07-03-2020 / 31.03.2020 Wegbrengcamper

Door Ron & Inge op 05 maart 2020 10:18

Wij zijn druk met de voorbereidingen voor onze camperreis, spullen pakken e.d. Voor ons de eerste keer wel spannend, dit is even een test of ons blog werkt.

05-03-2020 Laatste inkopen

Door Ron & Inge op 05 maart 2020 16:29

Vanmiddag nog even de laatste dingetjes gekocht die nog ontbraken zoals TSA slotjes en een kofferlabel. Hier in Waldfeucht komt het met bakken uit de hemel, hopelijk hebben we volgende week beter weer. Morgen de koffers pakken en zaterdag Geht’s Los

05-03-2020 JAMES

Door Ron & Inge op 06 maart 2020 14:28

Vandaag koffers pakken, maar allereerst nog even naar Wijk bij Duurstede wij hadden een afspraak met het baasje van James zij zoekt een nieuw huis voor hem daar zij zelf te weinig aandacht aan James kan geven. Wat een knuffel dier ,dit is er 1 met een zeer hoog knuffel gehalte, er is een goede klik en hij zal op ons wachten tot we hem op woensdag 1 april komen halen.

07-03-2020 Vertrek

Door Ron & Inge op 07 maart 2020 15:02

Zaterdagmiddag om 13:45 stond onze privé taxi voor de deur om ons naar Roermond te brengen, de trein is netjes op tijd en we vertrekken richting Hoofddorp waar we vannacht zullen overnachten en vandaar morgenochtend naar AirPort Schiphol.

07-03-2020 Hoofddorp

Door Ron & Inge op 07 maart 2020 17:45

17:15 aangekomen op ons overnachting adres in Hoofddorp het Hampton by Hilton vlak naast het station.

Hier overnachten en dan morgen de shuttle van hotel naar vliegveld om 07:00 uur en dan een lange dag.

Günter noch Vielen Dank für das bringen nach Bahnhof Roermond.

08-03-2020 Schiphol-München-Chicago

Door Ron & Inge op 08 maart 2020 14:08

Vanochtend 05:45 opgestaan, gedoucht en ontbeten en om 07:00 met shuttle naar vliegveld, koffers afgegeven en door de douane, dit ging allemaal voorspoedig zelfs de ESTA hoefden ze niet te zien stond al in de computer dus dat is goed gegaan. Bij het borden hadden we opeens andere zitplaatsen want er was een ander vliegtuig ingepland, betaal je daar € 60,= extra voor maar we begrepen dat als we de tickets bewaren dit terug kunnen krijgen. De vlucht naar München verliep verder goed en hier moeten we drie uurtjes wachten, zijn wel aan het zoeken geweest waar we moesten zijn maar na 30 minuten wandelen bij gate H 43/44 aangekomen en nu wachten op het vliegtuig.

08-03-2020 Chicago

Door Ron & Inge op 09 maart 2020 3:28

Na een goed verlopen vlucht van Schiphol naar Chicago met een overstap in Munchen landen we om 19:10 op Chicago O'hare Airport. We hadden genoeg plaats in het vliegtuig het was denk ik maar voor 75% vol en dit had toch te maken met het Corona virus dus elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel. In Chicago aangekomen moesten we eerst ons zelf aanmelden met paspoort, vingerafdrukken en foto laten maken en toen dat achter de rug was bij de douane nog een keer het zelfde ritueel, als blanke vrouw kom je sneller Quatar binnen.

Een vriendelijke dame heeft voor ons het hotel gebeld voor een shuttle en deze was er met een kwartiertje en zodoende lagen we toch nog om 21:15 in bed want morgenvroeg gaat om 04:45 de wekker.

10-03-2020 dag 1

Door Ron & Inge op 10 maart 2020 15:57

Vanochtend.vroeg uit de veren want 6:15 vertrekt bus naar Ekhart aankomst aldaar 10 uur prettige ontvangst wij zouden om 13 uur camper krijgen maar het verliep zo voorspoedig dat we 12:45 aldaar vertrokken, eerst maar op pad en later boodschappen gedaan. De 15 in zuidelijke richting gevolgd gewoon een tweebaans weg en bij Marion een camping gezocht was wel sjebbie maar we hadden in Ieder geval stroom, hele nacht regen dus niet veel geslapen. Vandaag toch 108 mijl gereden de teller bij vertrek stond op 40 mijl. We hebben niet zo,n grote camper 9,5 meter er waren ook gasten die kregen een grote bus mee maar wij kunnen ons hier prima mee redden.

10-03-2020 dag 2

Door Ron & Inge op 11 maart 2020 1:17

Even wat recht zetten gisteren was 09-03-2020, vanochtend om 08:30 vertrokken richting Louisville, via de Interstate 69 en 65. Eerst nog om 09:00 uur afgeslagen en even in Gas City gekeken want het bijzondere daar is de straatnaamborden zijn boortorens. Na een half uurtje weer verder richting Louisville het weer is goed en 15 tot 18 graden dus we willen kijken om woensdag onze watersysteem te laten spoelen zodat we zelf kunnen douchen en warm water in de camper hebben, dit hadden we nog niet ivm de vorstperiode.

Het gaat voorspoedig en net na Louisville zagen we langs de weg een groot bord van KOA Campground dus deze opgezocht en geboekt voor 1 nacht, vergeleken met gisteren is dit wel een 9 sterren camping, super. Na inchecken naar de Walmart voor boodschappen en in de camper lekker gehaktballetje met gekookte aardappelen gegeten, geen vette hap want we weten nu ook wel waarom de meeste Amerikanen zo dik zijn overal langs de snelweg staan grote borden waar je kunt eten en ze komen de auto niet uit want zelfs bij de bank kun je vanuit de auto pinnen.

Vandaag 230 mijl gereden dus netjes morgen naar Nashville waar we twee nachten willen blijven . Het lukt even niet foto's te plaatsen hoop morgen.

11-03-2020 Dag 3

Door Ron & Inge op 12 maart 2020 2:13

Vanochtend weer vroeg wakker, om 08:30 vertrokken en nog even langs de Kroger vinden wij wat overzichtelijker als de Wal Mart voor wat verse groenten en fruit.

De Interstate 65 veer gevolgd richting Nashville en 12:30 aankomst op Nashville KOA RESORT weer een mooie grote campground en we kregen voor twee nachten een mooi plekje op een hoek vlakbij toiletgebouw dus hier kunnen we 's ochtends weer heerlijk douchen. verder vandaag het waterleidingsysteem ontdaan van de antivries en op het waterleidingnet van de camping aangesloten en ook de boiler aangezet. Wat een genot geen flessen water meer en heet water in de camper. Vanmiddag ook met shuttle naar Downtown Nashville en even een ronde gemaakt langs alle cafe's waar livemuziek naar buiten kwam je waant je weer in de jaren zestig.

Morgen gaan we een aantal musea bezichtigen . Vandaag 157 mijl gereden.

12-03-2020 dag 4

Door Ron & Inge op 12 maart 2020 22:52

Vandaag een rustige dag niet rijden maar Nashville bezoeken, we waren vroeg wakker om 05:00 zaten we al aan de koffie, 08:00 uur naar Campworld die naast de KOA camping zit om te vragen waar afsluiter zitten om aftappingen van watertank dicht te zetten want het water wat ik er boven in pomp loopt onder de camper er weer net zo snel uit, de monteur was zo vriendelijk om even mee te lopen en de watertank en afsluiters zitten dus onder het bed dus matras eraf, plank los geschoren, kranen dicht gezet en bed weer in elkaar gezet en nu is alles weer seizoen klaar al het antivries is er uit nu maar hopen dat het niet meer gaat vriezen anders gaan we nog verder naar het zuiden. 10:30 waren we met shuttle in Nashville en daar eerst Country Music Hall of Fame bezocht, ondanks dat ik geen muziekkenner ben was het erg interessant en leuk om een keer gezien te hebben, daarna hapje gegeten en toen een 1 uur durende Sightseeing tour met open bus gemaakt. 15:30 weer met shuttle naar camping en dag 4 is bijna ten einde. Morgen vertrekken we richting Memphis via de secundaire wegen dus niet via Interstates.

13-03-2020 dag 5

Door Ron & Inge op 14 maart 2020 0:58

Vanochtend waren we alweer vroeg wakker ( 06:00 ) dus gaan douchen en ontbeten, gisteren hebben we door CampWorld naast onze KOA camping de camper dewintersised, en alles leek goed maar we hebben nog steeds geen warm water, dus voor vertrek vandaag er nog even langs, Chris die ons gisteren ook heel goed geholpen heeft kwam gelijk en dook in de banken en onder de gootsteen,maar alles stond goed dus hij weet het ook zo gauw niet, dus we gaan zonder warm water vertrekken. Eerst weer een stukje Interstate 65 richting zuiden en na een mijl of 30 de Highway 412 naar het westen gepakt richting Jackson waar ik een campground via internet had gevonden, een mooie toeristische route, en wat ons wel al deze eerste dagen USA opvalt , het werd door onze gids in Nashville ook al verteld dat Tennessee ook wel de bijbelbelt word genoemd, nou volgens mij zijn er op de bijbelbelt in Nederland niet zo veel kerken als hier te vinden, volgens ons bijna net zo veel kerken als huizen, en ook dat er volgens ons alleen hele rijke of hele arme mensen wonen wat een onderscheid en wat een troep om de meeste woningen. Vlak voor Jackson bij een dieren hospital even de weg gevraagd maar we zaten goed nog two miles to go naar onze campground. Daar aangekomen ons aangemeld maar toen we vroegen of er douches waren en internet was het antwoord NO. geen internet in deze tijd, maar goed we hebben toen gevraagd of ze een andere camping wisten met wel internet omdat we graag ivm corona bereikbaar willen blijven ivm misschien eerder terug gaan naar Europa. Ze belden een collega en die had plaats moesten we alleen weer 20 mile terug via Interstate 40 maar het is het omrijden meer dan waard geweest. Trouwens gisteren tijdens de rondrit zagen we nog een grote muurschildering ( reclame ) van een dierenasiel met een kind tussen zijn voorpoten met de tekst: Next time we save your child

14-03-2020 dag 6

Door Ron & Inge op 15 maart 2020 0:31

Vanochtend eerst naar KOA office om te vragen of ze naar het warme water kunnen komen kijken dat we niet hebben, ze zaten nog te ontbijten maar daarna zomer iemand langs komen ondertussen had ik iets over buiten douche opgevangen, oh ja daar zit natuurlijk ook nog antivries in. Ik terug buitendouche gespeeld en toch nog een keer de schakelaar van de waterbestendig op ON gezet en zo laten staan ik begreep dat er dan een paar seconden een lampje brand en dan weer uit gaat dus ik dacht dat hij dan weer op OFF moest, niet dus gewoon laten staan en na een kwartiertje hadden we warm water joepie. Wij vertrokken weer netjes om 8:45 via Interstatelijk 40 West richting Memphis, even bij Starbucks langs voor koffie en even de mail bekijken en de situatie hier ivm Corona we merken er weinig van, we rijden het terrein af en gaat er opeens een alarm af in de camper gelijk de oprit van de brandweer opgereden om te kijken wat het probleem is was de gasmelder terwijl we alle ramen open hadden en geen gas roken dus maar weer verder. In Forrest City boodschappen gedaan en heeft Inge heerlijke eieren met gebakken spek gemaakt. mmmmmmmmmm.

Hierna weer op pad om precies 12:00 uur rijden we trouwens bij Memphis over de Mississippi en laten Tennessee achter ons en rijden Arkansas binnen. Terwijl Inge eieren bakte weer een alarm de rookmelder terwijl nu ook de deur en twee ramen open stonden. Wat een getrut dit is niet ons ding. Om 15:00 uur komen we bij de KOA In Little Rock aan hier ook wederom een zeer vriendelijke ontvangst en een heel nieuw schoon douche cq toilet gebouw. We hebben besloten morgen is gas te tanken en dan naar Oklahoma en daar maandagmorgen eerst het Western en Cowboy museum te bezoeken en dan rond de middag vertrekken richting Amarillo.

15-03-2020 dag 7

Door Ron & Inge op 15 maart 2020 23:21

Afgelopen nacht de gehele nacht noodweer veel regen weinig geslapen dus 06:00 koffie op bed gedronken en 06:45 gaan douchen en daarna ontbijt. Om 08:00 even de gastank laten vullen en wederom op pad eindbestemming vandaag is de OKLAHOMA CITY EAST KOA onderweg even op een mooie parkeerplaats gestopt voor een bakkie koffie en daarna weer verder. Rond de middag boodschappen gedaan en geluncht in Sallisaw rond 13:00 weer verder en arriveren om 15:30 op KOA Campground Oklahoma City East ingecheckt bij een oud baasje maar allervriendelijkst zoals tot nu alle Amerikanen hij geeft ons een mooi stekkie voor de nacht. Morgen om 10 uur gaan we eerst Cowboy en Western museum bezoeken en daarna weer op pad. Zojuist weer allemaal heetwater uit overdrukventiel buitenzijde van boiler, buren zien dit en vertellen dat waarschijnlijk overdrukventiel kapot is, wat een getrut. Maar wel 315 mijl gereden vandaag.

16-03-2020 dag 8

Door Ron & Inge op 17 maart 2020 2:24

Vanochtend rond 9 uur vertrokken want we gaan eerst het National Cowboy & Western Museum bezoeken maar dit gaat pas 10 uur open. Het was erg interessant en mooi hoe de indianen en cowboys vroeger leefden maar er was ook aandacht voor de Westernfilms. Daarna de I-40 weer op richting het westen, het weer is goed daar treffen we het mee. Als het niet te laat is willen we in Clinton nog een ROUTE 66 museum bezoeken, dit lukt en arriveren daar om 15:45 normale entreeprijs 5 dollar p.p. Was leuk om dit te zien hoe deze weg aangelegd is enwat er zich vroeger allemaal heeft afgespeeld, als alles volgens planning verloopt gaan we van Seligman tot Kingman nog een stuk oude route rijden.

Rond 17:00 aankomst op onze overnachtingsplaats en we kunnen hier ook eten als we willen dus dat doen we dan maar een keer, we hadden tenslotte een stressvrije dag zonder problemen achter de rug, maar helaas bij terugkomst van het eten stond er allemaal water voor het aanrecht, op zoek en ik denk en hoop het lek boven water te hebben want aansluiting boiler druppelde, het verbaast ons ook niet dat er dingen kunnen lostrillen want de wegen hier zijn van een kwaliteit die wij in Hongarije nog niet mee maken. Maar goed vandaag toch ook weer 130 mijl gereden en morgen proberen Albuquerque te halen, we hebben een mailtje naar verhuurder gestuurd of camper nog naar San Francisco moet want vanavond zagen we op tv dat mensen daar geadviseerd word tot 6 april binnen te blijven. Word vervolgd.

17-03-2020 dag 9

Door Ron & Inge op 17 maart 2020 21:46

Het word een bijzondere dag, 8 uur vertrokken richting Amarillo weinig geslapen hele nacht regen zaten om 6 uur al aan de koffie. Het miezert als we vertrekken de I- 40 west op het is rustig op de weg, heeft dit met Corona te maken. We hebben uitgezocht dat we afrit 60 moeten hebben voor de Cadillac Ranch hier staan Cadillacs ingegraven in de grond met de kofferbak. Het is nevelig en het is dat ik opeens links in mijn oog hoek wat zie staan in het weiland en wat mensen zie lopen dus gelijk eraf en via oude route 66 stukje terug gereden, je zou op z,n minst wel een bord verwachten, niet dus. 300 meter door de blubber banjeren is thuis the was to Amerillo. No to Cadillac Ranch, was wel leuk om gezien te hebben en hebben gelijk onze naam er op gespoten. Weer verder naar Tucumcari onze eindbestemming van vandaag want het is 14:30 mooie tijd om te stoppen, we chekken in en vragen naar de exacte tijd 12:30 zegt de man ,oké zijn dus door twee tijdzone’s gereden. Water en stroom aangesloten en mail gelezen, antwoord van El Monte dat als we willen aan moeten geven om camper in Las Vegas in te leveren, dit zou super zijn dit dus gedaan. Half uurtje later telefoon van Travelhome om te vragen hoe het gaat en ze zijn aan het inventariseren wie waar vandaan naar huis wil ze willen nu. al een reizigers naar huis halen, SUPER we krijgen morgen bericht hoe nu verder.

18-03-2020 dag 10

Door Ron & Inge op 19 maart 2020 2:38

Afgelopen nacht voor het eerst goed geslapen geen regendruppels op het dak of andere geluiden waar ik wakker van zou worden, we zijn om 05:30 wakker zetten koffie gaan op het gemak douchen en ontbijten en om 06:50 rijden we de I- 40 west weer op met doel de KOA camping in Flagstaff te bereiken. We willen zo snel mogelijk in Las Vegas zijn om camper in te leveren en naar huis te vliegen. We hebben van Travelhome begrepen ook te proberen via de luchtvaartmaatschappij de terugreis om te boeken maar Lufthansa vliegt niet meer op de VS . We hebben in ieder geval zelf al een vlucht geboekt voor zaterdag met Air Canada via Toronto naar Amsterdam. Hier op de camping de KOA camping in Las Vegas gebeld voor de twee komende nachten maar die is dicht ivm ja je weet het wel Corona. Morgen bij El Monte maar vragen of die iets weten of kunnen regelen en anders twee nachten in een hotel. Maar de reis naar Flagstaff verliep voorspoedig 14:30 op camping en vandaag 497 mijl afgelegd, het is hier ondertussen gaan sneeuwen heb ik toch nog sneeuw, vannacht verwachten ze 4 graden vorst dus watertank vol en slang van campingnet afgekoppeld. Morgen ook maar de gastank vullen en afvalwater hier afgeven want het kan maar vol of leeg zijn.

19-03-2020 dag 11

Door Ron & Inge op 20 maart 2020 16:56

Vanochtend dik pak sneeuw, vroeg wakker dus we gaan 06:50 op pad even vuilwatertank legen en dan On the Road again. Na 30 mijl stoppen file 4 vrachtauto’s gecrasht 2,5 uur stilgestaan en onze planning 2 uur Las Vegas gaat hem niet worden. 12 uur in Kingman geluncht en laatste stukje naar onze eindbestemming. We gaan eerst langs El Monte om te zeggen dat we camper zaterdagmorgen inleveren en of er dan een shuttle naar vliegveld is, sure there is dus als alles mee zit staan we morgen zaterdag om 9 uur op vliegveld. Daarna naar KOA Campground die gisteren vertelde dat ze dicht waren El Monte gebeld en voor ons twee overnachtingen geregeld is alleen open voor gasten die vliegtickets hebben, SUPER, we hebben vandaag 247 mijl gereden totaal deze reis 2480 mijl. 17:00 staan we oude camping onder de palmbomen in het zonnetje 8 uur eerder nog bij min 4 in de sneeuw.

20-03-2020. dag 12 en 13

Door Ron & Inge op 21 maart 2020 23:50

Vandaag een rustige dag dachten we even niet rijden maar om 14:30 een sms van Air Canada dat de vlucht van morgen gecanceld is en verschoven naar zondag 22 maart, dus Las Vegas - Toronto en Toronto -Amsterdam.wat is wijsheid, toch maar een taxi genomen naar vliegveld om te kijken of we eerder weg kunnen, maar bij Air Canada was pas over 3 uur iemand bereikbaar omdat dan er weer een vlucht van hun ging. Toen naar de info balie van United maar ondanks dat ze van alles wilden proberen was er alleen een mogelijkheid om over drie uur mee te gaan,maar ja wij hadden dat ding nog wat morgen ingeleverd moest worden, dus onverrichte zaken weer terug naar de KOA camping. Zaterdagmorgen om 8:30 bij El Monte camper ingeleverd moet zeggen dit ging super allervriendelijkst en omdat we deze 12 dagen geen heetwater hadden kregen we 100 dollar terug. ( super El Monte) ze brachten ons ook netjes naar vliegveld en zijn weer naar balie van United gegaan om te kijken wat de mogelijkheden waren om zo snel mogelijk in Europa te komen maakt niet uit waar Londen, Berlijn, Frankfurt. Desnoods First class, Mary achter de desk allervriendelijkst deed haar uiterste best en het resultaat is da we nu morgen 22 maart gepland staan via Newark naar Amsterdam met United ze heeft ons ongeboekt dus ook geen extra kosten. Ze heeft voor ons ook hotel voor de nacht geregeld, jezus wat een grote kamer ongelooflijk tien minuten lopen van de strip en daar toch nog even heerlijk kunnen genieten van een bananensplit. Pizza in hotel gegeten en nu even slapen want misschien gaat het morgen dan toch lukken, Mary van United gaf aan zorg dat je op tijd bent want als er wat is kan ik misschien voor jullie nog wat anders regelen. We gaan het morgen mee maken.

22-03-2020 dag 14

Door Ron & Inge op 22 maart 2020 15:01

Gistermiddag na bezoek aan de strip in hotel wat gegeten en daarna toch maar proberen wat te slapen ook al is het 16:00 uur plaatselijke tijd, worden rond 21:00 wakker maar vallen toch weer in slaap. 4:30 opgestaan koffie gezet en daarna douchen aankleden en bij de receptie taxi bestellen.

daar zat een dame onderuit gezakt ongeïnteresseerd te kijken belde een taxi en She said NO taxi. Wat nu maar gelukkig na tien minuten staat er toch een taxi. Charles allervriendelijkst brengt ons naar AirPort Terminal 3 United. Koffers afgegeven en Mary van gisteren was er ook weer dus die nog even heel hartelijk bedankt, we zijn de koffers al kwijt en douane ging ook voorspoedig. Zitten nu bij gate 52 en vlucht nog steeds On Time 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

23-03-2020 dag 15

Door Ron & Inge op 23 maart 2020 12:37

We did it we zijn thuis, zondagmorgen eerst met half vol vliegtuig van Las Vegas naar Newark mooi op tijd en met een korte overstap vliegen we zondagavond om 18:55 van Newark naar Amsterdam beide vluchten met United Airlines en landen op maandagmorgen om 06:30 op Schiphol, nu met de trein nog naar Roermond gaat niet helemaal volgens plan maar om 10:30 stappen we in Roermond uit en staat Gunter al op ons te wachten. Travelhome bedankt !

23-03-2020 dag 15 laatste update

Door Ron & Inge op 23 maart 2020 16:38

Zoals al geschreven we zijn weer thuis maar hier nog wat weetjes.

Gereden totaal 2445 mijl

Benzine $ 631

Gas $. 35

Overnachtingen $ 536. Vnl. KOA Campgrounds

Boodschappen, bezoek musea, taxi e.d. $ 800

Totaal deze reis $ 2002 uitgegeven dus gemiddeld $ 1001 / week.

Dit is wel afhankelijk of je veel buiten de deur eet, wij hebben twee maal in een restaurant gegeten.