Op studiereis door Californië en Oregon

Whiskeytown Lake | Travelhome Campervakanties

Door Tabitha van Kessel op 31 oktober 2023

In september van dit jaar kreeg ik de unieke kans om deel te nemen aan een bijzondere reis door de staten Californië en Oregon. Deze reis stond in het teken van het verkennen van de prachtige wijnregio en het ontdekken van enkele van de mooiste plekken in Oregon. Het was een reis die ik nooit zal vergeten, een reis vol luxe, goed gezelschap en de warme zon die hoog aan de hemel scheen. Hieronder volgt een verslag van onze dagelijkse avonturen.

Dag 1: Aankomst in San Francisco

We beginnen onze reis op Schiphol, waar we worden verwelkomd door het team van United Airlines. We krijgen meteen een VIP-behandeling en worden door de douane geloodst, binnen no time zijn we hier doorheen. Aan boord van het vliegtuig begint de luxe pas echt, want we hebben het voorrecht om business class te vliegen.

We krijgen direct een drankje en ik plof neer op mijn ruime stoel, voorzien van kussens en dekens om de reis nog comfortabeler te maken. Ik bekijk meteen even de menukaart en kies iets lekkers uit voor het diner.

De vlucht is een verwennerij, met attente service, heerlijke maaltijden en een reeks entertainmentopties om de tijd te doden. Na onze aankomst in San Francisco moeten we een tijd wachten bij de douane, maar dat mag de pret niet drukken en we gaan op naar de stad. Ons eerste hotel, het Argonaut bij Fisherman's Wharf, is perfect gelegen. Even snel opfrissen voordat we samen uitgaan voor een goede maaltijd. Na een lange dag van reizen duikt iedereen vermoeid, maar voldaan, in bed.

Dag 2: Op weg naar Santa Rosa

Na een hotelinspectie vertrekken we richting Santa Rosa, onze volgende bestemming. Onderweg maken we natuurlijk een fotostop bij de Golden Gate Bridge. Stralend in de zon en geen mist op de toppen, prachtig!

Aangekomen in Santa Rosa verblijven we in Hotel Flamingo, een hotel met een goede vibe en een heerlijk zwembad waar we even kunnen ontspannen voordat we op pad gaan om te genieten van een heerlijk diner in de stad.

Dag 3: Verkenning van Napa Valley

De derde dag van onze reis brengen we door in de zonnige Napa Valley, een van 's werelds meest gerenommeerde wijnregio's. We beginnen met een bezoek aan Raymond Vineyards, waar we ons verwonderen in de excentrieke Crystal Cellar en genieten van de verfijnde wijnen. Daarna strijken we neer in de tuin van Pestoni Family Winery om nog wat wijn te proeven, te lunchen en een potje cornhole te spelen. De namiddag brengt ons naar Backstage Winery, waar we worden ondergedompeld in een passievolle Italiaanse sfeer en nog meer voortreffelijke wijn proeven.

Terug in ons verblijf in het Embassy Suites genieten we van een ontspannen happy hour voordat we ons opmaken voor een diner in de stad.

Dag 4: Redding - Sundial Bridge en Cattlemans Steakhouse

We reizen verder naar Redding, waar we een bezoek brengen aan de Sundial Bridge, een architectonisch wonder dat de Sacramento-rivier overspant. We bezoeken het naastgelegen Turtle Bay Exploration Park en voeren hier de vogels met nectar, super leuk.

De middag brengen we door met raften/floaten terwijl de zon weer stralend aan de hemel staat.Die avond worden we verwend met een van de beste steaks ooit bij Cattlemans Steakhouse, waarmee we onze dag in stijl afsluiten.

Dag 5: Ashland - Irvine & Jackson

Onze reis brengt ons naar het charmante Ashland, waar we in een heerlijk ouderwets hotel verblijven. We struinen door de paar straatjes en drinken iets op het binnenplein van het hotel. Daarna gaan we naar Irvine & Jackson. Deze wijngaard is normaal in de avond gesloten, maar is nu speciaal voor ons geopend. We worden getrakteerd op heerlijke gerechten en genieten van het prachtige uitzicht over de vallei op deze bijzondere plek.

Dag 6: Natuur in Oregon - Rogue Gorge en Crater Lake

De zesde dag van onze reis voert ons via een schilderachtige route langs de rivier naar Rogue Gorge, waar we een korte maar mooie wandeling maken. Daarna staat het hoogtepunt van onze reis op het programma: een bezoek aan Crater Lake. De diepblauwe kleur van het meer en de majestueuze omringende bergen laten ons sprakeloos achter. Na deze onvergetelijke ervaring genieten we van nog een heerlijke wijnproeverij onder de stralende zon en sluiten we de dag af met een uitstekend diner in Eugene.

Dag 7: Wine Tasting en Airstream overnachting

We beginnen vandaag erg vroeg met de eerste wijnproeverij, al om 09.00 arriveren we bij het intieme Brigadoon. Enthousiast worden we begroet, vooral de hond vindt het heel gezellig dat we er zijn. Na het proeven van wat heerlijke wijn krijgen we uitleg over de wijnranken en hoe ziektes in de planten voorkomen worden. Vervolgens trakteert de vrouw des huizes ons op zelfgemaakte kaaskoekjes terwijl wij nog een glas wijn drinken.

Onze tweede wijnproeverij vindt plaats bij Dancin Vineyards, waar we rondrijden over de wijngaarden in een oude truck en verrukkelijke pizza proeven. Ook al hebben we erg veel wijngaarden gezien, het is nog steeds heel erg divers en iedere wijngaard biedt een andere ervaring.

Vanavond slapen we in toffe airstreams en natuurlijk willen we die avond onder de sterren bij het kampvuur zitten. Dat hoort echt bij de kampeerervaring.

Dag 8: Durant en Ponzi Vineyards

De volgende dag begint met een rondleiding bij Durant. Hier bekijken we machines en krijgen uitleg over het maken van olijfolie. Daarna is het ook hier tijd om te proeven. Nu een keer geen wijn maar heerlijke olijfolies en azijn. De olijfolieproeverij wordt gevolgd door nog een wijnproeverij onder de stralende zon. Daarna door naar de luxe Bij Ponzi Vineyards waar we getrakteerd worden op een exclusieve lunch, in een woord heerlijk.

Onze laatste avond in de Verenigde Staten brengen we door in Portland, waar we genieten van visgerechten in een lokaal restaurant. Vroeg de volgende ochtend worden we hartelijk ontvangen door United Airlines in de business lounge van de luchthaven. Na de vlucht naar San Francisco ervaren we de Polaris Lounge van San Francisco. Bij binnenkomst staat onze tafel voor de lunch al gereed, wederom een heerlijke en luxe ervaring.

Nog even shoppen en dan naar huis. Ik ga het missen, business class vliegen, wat een genot! Dit is het perfecte slotakkoord van deze onvergetelijke reis. Een ding weet ik zeker, hier wil ik nog een keer terug want er is nog veel meer moois te zien.