Reisinspiratie - Canada

Oost-CanadaWest-CanadaYukon
Filters toepassen
Pagina 1 van 11
De wekker gaat weer vroeg, om 9.30 moeten we bij de Athabasca Glacier zijn omdat om 10.00 uur daar onze gletsjerwandeling begint. Vanuit de camping is het nog ongeveer 1.5 uur rijden, de route is mooi en we hebben het geluk om hier onze eerste beer te zien tijdens de reis! Ondanks de berenstop komen we netjes op tijd aan bij het beginpunt van de wandeling. Na het tekenen van de waiver en het krijgen van de microspikes begint de tocht. Helaas neemt de gletsjer jaarlijks in omvang af, maar wat een enorme ijsmassa is dat. De wandeling duurt ongeveer 3 uur dus we lopen een behoorlijk stuk de gletsjer op. Door de verse sneeuw op de gletsjer levert dit schitterende plaatjes op. Een schitterende ervaring waar we allemaal erg van genoten hebben. Rond 13.00 uur zijn we terug beneden en eten we bij het Icefields Centre aan de overkant van de weg iets. Vanmiddag staat de rit naar de Wabasso campground op de planning, op deze camping in de buurt van Jasper zullen we 3 nachten staan. Onderweg zijn we nog bij de Sunwapta Falls en de Athabasca Falls gestopt, 2 leuke kleinere watervalletjes om te zien. Onderweg naar de camping hebben we het geluk om nog een beer te zien, slechts 2 kilometer voordat we bij de camping aankomen zit er een mooie beer in het gras naast de weg. Er staan verder nog geen auto’s en campers stil dus we hebben alle tijd om deze op de foto te zetten. Aangekomen op de camping vertelt de vrouw bij het inchecken ons dat er de nacht voorafgaand aan ons verblijf 2 beren op de camping gezien zijn. Hopelijk zien wij ze dus ook!
Lees verder...
En dan moeten we helaas weer terug naar Nederland, maar met veel mooie foto’s en nog veel meer mooi herinneringen aan het Oosten van Canada en Amerika. Advies: gaan.
Brrrr..... Wat een weer vanmorgen. De regen kwam met bakken uit de lucht. Gisteravond voelden we al wat nattigheid. Bleek, dat de slide out van de camper water doorliet, waardoor het bed een klein beetje vochtig werd. Opgelost met handdoeken. De laatste 32 km naar Canadream ging in een half uurtje. Om 09.30 uur waren we er. We werden hier door medewerkers prima ontvangen. Toen ik mijn verhaal vertelde over de problemen en probleempjes die we onderweg ondervonden hadden, werd subiet de manager erbij geroepen. Niets dan lof voor het personeel van Canadream in Calgary. Toen alles geregeld was kregen we een transfer naar het vliegveld. Vervolgens daar een taxi genomen naar ons hotel in Calgary Centre, het Sandman hotel. Travelhome, een geweldige keuze. Wat een mooi hotel is dit en geweldig gelegen in de stad. We kregen een hele mooie kamer op de bovenste (23e) verdieping. Een prima keuze! Hiermee is aan een wel heel bijzondere reis een einde gekomen. We gaan nog 2 dagen deze stad bekijken en vliegen a.s. Maandag om 15.10 uur (Nederland 23.10 uur) terug en hopen dan dinsdag, rond 08.00 uur te landen in Amsterdam. We hebben tijdens deze reis hele mooie dingen gezien. We hadden wisselend weer, maar op zich een geweldig mooie reis van oost Canada naar west Canada. We hebben in totaal ruim 5100 km gereden. Ik wil Travelhome bedanken voor de prima organisatie van deze reis. Ook een dank aan Canadream, die ons uiteindelijk met een tevreden gevoel huiswaarts laten gaan. En natuurlijk jullie allemaal, dat jullie mijn proza hebben gelezen? Dank ook voor de reacties die we mochten ontvangen. ik heb natuurlijk weer bijna 500 foto’s gemaakt, die weer in een fotoboek verwerkt gaan worden (niet allemaal, maar de mooiste). Iedereen wil ik uitnodigen om deze eens te komen bekijken. bedankt en tot ziens. Olga en Hilko
Reinout Vlastra en Juul Wiggers hebben in 2018 een mooie rondreis door Canada gemaakt. Een 33-daagse rondreis van Edmonton naar Vancouver. Tijdens deze reis hebben ze verschillende mooie plekken bezocht. Zo zijn ze gestopt in Banff, Jasper, Vancouver Island en de Rocky Mountains. Ze hebben genoten van het land en de reis die ze gemaakt hebben.
  • 23-daagse camperreis
  • Whitehorse retour

White Pass - Kluane NP - Dawson City - Tombstone TP - Beaufortzee - Keno City

Lees verder...
Vannacht hebben de koudste nacht gehad want de thermometer stond op 1 graad toen we wakker werden. Op de ramen lag er geen vocht maar ijs! Vanmorgen hebben we gedoucht en zijn we de camper gaan inleveren. Zo beginnen we aan onze terug reis richting Frankfurt en daarna Amsterdam. We hebben ongelooflijk genoten van alle nieuwe uitzichten en indrukken. Maar tja waar gaan we volgend jaar weer eens naar toe? Gespotte wildlife: Elks, Een kraai die mie lust, berg geiten, coyote, nog meer Elks, Eland,2 zwarte beren, adelaar, bultrugwalvissen, nog meer grote en kleine zeehonden en bruinvissen, Red socked salmon, marter? Eekhoorns: 12