Rodeo drive geweest. Veel dure winkels en dikke autos. Vandaag gaan we naar Joshua tree park waar het 39 graden zal zijn.....lekker warm 😀

Divers

Door Sandra op 15 augustus 2017 10:42
We hebben de afgelopen dagen prachtige dingen gezien. Zoals Joshuatree, Grand Canyon, Antelope Canyon en Monument Valley. Helaas steeds slechte wifi vandaar geen tot weinig updates via deze weg. Facebook (Sandra) lukt vaak wel.

We maken veel miles. We zitten nu al op zon 1500 miles en hebben er nog wel wat voor de boeg. De wegen zijn niet altijd even goed maar goed te doen met ons huis van bijna 10 meter lang. Morgen gaan we naar Bryce Canyon. Zal ook wel weer een beleving zijn.

Divers

Door Sandra op 15 augustus 2017 11:00

Bryce Canyon, Zion en Las Vegas

Door Sandra op 17 augustus 2017 5:16
Nog steeds goed naar ons zin. Echter wifi soms bar slecht.

We hebben al zoveel mooie dingen gezien. Vooral Antelooe Canyon wn Monument Valley maakte veel indruk. Ook Bryce Canyon en Zion zijn heel mooi. Tot nu toe mooi weer gehad met af en toe een klein buitje. De Walmart meerdere keren bezocht maar ik blijf me verbazen over de hoeveelheid verschillende soorten producten. You name it, ze hebben het. Gisteravond zijn we aangekomen in Las Vegas. We zitten 2 nachten in 2 hotels. Circus Circus afgelopen nacht met heerlijke kingsize bedden. Wat anders dan in de camper 😁 De jongelui zijn gister de strip al op geweest en willen vandaag een Ford Mustang huren. René en ik zijn in het hotel gebkevwn waar oa heel veel gokapparaten staan, shows zijn, kermis is, veel restaurants zijn enz. Vandaag gaan we ook eens over de strip en een outlet opzoeken. Het contrast met de parken is groot maar ook wel leuk om een keer mee te maken.

Weer thuis

Door Sandra op 25 augustus 2017 16:46
We zijn weer veilig thuis! Vanochtend om 9:45 Ned tijd zijn we geland op Schiphol.

Helaas heb ik mijn telefoon in Las Vegas laten vallen waardoor ik via die weg niet meer bereikbaar was. Dus hierbij nog een paar foto's van onze reis.
We hebben zo genoten van alle prachtige natuur die het Westen te bieden heeft. We hebben nog Zion, Yosemite, Monument Valley, Bryce Canyon enz gezien. Ook Las Vegas was leuk. San Francisco was onze laatste stop. Daar verbleven we een paar dagen in een hotel.