Zondag 21 juli 2019 - de reis

Door Martijn op 22 juli 2019 6:49

Na een voorspoedige reis met icelandair zijn we aangekomen in Washington DC. Tussenlanding op Reykjavic ging zeer voorspoedig en vanuit het vliegtuig Groenland zien liggen. Na aankomst op Dulles international zeer vlot (5min) door de douane, snel de koffers en met een uber (Chevrolet suburban black) naar het hotel. Ondertussen Nederlandse tijd 6.30, hier 0.30, kortom tijd om te gaan slapen! Morgen Washington verkennen!

Maandag 22 juli - eerste dag Washington

Door Martijn op 23 juli 2019 12:46

Na een stevig Amerikaans ontbijt buffet, vandaag de eerste dag Washington verkennen na een niet al te slechte eerste nacht. Blijkt dat het Holiday Inn (central DC / white house) inderdaad mooi centraal is gelegen. Prima hotel overigens.

Na een rustige ochtendwandeling van het hotel naar het Witte Huis hebben we als eerste geprobeerd het witte huis te bekijken maar met een demonstratie aan de voorzijde en een stoet met zwarte auto's aan de achterzijde konden we niet veel zien. Helaas we mochten alleen vanaf grote afstand kijken.

Met de hop on hop off bus (bigbus) hebben we de Mall bekeken (erg heet in de brandende zon boven de 35°). Sommige stukken gelopen en andere stukken met de bus. Bigbus heeft enthousiaste gidsen aan boord en is goed geregeld (tickets vooraf online kopen en kijken wat je allemaal wil doen, scheelt veel in de portemonnee).

Union station was erg mooi, mooie musea aan de mall, het capitool indrukwekkend en verder was het vandaag vooral heel warm. In de loop van de middag de vermoeidheid van de reis en matige nacht maar even ruimte gegeven, om eind van de middag naar de Smithsonian national zoo te gaan (wederom met uber). Leuke dierentuin met kids, leuk opgebouwd maar (door de hitte?) waren veel dieren niet thuis........ wel de reuze panda's gezien! Mooie manier om de dag voor Casper (11) en Pepijn (7) af te sluiten.

Het idee was om te gaan eten bij Commissary (1443 P St., NW) omdat zij als zeer kindvriendelijk te boek staan (en vlak bij het hotel) maar helaas overvol... wel hebben ze direct gebeld naar hun zuster restaurant (Logan Tavern) een paar deuren verderop en daar hebben we ook prima (kindvriendelijk) gegeten. Tip als je met kinderen in Washington DC uit eten wil. Lekker eten voor zowel volwassenen als kinderen!

Dinsdag 23 juli - tweede dag Washington DC

Door Martijn op 24 juli 2019 17:59

Vandaag wederom Washington bezocht. Na een lekker en licht ontbijt op de hotelkamer, lopend naar Madame Tussauds en de wassen beelden van alle Amerikaanse presidenten gezien. Grappig detail er is ooit ook een president van Buren geweest die Nederlandssprekend is opgegroeid. Vervolgens in The Oval Office even op de foto geweest ;-), jammer genoeg kregen we geen privacy. Het is zeker de moeite waard met kinderen om Madame Tussauds te bezoeken.

Vervolgens hebben we de blauwe lijn van de hop on / hop off bus (Bigbus) genomen en hebben we Washington buiten het centrum bezocht. Via het Pentagon, het 9/11 monument en Arlington National Cemetary zijn we gestopt bij CEB tower voor het observation desk maar helaas was deze gesloten (mogelijk voorgoed). Met een lekkere iced coffee van Starbucks zijn we verder gegaan met de Bigbus naar het Witte huis. Vanuit daar hebben we 2 elektrische steps (via Uber) opgehaald en hebben we anderhalf uur langs de verschillende monumenten op the Mall getoerd, super ervaring ook voor de kinderen (ineens was het voor hen toch ook leuk om nog een monument te bezoeken). Het ging zo lekker dat we op de steps over het fietspad naar het hotel zijn gegaan.

In de avond zijn we gaan eten bij Phillips in P-street, een gisteravond geopend grill and seafood restaurant. Erg leuk ook met kinderen! Speciale kinderkaart en personeel dat er leuk op inspeelt. Pepijn wilde graag een kindermenu met vissticks maar Casper heeft meegegeten van de seafoodplatter. Er was maar één probleem, Casper vond de kreeft ook wel erg lekker maar de oesters niet…… ;-). Gelukkig komen we deze reis nog aan de kreeftenkust. Grappig was de doggy bag voor de nog niet leeggedronken fles wijn, voor eten kende we het al maar nog niet voor wijn.

Woensdag 24 juli 2019 - reizen naar New York

Door Martijn op 25 juli 2019 15:40

Vanmorgen op tijd opgestaan om de trein op Unionstation (geweldig mooie architectuur) te pakken naar New York! De treinreis van 3,5 uur was zeer ontspannen en bracht ons door mooie steden en natuur, leuke manier van reizen waarmee je toch meer ziet van Amerika dan met bijvoorbeeld het vliegtuig.

Aangekomen op Penn-station New York kwamen we er direct achter dat New York een hele andere wereld is dan Washington DC. Zodra we uit het station kwamen, kwamen we direct in de overweldigende drukte van New York.

Later op de middag zijn we naar Times Square gelopen, heerlijk om gewoon rond te struinen! Uiteraard met de kinderen de M&M winkel bezocht en uiteindelijk maar een keer toegegeven aan eten bij de McDonalds. Het uitzicht vanaf het Rockefeller center (top off the Rocks, 70e etage, 259 meter boven de straat) was adembenemend, bijzonder om te zien hoe New York ineens onderbroken wordt door central park. Na het uitzicht bij day time, hebben we de night tour met BigBus gedaan. Mooi om verlicht New York in het donker te zien. Casper en Pepijn zijn helaas tijdens de tour van alle indrukken in slaap gevallen ;-).

Donderdag 25 juli - mid town en down town New York

Door Martijn op 26 juli 2019 17:16

Vandaag zijn wij 12,5 jaar getrouwd, New York is een geweldige stad om dit te vieren met z'n vieren! 's avonds hebben we gegeten in "the View" van het Marriot Marquis, het enige draaiende restaurant van New York. We begonnen bij daglicht, hebben de zon onder zien gaan en vervolgens zicht gehad over de verlichte skyline van New York. Het is niet bepaald een goedkoop restaurant te noemen maar we hebben er heerlijk gegeten! Kreeft en filet mignon voor Martijn, zalm voor Linda en Casper en voor Pepijn een lekker kindermenu met pasta. Overigens niet echt een restaurant waar je veel kinderen tegenkomt. Leuk detail waren de felicitaties en bij het dessert een klein gebakje met felicitaties en kaarsje als attentie.

Uiteraard hebben we voor het diner nog allerlei leuke dingen gedaan. Na het ontbijt in ons hotel (Holliday Inn Express chelsea) zijn we naar het Empire state building (ESB) gelopen (15min), mooi uitzicht over de stad. We waren er op tijd en konden bijna alle wachtrijen overslaan, als je later op de dag bent schijnen deze allemaal nodig te zijn en kun je erg lang moeten wachten. Het ging nu ongeveer even snel als de express line. Onderaan het ESB hebben we de rode route van Bigbus genomen voor de down town Manhattan tour. Geluncht in little Italy met een punt verse Italiaanse pizza bij een authentiek (voor zover dat kan) Italiaans kruideniertje. Via China town zijn we weer op de bus gestapt en bij Wallstreet weer uitgestapt om de New York stock exchange en federal hall te zien. Van daaruit zijn we doorgelopen naar het 9/11 memorial en museum. Dat het museum indrukwekkend is, is een groot understatement. Ook de kinderen waren erg onder de indruk van alle afbeeldingen, verhalen en de enorme vernietiging die daar zichtbaar is. Na gekeken te hebben naar de omliggende gebouwen zoals one WTC (541m) en de memorial vijvers zijn we met de big bus verder gegaan richting mid town Manhattan om lopend terug te gaan naar het hotel.

Al met al was het een indrukwekkende maar mooie dag. Na het diner hebben we nog kort over times square gelopen en de Disney winkel bezocht. Bizar hoe druk het daar 24/7 is. Met de Uber terug naar het hotel met een voldaan gevoel.

Vrijdag 26 juli 2019 - fietsen in central park

Door Martijn op 29 juli 2019 16:32

Vandaag na een lekker ontbijt en een rustig start van de dag met een Uber naar de fietsverhuur vlakbij central park gegaan. Vanaf "top off the rock" hadden we al gezien dat het een enorm park is en als je daar aankomt dan oogt het nog groter. Na een 45 minuten fietsen dachten we dat het nog groter was, bleek dat we niet halverwege waren maar al aan de andere kant ;-). Voor Pepijn was het wel even wennen aan de heuvels maar uiteindelijk had hij ook lol in het fietsen.

Tijdens de lunch een echte New York Dog gegeten in verschillende varianten, Pepijn een pretzel met mosterd……… tja hij heeft de mosterd laten staan maar dit smaakte eigenlijk best ok…..

Het was heerlijk om na een paar dagen intensief steden te bekijken, lekker door een groot park te fietsen!

In de avond hebben we na een relax momentje lekker gegeten bij de foodhall op Madisson Square. Smaakte goed!

Zaterdag 27 juli 2019 - camper pick-up

Door Martijn op 29 juli 2019 16:34

Vandaag mochten we om 10.00uur de camper ophalen, helaas was die nog niet beschikbaar toen we aankwamen….. Na behoorlijk lang wachten, reden we om 13.30 het parkeerterrein af met "onze" ruim 9 meter lange (30ft) RV op weg naar nieuwe avonturen. Het eerste avontuur was de Walmart …… helaas hadden ze bij deze (voor Nl begrippen) mega winkel, geen vers producten. Kortom aan het einde van de dag hebben we een Walmart supercenter bezocht, na anderhalf uur hadden we dan toch bijna alles. Aangezien het ondertussen later op de avond was en we nog moesten eten hebben we besloten om vlakbij de Walmart te eten en op de parkeerplaats te overnachten.

Zondag 28 juli 2019 - via Watkins Glen en the Fingerlakes naar Niagra Falls

Door Martijn op 29 juli 2019 16:35

Nadat we prima hebben geslapen op het parkeerterrein van de 24/7 Walmart, zijn we snel onderweg gegaan naar Watkins Glen State Park. Hier hebben we mooie watervallen en de door erosie uitgesleten rotsen gezien! Was een mooie tussenstop, uurtje gewandeld en mooie natuur gezien. Na de lunch zijn we door gereden naar the Niagra Falls (via the Fingerlakes), rond 17.30 zijn we aangekomen op de KOA Niagra Falls in Canada! Gek om ineens weer alles in (kilo)meters te zien staan op de borden. Overigens nog een echte grenscontrole gehad waarbij we de camper uit moesten en binnen de paspoorten moesten laten zien.

Op de camping niet veel meer gedaan dan eten, zwemmen en marshmallows roosteren boven het kampvuur!

Maandag 29 juli 2019 - Niagra Falls

Door Martijn op 31 juli 2019 5:38

In de ochtend lekker rustig aan gedaan, na de lunch met de WEGO bus naar de Niagra Falls zelf. Als eerste zijn we met de Hornblower (toeristen boot aan Canadese zijde, Maid off the Mist is aan de Amerikaanse zijde) de Niagra opgevaren tot vlakbij de horseshoe waterfall. De bekende poncho's waren niet overdreven, alsof je in een extreme regenbui staat. Mooie ervaring! De 3 watervallen zijn zondermeer indrukwekkend en het is commercieel goed uitgebaat (en gelijk hebben ze) maar voor ons was het genoeg om er naar toe te varen en rond te kijken. In de avond (na zonsondergang) zijn we nog wel bij de watervallen terug geweest aangezien ze dan mooi verlicht zijn in wisselende kleuren. Het vuurwerk 's avonds was een tegenvaller, binnen 5 minuten was het klaar en niet heel spectaculair. Helaas 's avonds regen zodat we geen kampvuur konden maken.

Dinsdag 30 juli 2019 - Niagra Falls

Door Martijn op 31 juli 2019 5:41

Ojee, lekkage in de camper……. Casper maakte ons vannacht wakker dat er druppels water door het dak naar beneden kwamen. Er zit blijkbaar een lekkage langs het dakraam boven zijn bed. Handdoek en bakje eronder en weer verder slapen. In de ochtend Cruise America gebeld en we worden teruggebeld over waar ze het kunnen maken….. 8 uur later nog niets gehoord…..

Vanmorgen lekker gezwommen in het zwembad op de camping (KOA Niagra Falls Holliday). De middag hebben we doorgebracht in Canada One (outlet center), waar we voor allemaal de garderobe wat hebben aangevuld voor misschien 25% van de verkoopprijs in Nederland…… enorme tas vol Tommy Hilfiger en relatief weinig af hoeven rekenen, voelt toch goed! Canada one zit een paar haltes met de WEGO bus vanaf de camping richting de watervallen.

's avonds was het plan om lekker te BBQ-en en af te sluiten met een kampvuur maar helaas werd dit door regen verstoord!

Woensdag 31 juli 2019 - onderweg naar Lake George

Door Martijn op 01 augustus 2019 14:19

Vandaag een lange reisdag naar Lake George, 328 miles gereden. De tussenstop bij een wildlife refuge viel wat tegen. Doordat er geen water was, waren er ook geen dieren...... Wel een mooiere lunchplek dan aan de interstate 😉. Eind van de dag nog even boodschappen gedaan en aangekomen op de nieuwe camping (King Phillips campgroud) in lake George!

Donderdag 1 augustus 2019 - Adirondack / Lake George

Door Martijn op 03 augustus 2019 5:00

Vandaag Lake George als onderdeel van Adirondack park bezocht. Gestart met een bezoek aan fort William Henry waar we uitleg kregen over de oorlog met de Fransen en de indianen maar ook hebben gehoord over de Nederlandse geschiedenis daar. Vervolgens Lake George zelf bekeken en aan het strand gelegen. 'S avonds BBQ en kampvuur! Duidelijk te merken dat we in de bergen zaten, het koelde flink af in de avond.

Vrijdag 2 augustus 2019 - onderweg naar the White Mountains

Door Martijn op 03 augustus 2019 5:11

Vanmorgen vroeg weggereden, vol programma vandaag met 250 miles rijden, een canyon en de Ben and Jerry's fabriek bezoeken. Na zo'n 2 uur rijden waren we bij de eerste stop, Quechee Gorge. Een mooie diepe kloof, eindje gewandeld en een van bekeken. Een uurtje later waren we bij de Ben and Jerry's fabriek. Na een rondleiding door de fabriek, moest er uiteraard geproefd worden!! Echt leuk om te bezoeken en niet alleen voor de kinderen. Als afsluiting nog even naar de speeltuin en de ijssmaken begraafplaats. Hierna nog zo'n 2,5 uur gereden tot we op de camping waren. Kort na aankomst konden we een smores gaan halen bij het centrale kampvuur, erg lekker.

Zaterdag 3 augustus 2019 - White Mountains / Crawford Notch State Park

Door Martijn op 07 augustus 2019 4:23

Vandaag eerst lekker uitgeslapen en daarna naar Crawford Notch State Park gereden. Eerste stop bij Willey house, een rangerstation waar we extra informatie konden krijgen. Op advies van de ranger zijn we een eindje verderop gestopt voor een wandeling naar de Ripley falls, mooie hoge waterval (een van de mooiste in het park). Voor de (late)lunch zijn we teruggereden naar Willey house om daar bij het meertje te lunchen. De volgende stop was elephant head, van een afstand bekeken zie je een olifantenkop in de rotsformatie, na een leuke wandeling stonden we er bovenop (zonder hekjes dus extra uitkijken). Eind van de middag afgesloten in het zwembad met 's avonds kampvuur en een zelf (quick and dirty) gerookte zalm van de BBQ.

Zondag 4 augustus 2019 - White Mountains / Franconia Notch State Park

Door Martijn op 07 augustus 2019 4:25

Vandaag stond Franconia Notch State Park op de agenda. We zijn gestart met mount Cannon, 4080ft hoog. Met de oudste aerial tramway van Amerika zijn we naar boven gegaan, daar gewandeld, geluncht en op de uitkijktoren geweest. Onderweg naar boven en beneden goed uitgekeken naar beren maar helaas geen gezien. Vervolgens hebben we onderaan de berg het museum "old man of the mountain" bezocht en daarna het memorial voor de ingestorte old man of the mountain. Deze rotsformatie is in 2003 ingestort. Na de lunch hebben we de Flume Gorge bezocht, na een flinke wandeling door de kloof en langs de watervallen hebben we een heerlijk ijsje gegeten. De dag weer lekker afgesloten met zwembad, BBQ en kampvuur.

Maandag 5 augustus 2019 - White Mountains / The Kancamagus Highway

Door Martijn op 07 augustus 2019 4:27

Vanmorgen op tijd vertrokken om boodschappen te gaan doen en het visitor center aan het begin van de Kancamagus Highway te bezoeken, zodat we op tijd aan de Kancamagus Highway kunnen beginnen. Deze mooie scenic byway is inderdaad schitterend maar helaas ook vandaag geen beren of elanden gezien. We zijn op verschillende uitkijkpunten gestopt en steeds dieper de White Mountains ingereden tot we zelfs geen telefoon bereik meer hadden. Begin van de middag hebben we een State Park campground opgezocht (Jigger Johnson), een heerlijk rustig plekje midden in de bossen en vlakbij een rivier. Het riviertje was heerlijk om in te zwemmen, wel koud. Begin van de avond hebben we de bear notch road gereden in de hoop dat we beren of elanden zouden zien maar helaas. Barbecue en kampvuur waren nog mooier op dit absoluut donkere en stille plekje!

Dinsdag 6 augustus 2019 - White Mountains / The Kancamagus Highway / kust

Door Martijn op 07 augustus 2019 4:28

Vanmorgen hebben we het laatste deel van de Kancamagus Highway gereden en zijn we onder andere gestopt bij de lower falls (mooie watervallen waar je kan zwemmen) en de Rocky Gorge / Falls Pond (mooie kloof, waterversnelling/waterval en meertje). Na de White Mountains zijn we in Conway naar een outlet centrum gereden om de garderobes aan te vullen (altijd de moeite waard zonder sales tax). Na een uurtje of 2 rijden zijn we in de buurt van de KOA Old Orchard beach aangekomen zodat we morgen in alle rust de kreeftenkust kunnen afzakken richting de camping bij Boston. Eind van de middag nog lekker van het zwembad genoten.

Woensdag 7 augustus 2019 - langs de kust van New England

Door Martijn op 10 augustus 2019 5:26

Vanmorgen de dag gestart met een goed boek en even relaxen voor alle vier. Eind van de ochtend vertrokken richting Boston. We hebben de toeristische route via kleine wegen langs de kust gereden. Mooie vergezichten over de oceaan, baaien en stranden. Gestopt bij Nubble lighthouse op cape Neddick. Mooie vuurtoren en heerlijk geluncht met een verse lobsterroll!! Het deel van de reis langs Boston zijn we wel over de interstate gereden, beloond met een uur vertraging agv file. Het laatste stuk weer deels langs de kust en binnendoor. Rond etenstijd aangekomen bij de campgroud van Wompatuck statepark. Eenvoudige camping maar ideale uitvalsbasis voor Boston aangezien de commutor boat op 20 minuten rijden van de camping vertrekt (Hingham shipyard).

Donderdag 8 augustus 2019 - Boston

Door Martijn op 10 augustus 2019 5:27

Vandaag op tijd opgestaan zodat we de commutor boat naar Boston konden halen (Hingham Shipyard). Bij aankomst in de haven bleek je, voor het parkeren,.alleen te kunnen betalen met een app, gedownload en uiteindelijk aan de praat gekregen (bleek dat het alleen werkt als je bij de creditcard een postcode met 5 nullen invult......). In een half uurtje naar Boston gevaren, geen last van files, ideale manier om in Boston te komen! In Boston begonnen met de het harbor walk vanaf Rhowes wharf naar het sea-aquarium, hier de old town trolly hop on / hop off bus genomen. Mooie manier om Boston te verkennen. Een deel van de freedom trail gelopen met alle bezienswaardigheden en naar Harvard geweest. Op Harvard gelopen over het oude deel van het universiteitsterrein, indrukwekkend! Om vanaf de trolly stop bij Harvard te komen hebben we een korte rit in de metro gemaakt, beleving (mm voor de kids) op zich. Na Harvard de trolly route afgemaakt en het team party museum bezocht. Het team party museum is echt een aanrader!! Mooie manier om het ontstaan van de Amerikaanse revolutie te leren, hele gemotiveerde mensen die daar werken. Al met al een behoorlijk intensieve dag maar zeker de moeite waard!! Net als de ochtend snack zijn we voor het avondeten naar de foodhall in Fanneuill hall gegaan. Om 7.35 pm hebben we de boot terug naar Hingham genomen om moe maar voldaan naar de camping te gaan. Vanavond nog even al het resterende brandhout opgestookt aangezien kampvuren op de komende campings niet mag.

Vrijdag 9 augustus 2019 - onderweg naar Cape Cod

Door Martijn op 10 augustus 2019 5:33

Vandaag de dag rustig begonnen. Eind van de ochtend richting Cape Cod vertrokken en onderweg nog wat boodschappen gehaald bij de Wal-Mart. Rustige reis gehad en in de loop van de middag op Maurice's campground aangekomen. 'S avond voor de verandering een lekkere BBQ 😉

Zaterdag 10 augustus 2019 - Cape Cod, Provincetown / Whalewatching

Door Martijn op 11 augustus 2019 16:15

Vanmorgen op tijd opgestaan om de boot te halen, walvissen spotten!! Gisteravond alvast de kaartjes gereserveerd bij www.whalewatch.com. Super mooi weer en met de dolphin VIII de oceaan op. Al voor we goed en wel de baai uit waren, zagen we de eerste walvis! Nog wat verder zagen we een coyote...... niet in het water uiteraard maar op het strand van de kaap, deze coyote was op zeehonden jacht.

Daarna doorgevaren naar de Stellwagen Bank National Maritime Sanctuary, daar aangekomen hebben we veel walvissen (humpbacks) gezien, waaronder een baby met vader en moeder. Op de terugvaart naar de haven aan boord geluncht.

Na de zeer geslaagde walvis excursie hebben we door Provincetown gelopen, vooral door het commerciële centrum. Leuk om gezien te hebben, bijzondere sfeer. De middag hebben we afgerond op het strand achter commercial street, even relaxen en van de zon genieten. Helaas werd de zon onderbroken door een kleine regenbui.

'S avonds hebben we in Bubala's By the Bay gegeten met zicht op de open haven in de baai. Heerlijk de lokale specialiteit (kreeft) gegeten! Vooraf geroosterde oesters met Cranberries en Linda geroosterde eend quesadilla, kortom heerlijk gegeten vergezeld door een goed glas wijn!

Zondag 11 augustus 2019 - Cape Cod / national seashore

Door Martijn op 15 augustus 2019 6:59

Vandaag een rustige dag met 's ochtends een goed boek, foto's uitzoeken voor het verslag (We hadden weer eens goed internet) en ontbijt op bed. In de middag een mooie rit gemaakt langs de national seashore en een mooi rustig strandje opgezocht. Met een boek, op het strand met mooi uitzicht! Genieten van het mooie wat Cape Cod heeft te bieden!

Maandag 12 augustus 2019 - reisdag naar New York

Door Martijn op 15 augustus 2019 7:17

Vanmorgen vroeg opgestaan voor de reis naar New York. Om 8.00 vertrokken en om 16.00 stonden we op Liberty Harbor RV park, het viel allemaal dus niet tegen. Wel wat vertraging maar niet te gek. Alternatieve route via Google Maps navigatie heeft wel gescheeld. De camping zelf is niets meer dan een asfaltplaat met stroom en water....... maar goed, wel ideaal gelegen ten opzichte van het vrijheidsbesld en Manhattan! Vanavond voor de laatste maal, tijdens deze vakantie, de BBQ aangestoken, de camping half uitgerookt maar wel lekker gegeten.

Dinsdag 13 augustus 2019 - New York

Door Martijn op 15 augustus 2019 7:32

Vandaag downtown Manhattan en het vrijheidsbeeld bezocht. Op tijd opgestaan om de boot vanaf de camping naar Manhattan te kunnen nemen aangezien deze alleen tijdens de forensen uren vaart. Iets verderop is er wel een boot die de hele dag vaart maar de forensen boot vaart onder Manhattan door. In Manhatten een stuk langs de kade en door battery park gelopen tot we bij de boot richting het vrijheidsbeeld kwamen. Met de boot naar het vrijheidsbeeld zijn we er mooi onderlangs gevaren zodat je er mooi zicht op hebt. Leuk om er vervolgens langs te lopen en er is een klein maar leuk museum bij. We hebben er niet voor gekozen om het vrijheidsbeeld in te gaan.

Na het bezoek aan het vrijheidsbeeld hebben we Battery park verder bekeken en via down town Manhattan (financial district) naar een andere boot gelopen die ons terug heeft gebracht naar de camping (nu iets verder lopen).

Helaas is daarmee het eind van de vakantie in beeld gekomen. Vanavond alvast een en ander ingepakt, morgen de rest en 's middags de camper inleveren.

Woensdag/donderdag 14/15 augustus 2019 - terugreis

Door Martijn op 16 augustus 2019 11:54

Deze 2 dagen stonden in het teken van de terugreis, inpakken, inpakken, beetje schoonmaken en reizen. Door de early bird hoefden we de camper pas om 15.00 in te leveren dus hoefden we niet heel vroeg op en konden we ons rustig klaarmaken voor de reis. De reis zelf is prima verlopen, wel moe toen we thuiskwamen. We hebben genoten van een geweldige reis!!

Icelandair kunnen we alleen niemand aanraden, we hadden maanden voor de vlucht al stoelen gereserveerd met bijbetaling omdat we meer beenruimte wilden. Helaas is op 1 vlucht na (op sommige vluchten zelfs meerdere keren) de stoel reservering zonder bericht of opgaaf van reden geannuleerd. Het is dat we er zelf achter kwamen dat we opnieuw stoelen konden reserveren en geld terug konden vragen (als we het geld niet terug hadden gevraagd hadden we het ook niet gekregen.....). Tijdens de terugvlucht hoorden we van lokale Icelandair medewerkers dat dit vaak gebeurt en van andere reizigers hetzelfde verhaal. Kortom Icelandair is in dit opzicht onbetrouwbaar en klantonvriendelijk. De stewardessen aan boord waren overigens zeer vriendelijk.