Het is bijna zover

Door Manuela op 31 juli 2015 14:54
De koffers zijn al zo goed als gepakt, de afspraak om de camper op te halen is gemaakt, de twee overnachtingen op de eerste camping zijn gereserveerd. Nu nog twee nachten slapen en dan is het zover: onze reis van Denver naar Seattle! We hebben er zin in!

Denver

Door Manuela op 03 augustus 2015 11:23
Na een vermoeiende, lange maar wel goed verlopen reis zijn we aangekomen in Denver. Om 21.15 uur plaatselijke tijd waren we ingechekt in het hotel en konden we eindelijk gaan slapen. In totaal zijn we ruim 24 uur in touw geweest. Maar we zijn er! We waren wel weer vroeg wakker (2.45 uur, lang leve het tijdsverschil)  maar hé, dan hebben we ook wat aan de dag! Zometeen maar eens douchen en heerlijk ontbijten. Dat gaat er wel in. Vanmiddag de camper ophalen en dan gaat het echt beginnen!

Camper ophalen en naar Estes Park

Door Manuela op 04 augustus 2015 4:06
Vandaag hebben we om 14.00 uur de camper opgehaald. . Na de uitleg en het inrichten van de camper zijn we op pad gegaan. Eerst naar de supermarkt. We moeten tenslotte toch ook eten en drinken. Daarna een mooie rit gemaakt naar Estes Park, vlakbij het Rocky Mountain National Park. Het gaat niet zo snel als met de auto maar we hebben wel alles bij ons. Morgen gaan we naar het park maar nu eerst kijken hoe het slapen in de camper bevalt. Zo te horen kijken onze buren naar een film. Hopelijk is deze gauw afgelopen 😬.

Rocky Mountain National Park

Door Manuela op 05 augustus 2015 3:12
De zon kwam vanmorgen schitterend op boven de bergen. We zijn de nacht goed doorgekomen en hebben heerlijk geslapen in ons campertje. Doordat de zon al lekker scheen, konden we lekker buiten ontbijten. Het was een prima dag om naar Rocky Mountain NP te gaan. Het waaide wel hard waardoor we niet in de gaten hadden dat de zon goed haar best deed. Vooral ik had toch echt zonnebrandcrème moeten smeren... Er zijn genoeg mogelijkheden in het park om te picknicken wat we ook gedaan hebben. En dan blijkt toch wel het voordeel van de camper: alles bij de hand hebben. Dus we hebben de inhoud van de koelkast grotendeels verplaatst naar de picknicktafel en brood gegeten. Daarna een heerlijke wandeling gemaakt naar een waterval. Deze wandeling ging over rotsblokken waardoor het een hele klim naar boven was. Maar wel zeker de moeite waard! Een parkeerplaats zoeken voor de camper is trouwens soms nog een hele klus..... Op de terugweg naar de camping zijn we het stadje Estes Park nog in geweest. Heel toeristisch maar wel leuk. Terug op de camping nog even gerelaxed en daarna heeft Michiel een lekkere avondmaaltijd gekookt. Dat was nog wel een uitdaging maar wel gelukt! Morgen weer op pad en dan gaan we richting Custer State Park met een tussenstop in Cheyenne.

Cheyenne

Door Manuela op 06 augustus 2015 3:18
De dag begon weer prachtig; strakblauwe lucht en een stralend zonnetje. Het ontbijt konden we dan ook lekker buiten opeten. Dat is toch het allerfijnst: 's morgens vroeg buiten ontbijten! Na het ontbijt hebben we de boel opgeruimd en ingepakt om nog een half dagje naar Rocky Mountain National Park te gaan. Er was nog genoeg te bekijken en bewonderen. Niels en ik hebben een paardrijtocht gemaakt van twee uur lang door het park. Dat was echt zo gaaf! Dwars door de bossen en weides. Michiel heeft die tijd gebruikt om een heerlijke wandeling te maken. Daarna hebben we een leuk plekje in het park opgezocht om te lunchen. Toen was het toch echt tijd geworden om te vertrekken naar Cheyenne. Het eerste deel van de rit was schitterend. Een hele mooie weg langs en door bergen en rotsen. Het laatste deel was wat minder mooi omdat dat dat over de Interstate ging. Van de staat Colorado zijn we nu aangekomen in de staat Wyoming. We blijven hier 1 nachtje om daarna door te rijden naar Custer State Park. Dat wordt een lange rit. Dus op tijd naar bed vanavond 😪

Custer State Park

Door Manuela op 07 augustus 2015 1:33
 Vanmorgen zijn we al vroeg gaan rijden; om 8.00 uur waren we weer op pad. We hadden een lange rit voor de boeg. We zijn op weg gegaan naar Custer State Park in de staat South Dakota. In dit park is Mount Rushmore te vinden  (je weet wel met de hoofden van verschillende presidenten uitgehakt uit de rotsen). Ook gaan we naar Sturgis waar dit jaar voor de 75ste keer het motortreffen plaats vindt. Dat hebben we geweten. Onderweg hebben we zo veel motorrijders gezien en natuurlijk allemaal op Harley's! Aangekomen in het plaatsje Custer hebben we onze ogen uitgekeken . Wat een verzameling motoren en wat een geluid. Het schijnt in Sturgis nog erger te zijn. We gaan het morgen meemaken! Wel hebben we alvast wat gave t-shirts voor onszelf gekocht 😉

Door Manuela op 08 augustus 2015 4:29
Vanochtend waren we alweer lekker vroeg wakker zodat we weer vroeg op pad waren. Om 8.00 uur zaten we weer in de gordels in de camper op weg naar Crazy Horse. Een monument voor de native americans waar men nu al 67 jaar mee bezig is . Daarna zijn we verder gegaan naar Mount Rushmore. Hier zijn we niet heel dichtbij geweest maar we hebben een mooi uitzicht gehad op de hoofden. We wilden eigenlijk doorrijden naar Sturgis maar dit werd door veel mensen afgeraden omdat het daar ontzettend druk zou zijn. In plaats van Sturgis zijn we dan ook naar Deadwood gereden. Ook daar waren heel erg veel motorrijders. We hebben onze ogen weer uitgekeken . Omdat we nog een heel eind terug moesten rijden, zijn we aan het eind van de middag weer naar Custer gereden. Onderweg nog even gestopt in Hill City voor een heerlijke bizon burger en uiteindelijk waren we rond 20.30 uur weer terug op de camping. Morgen weer verder naar Buffalo om daarna gelijk weer door te rijden naar Yellowstone.

Buffalo

Door Manuela op 09 augustus 2015 2:10
De rit van vandaag ging van Custer (South Dakota) naar Buffalo (Wyoming). Het was niet zo'n lange rit en dat was maar goed ook want het landschap was erg saai. En dan worden die wegen wel erg lang. De dag was overigens niet erg bijzonder verder. Deze dient eigenlijk om de afstand naar Yellowstone te overbruggen.  We hebben ons voor 1 nacht gesetteld op een KOA camping waarna Niels en Michiel zijn gaan zwemmen en Manuela zich (hoezo traditionele rolverdeling 😉) bezig heeft gehouden met de was. Morgen dus door naar Cody aan de oostingang van Yellowstone. Als alles goed gaat, gaan we daar een rodeo meemaken!

Cody

Door Manuela op 11 augustus 2015 3:05
Vanuit Buffalo zijn we vertrokken naar Cody. Vanuit hier kunnen we via de oostingang Yellowstone National Park in. Op zich wel weer een mooie rit maar omdat Cody voor ons een tussenstop was naar Yellowstone, was het plaatsje niet zo heel bijzonder. Wat wel bijzonder was, was de rodeo die daar elke avond gehouden wordt. Bij het inschrijven voor de camping hebben we ons gelijk opgegeven voor de rodeobus. Deze pikte ons om 19.00 uur op om ons naar de rodeostadion te brengen.  De rodeo begon om 20.00 uur met het vangen van kalveren. Daarna kwam het proberen te blijven zitten op wilde paarden. Echt knap wat die gasten doen! Toen de barrelrace en daarna het hoogtepunt van de avond: bullriding . Dat is echt zo gaaf om te zien! Die stieren zijn echt groot.... Niels vond de rodeoclowns het gaafst. Hij heeft de hele vakantie nog niet zo hard gelachen😂

West Yellowstone

Door Manuela op 11 augustus 2015 3:24
Na een rustige start van de dag zijn we vandaag vanuit Cody vertrokken naar Yellowstone National Park. Omdat er onderweg heel veel te zien was, hebben we de hele dag de tijd genomen om zoveel mogelijk te bekijken. Het park is zo groot dat we lang niet alles kunnen bekijken maar we doen wel ons best. De gevolgen van de afgelopen bosbranden zijn nog steeds goed zichtbaar. De meren en de bergen zijn schitterend. We hebben nog geen beren gezien  maar wel een bizon en wat herten. Ook hebben we al wat geisers en schitterende warm water bronnen gezien . Morgen gaan we we naar de grootste geiser, Old Faithful. Die barst elke 91 minuten uit. Het park is overigens echt wel een stuk drukker geworden sinds ik er voor het laatst geweest ben (1998). Niels heeft onderweg nog een duik genomen in Yellowstone Lake. Rond 16.30 uur waren we op de camping die we van tevoren gereserveerd hadden. We hebben eerst een duik genomen in het zwembad. Heerlijk na zo'n dag indrukken op doen... Morgen weer zo'n dag!

Livingston

Door Manuela op 13 augustus 2015 13:56
Vandaag zijn we van de westingang van Yellowstone naar de noordingang gereden. Een hele mooie route met veel bezienswaardigheden.  Zo hebben we onderweg mooie watervallen gezien. Ook hebben we de Grand Canyon van Yellowstone gezien. Er liep een wandelpad slingerend naar de Lower Falls zodat we zo ongeveer in de canyon stonden. Dat was echt super mooi! Deze dag zijn we meer bizons tegengekomen dan de vorige dag. Eentje hebben we van vrij dichtbij kunnen bewonderen. Hij lag lekker in het gras te dommelen. Helaas geen beren gespot deze vakantie. Wat we wel veel gezien hebben, zijn busladingen vol met Aziatische mensen. Allemaal stromen ze de bussen uit met hun tablets, smartphones en selfiesticks. Heel irritant. Niels zei al: wat wonen er veel Amerikanen in Japan 😂. Ook was het niet altijd mogelijk om de camper te parkeren omdat die parkeerplaatsen door auto's in beslag worden genomen. Maar goed, al met al is het een heel erg mooi park. Toen was het tijd geworden om het park te verlaten en door te rijden naar onze camping in Livingston. Een mooie, schonen en kleinschalige camping, Osens's. Een aanrader. Ook een aanrader als je trek hebt: Rosa's Pizza aan de US 89. Beste pizza ooit! Na de overnachting rijden we door naar Missoula en van daaruit verder naar Glacier NP.

Missoula

Door Manuela op 14 augustus 2015 2:13
De trip vandaag was niet zo heel spannend. De weg naar Glacier National Park is te lang om in een keer te rijden. Daarom hebben we de route in tweeën geknipt met een stop in Missoula. De hele route ging over de snelweg I90 en behalve heel veel bergen en mooie uitzichten hebben we niet veel gezien. Na aankomst op de camping zijn we gelijk het zwembad ingedoken. Het is hier zo'n 35 graden dus een frisse duik was erg welkom! Niels en Michiel hebben de pooltafel weer ontdekt😆. Morgen naar Kalispell, zo'n 24 mijl vanaf Glacier NP.

Whitefish

Door Manuela op 15 augustus 2015 1:45
Glacier National Park is het volgende park op ons verlanglijstje. Om daar te komen zijn we vandaag van Missoula naar Whitefish gereden. Een redelijk korte route van ongeveer drie uurtjes. Uiteraard hebben we er langer over gedaan door de stops die we onderweg gemaakt hebben. Zo zijn we o.a. gestopt bij Flathead Lake. Dit is een erg groot meer midden in het reservaat van de Flathead Indianen. Het meer wordt echt gebruikt voor recreatie. Zwemmen, varen met boten en jetski. We hebben deze stop gebruikt om te lunchen en Niels is uiteraard het water in geweest. Zo rond half drie waren we op de camping. En net als gisteren zijn we gelijk het zwembad in geplonst. Morgen gaan we naar Glacier NP. Met de camper mogen we niet de beroemde Going-to-the-sun-road op dus we gaan kijken of we met de parkbus toch een stuk van die route kunnen doen. En wellicht onderweg nog een of meer wandelingen maken. De weervoorspellingen zijn weer prima: 24 graden en zonnig.

Glacier National Park

Door Manuela op 16 augustus 2015 23:27
De weersvoorspelling was niet helemaal juist. Het was niet zonnig en het was zeker geen 24 graden. Dus maar de spijkerbroek aangetrokken en een extra vestje. Vandaag stond Glacier op het programma. Omdat we niet de hele weg met de camper mogen rijden, hebben we de shuttle bus gepakt om het park in te komen. We zijn uitgestapt bij Avalanche en hebben daar een mooie wandeling gemaakt naar Avalanche Lake. Heen en terug hebben we er zo'n drie uur over gedaan. Heen was het een flinke klim . Maar het was zeker de moeite waard! Wat een uitzicht . De lunch die we van tevoren gemaakt hadden,  hebben we daar opgegeten. Zeker de beste lunch ooit! De terugweg ging gelukkig een stuk sneller dan de heenweg; naar beneden dus. Toen weer in de shuttle bus en met de camper weer terug naar de camping. Al met al een mooie dag in Glacier ondanks dat de zon zich niet liet zien. De foto's komen inderdaad thuis wel omdat de Internet verbinding niet altijd optimaal is en het verzenden van foto's niet altijd lukt.

Spokane

Door Manuela op 16 augustus 2015 23:40
Donderdag moeten we de camper alweer inleveren in Everett (vlakbij Seattle). Vandaag hebben we dan ook een begin gemaakt om die richting op te rijden. We zijn gestopt in Spokane. Lekker een KOA camping met zwembad dus we vermaken ons wel. Morgen rijden we door naar Winthrop waar we nog twee nachten blijven. Dit schijnt een oud westernstadje te zijn dus we zijn benieuwd. Daarna nog 1 nacht in de camper in de buurt van de inleverplaats voordat we afscheid moeten nemen van onze "rammelbak". Het is niet zo comfortabel als een auto😉 maar toch wel erg leuk!

vakantie Niels

Door Niels op 17 augustus 2015 2:06
Mijn verslag begint bij custer. Eerst gingen we luchen bij de Subway dat was erg erg lekker. Toen we het op hadden gingen we naar het stadje waar bijna alleen maar motoren stonden en we hebben daar vetgave T-shirts gekocht allemaal van Stugis. Na Custer gingen we naar Cody daar waren we rond de avond. Toen we op de plek stonden gingen we met een bus naar de Rodeo. Daar zagen we kalfje vangen, stiertjerijde, paardjerijde en de rest vertel ik thuis over de vakantie.

Winthrop

Door Manuela op 20 augustus 2015 23:55
De volgende stop richting Seattle is Winthrop. Een typisch westernstadje in de Northern Cascades. Het was de bedoeling om hier twee nachten te blijven maar vanwege de bosbranden hebben we in eerste instantie maar 1 nacht geboekt. Uiteindelijk toch maar wel de tweede nacht bijgeboekt omdat er  (nog) geen gevaar was. Leuke KOA camping met natuurlijk een zwembad voor Niels. Omdat het best warm was, zijn we in de ochtend Winthrop gaan bekijken en hebben we de rest van de dag in en om het zwembad gelegen. Niels heeft nog meegedaan aan een wedstrijd "bommetje" in het zwembad. Hij deed het super goed 😀 . In de omgeving van Winthrop is genoeg te doen om een paar dagen door te brengen. Helaas hadden wij die tijd niet. Achteraf was dat maar goed ook, want donderdag lazen we in de krant dat Winthrop geëvacueerd moest worden vanwege de bosbranden.

Burlington

Door Manuela op 21 augustus 2015 0:03
En dan komt er toch echt bijna een eind aan ons camper avontuur. Onze laatste dag in de camper voordat we 'm moeten inleveren. Burlington is puur een overnachtingscamping voor ons, omdat deze dichtbij de inleverplaats Everett ligt. De rit van Winthrop naar Burlington gaat door de Northern Cascades. Een hele mooie route over de 20 West. We hebben echt geweldige uitzichten gehad totdat de lucht betrok met rookwolken . We hebben echt geluk gehad dat we er heelhuids doorheen zijn gekomen. Op een gegeven moment zagen we het langs de weg branden . Vandaag lazen we dat vlakbij Winthrop 3 brandweermannen zijn omgekomen door de bosbranden. Maar de route is zeker een aanrader!

Seattle

Door Manuela op 22 augustus 2015 2:43
Dan is daar dan toch het eindpunt van onze reis: Seattle . Wat een drukte weer na twee en een halve week in de natuur. Er wordt gewerkt aan een groot deel van de stad waardoor het lijkt of de hele stad een bouwput is. We zijn naar de haven geweest en hebben de verschillende pieren bezocht. Het lijkt een beetje op San Francisco. Ook zijn we mee geweest met Riding wit the Ducks. Een tour van anderhalf uur met een amfibievoertuig. Erg leuk! Uiteraard zijn we ook naar Pike Place Market geweest. En we hebben de beroemde Gum Wall gezien. Een straatje met muren volgeplakt met kauwgum. Aan de ene kant hartstikke smerig maar aan de andere kant ook wel weer apart om te zien . Ook de Space Needle hebben we gezien. Al zijn we niet helemaal naar boven geweest. Het is allemaal redelijk prijzig. We hebben in ieder geval genoten van onze reis en in het bijzonder van de schitterende natuur! De koffers zijn weer ingepakt en we hebben online ingecheckt. Het is (helaas) weer tijd om naar huis te gaan.