Chicago

Na een voorspoedige  vlucht met United Airlines rechtstreeks van Amsterdam naar Chicago, werden wij vanaf het vliegveld opgehaald en gebracht naar Comfort Suites O’hare, een eenvoudig maar voor dit doel geschikt hotel, dicht bij het vliegveld.

De volgende dag hadden we gereserveerd om individueel Chicago in te gaan. Via de hotelshuttle werden we afgezet bij het treinstation Schiller Park voor een ritje van bijna een uur naar downtown Chicago. Wij troffen enorm mooi weer met een strakblauwe hemel en hebben genoten van de hernieuwde kennismaking met deze gezellige en schone stad. Het was door het fraaie zonnige weer een hele ervaring voor ons om mee te maken dat grote stukken ijs op de daken van de wolkenkrabbers los kwamen te zitten en als stukken karton naar beneden dwarrelden. Ondanks het door politie afgezette gedeelte van de straten, zagen wij nog wel zo een ijsplateau boven op een auto terecht komen met de nodige schade van dien. Voldaan van een gezellige dag op pad in Chicago gingen wij op dezelfde manier weer terug naar ons hotel (na aankomst trein even bellen en de shuttlebus kwam ons ophalen).

Greenfield

’s Avonds prima gegeten in het hotel en moe maar voldaan gaan slapen. De volgende ochtend moesten we alweer vroeg klaar staan om per touringcar te vertrekken naar Mishawaka, samen met de andere testrijders uit Nederland en Duitsland.

Rond 11.00 uur kwamen we aan bij de fabriek, waar alle campers die op deze dag zouden vertrekken keurig in gelid op ons stonden te wachten. Het zullen er ongeveer twintig geweest zijn van klein naar groot en zoals wij al hadden begrepen was onze camper een 32feet Ford, het grootste model dat er tussen stond.

Na het uitpakken van de koffers en instructie over de camper en uiteraard de 101 handtekeningen die nu eenmaal in Amerika kennelijk niet te ontlopen zijn, vertrokken wij rond 13.00 uur om de eerste boodschappen te gaan doen bij Walmart, waarvan keurig een routebeschrijving was meegegeven. Als eerste rustplaats hebben wij gekozen voor Elkhart County Fairgrounds in Goshen, op kort afstand van de start, zodat wij rustig ons konden installeren en settelen (http://www.elkhartcountyparks.org/). (38 MIN/30,8KM)

Omdat de camper winterization is daar de temperatuur beneden het vriespunt is, kan er geen gebruik gemaakt worden van warm water, douche en toilet. Gewapend met afwasteil, theedoek, maar ook handdoek en toilettas naar de badhokjes om alles weer lekker fris te maken. Vandaag gaan we onze eerste werkelijke rit maken en gaan (TomTom keuze vermijd snelwegen) naar Greenfield een afstand van 214 km (3:10 min)

In deze tijd van het jaar een heel rustige campground

http://www.indykoa.com/    waar het goed verblijven is al was het wel jammer dat tijdens ons bezoek de warmwatervoorziening het liet afweten en de beheerder geen oplossing hiervoor had.

Bowling Green

Vandaag een lange rit naar Bowling Green, een afstand van 398 km in ongeveer vijf en een half uur.

Mooie wegen (nog steeds op de TomTom met “vermijd snelwegen”) en ook hier is onze keuze gevallen op de KOA  Bowling Green

Nashville

De volgende dag vertrokken we richting Nashville TEN (95 km af te leggen in ruim anderhalf uur) waar een vestiging van Camper World  was waar wij langs wilden gaan omdat we geen warm water hadden en één van de dakluiken lekte. In korte tijd zijn beide problemen verholpen en mede omdat het mooi weer was leek het ons een goed idee om Nashville te bezoeken.

Naast Campingworld was een KOA die er ook weer prima uitzag en waarvandaan tevens een citytour kon worden geregeld, wat wij dan ook hebben gedaan. Hier hebben we zeker geen spijt van gehad en de tour door Nashville was meer dan de moeite en het geld waard.

Wij hadden hier ook weer een strak blauwe hemel en de tour inclusief een bezoek aan een honky-tonk bar heeft ons een goed idee gegeven van deze mooie, schone stad van de country and western muziek.

Cullman

Uiteindelijk te overnachten in het 264 km verder gelegen Cullman AL. Uit het bij de camper geleverde campinggids te vergelijken met een dubbel telefoonboek uit Nederland, is onze keuze gevallen op Cullman Campground  midden in de bossen en lekker rustig. We hadden de aansluitingen nog maar net vastgekoppeld of een enorme regenbui (thunderstorm) brak los, die bijna de gehele nacht geduurd heeft.

Toomsuba

De volgende ochtend nog wel zwaar bewolkt maar het regenen was opgehouden en wij konden onze tocht droog starten, nu richting Toomsuba. Iedere dag opnieuw verbazen wij ons over de steeds wisselende omgeving, mooi aangelegde wegen en de onnavolgbare wijze waarop TomTom ons door dit gigantische landschap leid.

In ruim 4 uur (303 km) bereiken we de Meridian East KOA  in Toomsuba. Spot ook hier weer een keurige campground.

Toomsuba – New Orleans

De volgende plaats (vijf uur rijden over 372 km) die we gaan aandoen is tevens de eerste plek waar we twee nachten verblijven, om hier een volledige dag te kunnen doorbrengen in New Orleans. Geheel tegen onze verwachting in bleek de KOA van New Orleans geen plek voor ons te hebben. Ook nu weer de campgroundgids geraadpleegd en onze keuze viel toen op een vrij nieuwe campground; Pontchartrain Landing RV.

Driemaal daags gaat er een shuttle naar New Orleans downtown en daar wordt door de kampeerders druk gebruik van gemaakt. Hoewel wij eerst van plan waren een citytour te doen, bleek ook deze volgeboekt te zijn. Achteraf gezien zijn wij blij dat wij het op eigen houtje hebben gedaan, waardoor de voor ons interessante plaatsen langer bezocht konden worden en wij alles op eigen houtje heel gemakkelijk konden belopen. New Orleans en vooral French Quater is een lust voor het oog en het oor, want ook hier schalt de muziek uit bijna alle kroegen tegemoet en doen vele straatartiesten hun uiterste best om een swingend gevoel te creëren.

Inmiddels was de temperatuur van zeven graden onder nul bij ons vertrek opgeklommen naar ruim twintig graden: zeer aangenaam weer dus om een stad te verkennen. Op de afgesproken tijd pikte de shuttle ons weer op en werd de bbq aangestoken om lekker buiten te eten.

Omdat de weersomstandigheden inmiddels buitengewoon ideaal waren geworden plannen wij onze resterende reis lekker ruim, met telkens een extra dag op dezelfde plaats. De reis gaat nu naar Mobile AL waar we neerstrijken op Shady Acres Campground waar het ook weer heerlijk vertoeven is. De afstand bedraagt 227 km afgelegd in dik drie uur, door een wederom afwisselend landschap.

New Orleans - Panama City Beach

De volgende stop ( 265 km in ruim vier uur) hadden wij gepland in Panama City Beach bij Emerald Coast RV Beach Resort. Doordat wij juist in de voorjaarsvakantie drukte terecht kwamen was deze camping helemaal volgeboekt. Wij hadden overigens niet verwacht om in een soort Benidorm terecht te komen met veel harde muziek, jongelui die voor het drinken kwamen en een zeer rommelig geheel.

Gelukkig vonden wij een paar mile verder een heerlijk rustige campground Panama City Beach Resort, slechts twee blokken van het strand verwijderd met een heerlijk eigen zwembad.

Panacea

Na twee dagen lekker luieren zijn we weer verder getrokken, nu naar Panacea, nog steeds gelegen aan de Golf van Mexico. Afstand: 197 km, waarover wij twee en een halfuur hebben gedaan.

Onderweg allerhande kraampjes met fruit etc. dat meteen een zomers gevoel oproept.Onze standplaats in Panacea was een terrein gelegen aan het water een ideale plaats voor sportvissers met aan de overkant een aan te bevelen visrestaurant Angelo’s Seafood.

Perry

Vandaag een korte rit van net honderd kilometer waarover we ruim een uur hebben gedaan, naar Perry waar we ons prima hebben vermaakt op de KOA campground bij het zwembad maar ook op de minigolfbaan. Nog steeds mooi weer en wij hebben ook hier weer een lekkere wandeling gemaakt, hoewel het vinden van een voetpad in Amerika een groot probleem blijft.

St. Petersburg en Orlando

De laatste citybreak van onze vakantie is St.Petersburg waar wij een bezoek hebben gepland aan het op 11 januari 2011 geopende nieuwe “The Dali Museum”. Wat wij niet wisten was dat er in deze tijd ook nog de grand Prix van St.Petersburg werd gehouden, waarvan wij de voorbereidingen van wel heel dichtbij hebben kunnen meemaken.

Vanaf onze campground Treasure Village St.Petersburg, kun je voor de deur instappen in een lijnbus naar hartje stad tegen betaling van $ 2,oo (seniors $ 1,oo). De campground op zich stelt weinig voor, maar de mensen zijn erg vriendelijk en staat bekend als een senior-campground.

Van mede campers hadden wij de tip gekregen om niet de KOA van Kissimmee te nemen maar de volgens hen veel mooiere KOA Whippoorwill in Orlando. Wij hebben dit advies opgevolgd, maar mede doordat onze camper geen luifel bezat en er geen schaduwrijke plaatsen waren, viel het ons tegen. We zijn hier een nacht gebleven om vervolgens ons heil te zoeken bij de KOA Kissimmee waar wij een fantastische plaats hadden, heerlijk rustig en beschut door bomen en bovendien vlak bij de plaats waar wij op maandagochtend de camper moesten gaan inleveren.

Niet te geloven, maar na drie weken van uitstekend weer, op één nacht na dat het enorm heeft geregend, was er vandaag vreselijke regenval waardoor wij tot onze enkels in het water moesten baden.

Amsterdam

Nadat de camper was gecontroleerd en goed bevonden en de door ons als “testdrivers” ontdekte gebreken en verbeteringen waren doorgenomen, vertrokken wij naar ons hotel Holiday Inn Express Orlando.

Na een gezellige ontvangst een taxi besteld die ons naar de grootste mall van Orlando heeft gebracht en waar wij, geen last hebbende van de enorme regenbuien, de laatste inkopen hebben gedaan. Na een goede nachtrust met de hotelshuttle naar het vliegveld gebracht om uiteindelijk via Chicago naar Amsterdam te vliegen, waar wij de volgende ochtend bijna een half uur te vroeg aankwamen en konden terugzien op een heerlijke vakantie.