Het is bijna zover!

Door Marcel Jan en Petra op 26 augustus 2015 19:02
We hebben er zin in! We zijn met de laatste voorbereidingen bezig voor onze grote reis naar Amerika.
We vliegen op 8 september via Amsterdam naar Londen daarna vliegen we door naar Las Vegas, waarna we onze camper ophalen bij Road Bear
Hieronder vinden jullie ons reisschema zodat jullie ons kunnen volgen.

Dag 1. Aankomst in Las Vegas. Overnachten Excalibur hotel (2 nachten)
Dag 2  Las Vegas, gokje wagen!
Dag 3  Camper ophalen bij Road Bear boodschappen doen overnachten Oasis Las Vegas rv Resort.
Dag 4  Barstow, bezoeken van zilvermijn dorpje Calcio Gosht Town.
Dag 5  Sequoia/ Kings Canyon.
Dag 6  Yosemite Park  camping Upper-pines  ( geboekt).
Dag 7  Yosemite Park.
Dag 8  San Francisco  camping San Francisco  RV Resort.
Dag 9  San Francisco bezoek Alcatraz en Centrum ( geboekt).
Dag 10 Hyway 1 halverwege een camping.
Dag 11 Hyway 1 camping in de buurt van Los Angeles.
Dag 12 Los Angeles.
Dag 13 Joshua Tree.
Dag 14 Route 66  richting Kingman.
Dag 15 Grand Canyon.
Dag 16 Grand Canyon.
Dag 17 Page Lake  Powel.
Dag 18 Monument Valley.
Dag 19 Capitol Reef.
Dag 20 Bryce Canyon.
Dag 21 Zion.
Dag 22 Zion.
We hebben nog 3 dagen over voordat we de camper op 2 oktober moeten inleveren deze plannen we nog in waar we iets langer willen blijven.
Las Vegas 2 en 3 oktober overnachten in Hotel Excalibur.
Op 4 oktober vliegen we s'avonds terug naar huis.
Hopelijk kunnen jullie genieten van onze reisverslagen en mooie foto's.

Spannend we gaan vertrekken!

Door Marcel Jan en Petra op 08 september 2015 12:15
Wij zijn vanmorgen rustig vertrokken richting schiphol inchecken ging lekker snel.
nu zitten we te wachten op het instappen van ons eerste vliegtuig richting Londen om daarna Door te vliegen naar Las Vegas.
We hebben er zin in!

Door Marcel Jan en Petra op 10 september 2015 1:00
Hallo allemaal wij zijn gelukkig goed aangekomen, nee wij zaten gelukkig niet in het toestel dat op de luchthaven van las vegas in brand heeft gestaan! Hoorde van de thuisblijvers  dat ze wel even in angst hebben gezeten. Zie nu op tv hoe erg de brand was!!! Maar we hadden wel pech want we missen 1 koffer als het goed is komt deze op tijd aan in ons hotel.
We zijn vanaf het vliegveld met een heuse limousine naar het hotel gebracht Marcel vond dit natuurlijk super!
Vandaag is het erg warm 40 gr we hebben gewandeld over de strip en vaak de koelte in de prachtige hotels opgezocht.
Vanavond nogmaals de strip opgeweest wat een lampjes prachtig je weet niet waar je moet kijken, maar voelen doen we het wel, oh wat doen de voetjes pijn!!
Morgen donderdag gaan we de camper ophalen voor onze spannende rondreis.
Groetjes aan iedereen die ons volgt super al die reacties!

We gaan op pad..

Door Marcel Jan en Petra op 12 september 2015 1:02
Hallo hier zijn we weer, we hebben gisteren de camper opgehaald wat is hij groot, Marcel zou zeggen BIG!
Dit is niets vergeleken met onze eigen camper,gaaf dat uitschuifstuk en wat een ruimte.
We zijn boodschappen gaan doen wat een grote supermarkten hier loop je rustig 2 uur rond, ja Jan was hier erg blij mee haha!
We hebben een koa camping Sams Town opgezocht ,koffers uitgepakt en proviand in de kasten gelegd vooral het water bier en fris koud gelegd want oh wat is het dorstig weer!
Na een heerlijke douch lekker in bed gekropen en lekker geslapen.
Vandaag op tijd vertrokken richting Calcio Gosht Town, prachtig was dit zilvermijn stadje, Marcel genoot ook van de westernsfeer.
Toch besloten om vandaag al iets verder door te rijden zodat we morgen  niet zo'n lange rit hebben even van de route afgeweken en de bergen ingereden de eerste pas met de camper gereden ging prima.  Nu staan we op een camping bij Lake Isabel.
Het is hier ietsjes minder warm we kunnen nu buiten zitten,maar op het moment begint het hard te waaien zal wel onweer in de buurt zitten.
Groetjes allemaal van ons!

Sequoia en Kings Canyon

Door Marcel Jan en Petra op 13 september 2015 14:42
Gisteren waren we op weg naar het park met de grote bomen,Sequoia en Kings canon,onderweg een prachtige pas gereden met rotsen zo groot heb ik ze nog niet gezien. Was wel blij dat we weer onder waren de afgronden zijn wel diep vooral als je bijrijder bent!
Richting het park kwamen we een grote weide tegen waar allemaal brandweerauto's stonden en tentjes, we dachten toen nog, och de brandweer heeft een gezellig weekend waar ze samen komen... maar helaas niets was minder waar, we mochten even later niet verder weg was afgesloten er heerste een erge grote brand In het park.
Buiten kon je de brandlucht ook goed ruiken, wat erg in het mooie NP park stonden grote gedeeltes in brand,dus geen gezellig weekend voor de brandweer...nee dit was de basis van hun kamp, nu kwamen er ook steeds meer vrachtauto's met units voor te douchen en toiletten  de berg op.
Nadat we een paar foto's bij de brandweerauto's hadden gemaakt besloten we om dan maar door te rijden naar Yosemite Park.
Hier aangekomen wilde we naar de Mariposa grove daar staan ook grote bomen maar helaas ook deze zat dicht ivm renovatie van het park gedeelte!!!
We dachten dan rijden we naar de camping Wawona maar ook daar helaas....vol!!
We zijn toen teruggereden naar een camping aan de voet van Yosemite Park, daar ontmoeten we de eerste Nederlanders ,4 jongens die ook aan het rondtrekken waren met camper. Na wat nuttige tips te hebben uitgewisseld gingen we om half negen pas eten.
Jan en Marcel waren weer moe en gingen rond 22 uur weer naar hun bed toe, ik zat nog heerlijk buiten toen de buurtjes kwamen en vroegen of ik nog even bij hun kwam zitten....nog even heerlijk geklets te hebben, heb ik tegen 23 uur ook maar mijn bedje opgezocht.
Zo dit was een vermoeiende pechdag... maar er volgen nog mooie dagen in het Yosemite park!

Yosemite park

Door Marcel Jan en Petra op 16 september 2015 4:31
Hoi allemaal, leuk dat jullie ons volgen en ook iets op onze blog schrijven!!
We zijn even niet online geweest in zo'n natuurpark  is natuurlijk geen Internet.
Wat een machtig mooi park met zijn rotsen,water, kabbelende beekjes en wilde dieren je kijkt je ogen uit. De eekhoorntjes lopen gewoon bij je aan tafel soms ook best wel eng want er heerst de pest onder de eekhoorns dus zeker niet aanraken en voeden!
Ja heus Marcel heeft gewandeld en heeft er van genoten,de herten lopen op kleine afstand naast je zijn echt niet bang voor je.
Maar gisteravond hebben we wel een avontuur beleefd de Ranger kwam langs alle campers en tenten om te vragen of we alles in de ijzeren boxen hadden staan zoals eten,tandpasta enz. Ze vroeg of wij een beer hadden gezien en zei dat we zelfs ons kaarsje mee naar binnen moesten nemen, dus besloten we om maar niet zo lang meer buiten te blijven want we merkte dat Ederveen in de campers ging. Gelukkig is het rust gebleven en hebben we geen BEREN gezien.
vanmorgen zijn we richting San Francisco  gereden daar gaan we morgen met de Ferry naar Alcatraz.
Groetjes van ons en morgen volgt het volgende blog!!

San Francisco

Door Marcel Jan en Petra op 19 september 2015 5:44
Na een lange dag rijden van Yosemite Park naar San Francisco,een gekeken te hebben waar we morgenvroeg de Ferry moesten, waren we blij om op de camping te zijn. Na even geskypd te hebben met de kleinkids zijn we op tijd In ons bed gekropen, want morgen hebben we een vroege dag we moeten om 5.30 op staan om de Ferry op tijd te halen.
We hebben de kaartjes voor Alcatraz thuis al geboekt en onze boot daarna toe gaat al om 9.30 en we moeten nog een uur rijden dan met de Ferry naar San Francisco en dan op pier 33 de boot naar Alcatraz.
Wat een machtige ervaring was het om op Alcatraz te zijn het was erg indrukwekkend en ook wel raar dat we daar liepen.
Daarna weer terug met de boot naar San Francisco, wat een mooie stad met Pier 39, fischermanswarf, de cablecar en lombartstreet en de goldengate brigde.
Na een lange dag namen we om 18 uur de Ferry terug en kwamen we rond 20 uur terug op de camping. Zo wij zijn weer een leuke herinnering rijker!

De kustweg naar Los Angeles

Door Marcel Jan en Petra op 19 september 2015 6:02
Vandaag  17 september zijn we vertrokken op weg naar de kust. We hebben de 7 Miles drive gereden wat een mooie buurt, het is eigenlijk een park waar erg rijke mensen wonen en waar een prachtige weg doorheen loopt, er staan huizen zo'n mooie hebben we nog nooit gezien. De weg loopt langs de kust met prachtige uitzicht punten over de zee, we hebben hier mooie foto's van gemaakt jullie zullen ze wel zien!
Daarna zijn we aan de Hyway 1 begonnen we kunnen niet uitleggen hoe machtig mooi deze weg was met mooie uitzichtpunten en mooie baaien ook hier weer erg veel foto's van genomen.
We kwamen op een punt bij Morro Bay waar de zeekoeien, of wel uit de kluiten gewassen zeehonden, heerlijk op het strand lagen maar stinken dat ze kunnen!
In Morro Bay hebben we een mooie RV camping opgezocht en terwijl ik dit schrijf zitten we bij het knapperd kampvuur onder de sterrenhemel buiten. Morgen rijden we het laatste stuk van de Hyway 1 op weg naar Los Angeles waar we weer een camping zoeken.
Kortom jullie lezen wel dat wij heerlijk genieten, met af en toe skypen met het thuisfront en zo houden wij het nog wel even vol!!

Op weg naar Los Angeles

Door Marcel Jan en Petra op 19 september 2015 6:16
Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan, Jan en Marcel sliepen nog en ik ben even heerlijk een stukje gaan wandelen naar de zee, hier ligt een grote rots in het water. Wat was het rustig buiten in de natuur, toen ik terug kwam bij de camper was Jan er niet bleek later dat hij mij was achterna gegaan maar elkaar misgelopen!!
We wilden eigenlijk om Los Angeles  heen omdat we daar met de camper toch niet in konden maar naar even zoeken vond ik een camping in het Koa boek die excursies  naar Los Angeles deed, nu nog bellen of er plek was. In de supermarkt naar een telefooncel gevraagd deze was er niet, bij de kassa stond ik met een vrouw te praten toen mocht ik toch haar telefoon gebruiken om de camping te bellen!!! De Amerikanen zijn erg vriendelijke mensen iedereen praat met je en in het verkeer zijn ze echt een heer!
In Ventura hebben we nog even op het strand gelopen en in de zee dit is genieten.
Dus wij op weg naar de camping in Panoma  maar oh  wat viel de reis tegen het was ERG druk op de weg en we hebben veel file gereden. Het echt respect voor Jan die met de grote camper door al dat verkeer rijd!
We hebben de avond heerlijk buiten gezeten en nu om 23.30 nu ik dit schrijf zitten we nog buiten......heeerlijk.....
Marcel geniet volop en kijkt uit naar morgen want er staat zelf een bezoek aan The Music Center op het programma.

Los Angeles

Door Marcel Jan en Petra op 20 september 2015 1:16
Vandaag zijn we met een tour vanaf de camping naar Los Angeles geweest,dit is met de camper echt niet te doen!
Eerst Down Town gezien met zijn prachtige Sky-line, daarna zijn we naar Hollywood gereden, we zijn naar het beroemde Sign ''HOLLYWOOD" geweest hebben daar mooie foto's gemaakt ,maakt wel een indruk dat je het in het echt ziet.
Daarna naar de "Walk of Fame " geweest waar de beroemde tegels van bekende sterren in het trottoir liggen.
Morgen zijn de uitreikingen van de" Grannies" een bekende prijs ze waren alles in gereedheid aan het brengen om de beroemde sterren te ontvangen!
Na wat gelopen te hebben op de holywood boulevard stapten we weer in het koele busje op weg naar "Beverley hils" waar we huizen van beroemde personen hebben gezien, Tom Cruise, David Beckham, Dr Phil enz was wel mooi om daar te rijden maar je kunt niet zo heel veel van de huizen zien. Bij de studio's en de Music hal geweest, kortom het was weer een hele leuke dag.
Wij hebben genoten en Marcel dubbel!!!
We hebben heerlijk bbq gegeten en genoten van een live concert van Train deze speelde recht tegenover onze camping!
Morgen gaan we op weg naar Joshua tree park weet niet of we daar onze blog bij kunnen werken, we doen ons best en vinden het super dat zoveel mensen met ons meegenieten en reageren!

Joshua Tree

Door Marcel Jan en Petra op 21 september 2015 4:08
Vanmorgen uit Los Angeles vertrokken het was gelukkig niet druk op de weg maar het is ook zondag.
Na niet zo'n erg lange rit kwamen we bij het Joshua Tree park aan, we hoefde hier ook weer niet te betalen, ja Thea en Willy die kaart van jullie werkt goed! Dit is een park waar je met de camper doorheen mag rijden  en je stopt op verschillende punten, het park bestaat uit een soort yucca bomen en cactussen en heel veel rotsen waar de stenen op elkaar gestapeld zijn.
We hebben  hier een wandeling gemaakt door de Hidden Valley, ja zelf Marcel wandelde vrolijk mee, maar het was ook een prachtige wandeling en goed te doen behalve de tempartuur  van 38 gr werkte wat tegen, jonge jonge wat een hitte!!
We hebben besloten om nog een stukje verder te rijden naar het plaatsje Needles onderweg hebben we een klein stukje van de Route 66 gereden maar hier was nog niet veel te zien behalve het teken Route 66 op de weg, hier natuurlijk een paar foto's van gemaakt.
We kwamen rond 5 uur op de camping aan het is hier heerlijk rustig en erg heet, we besloten om maar even af te koelen in het zwembad.
Nu ik dit schrijf is het nog 35 gr en het is 21.15 uur!
Morgen gaan we de echte mooie Route 66 op we , Marcel, verwachten hier veel van.

Route. 66

Door Marcel Jan en Petra op 22 september 2015 3:45
Wat een mooie dag hebben we vandaag gehad,we zijn vanuit Needles richting de Route 66 gereden.
Onze eerste stop was Oatman, dit is een oud westerndorpje waar de ezels gewoon op straat lopen tussen de mensen.
Hier vind je echt oude western saloons waar ook veel souvenirs te koop zijn. Wat een moterrijders zitten op deze weg zelfs uit Argentinië.  Om 12.00 uur vond hier een cowboy gevecht plaats midden op de weg die zelfs schieten met pistolen,prachtig!!
Daarna zijn we verder gereden op de Route 66, onderweg kwamen we oude veroeste auto's tegen,midden op een pas een oud tankstation, ja heus wat was dit alles mooi. We reden het volgende plaatsje binnen dat was Kingman ook hier alles in het teken van de Route 66, daarna doorgereden naar Seligman dit dorpje was werkelijk prachtig leek of de tijd had stilgestaan, het fototoestel heeft vandaag overuren gemaakt!!!
Marcel zit helemaal vol van deze dag en wij eigenlijk ook wat maken we veel mooie dingen mee!!
We hebben besloten om door te rijden naar Williams dit is al aan de route voor morgen dan gaan we naar de Grand Canyon.
We hebben weer een heerlijke KOA camping waar we nu 2 nachten staan, zo Ik ben weer bij met schrijven.
Oh ja we moeten helaas onze eerste foto's van het blog afhalen anders kunnen we geen nieuwe foto's  meer plaatsen we hebben maar een Max van 20 mb in het gehele blog, jammer.....  Deze foto is speciaal voor Nikki Isa en Anouk!

Grand Canyon

Door Marcel Jan en Petra op 23 september 2015 4:19
Vanmorgen op tijd weggereden voor ons bezoek aan de Grand Canyon.
We weten eigenlijk niet hoe we deze moeten beschrijven.....machting mooi dit moet je eigenlijk zien!
Wij bleven maar zeggen oh wat mooi, kijk eens daar....
We hebben een stuk gewandeld bij Matherpoint  de wandelpaden zijn zeer goed aangelegd zelfs met rolstoelen kun je hier komen, ja die Amerikanen hebben zo'n parken perfect in orde!
We konden weer met de shuttle bus naar verschillende punten soms liepen we en soms pakte we de bus.
Vandaag was het wel bewolkt met heel klein beetje zonneschijn dat was jammer mn voor de foto's, maar morgen voorspellen ze weer zonneschijn dus we gaan morgen nog naar Desert View voor nog meer foto's te maken.
We aten vanmiddag in het park bij een restaurant we bestelde 1 pizza maar goed ook want met zijn drietjes kregen we hem bijna niet op.
Ook zagen we vandaag weer elanden zelf op korte afstand lopen ze langs je machtig....
We zijn vanavond op de terugweg nog even naar het plaatsje Williams gereden ook daar alles in het teken van de ROUTE 66,  lekker gegeten bij een nostalgisch eettentje, en lekker dat het was en veel!
Morgen gaan we  dus nog even naar de Grand Canyon en daarna rijden we door naar Page ,Lake powel daar zijn de temperaturen weer wat hoger rond de 33 gr en daar zoeken we een camping heerlijk aan het meer.
We maken zoveel mooie dingen mee dat we s'avonds moe ons bed inkruipen....zzzzzzzz!

Op weg naar Lake Powell

Door Marcel Jan en Petra op 24 september 2015 3:15
Oh wat was het vannacht koud, Marcel werd wakker met koude voeten en volgens de plaatselijke  bevolking was het in deze tijd nog niet zo koud geweest. We waren erg vroeg op om toch nog even naar de Grand Canyon  terug te gaan,gisteren was het bewolkt en nu schijnt het zonnetje.
Dat was ook wel te zien met de mooie blauwe lucht en de zon was de Canyon nog mooier, wat een prachtige kleuren de foto's zijn nu veel mooier. Na nog een paar mooie punten te hebben gezien zijn we het park uitgereden op weg naar Lake Powell waar we hopen op de camping Wahweap te kunnen staan.
Onderweg kwamen we langs Horse shoe bend  waar we zijn gestopt, het was nog wel een wandeling om op het mooie uitzichtpunt te komen. Pfff en zweten dat Marcel deed maar hij vond het wel erg mooi maar aan de rand  durfde hij toch niet zo goed te staan.
Dit punt ziet eruit als een hoefijzer, een grote rots met rondom water in de vorm van hoefijzer, met een flinke diepte naar beneden.
Wat hebben we de afgelopen dagen veel mensen gezien die echt op de puntjes van de rotsen klimmen om daar een foto te maken....die zijn echt gek!
Na nog een stukje verder te hebben gereden reden we Page in waar we even hebben moeten zoeken naar de camping want onze tom-tom had er vandaag duidelijk geen zin in. Dus maar even stoppen en vragen ,oh ja ons Engels gaat al goed vooruit soms met handen en voeten maar het lukt!
Bij de camping aangekomen was er alleen plaats op een plek zonder stroom, dit hebben we maar gedaan want dan kan prima met de camper, en voor morgen nog een nacht geboekt maar dan wel met stroom,want  ja de airco werkt alleen m op stroom en hier is het weer water.
Na een lekkere bbq zitten we nu bij een knapperd  kampvuur te  genieten van de avond.

Lake Powell

Door Marcel Jan en Petra op 25 september 2015 3:28
Wat boffen we toch met het weer het zonnetje schijnt alweer,we hebben nog maar 1 dag een klein buitje gehad en toen zaten we zelfs in de auto.
We hebben een relax dagje ingepland hebben lekker uitgeslapen en na een laat ontbijt zijn we naar de Upper Antelope Canyon gereden dit lag lekker dichtbij onze camping. We hadden geluk er was nog plek op de tour van 12 uur, de tour kon Marcel ook makkelijk lopen. Eerst reden we met een jeep door het losse zand richting de Canyon op zich al een leuke ervaring.
Daar aangekomen zijn we met een gids in een spelonk gelopen, dit is eigenlijk een kloof tussen twee rotsen waar prachtig lichtval naar binnen komt. De gids zorgde er wel voor dat je tips kreeg om mooie foto's te maken,ik had mijn i-pad mee, die de gids regelmatig pakte om een mooie foto te maken zodat hij deze aan de groep kon laten zien, boffen dus...
Na anderhalf uur zijn we in de jeeps terug gereden. Op weg terug naar de camping even wat boodschappen gedaan in de hele grote supermarkt en wat hout gekocht voor het kampvuur dat nu weer lekker gezellig brand.
Morgen gaan we op weg naar Monument Valley  de rotsen van de western films we zijn benieuwd.......

Monument Valley

Door Marcel Jan en Petra op 26 september 2015 2:25
Vanmorgen  vroeg opgestaan, Jan zijn telefoon had de tijd al aangepast,we stonden om 7 uur al naast ons bed!
Wat ook zijn oordeel had,want we verspelen vandaag een uur,de klok gaat in Utah een uur vooruit en we willen vandaag naar Monument Valley  rijden, dit is een rit van 2,5 uur dus niet zover.
Toen we in de richting kwamen zagen we al van ver de machtige rotsblokken van de bekende western films liggen, prachtig.
We hebben onze camper op de nieuwe camping bij Monument Valley  gezet deze bied ons een waanzinnig uitzicht op de rotsen.
We besluiten om een tour met de jeep te doen en gaan ook maar meteen voor de tour van 2,5 uur, we hebben geluk bij ons zit alleen een Japans meisje in de jeep. We hebben een vrouwelijke gids die ons over de vele hobbelige wegen rijd.
We hebben geluk ze kan en goed rijden en prachtig vertellen over de omgeving en de mooie rotsen en maakt zelfs foto's van ons drietjes! Toen we bijna weer terug waren begaf de jeep het,wat bleek ,mevr was vergeten te tanken. Nadat haar man een tuit benzine had gebracht konden we de rit voortzetten.De rit was machtig mooi en ook erg stoffig,wat zagen we eruit....eerst maar een douche nemen en al het stof van ons afspoelen.
Lekker bij de camper een biertje en fris gedaan en gewacht tot we weer naar boven konden lopen voor foto's van de zonsondergang.
Oh ja, in Nederland ben ik al jarig  en werd ik om 24 uur gefeliciteerd,wat raar was want hier ben ik nu nog steeds niet jarig...., dus dit jaar een lange verjaardag!!!
Morgen gaan we op weg naar Moab we hebben de route iets aangepast, anders moesten we 4,5 uur rijden en we houden toch een dag over vandaar dat we 1 etappe meer rijden,naar Moab is ook maar 2,5 uur!

Moab

Door Marcel Jan en Petra op 27 september 2015 4:34
Jan had vanmorgen de wekker gezet om de zonsopgang te fotograferen, maar helaas hij was net te laat!!!
Ja nu voel ik mij echt jarig, zeker met al die lieve felicitaties via dit blog en Facebook, bijzonder om dit mee te maken hier in Amerika.
Na een lekker ontbijten buiten met het mooie uitzicht en nog even met mijn broertje en Eva te hebben geskypd  zijn we vertrokken op weg naar Moab. De kleinkinderen kregen we niet te pakken dus hopen we als we daar aankomen dat ze nog wakker zijn om te skypen.
We hebben een mooie rustige tocht gereden en rond 20 uur NL tijd kwamen we in Moab aan, hier was het 12 uur middag, we zijn nl weer een uurtje vooruit gegaan in de tijd. Maar helaas, het skypen ging goed maar de kleintjes lagen al op bed, jammer, na Kim gesproken te hebben en even met ons pap te hebben geskypd besloten we na de lunch naar Arches te rijden.
We besloten met de auto de pas op te rijden en hebben daar mooie bogen gezien en een korte wandeling gemaakt.
We moeten eerlijk zijn de rotsen hebben we nu wel gezien haha...
Eigenlijk wilden we uit gaan eten maar we zijn toch op de camping gebleven en hebben lekker de bbq aangestoken.
Morgen gaan we richting Bryce we slaan Capitol Reef over en rijden een stuk verder.
We zien het einde van onze vakantie toch stiekem dichterbij komen, ja de tijd gaat snel over 1 week vliegen we weer terug!
Dus nu nog even genieten en relaxen.....

Moab - Bryce

Door Marcel Jan en Petra op 29 september 2015 4:15
Daar zijn we weer door slecht Internet in deze streek,wat we al verwachte, en door werkzaamheden aan de site van Travelhome, lag ik achter met ons blog.
Onze reis vanaf Moab was een lange,4,5 uur,maar ook een prachtige. De route verliep over de schitterende scènic byway 12.
De uitzichten onderweg waren adembenemend. De weg was kronkelig en soms erg steil,10% omhoog en dan weer omlaag we hebben echt over de toppen van de bergen gereden!
Maar omdat onze camper een automaat is en een extra tussenversnelling heeft voor de bergen ging dit prima.
Jan hoeft bijna niets te doen, op het sturen na.
Onderweg heerlijke zelfgebakken taart gegeten bij Burr Trail Grill, dit op aanraden van Travelhome mmmm heerlijk!
We kwamen om 16 uur aan bij onze camping,die we s'morgens gebeld hadden, Ruby's Inn, ook een goede tip van Travelhome, mooie camping met een westerndorpje erbij.
We staan nu aan de voet van Bryce Canyon, waar we morgen naar toe gaan.
De avond was hier fris, koud maar we staan ook op 3000 meter hoogte.
Dus vanavond maar dicht tegen elkaar aankruipen!

Bryce Canyon

Door Marcel Jan en Petra op 29 september 2015 4:34
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen stonden pas om 9 uur op!! Tegen 10 uur zijn we met de shuttle bus Bryce Canyon  ingereden.
We zijn naar het laatste punt gereden Bryce Point,  oh wat is het hier prachtig.
Hier is het weer geheel anders je ziet hier allemaal  rode rotstorentjes, we besluiten ook een stuk te wandelen  2,5 km, langs soms diepe afgronden maar het was goed te doen, de route liep ook een stuk door het bos, Marcel vond het ook leuk!
Daarna een stukje met de shuttle bus naar Sunrise Point, en na een lekker stukje pizza zijn we nog gewandeld naar visitor center, toen vond Marcel het wel genoeg, haha!!
Later zijn we nog een hapje gaan eten in het westerndorpje, de hamburgers zijn heerlijk mmmm.
Morgen rijden we naar Zion ons laatste park, dus vroeg op!
Ben toch blij dat ik nu 22.30 het blog even heb bijgewerkt, al was het buiten in de kou bij de receptie voelt goed!!
Foto's volgen nog groetjes van ons!!

Zion

Door Marcel Jan en Petra op 30 september 2015 2:02
Vanmorgen vroeg opgestaan, Jan had de wekker op 7 uur gezet????? Waarom ,omdat we dachten dat we dan zeker een plekje op de camping bij Zion hadden maar daar aangekomen konden we niet eerder inchecken dan 12 uur....balen dus voor niets vroeg op gestaan.
Na het inchecken  en wat gegeten te hebben zijn alleen Jan en ik het park ingegaan, ja echt Marcel ging niet mee had geen zin om te wandelen. Dus wij met wandelschoenen en rugzak op,op pad gegaan het park in.
Met de shuttle bus ons naar het hoogste punt laten brengen om daar een mooie wandeling te gaan lopen.
Overal springen de eekhoorntjes  rondom je heen en zelf de herten zijn niet bang voor je, ze blijven rustig staan en kijken even op!
We liepen een pad op met langs je een stromend riviertje soms was het pittig maar we  genoten van de mooie uitzichten.
Bij het eindpunt aangekomen kon je de rivier inlopen ,ja met je schoenen aan, iedereen deed dit en je wandelde door het steenkoude water een kloof in. Even twijfelde we maar we keken elkaar aan en zeiden nu we er toch zijn......het was machtig mooi en spannend!
We zijn een stuk hogerop gelopen en daarna weer terug we hebben genoten.
Op de camping terug gekomen zat Marcel met zijn muziek aan de tafel te genieten van zijn rust! Knap hoor hij was toch zeker 3,5uur alleen gebleven in dat verre Amerika!
Na lekker te hebben gegeten bbq en rauw schieven, wilden we ons laatste hout opstoken maar het wilde niet branden, balen...
Morgen gaan we relaxen we hebben een camping op een luxe Resort geboekt bij Las Vegas  met mooie zwembaden en palmbomen,camping Oasis, daar is het wel SNIK HEET 37 gr dus veel zwemmen.
Ja het einde komt stiekum in zicht, maar ja aan al het moois komt ook een einde, nu nog even relaxen!!!

Door Marcel Jan en Petra op 01 oktober 2015 2:44
Vanmorgen  uit Zion vertrokken richting Las Vegas  we willen nog even relaxen op Resort Oasis in Las Vegas.
Ja dit is echt een Resort voor campers mooie luxe zwembaden onder de palmbomen het lijkt net of we in Turkey op een hotel resort zijn, heerlijk. Jan en ik hebben vanmiddag dan ook heerlijk in het lauwe zwembad gelegen en onze reiservaringen met andere reisgenoten gedeeld, mooi is dat om daar samen over te praten. We hebben ook regelmatig dezelfde mensen getroffen leuk...
Hier is het wel warm 38 gr maar er staat nu wel een lekker briesje.
Marcel is samen met Jan de camping rondgelopen en hij kan hier heerlijk kwijlen bij al die grote moterhomes, nu nog even proberen of hij ergens binnen mag kijken! Gaat vast nog wel lukken hoop ik.
We blijven op deze camping tot vrijdagochtend tot we de camper helaas moeten inleveren, ja het is ons meer dan goed bevallen!!!
We zitten nu nog heerlijk buiten en echt s'avonds koelt het hier niet af dus mijn sokjes zijn niet nodig....

Door Marcel Jan en Petra op 02 oktober 2015 7:02
Wat hebben wij vandaag lekker geluierd, aan het zwembad gelegen wandelingetje over de camping gemaakt en gewoon in je stoeltje zitten voor de camper!
Tussendoor even de was gedraaid, scheelt ook weer als we thuiskomen en hier hebben ze speed- wasmachines ideaal!
Toch maar een begin gemaakt om nu echt de koffers te pakken, eigenlijk hebben we nog geen zin, maar ja aan al het goede komt ook een eind.
We zijn nu net terug,23.45, we zijn naar de Fermonstreet geweest,Down Town Las Vegas dit is een ervaring apart, dit is het oude Las Vegas  waar alles is begonnen waar de eerste gokpaleizen zijn geopend. Nu is het een overdekte straat waar in het plafond allemaal lichtje zitten wat een videoscherm is waar de mooiste liedje met beeld op worden vertoont.
En Marcel maar genieten....stond met zijn mond open naar boven te kijken prachtig om te zien!!
We zijn met de bus vanaf de camping  vertrokken dit ging erg goed, beetje spannend of het lukte.
Morgen moet de camper om 10.30 terug zijn bij Road Bear en om 11 uur bergen ze ons naar ons hotel Excalibur waar we nog twee nachten blijven om zondagavond 21.30 terug te vliegen naar huis.
Wat hebben wij een prachtige vakantie gehad en wat hebben we veel gezien en genoten!!!!!

Door Marcel Jan en Petra op 04 oktober 2015 0:18
Hallo allemaal die ons hebben gevolgd, hier onze laatste up-date, ja morgenavond vliegen we terug naar huis na een geweldige vakantie in de USA.
We genieten nu nog van het mooie weer gelukkig niet zo warm als de eerste dagen toen we begonnen aan ons reis.
Het weer gaat hier veranderen zien nu op tv dat er regen komt maar ja wij gaan toch naar huis.....
Vanmorgen foto's gemaakt bij het bekende Sign Las Vegas, verder zijn we gisteravond nog naar de vulkaan uitbarsting bij de Mirage geweest was erg mooi vooral omdat ghet donker was.
We pakken reglmatig terrasjes en zoeken de koelte van de airco's op in de hotels.
Vanavond gaan we nog even terug naar de Fermonstreet dit vond Marcel zo mooi dat wilde hij nog wel even zien, en even een T-shirt ruilen dat toch echt te krap was, sorry Marcel moest het even vermelden haha...
Dit is ons laatste verslag we vliegen zondagavond om 21.30 en zijn op maandagavond laat weer thuis, ben benieuwd hoe het zal gaan met onze jet-leg.
Groetjes allemaal van ons, leuk dat jullie hebben meegereisd met ons super!!

Op weg naar huis

Door Marcel Jan en Petra op 06 oktober 2015 19:31
We denken dat niemand dit nog leest maar toch nog een afsluiting van onze reis. De terugvucht verliep goed we vetrokken op tijd vanuit Las Vegas op weg naar ons thuisland. Na 10 uur vliegen landen we in Londen, waar we al snel een Appje kregen van mijn broer Harry, of we al wisten dat onze vlucht naar Amsterdam van 18.00 uur was geannuleerd, nee dus wisten wij nog niet,wat nu??Aangekomen in de centrale hal bleek dit te kloppen en moesten we in een zeer lange rij plaats nemen om omgeboekt te worden,nna zeker 1 uur waren we aan de beurt en kregen we een alternatief om omgeboekt te worden naar een vlucht van de KLM, want Britsch Airlines  vloog niet meer die avond, dus daar hoefde we niet lang over na te denken en we konden op de vlucht van 19.15 mee.Maar wat nu met onze koffers die zouden via Londen naar Amsterdam gebracht worden door Britsch Airlines?????We hadden geen goed gevoel dat dit goed afliep!Na een prima vlucht met KLM liepen we in Amsterdam naar de bagage band.... maar helaas geen koffers alle 3 onze koffers waren er niet, nu dit weer.....Bij balie van KLM melding gemaakt en nu maar hopen dat ze thuisbezorgd worden!!!!!!
Wat wel een prachtige verassing was onze kleinkinderen Nikki  en Isa  en Esther en Kim stonden op schiphol ons op te wachten, we werden er stil en emotioneel was na zo'n vermoeiende reis!!Om 1 uur snachs kwamen we eindelijk in ons eigen huis terug.Wij vonden dat we dit toch nog even bij het einde van ons blog moesten schrijven, voortaan dus toch maar een rechtstreekse vlucht!!Travelhome jullie bedankt vanuit jullie was alles PERFECT geregeld!!!!!