Het begin.

Door Rita op 04 september 2015 16:27

Morgen 5 sept gaan we naar de inspiratiedag in Geldrop, en dinsdag a.s gaan we vliegen naar Vancouver met nog een tussenlanding in Calgary. Spannend!!!

Victoria

Door Rita op 09 september 2015 9:30
Inmiddels zijn we aangekomen in Victoria, na een overnachting in Nanaimo en het stadje te hebben bezocht(viel wat tegen) zijn we per toeval terecht gekomen in Chemainus.Overal op de HWy staan blauwe informatie borden met Tourist information, je moet snel beslissen en handelen want het is bij de next exit.We zagen weer zo'n bord staan en besloten het te doen.
Wat een leuk authentiek stadje, je zag en kreeg veel informatie over de inwoners van het gebied en hun werkzaamheden, veeel houtbewerking.

De oorspronkelijke bewoners van Canada heten de Nativs, de indianen die nu in reservaten wonen, we zijn al door verscheidene reservaten gereden( het maakt op mij een troosteloze indruk, ze wonen in bouwvallen met een hoop oude rotzooi eromheen).
In de plaatsjes de we aandoen kom je de een na de andere houthakker tegen, spijkerbroeken op half 7, vodderig shirt, ongewassen haren en baarden.(ik weet niet zeker of ze idd houthakkers zijn, heb het ze niet gevraagd).
Je ziet hier in dit land ook wel veel troosteloze figuren rondlopen/hangen met name in Vancouver zag je nog veel zwervers op straat.

Uit alle uithoeken van de wereld zijn er mensen naar Canada vertrokken, de invloeden zie je hier dan ook duidelijk terug, gisteren stonden we nog in een winkeltje waar ze hollands snoep verkochten, gelijk drop gekocht!!!

We zitten nu overduidelijk in het indianen gebied en hebben vandaag nog een plaatsje gezien met overal totempalen.
Morgen een citytour maken door Vicoria.

Revelstoke

Door Rita op 14 september 2015 5:33
Eindelijk na een dag hebben we weer wifi, we zijn inmiddels aangekomen in Revelstoke met de camper, de canadezen noemen dit formaat een motorhome en is in hun ogen maar een kleine jongen, zelf rijden ze in trailers.Je kijkt je ogen uit hier wat je allemaal voorbij ziet rijden.Een caravan zoals wij die kennen noemen ze een teardrup, Deze wijsheid heb ik van een aardige canadeze buurman die ons gisteren geholpen heeft met het lozen van het afvalwater.Gisteren en vandaag reden we de wijnroute door mooie valleien en indianen reservaten wat een verscheidenheid in natuur met een temp van 30 graden, never a dull moment.

Het rijden met de camper was in het begin wel even wennen(niet dat ik rij en dat doe ik ook maar niet) we hebben tom tom aan boord en dat was in het drukke Vancouver wel fijn.

Morgen gaan we op weg naar de Rockies. ps het weer is inmiddels omgeslagen .Regen!!!!
We staan nu op de Canyon Hot Springs RV Park en hebben nog in een natural mineral hot spring gezeten met een temp van 40 graden,
heel apart en met de bergen op de achtergrond met de eeuwige sneeuw.Prachtig wat een mooi land!!!!

clearwater

Door Rita op 20 september 2015 1:01
We hebben de Rockies en de kou achter ons gelaten, het was een geweldige ervaring, we hebben overnacht in de nationale parken van Banff en Jasper, in beide werden we gewaarschuwd voor beren en zelfs nog voor agressieve elanden.
Via Lake Louise over de Icefields Parkway gereden, dit is een van de mooiste routes van de wereld.Deze weg loopt 230 km lang door een landschap van verbluffende grootsheid, langa enorme sneeuwbedekte toppen en immense ijsvelden.We zijn nog met een snowcoacher(een truck met dikke banden) op de Athabasca gletsjer gereden en gelopen, heel bijzonder met name als de gids verteld dat de gletsjer er over 70 jaar en niet meer zal zijn !!!!!

Nog op River Safari geweest en 2 beren gespot in hun natuurlijke habitat, een regenwoud.
Het rijden over de HW gaat goed, lekker breed, een veel gestelde vraag die we horen bij het tanken e.d "hello guys how are you, where are come frome and where are you going to".Aardige mensen hier in dit mooie land.

Lillooet

Door Rita op 20 september 2015 3:20
Hier hebben we goede internetverbinding, soms helemaal niet of het haperde.
We hebben inmiddels meer dan 2000 km gereden en het de reis gaat heel voorspoedig we liggen perfect op schema.
Heel comfortabel rijden in een camper zelfs als je op unserved places staat kun je nog goed uit de voeten, je moet er alleen wel voor zorgen dat je eens in de drie dagen een dump hebt voor je afvalwater.

De canadezen die we hier spreken hebben wel een link met Ned. Ze hebben allen een trailer mei een pickup truck ervoor en ze hebben hun huis verkocht en reizen veel naar warmere oorden, het zijn dan ook de pensionadas van canada, ik kan me hier wel iets bij voorstellen!!!

Wij vinden het reizen op deze manier geweldig, geen dag is hetzelfde, ieder dag weer een nieuw avontuur.Vandaag hebben we door [hoge gebergten gerereden met enge afgronden.Maar het rijden hier gaat prima.

Whistler

Door Rita op 21 september 2015 18:45
Het is vandaag maandag 21 sept, gistermiddag zijn we aangekomen in het mooie plaatsje Whistler bekend van de olympische winterspelen van 2010.
De rit vanuit Lilliooet hiet naartoe was heftig, veel regen en donkere wolken, er waren stijgingspercentages van 15% met smalle wegen en veel haarspeldbochten.De rit duurde dan ook 3uur over een afstand van 135 km.
En opeens jahoor daar stond hij dan DE BEER midden op de weg, hij schrok van de camper en dook gelijk het bos weer in, ik had geen tijd om een foto te maken, hij zag er wel schattig uit!.

Aangezien het gisteren nogal een heftige rijdag was hebben we besloten on een rustdag te nemen in Whistler, we staan op een mooie camping genaamd Riverside Resort. en vanuit hier kunnen we wandelend naar het stadje, erg gezellig daar met veel winkeltjes en restaurantjes. Het weer is inmiddels opgeknapt en we zijn net terug van een ochtend wandeling in de omgeving.

Morgen vertrekken we weer back on track op weg naar Vancouver Island, met de camper op de veerboot.Spannend!

Vancouver Island

Door Rita op 23 september 2015 1:45
Goed uitgerust zijn we weer met de motorhome vertrokken uit Whistler, een mooie route en met prachtig weer reden we naar Horseshoe bay in de buurt van Vancouver, om in te schepen op de ferry naar Nanaimo op Vancouver Island.
De overtocht duurde 90 min , het leek wel een cruiseschip met 7 dekken. Erg mooi en tijdens de tijdens de overtocht zagen we in de verte nog een walvis.

We hebben ons inmiddels weer gesettled  op de Living Forest Oceanside Campground, een plek waar de rivier de oceaan ontmoet, met een mirakels uitzicht!!! en niet onbelangerijk een behagelijke temp. Ze kennen hier zuidelijk op dit grote eiland dan ook geen winters, en sneeuw kennen ze niet, dat komt door de warme golfstroom.

Terwijl ik dit typ is Wil bezig met zijn hobby nl een fikkie stoken, op iedere camp plaats staat een houtpot.
Robert Redford en Barbera Streisand hebben een appartement in Nanaimo, dus morgen maar Nanaimo, misschien dat ik mijn filmidool van vroeger nog tegen het lijf loop!!!!!!

Victoria

Door Rita op 25 september 2015 3:04
We zijn aangekomen in Victoria en onze mooie reis zit er bijna op, we hebben veel gezien onderweg en iedere dag was weer anders dan de vorige.
Gisteren reden we weer over de HWy en besloten een afslag te nemen, overal langs de HWy staan tourist informatie borden, je moet snel beslissen/handelen want het is  bij de next exit, snel naar links en we zien wel waar we uitkomen, het was het leuke authenthieke stadje Chemainus, je kreeg een op leuke manier  via muurschilderingen een uitleg over de bewoners van dit stadje en hun werkzaamheden, meest houtbewerking.

De oorspronkelijke bewoners van Canada worden de First Nations oftewel de Nativs genoemd, het zijn de indianen die nu in hun reservaten wonen, we zijn er door talrijke gereden en het maakt op mij een troosteloze indruk, mooie omgeving in hun natuurlijke habitat maar in bouwvallen van woningen en een hoop oude troep/auto's er omheen.

In de stadjes onderweg zien we veel houthakkers, broek op half 7, vodderig geblokt shirt onverzorgd haar en baarden, kortom ze zien er niet uit!!! en vlgs Wil hebben ze allen korte beentjes.
Je ziet trouwens wel veel troosteloze figuren hier rondlopen en mn in Vancouver zie je zwervers op staat slapen (dit zegt mijnsinziens wel iets over de stad cq het land)