Voorbereidingen

Door Fred op 30 juni 2015 9:47
Ja ja de voorbereidingen zijn in volle gang.
De kleding moet al geselecteerd worden:
  • Wat draag ik  niet meer
  • Als ik dit nog draag, moet het volgende week in de was en dan niet meer dragen
Het vreemde is dat we in NL aan het zoeken waren naar een Camper voor Daemon en Helena.
Dat is gelukt. We hebben de camper SilverStreak genoemd, verder ook wat aankledingsplannen gemaakt.
14 juli gaan we Helena ophalen op Schiphol, ze krijgt het druk ;
  • Rechts leren rijden meer auto's dan schapen
  • Schakelen in de SilverStreak

Wennen temperatuur Dubai

Door Fred op 02 juli 2015 6:46
Vandaag, 1 juli, ben ik (Fred) in Mainz aan het werk. Ook hier is het warm. Even samengevat wat de verschillen zijn op dit moment.

Koffers zijn gepakt

Door Fred op 17 juli 2015 13:34
Zoals deze foto bewijst is alles ingepakt we mogen 4x30 kg = 120 en we hebben nu samen 100,3 kg. De rode is het zwaarst; daar zitten schoenen in ski-jassen en niet te vergeten handschoenen en sjaals ;-() We vertrekken zo dadelijk naar Schiphol, kunnen we het rustig aan doen. Vertrek is om 21:40 met vlucht EK 150.

Aankomst Dubai

Door Fred op 28 juli 2015 22:30
Het is vandaag 18-07 en het eerste deel van de reis hebben we volbracht, Amsterdam - Dubai. We hebben de metro genomen naar ons hotel genaamd " Marco Polo". Vanaf het metro station niet ver lopen, dat is prettig het is nu 7:00 's ochtends en al warm, behalve als je de verkeerde kant op loopt. Na een paar honderd meter kwamen we tot inzicht en zijn de goede kant op gegaan.
Eerst allemaal even onder de douche en hup Dubai in. We zijn weer fris en fruitig.
We zijn eerst naar Burj al Arab gegaan, we dachten met de metro, maar die komt daar niet dus met zijn alle in de taxi, lekker in de airco.
Van daaruit naar het Atlantis hotel en toen vonden we het tijd voor lunch.

Mall of the Emirates en Dubai Mall

Door Fred op 28 juli 2015 22:43
Natuurlijk moesten we naar e Mall of the Emirates, daar hebben ze een flink aquarium en een indoor kunstijsbaan, daar hebben we wel even kunnen genieten van de schaatskunsten, er waren een paar jongeren  die goed uit " de voeten "  kon

Denk je dat een aquarium apart is in een winkelcentrum dan ga je even naar " Dubai Mall"  want daar staat  het skelet van een dinosaurus (diplodicus voor de kenners).
Waarom ?? Nou omdat het kan !!

's Avonds zijn we ook  nog even naar de fonteinen gegaan om te zien hoe die watershow was het is een soort Aqua Nura

Aankomst NZ

Door Fred op 28 juli 2015 23:13

Op maandag 20/07 aankomst in Nieuw Zeeland, we hadden even nodig om buiten te komen, want we hadden wat specifieke etenswaren uit Nederland meegenomen. Deze dan ook heel braaf aangegeven, no problem.

Buiten zaten Nelly, Eugene en Susanne ons op te wachten, een hartelijk welkom.

Toen maar even de camper opgehaald, een quote van Eugene " It's huge"

Natuurlijk veel babbelen, uitslapen en laat ontbijten.

De volgende dag samen met Eugene wat in Auckland rond gekeken een daarvan is One Tree Hill

Ook nog even naar de kust.

Daar stond een flinke wind !!

Op een of andere manier zijn we de softshell jas van Sem kwijtgeraakt, dus even een jasje van papa aan.

1ste dag met Camper

Door Fred op 29 juli 2015 4:04
Zo na wat bij gekomen te zijn bij Eugene en Susanne, zijn we eindelijk op weg gegaan naar de Bay of Islands om wat preciezer te zijn ; Russel.
Het was even wennen dat links rijden maar het gaat prima, buiten Auckland heb je een Highway maar dat is voor Nederlandse begrippen een B-weg.
In Russel op een Motorhome parc gestaan (prijzig) maar wel warm kunnen douchen, Dit kan in principe ook in de Camper maar nog niet geprobeerd. Nu in de winter is in Russel weinig te doen, heeft als voordeel dat je " schone"  foto's kunt maken.

Wel mooie vergezichten, de volgende dag met de Ferry naar Pahia.
Hieronder dus onze Campervan aan boord van de Ferry Russell - Pahia

Waitangi Treaty Grounds

Door Fred op 29 juli 2015 4:14
De jongens onderweg

Bay of Islands

Door Fred op 29 juli 2015 20:18

Het is hier nu 8:00 in de morgen en iedereen ligt nog in bed. Wanda net een kopje thee gegeven dus die kan nu langzaam wakker worden,\Nu dan even tijd voor een samenvatting van de laatste week

24-07-2016

Vandaag aangekomen in Pahia, via de grote weg, deze heeft ook nog wat bochten.De camper staat op het parkeerterrein in het dorp. Je mag daar 24h staan dus in principe overnachten. en dat voor 1NZ$ per uur.

Even bij de information geweest om de kijken naar een mogelijkheid om te duiken, gevonden. Hole in thé rock staat ook op ons To do lijstje, dus deze hebben we geboekt.

Geluncht en toen onze skijacks aan getrokken om op zee te gaan, in het begin jack uit maar as de boot op gang is en je wilt op de boeg gaan staan dan is zo;n jack wel fijn. al snel kwamen we een groep dolfijnen tegen (een pod) de boot ging langzamer varen en kwam tot stilstand. De dolfijnen kwamen steeds dichterbij, yes weer eentje voor de bucket list.

Toen we weer gingen varen bleven er een aantal onder de boot meezwemmen (catamaran) dat hielden ze een hele tijd vol.

Verder door de Bay of Islands naar Hole in thé rock, ditmaal er doorheen kunnen varen omdat de zee heel rustig was.

Bij de Chinese take way wat te eten gehaald ( waarschijnlijk dezelfde als tijdens onze eerste reis) rijst gekookt, gegeten en op tijd naar bed

25-07-2015

Afgelopen nacht was een koude, tenminste dat vonden 3 van de 4 expeditieleden.

Na wat akkefietjes met 2 pubers die het koud vinden en alleen maar belangstelling hebben voor telefoon en e-reader vertrokken we richting Cape Reinga.

Traity house / grounds stonden niet goed aangeven met als gevolg dat we op de golfbaan stonden. mooie golfbaan met mooie vergezichten, helaas geen clubs meegenomen en ook geen tijd. Toch het doel gevonden en hier een rondleiding gehad en een culturele show. De traditie wil dat de bezoekende groep verwelkomd wordt en de moet vertegenwoordigt worden door een chief, mogen jullie raden wie vrijwillig aangewezen werd.

Na nog een aantal stops, gewoon omdat we kunnen stoppen aangekomen op Cape Reinga, het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. We hadden wat miezer regen maar toen we daar waren brak de zon door, Yes !!

Terug naar Auckland

Door Fred op 29 juli 2015 20:42
Het noordelijkste puntje gehad, check. Weer op weg naar Auckland via de " Giant Sanddunes"  oftewel gewoon hele hoge duinen.
Hier kun je sleetje rijden op zand, gezien de ervaring uit het verleden heb ik dat maar over gelaten aan de jongens.

Ik ben wel de duin op geklommen om foto's te maken, impressive !!!

Via de grootste nog levend Kauri tree naar het Kauri museum gegaan. In dat museum wordt de hele historie van deze gigantische boom.
Natuurlijk eindigt de tour in en shop en toen ........

Verjaardag Nellie

Door Fred op 29 juli 2015 20:52
Gisteren de verjaardag van Nellie gevierd (tante van Wanda)
Veel gebabbeld in Nederlands en Engels, daar van  en vriend van Nellie, Jos, een aantal tips gekregen voor de rest van de reis.
We gaan nu tegen de klok in, eerst naar de plaats waar Hobbiton is ( filmset uit Lord of the Rings) dan via via naar Roturura.
Hopelijk krijg ik het nu voor elkaar om wat regelmatiger de blog bij te werken.

Hobbitton

Door Fred op 01 augustus 2015 7:17

31 Juli vandaag hebben we Hobbitton bezocht, de filmset van het dorp van de Hobbits uit Lord of the Rings.

De guide maakte er een mooi verhaal van en had soms vragen over de film, antwoorden van Sem en mij (Fred) waren goed.

Heel wat foto's gemaakt, na de tour via de shop op weg naar het cafe voor koffie en ??

De shop heeft redelijk wat tijd en geld gekost maar we hebben nu het Monopoly spel van de Hobbit, nu we toch big spenders waren maar meteen geluncht. De dag ervoor wild gekampeerd dus weer gecompenseerd.

Rotorua

Door Fred op 01 augustus 2015 7:22

Doorgereden naar Rotorua, even de stad rondgelopen en toen een camping gezocht. De camping ligt aan het meer van Rotorua.

Rotorua is een thermisch actief gebied je ziet dus uit riolering stoom omhoog komen en er is zelfs een park dat allerlei thermische activiteit laat zien. De attractie is Wai-O-tapu een groot gebied waar je in een andere wereld rondloopt. Lady Knox, een geyser, die ze op " commando"  laten spuiten was wat minder fanatiek. Een wandeling door het park, waar de geur van zwavel regelmatig de neusgaten bereikt werd door Kay niet altijd op prijs gesteld.

Rotorua

Door Fred op 06 augustus 2015 11:32

in Rotorua stonden we op een camping vlak bij het meer op het strand daar gezocht en gegraven naar Hot Water, ja het is ons gelukt !

Verder naar Agrodome geweest, allerlei rassen van schapen en natuurlijk het scheren, niet te vergeten de honden.

Een rondrit gehad op de boerderij en hoe kun je dieren lokken, door ze te voeren !!

Rainbow Springs

Door Fred op 06 augustus 2015 11:39

Ook nog naar Rainbow springs geweest voor de kiwi en wat andere inheemse dieren.

De Kea (ook de naam van onze camper) op de foto is Jenny, haar kun je laten praten. Volgens Kay heb ik de vogel helemaal gek gemaakt,

Veder zijn daar ook nog heel wat trouts, forel als ik het goed heb. In het park ook een hele tentoonstelling over de kiwi en een hok waar ze dag en nacht even omgedraaid hebben. 's Avonds na zonsondergang nog terug geweest om ze te bekijken. Heel stil en zachtjes door hun verblijf en jawel hoor we hebben haar gezien en gehoord.

Burried Village

Door Fred op 07 augustus 2015 1:48

Van Rotorura zijn we door gegaan naar Burried Village, dit is een stad die in 1886 bedolven werd onder modder en as.Wanda en ik zijn hier tijdens onze eerste reis naar NZ ook geweest. Samen met de jongens de trap naar de waterval genomen terwijl Wanda bovenlangs ging

Green and Blue lake, helaas omdat het bewoklt was zagen we niet erg veel verschil

Lake Taupo

Door Fred op 07 augustus 2015 1:52

Doorgereden naar Lake Taupo, waar we aan het meer hebben gestaan op een camperplaats, we zijn met een "stoomboot"  het meer op geweest om oude Maori carvings te bekijken. Niet te vergeten we hebben koffie gehad bij de Mac, de coolste van de wereld

Aangezien het hier nat was en we "wild campeerde"  zijn we maar uit gaan eten. Het was een flinke pizza ! De volgende dag is er nog van gegeten

Van Lake Taupo naar Napier

Door Fred op 07 augustus 2015 2:12

Van Lake Taupo zijn we toen naar Napier gereden via Huka Falls en het Prawn park. Daar hebben we na de rondleiding ons best gedaan om prawns te vangen, met vier man sterk hebben we er wel geteld 3 gevangen !!

Drie maal raden wie deze opgegeten heeft ?? Toen we in Napier kwamen, het was al donker, hebben we de freecamp grounds ram gemist en hebben we heel wild gestaan bij Clifton road, (Haumoana)  heel dicht bij Cape Kidnappers

Napier

Door Fred op 07 augustus 2015 2:17
We zijn in Napier en het zonnetje schijnt !!!
De art-deco walk gedaan net als in 2000, Kay was er toen ook bij en heeft bij het onderstaande plein nog een poepbroek gefabriceerd.

Verder is Napier een hele fotogenieke plaats en blijf je foto's maken, zonder woorden

We zitten nu nog op de camping Kennedy Park met free WiFi, vandaar dat ik vandaag de blog heb bijgewerkt. De ids hadden ook wel zin aan een rustdag, we zitten buiten in het zonnetje. Vanavond staan we hier ook nog en gaan dan naar Haumoana. Daar gaan we op een freecamp ground staan en ontmoeten we Susanne, het plan is om dan samen een Winery te gaan bezoeken. Ik denk dat Fred dan de Bob zal worden ;-)

Weekend 8 en 9 augustus

Door Fred op 09 augustus 2015 8:12

Vandaag is nu bij ons zondagavond 9 augustus.

Wat hebben we de afgelopen dagen gedaan, vanuit Napier zijn we naar Haumoana gegaan waar een vriendin van Susanne woont en waar zij dit weekend ook is. Onderweg een rondleiding gedaan op een vinyard, waar door Wanda goed geproefd is, natuurlijk is er nu een nieuwe fles rosé aanwezig.

Samen met Susanne en Brigit een tour door de omgeving gedaan we zijn naar te mata peak gegaan, waar we een schitterend uitzicht hadden.

Na nog wat verder de omgeving te hebben verkend, via een vinyard waar wederom geproefd moest worden,  zijn we met zijn allen naar de pizzeria gegaan.

Op de weg naar Brigit hadden we de free camping ground wel gevonden en maar meteen in het navigatie systeem gezet. Dus het was a piece of cake om daar naar toe te rijden en kwartier te maken.

Vanmorgen kwamen de dames even op de koffie en zijn we vertrokken naar Gisborne.

Het eerste plan was om via Taupo weer naar het noorden te gaan maar op die weg zou sneeuw liggen en de verwachting was dat het zou gaan sneeuwen. We hebben wel sneeuwkettingen maar om nu met een camper van 3.5ton de bergen/sneeuw in te gaan leek ons niet echt een goed idee.

Op weg naar Auckland

Door Fred op 14 augustus 2015 6:19

Op weg naar Waitomo caves , kwamen we nog een hele oude houten brug tegen. Je kunt er alleen nog maar te voet overheen, dus even gestopt. Lunchen deden we aan de kust. En toen we even het strand op liepen, zagen we een jong zeehondje eenzaam en alleen op het strand liggen. Later kwam er toevallig iemand van "the departement of conservation, hebben hem even gewaarschuwd. We zijn benieuwd wat er van het zeehondje geworden is,

Bij Waitomo hebben we een wandeling gemaakt door een grot met "glowworms" formeel zijn het geen wormpjes maar de larven van een vlieg. Ze gloeien om insecten aan te trekken, principe van een breeklicht.

Later hebben we vrij gekampeerd bij Cambridge, gelukkig hadden we nog ingrediënten voor crisismenu nummer 3

Verjaardag Sem

Door Fred op 14 augustus 2015 6:23

We zijn in Auckland en via facebook hebben de meeste wel begrepen dat we de verjaardag van Sem op grote hoogte hebben gevierd.

Om precies te zijn op 182m hoogte. Zo heeft Sem stiekem toch speciale verjaardagen.

Natuurlijk hebben we Downtown Auckland die dag verder verkend.

Kay en Sem vissen

Door Fred op 14 augustus 2015 6:29
Even vergeten dat we ook 's avonds in de Skytower zijn geweest.

Die avond ook  nog cake gehad

Op donderdag zijn de jongens met Eugene gaan vissen met de boot van hem, die de welluidende naam " Man Island ". De uitspraak van Eugene  is dan ook " What happens on the boat, stays on the boat" . Wat dat precies te betekenen heeft laat ik aan jullie zelf over.

Ze vertrokken rond 7:30 in de ochtend, we mochten ze nog wel even uitzwaaien, maar daar hield het dan ook wel mee op. Wanda en ik hadden nu even vakantie. Het vissen werd heel spectaculair, omdat ze een groep Orka's tegen kwamen, die heel dichtbij kwamen. Zelfs een moeder met kalf. Rond 17.00 uur kwamen ze vermoeid thuis nadat ze veel vis gevangen hadden. Sem heeft er ongeveer 20 gevangen. Kay heeft er 3 gevangen. Maar hij was ook druk bezig om de boot te besturen.  De meeste moesten weer terug gegooid worden, omdat ze te klein waren. Uiteindelijk bleven er 6 Red Snappers over. Dus dat wordt een lekker maaltje.

Huishouden

Door Fred op 18 augustus 2015 2:40

Eugene en Sue zijn naar hun werk en er worden een paar huishoudelijke taken uitgevoerd

Kelly Tarlton vrijdag 14-8

Door Fred op 18 augustus 2015 3:40

Hierna de camper gepakt en naar Kelly Tartlon gegaan, hier zijn we de eerste keer ook geweest en wilden dit toch even laten zien aan de jongens.Ze hebben de grootste kolonie pinguïns. verder worden er hier ook een aantal dieren gekweekt. Verder is er een hele expositie over Scott de ontdekkingsreiziger die de zuidpool heeft bezocht

's Avonds zijn we heerlijk Japans gaan eten met de familie ivm de verjaardag van Sue.

[fotot5]

Boys versus Girls zaterdag 15-8

Door Fred op 18 augustus 2015 3:45

Op zaterdag zijn de mannen naar een voetbalwedstrijd van Jordan gaan kijken, de ochtend was behoorlijk nat en da hebben gemerkt op het veld. Eugene was de enigste die echt voorbereid was, Kay heeft  zijn schoenen van bordeaux rood naar modderbruin zien veranderen. Dat was balen, maar het is gelukt om ze weer de goede kleur te laten te krijgen

Na de wedstrijd naar een museum voor techniek geweest, de vliegtuigen afdeling is naast het voetbalveld !!

Met een oude tram kon je dan naar een ander gedeelte van het museum, hier stonden auto's, stoommachines en trein, fietsen etc.

De girls, Wanda en Sue, zijn gaan winkelen.

Vliegles zondag 16-8

Door Fred op 18 augustus 2015 3:51

Zondag is een spannende dag voor Kay, Eugene is aan het bellen geweest en heeft en vliegles geregeld.

Vandaag hebben we een blauwe lucht met een paar wolkjes en geen wind; een ideale dag voor het vliegen !!!

Kay vindt het toch wel spannend, mag ook

Na wat algemene uitleg en een handtekening , dat hij aan boord is met goedkeuring van de ouders, gaat Kay richting vliegtuig.

Samen met de instructeur een check van het vliegtuig inclusief het brandstofniveau. Op een zeer betrouwbare manier met een stokje. Daarnaast moest ook nog gekeken worden naar de kleur van de brandstof.

Hierna is het taxiën naar de taxibaan. Achteraf hoorden we van Kay dat hij al tijdens het taxiën het vliegtuig moest besturen, met het voetenstuur moet je het vliegtuig op de baan houden.

Dan de take-off en een bypass langs ons en met een linkerbocht ging Kay rechtdoor. Zodra de bocht genomen was kreeg Kay het stuur in handen en mocht hij zelf  richting zee vliegen. Daar heeft hij ook zelf bochten gemaakt. De smaak van het vliegen heeft hij nu echt te pakken.

De landing werd door de instructeur gedaan.

Helaas kan ik onder de volgende foto niet het geluid van de film Top Gun plaatsen maar dat is wel heel toepasselijk. Hopelijk kunnen jullie deze link volgen https://www.dropbox.com/s/7ssb5iy07mknnv1/Return.mov?dl=0

Voorbereiding vertrek maandag 17-8 en dinsdag 18-8

Door Fred op 18 augustus 2015 3:59

Gisteren en vandaag hebben wij ons verder voorbereid op onze komende city trip naar Sydney van 2 dagen en hebben wij het heel rustig aan gedaan om op onze terugreis voor te bereiden. De camper is schoongemaakt, de koffers zijn gepakt. Nog een laatste was draaien en onze tijd zit erop. We zullen onze familie, hond Saala en poes Mister P. en New Zealand gaan missen.

We hebben met z'n allen een ongelofelijke leuke, onvergetelijke, mooie, leerzame trip gemaakt door het Noorder eiland en we hopen hier weer gauw weer een keer naartoe te gaan, maar dan in de zomertijd van  New Zealand. KIA ORA.

Sydney

Door Fred op 20 augustus 2015 22:44
Gisteren de 20ste Sydney bekeken. The Operahouse mocht natuurlijk niet overgeslagen worden. We hebben een tour door het gebouw gedaaan. Na de tour kwam Kay met de opmerking "kunnen we vanavond niet naar de Opera . The Marriagge of Figaro" nadat Wanda en ik bekomen waren van de verbazing, kaarten gekocht. Kay heeft zeker genoten en als hardste geklapt.