Rondreis West Canada

Door Hans en Yvonne op 12 mei 2017 19:29
Vandaag is dan eindelijk aangebroken. Vroeg uit de veren en met de trein van 06.54 vsn Hengelo . Op Schiphol aangekomen was het lang wachten voor de security check en de doiane. Nu genieten we nog even van een kopje koffie en thee. Nog even en we kunnen boarden. Het volgende verslag zal dan echt vanuit Canada komen! Yeah!!! Tot dan!!!

Dag 1 en dag 2 Vancouver

Door Hans en Yvonne op 16 mei 2017 4:40
Na een voorspoedige vlucht zijn wij veilig geland op het vliegveld Vancouver international airport.

Het is goed te weten dat je geen fruit of vleeswaren mag meenemen, Er wordt, m.b.v. honden, streng op gecontroleerd. Met de Skytrain zijn we naar ons hotel gegaan. Een vriendelijke man was behulpzaam en begeleide ons naar het hotel. Aan het einde van de middag zijn we naar Gastown geweest. Hier staat een mooie Engelse stoomklok die elk kwartier stoom afblaast. De volgende dag zijn we met de bus naar Granville Island gegaan. Een gezellig deel van Vancouver met verschillende winkeltjes en grote overdekte markt. Daarna met de waterbus richting Stanley Park waar we een fiets hebben gehuurd en door dit park zijn gefietst. Een hele mooie tocht met uitzicht op de skyline van Vancouver.

Vandaag, maandag, hebben wij eindelijk de camper opgehaald. Daarna zijn we naar de ferry gereden. De boottocht duurde 1 1/2 uur en voer langs vele eilandjes. We staan nu op RV park Ford Victoria, vlakbij de stad Victoria. Hier blijven en we twee nachten. Morgen we met de bus naar Victoria.

Victoria en Tofino

Door Hans en Yvonne op 19 mei 2017 5:32
Vlakbij RV park Fort Victoria zijn we op de gestapt met een goede verbinding naar downtown Victoria. Je kunt heel goed zien dat het Britse invloeden heeft. Zo zijn er dubbeldekkers,het grote en statige Empress Hotel en het gebouw ban het provinciaals parlement in Brits Columbia. Ook de haven is zeer de moeite waard om te bekijken, erg leuk om de watervliegtuigen te zien. Ook hebben ee gewandeld in het Beacon park, dat is door een Schot ontworpen. Aan het einde van de dag hebben we oo een terras in de zon gezeten en wat gegeten.

De volgende dag zijn we vertrokken om naar Tofino te gaan, het was een lange reis en we hebben er zo'n 5 1/2 uur over gedaan. Onderweg ook erg genoten van de rit. Vlakbij Tofino begint het Pacific Rim National Park. Daar hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt. Erg indrukwekkend. Daarna zijn we doorgereden naar Tofino en een RV park gezocht voor de overnachting. Bij de 3e RV park was er plaats voor ons. Het is al hoogseizoen! We zijn vanaf de camping lopend Tofino ingegaan, een wandeling van zo'n 3 kwartier, we hebben een boeking gedaan bij Jamie's Whales gedaan om de volgende ochtend walvissen te gaan spotten. We moesten de volgende dag om 8.15 bij de boot zijn, het was dus vroeg dag. De boottocht duurde ong, 3 uur, de bemanning was zeer vriendelijk en er was koffie en ther aan boord. De kapitein en zijn zoon bracht ons op ong. 1 uur varen in de buurt van de walvissen. We hebben er verschillende gezien!! Wat een geweldige  belevenis! Had dit niet graag willen missen.

'S middags zijn we met de camoer naar Coombs, gegaan, waar we overnacht hebben. Coombs is een grappig dorpje, geiten lopen op het dak vd winkel , wat tevens cafe, restaurant en postoffice is. We hebben daar thee gedronken met een overheerlijke muffin. Het is dorpje waar de tijd stil heeft gestaan.....

Week 1 met de camper

Door Hans en Yvonne op 21 mei 2017 4:36

De volgende dag vertrokken we alweer vroeg richting Whistler. Het was er al behoorlijk druk, vanuit Whistler gaan verschillende kabelbanen naar de sneeuw. We hebben het dorpje bezocht. Wat een prachtig mondain dorpje is het. Het was er warm en vanwege het bijzondere weekend ook druk en erg gezellig in de autoloze binnenstad. 'S middags zijn we weer verder gereden en veel verschillende natuurgebieden gezien. Wat is dat genieten hier!  Uiteindelijk zijn we oo een camping in Lillooet terechtgekomen. Een hele mooie camping met veer voorzieningen. Aangezien we nu 1 weeknonderweg zijn, wilde ik ook wel eens wat wassen. Nou dat kon bij de eigenaresse. Ik kon gewoon genieten en later bracht ze de schone en droge was weer terug. Wat een service was dit! We hebben nog heerlijk in de zon gezeten en een boekje gelezen. We hebben tenslotte vakante😊

Dag 9

Door Hans en Yvonne op 24 mei 2017 21:24
Van Llllooet naar Clearwater

Vandaag stond een lange reis op het programma. Met prachtig weer zijn wij uit Lillooet vertrokken. Ondeweg hebben we  veel verschillende, maar o zo mooie, landschappen gezien. Afwisselend waren het prachtige rotsen,al dan niet met sneeuw, bossen en dan weer valleien. Vroeg in de middag kwamen wij op een mooie Koa camping aan in Clearwater, vlak voor Wels Grey park aan. Hier hebben we heerlijk genoten van het mooie weer en hebben lekker gezwommen.

Dag 10 22 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 24 mei 2017 21:34
Van Clearwater naar Jasper National Park

Ook vandaag stond er een lange reis op het programma. Opnieuw met overweldigende mooie landschappen. Bij Blue river hebben wij een tussenstop gemaakt. We hebben daar een berensafari gedaan. Via een houten brug, spannend met de de RV er over heen te rijden, kwamen wij bij de safari aan. Hier spraken we Nederlanders die de route net andersom maken. Leuk om ervaringen uit te wisselen.  Met  10 personen, allemaal Nederlanders, gingen we met de boot het water op. Na enige tijd hebben wij 2 beren gespot aan de oevers van het meer. 1 ervan liep een tijdje langs de oever met ons mee. Wat een  geweldige belevenis! Vervolgens voeren we naar een waterval, die 90 meter hoog is. Met donderend geweld komt het water naar beneden, geweldig om dit te zien! Een safari die wij niet snel zullen vergeten. We hebben de weg vervolgd en zijn uiteindelijk op het RV park Wapiti aangekomen. Een echte Canadese campground. Plaatsen midden in het bos en gezellig een kampvuurtje maken. Hier blijven we 2 dagen. Morgen gaan we wat ondernemen in de buurt van het plaatsje Jasper. Oh ja, het is hier Albertha time..... Betekend dat het 1 uur later is.

Dag 11 23 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 24 mei 2017 21:43
Vanochtend zijn wij begonnen in het stadje Jasper. Een leuk en gezellg stadje met fantastische vergezichten. Elke kant die je op kijkt is weer anders en steeds erg mooi. Bij het visitor center heeft men ons geinformeerd over de vele mogelijkheden die er zijn. We komen al tijd en dagen tekort. Met het mooie weer van vandaag, zijn er genoeg mogelijkheden en moesten we een keuze maken. Wij hebben gekozen voor een wandelings langs de Maligne Canyon. Een indrukwekkende wandeling. Maligne is een Canyon waar een rivier doorheen stroomt met diverse watervallen. Er zijn heel veel mooie punten om de canyon te bekijken. Verrassend was te zien het ijs dat tegen de rotsen lag. Een wandeling die meer dan de moeite waard was. Na de MaligneCanyon zijn wij naar Lake Annette en Lake Edith gegaan. 2 Meren die vlak bij elkaar liggen. 2 Meren met kraakhelder blauw water. Op de achtergrond bergen waarop nog veel sneeuw ligt. Iets wat je eigenlijk alleen maar op foto's en op plaatjes in boeken ziet. Morgen vertrekken we richting Banff. Er wordt slecht weer voorspeld en kans op sneeuw. We gaan het mee maken. Nu genieten we nog van de avond bij het kampvuur

Dag 12. 24 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 25 mei 2017 1:53
Vanochtend zijn we met regen vertrokken uit Jasper en zijn op weg gegaan naar Banff. Via highway 93a naar de Althabasca  falls gegaan, wat zeer de moeite waard  was om te  bekijken. Daarna zijn we verder gereden en de regen ging langzaam over in natte sneeuw........ En droge sneeuw...... Na ongeveer 1,5 uur te hebben gereden zijn we gestopt bij Colombia  Icefields Center om wat te drinken. Intussen begon het steeds harder te sneeuwen. We hadden geen zicht onderweg,  laat staan dat we de gletsjer konden bekijken. . Na het drinken van de koffie en thee gingen we weer naar de camper. Maar er lag al zoveel sneeuw dat we maar weer terug zijn gegaan naar het Center. Daar hebben we geinformeerd over de weersvoorspellingen en of de weg vrij was. Er is ons geadviseerd om absoluut niet verder te gaan, omdat de wegen slecht zijn. Er waren inmiddels ook berichten binnen gekomen over een slippende bus en 2 auto's in het ravijn. En mensen die vanaf Banff waren gekomen hadden  er heel lang over gedaan en waren blij dat ze dit gehaald hebben. Het was voor ons duidelijk: we moeten niet verder gaan, en overnachten hier op de parkeerplaats. We zijn dus gestrand in de sneeuw. Gelukkig  is het in het Center warm en hebben ze wifi.  En we gaan straks naar de camper om te slapen. Ze beloven voor morgen gelukkig goed weer. Dan gaan we verder naar Banff, waar het wel dooi is....

Dag 13 25 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 28 mei 2017 0:13

Na een koude nacht op de parkeerplaats Columbia Icefield Highway, hebben we onze weg naar Banff vervolgd.
Helaas hingen de wolken laag, waardoor wij vooral in het begin weinig mooie vergezichten hadden. Wel zagen wij nog de slipsporen van een bus die gisteren in de kreppel was gegleden en van twee auto's van de weg waren gegeleden. Men was de schade aan de straat nog aan het herstellen.
Onderweg zagen wij bevroren meren. Niet de bedoeling maar wel mooi om te zien.
Hoe verder we naar Banff kwamen, hoe groener het werd. We hebben een plek gevonden om het RV-park Tunnel Mountain Village II.
Van daaruit zijn we met de bus naar het dorpje Banff gegaan. Een authentiek Canadees dorpje.
's Avonds korte wandeling gemaakt met geweldig uitzicht op bergen en vallei.
Daar troffen wij hele leuke Canadese mensen, waarvan de vrouw roots heeft in Oostenrijk en zelfs het dorpje Schruns, waar wij op wintersport heengaan, kent.
Wat ons opvalt is dat het erg lang licht blijft.

Dag 14 26 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 28 mei 2017 0:16

Vanochtend zijn we van de camping gewandeld en gelopen naar de Hoodoos. Het was was 1,6 km. Er zaten steile stukken bij, en  een hele mooie wandeling met prachtige uitzichten. Wederom erg genoten en meer dan de moeite waard. Hoodoo's zijn ontstaan heel lang geleden door gletsjerafval. Vanmiddag hebben we het rustig aan gedaan en hebben we vanaf de camoground de bus genomen naar de Hot Springs. Dit water komt van van diep uit de grond, is 39 gr warm en bevat oa calcium, magnesium, sodium, sulfaat en andere mineralen. Hier hebben we heerlijk relaxed en de middag doorgebracht. Ook daar weer geweldige vergezichten. Aan het eind vd middag zijn we weer met de bus naar het stadje Banff gegaan. Hebben even bij het gezellige pub, restaurant Park, wat gedronken.  Daarna weer verder met de bus naar de campround waar we werden opgewacht door een aantal mule-deers. Echt zo mooi om te zien, dat ze zo dichtbij waren. De avond hebben we rustig aan gedaan. Morgen gaan we weer verder richting Revelstoke.

Dag 15 27 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 28 mei 2017 0:26
Vanochtend zijn we op tijd vertrokken vanuit Banff richting Revelstoke. Onderweg zijn we langs Lake Louise gegaan. Een erg groot meer wat grotendeels nog bevroren was, maar erg mooi om te bewonderen. Het valt ons ook op dat ook hier vele Aziatische mensen waren. Het is erg grappig om te zien dat zij er  erg veel moeite voor doen om en voor hen een zo mooi mogelijke foto te maken. We waren gelukkig vroeg bij Lake Louise, toen we later weg reden waren de parkeerplaatsen al,vol. Er waren verschillende verkeersregelaars. Zomers zal het hier heel erg druk zijn, nog veel drukker dan nu. Later hebben we onze weg weer vervolgd naar Revelstoke. Onderweg hebben wij ons weer verbaasd over de prachtige en verschillende natuur. In Revelstoke hebben we even wat boodschappen gekocht en een stoel. Er was nl 1 stoel gestolen op een eerdere campground. Nu zitten we inmiddelste relaxen en het is hier ook erg warm. Inmiddels is het hier Britisch-Colombia time, wat betekend dat voor ons de dag 1 uur langer is. Dus een uur extra genieten!

We staan op Revelstoke campground.

Dag 16. 28 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 29 mei 2017 3:15

Vanaf Revelstoke zijn we al op tijd vertrokken. We hebben nu echt de Rocky Mountains verlaten. Op onze planning staat dat we naar Kelowna gaan. We gaan steeds wat zuidelijker en komen in de winevalley terecht. Op de kaart was Kelowna maar een heel klein stipje, maar het is een erg grote stad. Langs de brede hoofdweg staan kilometers lang verschillende grote winkels, ongelofelijk! Uiteindelijk zijn we na ong 3 uur rijden op campground Burbay Green, Skaha Lake  bij Kaleden terechtgekomen. Een campround direct aan het meer. We konden nog niet inchecken, bij de office hing een bord dat dit tussen 17.00 en 19.00 kan. Tevens hing er een brief welke plaatsen er nog vrij waren. We hebben een prachtige plek aan het water uitgekozen., en hebben ons alvast gesetteld. Ook hier waren we weer op tijd en hebben net als gisteren genoten van de zon en het geweldige uitzicht. Om 17.00 bij de office ingecheckt.

Dag 17. 29 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 01 juni 2017 1:04

Vandaag blijven we op de campground in Kaleden en hebben een rustige dag. Wel hebben wij  een wijnproeverij bij Krāzē Legz in  de buurt gedaan  en we hebben boodschappen gekocht in Penticton.  Daarna hebben de rest vd dag geluierd en een boekje gelezen. Het uitzicht blijft fabulous! Oh ja, we werden uitgenodigd door onze Canadese overburen op de camping voor een glaasje wijn. Het was een gezellige avond. Zij waren ook zeer geïnteresseerd in Nederland.

Dag 18. 30 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 01 juni 2017 1:08
Vandaag hebben geen enkele kilomer of mijl gereden. We hebben besloten om nog een dag aan het meer door te brengen. Het is erg warm vandaag, ong. 33 gr C. We hebben het rustig aan gedaan vandaag, een beetje lezen, luieren en we hebben een stuk langs Skaha Lake gelopen. En ook even lekker afgekoeld in het meer. Tevens hebben we de vele foto's  en films bekeken...... Jeej wat hebben we veel gezien, gedaan en bekeefd!  We voelen ons bevoorrecht dat we deze reis kunnen maken. De late avond bracht ons wind, regen en bliksem. Ach dat heeft ook wel weer wat, nu hebben we echt elk weertype gehad..... Morgen gaan we weer verder en dan zien we wel weer waar we uitkomen.

Dag 19. 31 mei 2017

Door Hans en Yvonne op 02 juni 2017 3:38

Vanochtend zijn wij  met weemoed vertrokken vanaf campground Barbury Green. We hebben afscheid genomen van onze Canadese overburen. We reden naar Manning National Park. En weer is het een rijdende ansichtkaart..... Zo mooi allemaal. Doorgereden naar Hope, en daar een kop koffie en thee gedronken. We hebben besloten om door te rijden naar onze eindbestemming, nog zo'n 200 km verderop. We zijn in de loop vd middag aangekomen op campground Burnaby Cariboo in de buurt van Vancouver. Dit is een typische laatste overnachtingscamping. Je kunt daar zelfs je overgebleven spullen in een mand leggen, die dan weer iemand anders kan gebruiken. 'S avonds hebben we een eindje gewandeld en we hebben heerlijk gezwommen.

Dag 20. 1 juni 2017

Door Hans en Yvonne op 02 juni 2017 5:50
Vandaag de laatste volle dag in Canada.

Vanochtend hebben we de camper opgeruimd en schoongemaakt. Vanmiddag zijn we met de skytrain naar Vancouver gegaan, een rit van zo'n 3 kwartier. We zijn boven oo de toren van Harber geweest. Met een suoersnelle lift, die aan de buitebkant van het gebouw hangt. Zo konden we zien dat we suoersnel omhoog gingen, zon 40 sec  deed ie erover om de hoogte van 168 te bereiken, wat een prachtig gezicht over de stad. Zeer de moeite waard om dit te bezichtigen. Daarna hebben we nog eat geshopt, dit hoort ook immers bij de vakantie...... Een haoje gegeten en daarna terug naar de camper. We hebben weer lekker gezwommen. De laatste limonade opgedronken. De wekker vroeg zetten, want morgenvroeg moeten we de camoer inleveren en gaan daarna door naar airport Vancouver, waar we plaatselijkentijd 16.25 vertrekken om zaterdag 11.00 plaatselijke tijd aan te komen.

Dag 21 2 juni 2017

Door Hans en Yvonne op 02 juni 2017 21:28
Vanochtend de camper afgeleverd bij het verhuurbedrijf, niet voordat we nog een onverwachtse sightseeiing Vancouver hadden.

Mer een taxi naar  de AirPort,daar ingecheckt (natuurlijk vergeten om de limo uit de handbagage te halen) en wachten op boarding, om weer naar Nederland te gaan.