Test pagina

Testpagina            Test

Voorbereidingen 23 05 2015

Door W+L op 23 mei 2015 19:40

Na wat proberen met dit weblog om te gaan, dan nu van start. De reis is nog niet begonnen maar na Zuid Afrika in 2001 smaakt het nu naar meer Canada Here We Come.

Twee dagen trek je het beste uit om alles goed voor te bereiden (buiten de koffers pakken dat dan wel weer). Alleen alle reisdocumentatie verzekeringen goed doornemen vluchtgegevens tel. nrs. info voor de achterblijvers fototoestellen tablet smartphone met de juiste snoertjes bij elkaar zoeken en de route grofweg bepalen, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Maar wel doen het geeft een hoop rust. Welke Camper we meekrijgen is nog niet geheel bepaald, z.g. run of fleet zou zoiets betekenen "wat er staat" binnen bepaalde afmetingen. Foto's zijn van de voorlichting bij Travel Home in Geldrop of ie ook zo luxe wordt, je weet maar nooit.

We krijgen steeds meer "Reis Kriebels''

Door W+L op 23 mei 2015 19:50

Voor de geïnteresseerden, zo Caravannen we al heel lang, het is een soort afwijking, vinden sommigen. Ze zijn altijd maar bang dat we het koud zullen hebben, valt reuze mee. Foto's vorig jaar Ierlandreis met de (NCC) Nederlandse Caravanclub, de winterfoto is "gewoon' in Nederland gemaakt. Want ook ons landje heeft prachtige uitdagingen.

de laatste voorbereidingen

Door W+L op 25 mei 2015 4:26

We hebben ons "gek" laten maken om een z.g. Action Camera mee te nemen, nog nooit van gehoord, maarrrrrrrr,

Waar de techniek toe in staat is?, dat kost extra tijd voor de reis begint. Zo'n Camera heeft zoveel mogelijkheden dat "oudere reizigers"dit eigenlijk niet op de hals moeten halen, maar toch, met de hulp van Eric, (tenslotte is dit zijn vakgebied,) en met veel testen, is het ding geinstalleerd inclusief een App op de Telefoon en een App op de Tablet. Wat gingen we ook alweer doen, o ja morgen gaan we vliegen. Koffers pakken en Effe Foetsie.

Vliegen jullie met ons mee?

Arnold: jou goede raad opgevolgd, kijk maar

26 mei schiphol vancouver

Door W en L op 28 mei 2015 14:00
27 uur wakker, dat heet en jetlag te zijn voor Lenie komt dat aan, ik kan er iets beter tegen.
Belangrijker is veilig geland, 26 mei 4.07 PM. In Nedeland is het al 27 mei en 9 uur later.
We duiken vroeg in bed, morgen weer een dag.

27 mei dagje Vancouver

Door W en L op 30 mei 2015 1:54
De naween van de jetlag weg gewerkt, Vancouver verkennen, we mogen morgen pas de camper ophalen.
Een mooie moderne stad, met wel de problemen van de aler armste stakkers en dat is zichtbar ook.
We volgen de adviezen op, nemen een dagkaart op bus en metro, kijken onze ogen uit, en ondergaan alle veschillen.
s' middags zit Lenie er bijna doorheen, (jetlag) maar na een lunchje, gaan we toch nog even 2 fietsen huren, om Stanley Park rond te fietsen, dat hadden we beslist niet moeten laten liggen, een een al genieten. Morgen begint het echte avontuur.

28 mei camper ophalen

Door W en L op 30 mei 2015 2:02
Om 10 uur krijgen we uitleg hoe alles werkt, en om 13.00 uur gaan we los.
Het is moeilijk uit te leggen wat er alemaal in korte tijd geregeld is, alles perfect begeleid door de touroperator Travelhome en Canadream, de verhuuder.
Even wennen is het wel. De eerste etappe Vencouver  naar Hope

29 mei we kregen een autobus mee

Door W en L op 30 mei 2015 2:06
Van Hope naar Oliver, het is de tweede camperdag, wat we mee kregen, was meer een autobus qua afmeting dan,
De maat en uitvoering, overtreft alle verwachtingen, heel compleet, erg luxe, we leven een paar weken boven onze stand,
Lenie probeert er een plaatje van te uploaden, het weer is zomers, 27 gr. Na de eerste camping, staan we nu in Oliver,
Een flink onweer in berggebied mag niet deren, temperatuur loopt daarna weer leker op 28 gr. Morgen etappe 3 van Oliver in de richting van de Rocky Mountains. Beste volgers bedankt voor de reacties,  blijf kijken, we worden steeds handiger, nu nog goeie Wi Fi verbindingen.

Jammer uploaden gaat niet lukken, in de herkansing thuis foto's toegevoegd

30 mei etappe 3 Oliver richting Rocky, s

Door W en L op 30 mei 2015 2:12
Van Oliver naar Vernon.

De dag begint goed, met een zonnetje warmt het weer lekker op 26 gr. en dat de hele dag.
Onderweg doen we wat boodschappen, op een boeren markt koop ik wat cd, s voor in de auto en een pak barbeque hout, op iedere campingplaats kan je kampvuur maken.
De rit gaat eerst nog door de wijngebieden, fruit, veel meren en het begint steeds meer te klimmen en te dalen, de camper gedraagt zich als een echte vrachtwagen en brult iedere helling op of het niks is, ik hoor een slurpend geluid?? Verbruik een op vier, benzine kost gelukkig veel minder dan in ons land. In Vernon komen we op en schitterene camping midden in het bos, hier vieren de Canadezen hun weekend, de meest vreemdsoortige camper-caravan achtige onderkomens zien we met veel grote brullende pick up trucks ervoor.
We stoken het vuur op, barbequen wat lekker vlees, en laten de avond over ons heen komen.
Morgen etappe 4 Vernon - Revelstoke.

31 mei et 4 Vernon -Revelstoke

Door W en L op 02 juni 2015 4:22
Weer een mooie dag dient zich aan, we laten ons verleiden door te kiezen voor een camping, die beloofd warme bronnen op het terrein te hebben, Canyon Hotspring, staat een mooie foto bij met naturlijke bronnen die in dat gebied inderdaad staan aangegeven.
De camping voldoet op zich prima, maar gevraagd naar die warme bronnen, blijken die op een andere plek in de omgeving te zijn,
Zij hebben wel twee (zwembaden) aangelegd warm 40 gr koud 32 gr. Dus halen ze het uit dezelfde bodem.
Een nieuw fenomeen dient zich aan, de enorme vrachttreinen die Canada doorkruisen, onvoorstelbaar lang , meer dan 150 wagons containers twee hoog, twee zware locs ervoor een in het midden en een achterop.
Het spoor loopt vlak langs onze slaapplaats, de enorme herrie hebben we gelukkig 's nachts niet gehoord.

Revelstoke - Golden etappe 5

Door W en L op 06 juni 2015 2:50

We vermaken ons kostelijk, nu ben ik uit dat hotel gezet "closing time sir" maar Wi Fi "neem ik mee naar de camper", dus nu kan ik als het meezit de blog t/m 05 juni - 6 juni afmaken. Na veel zoeken vinden we de camping  In Nickelson. Op de weg daarheen passeren we Rogers Pas, de bergen beginnen te groeien. Vlakbij de camper horen we "houthakken," het blijkt een zwarte specht te zijn met zo'n rood petje op z'n kop, we rijden bijna de tank leeg 170 ltr. Maar gelukkig op tijd is daar een pompstation. In de parken kun je niet tanken, weer wat geleerd. Het weer zit nog mee maar er wordt regen voorspeld. Als je fikkie wil stoken moet je aan de bak.

van Golden naar Banff etappe 6

Door W en L op 06 juni 2015 2:54

Hoera Wi Fi via hotel, Naar Banff National Park, willen we twee uitstapjes maken, een mooie waterval aangeduid als Natural Bridge, en een mooi meer Emerald Lake, maar het begint te regenen en de temp. daalt. De hoogste waterval was "closed," dus door naar een andere mooie: Johnston Canyon, we zien daar een mooie golden squirrel , soort eekhoorn, die op de video wordt vastgelegd, maar bij terugkijken, geen squirrel te zien, storing op de video, jammer dan, hetzelfde geldt voor twee hertachtigen, (Elken,) die we bij het oprijden op de Campground in Banff, wel gezien hebben maar het bewijs is wegens de storing niet te leveren. Wat je hier wel veel ziet zijn diverse soorten squirrels, die niet schuw zijn. Een Elk zou een familie van de eland zijn. We twijfelen eraan.

Banff we blijven 1 dag langer

Door W en L op 06 juni 2015 2:56

De eerste zwarte beer is gespot, er is een foto van maar Eric wil bewijs zien, de foto is niet te uploaden, staat op een gewone camera, dus even geduld. We doen boodschappen, het regent weer, dus geen weer voor een kabelbaan, niet getreurd er is een Upper Hot Spring, wat zoveel betekend als een zwembad, maar dan wel in de open lucht met water uit de bodem van 38 gr. Dat was lekker. Vervolgens met de camper naar boven een skigebied in, nu uitgestorven, maar wel die beer ontmoet, nou ja, je mag er niet naar toe lopen, dus we genieten van achter de veilige camperruiten, maar wel die foto gemaakt.

Banff Lake louis

Door W en L op 06 juni 2015 2:59

Het begint steeds meer te cicken. Lake Louis beloofd een prachtig meer te showen, en bij bezoek maakt het de belofte helemaal waar, het weer is opgeknapt en de zon schijnt volop, de weerspiegelingen van de besneeuwde bergen en de groene bomen, maken een sprookjesachtige indruk, Voor Moraine Lake geldt s' middags hetzelfde, wel af en toe een spatje, maar de zon blijft erbij.

Lake Louise Ice field parkway etappe 9

Door W en L op 06 juni 2015 3:03
We besluiten de Ice Field Parkway van Lake Louis naar jasper in twee stukken te rijden. Halverwege is n.l.  het Ice Field Explorer Centrum.
Wat ons te wachten staat? Een schitterende rit,  veel uitstappen foto, s video'en en steeds hoger worden de Rocky Mountains, dit kent Europa niet, zo massaal, weinig erosie in het gebergte de hoogten gaan tot 3500 mtr. de pashoogten tot 2200 mtr.
om 3 uur Zijn we op plaats van bestemming, een excursie staat op het lijstje van Lenie en ik doe graag mee. Met een enorme bus met meer dan manshoge grove profielen, gaan we omhoog de gletscher op, nooit gedacht dat dit bestaat maar overgetelijk. De action camera doet z'n werk maar we zitten niet bij een raam wegens drukte in de bus. O ja bijna vergeten, de 2e zwarte beer gespot, kon niet op tijd remmen, zat een touring bus vlak achter ons, toch weer een mooie ervaring. Deze dag is waarschijnlijk het hoogtepunt van de Rocky's, maar je weet maar nooit, met dank aan het hotel waarvan ik de Wi Fi mocht lenen, we houden jullie op de hoogte. We lezen met plezier jullie reacties, geen idee dat we zo ver van huis zijn, we gaan nog even door, tot de volgende Wi Fi plek.

Columbia Ice Field - Jasper etappe 10

Door W en L op 09 juni 2015 3:44

Na het vermoedelijke hoogtepunt van gisteren, vertrekken we naar  Jasper, een prachtig Nationaal Park, met de gelijknamige plaats, we treffen een volle caping aan (juni) en mogen naar de overflow, krijgen een vuurplaats en barbequen er op los, de meest waanzinnige Canadese en Amerikaanse combinaties zoeken een plek, we kijken onze ogen uit, ondertussen loopt er zo maar een "DEER" voor de camper langs (hertachtige) zonder zich ergens wat van aan te trekken, mooi om de dieren zo in hun habitat te zien. Onderweg nog watervallen en kloven bezocht het was een prachige dag boven 24 gr. Morgen blijven we nog een dag, bezoek aan Maligne Canion en Lake staan op het programma.

Jasper - Jasper we blijven nog een dag

Door W en L op 09 juni 2015 3:46
Op weg naar Maligne Lake, zien we aanvankelijk niet veel, de Canyon was prachtig, weer anders weer mooier ?
Op een uitzichtpunt, meldt een landgenoot, er zit een nest van de Bold Eagle ( Arend) en ja we zien het door de kijker.
De man zegt beginnend vogelaar te zijn, "dit is mijn vogel", hij is euforisch over zijn ontdekking.
Op de terugweg, stoppen we waar al wat mensen staan te kijken, er blijken twee zwarte beren in een boom te zitten slapen, maar de echte verrassing is iets verder, een grote zwarte beer steekt een bedding van een droge rivier over, Lenie neemt het bewijs op de foto.
Bij de camping aangekomen zien we wel 7 Elken die de snelweg zijn overgestoken, rustig grazend aan de kant van de weg, het weer is nog steeds super, we barbequen, maken een praatje met twee Amerikaanse stellen, over hun grote camperbussen, met daarachter nog een jeepachtige 6 of 8? cilinder auto, zij trekken drie maanden, om de hitte in Florida te ontlopen.

ma 8 juni door naar Clearwater etappe 12

Door W en L op 09 juni 2015 3:48

We gaan op weg naar Clearwater, halverwege wordt een boot safari aangeprezen, niet goedkoop, maar in dit land is niets in de aanbieding, we laten ons verleiden, met een klein groepje gaan we op weg, eerst wat spectaculaire toeren door de kreken van de rivier, dom de go pro thuisgelaten, dan komt het betere werk onze symphatieke gids koerst totdat hij beren heeft gespot, de boot ligt stil, moeilijk maar duidelijk zichtbaar zijn twee zwarte beren op weg naar het volgende stukje eten, de gids volgt met een electo hulpje geruisloos iedere keer als de dieren de beschutting verlaten gaan de camera's klikken. We krijgen professionele uitleg over beren en de natuur, een geweldige knul , die maakt natuurvrienden. Dubbel en dwars de moeite waard. Omdat de wegen wat eentoniger worden stomen we door naar de camping. Normaal zijn de etappes niet al te lang nu maken we ruim 300 km, we zijn op de terugweg, maar het verhaal is nog niet af. Met dank aan de Wi Fi verbinding.

We blijven in Clearwater nog 1 nacht et 13

Door W en L op 10 juni 2015 3:47
Gisteren een prachtige dag, vandaag worden we weer verwend, s' morgens al lekker warm s middags loopt op tot 30 gr.
We willen nog Wels Grey Park bezoeken, 70 km heen. Er zou een mooie camping aan het eind van de weg zijn, echter het werd gravel, we zijn teruggekeerd, aan het meer hebben we weer een vuurplaats dus pyromantje spelen kan weer. Overigens leverde de rit weer 3 grote watervalen op, we krijgen er nog geen genoeg van. Nu in de avond nog in de zwembroek, vanmiddag in het meer afkoelen, maar morgen gaan we toch echt weer een stuk op de terugweg. Een antwoord op een reactie van de fam.  KEULS, Wij stonden in Banff op tunnel mountain 1, weinig voorzieningen maar verder mooi in bos, de volgende dag op tunnel mountain 2 meer voorzieningen, prettige reis .

Clearwater naar Clinton Loon Lake et 14

Door W en L op 10 juni 2015 3:50
Wat ik nu ga melden, wil je niet geloven, het wordt 31 gr. We zijn op zoek naar een camping even onder Clinton, als dat niets is, gaan we door naar Marble Canyon park, daar ligt de laatste uitdaging, een mooie canyon, is ons verteld. Onder invloed van 1? Glaasje(s) wijn, kun je al gelukkig zijn, het geluk zit hem in de volledige stilte aan (weer) een meer, er doemt een vogel op, spechtachtig, maar bij ons onbekend, zwart bovenlijf en kop gaat over in een blauwpaars onderlijf en staart, eerder op de middag liep er vrolijk weer een ree voor de camper langs. Het is woensdag yoga avond, we ontspannen op de steiger in de zon en denken aan de leraar, die ons iedere week weer opfrist.
De statistiek geeft aan reeds 2300 km onderweg, morgen de canyon, dan nog via Whistler, door naar Vancouver. Maandag vliegen we terug, met een tijdsverschil van 9 uur vooruit, zijn we dinsdaf 11.15 weer op Nederlandse bodem. Iedereen bedankt voor de communicatie,  Wat zullen we het avontuur gaan missen. Als Wi Fi het verder laat afweten, dan kan dit de laatste zijn, thuis probeer ik alsnog foto, s bij te plaatsen, voor belangstellenden, is er anderhalf uur film, laat even van je horen, mochten we vergeten te contacten, maken we er nog een gezellige afsluiting van.

etappe 15 tm 19 als wifi beschikbaar is

Door W en L op 11 juni 2015 3:33

Wi fi is back, de laatste dagen.12 juni Pemberton laten we achter ons, regen komt ook nog voor in deze reis dus we krijgen 2 flinke buien over ons heen, doel is Whistler, bekend van Olympische Winterspelen, we rijden het voorbij, veel te mondain, daar komen we niet voor. We mikken op Porto Cove aan een zeearm waar een mooie camping moet zijn, klopt maar hij is vol, we mogen naar de overflow. Prachtig, maar de domper slaat toch nog toe, overdag komen en gaan veel toerosten om mee te genieten, en snachts wordt het maar niet stil, Lenie doet geen oog dicht en zit er de volgende dag goed doorheen, 13 juni We vetrekken snel en moeten naar Vencouver, dichtbij de inleverplaats van de camper, In Burnaby een super camping met superwarm weer 31 gr, de luxe vertaald zich in de prijs en we maken dankbaar gebruik van zwem en bubbelbad, Lenie slaapt wat bij en we houden het rustig. 14 juni de laatste dag, we doen nog een dagje Vencouver, wat een ervaring , prachtig weer we wandelen langs het water iedereen is in beweging, fietsen joggen luieren of genieten op de terrassen, we laten ons nog een keer verwennen, op de diverse plekken kan je eten  drinken enz. Iedereen is relaxt, een mooie afsluiting van een prachtige reis, zus Ria gefeliciteerd. Einde blog, groeten vanaf de luchthaven, Vancouver. we proberen thuis de foto's nog toe te voegen, even geduld. de 22e juni staan ze erop.