Reisinspiratie - Nieuw-Zeeland

NoordereilandZuidereiland
Filters toepassen
Pagina 1 van 2
We hebben de camper voor 3 nachten op de camping in Christchurch staan en we zijn 2 dagen met de bus naar Christchurch geweest. Het was best een schok om te zien hoeveel er nog in puin ligt. Er wordt heel hard gewerkt aan dewegen en gebouwen, maar veel gebouwen zijn onherstelbaar verwoest door de aardbevingen in 2010 en 2011.Mooi is het om te zien hoe debevolking de schouders er vanaf het begin onder heeft gezet. Er was een mall van zeecontainers gebouwd van waaruit men hun goederen verkocht. Gisteren hebben we de binnenstad op de voetjes ontdekt. Er is een mooi park, het Hagley Park, met een botanische tuin. We zijn in de Art Gallery geweest. Prachtige. Schilderijen en foto’s hebben we gezien.Het was St Patricksday, een Ierse feestdag, die hebben we in de pub ook nog even meegevierd. S avonds hebben we onze plaatsen in het vliegtuig ingecheckt. We zitten beide keren weer lekker naast elkaar!! Vandaag zijn we in het Art Center geweest, ook hier hebben we weer mooie dingen gezien.We hebben met een oude stadstram een site-seeing gedaan. Zo kwamen we op plekjes die we anders niet hadden gezien.Afsluitend heerlijk gegeten in een restaurant en daarna weer met de bus terug naar de camping. Morgenochtend ga ik de koffers weer inpakken en maken we de camper zover klaar en dan kunnen we hem weer inleveren. Om 18.45 uur vliegen we terug naar Dubai. Gelukkig hoeven we daar maar 2,5 uur te overbruggen voordat we doorvliegen naar Schiphol. We komen dinsdag om 12.40 uur aan en Wouter komt ons op halen. Wat een fantastisch mooie reis hebben we gemaakt. Wat een mooie dingen hebben we gezien en gedaan. Wat een bijzonder land!!!! Dit is mijn laatste blog, bedankt allemaal voor het meeleven en voor jullie reacties! Liefs Gerrit en Anita

Laatste update: 18 maart 2018

Aantal updates: 21

• 28-daagse camperreis
  • Auckland - Christchurch

Paihia - Rotorua - Tongariro NP - Abel Tasman NP - Wanaka - Queenstown - Dunedin

Lees verder...
Hier down under laat WiFi je behoorlijk in de steek, maar dat geeft niets. Het is hier schitterend !! Je krijgt de tijd niet om je blog bij te werken, zoveel is er te zien en te doen !! We hebben in Rotorua de geisers gezien en een haka van de Maori's bijgewoond ! De tongariro crossing hebben we gelopen. Een schitterende wandeling van 19,4 km door en over vulkanisch gebied. In wellington het geweldig mooie en leerzame Te Papa museum over Nieuw Zeeland ! De overtocht van het noorder naar het zuider eiland was ook mooi ! We hadden zonnig, helder weer met veel wind.  Bij het nationale natuurpark Abel tasman hebben we ook een dag schitterende tochten gemaakt ! Via de westkust naar beneden gereden, onderweg een zeehonden kolonie gespot. Ook onderweg over een hangbrug gelopen tijdens een korte wandeling. Natuurlijk de pancake rocks !! Schitterend !! Allen jammer dat we net op dat moment regen hadden, maar we hebben ervan genoten ! De weg naar franz Josef langs de kust was mooi! Bij franz Josef ging de heli hike naar de gletsjer niet lukken vanwege het weer, er was veel bewolking. De andere dag hebben we de heli hike naar de fox gletsjer gedaan !  Geweldig mooi weer!! Wat een ervaring om over een gletsjer te lopen, door kleine grotten te kruipen !! Schitterend !!! Daarna nog even rond lake Matheson gelopen. Bij rustig weer weerspiegeld mount Cook in het meer. Maar bij ons was het te winderig, maar een mooie wandeling.  Daarna via de haast pass naar Wanaka. Enkele wandeltochten naar watervallen en vele mooie uitzichtpunten !! Een weg om niet gauw te vergeten! De top 10 camping in Wanaka heeft een schitterend uitzicht over lake Wanaka ! Vanuit Wanaka zijn we via Arrowtown, een gezellig oud goudmijnersstadje uit de 2e helft van de 19e eeuw, waarvan nog veel gebouwtjes bewaard zijn gebleven. Leuk om even door te lopen, naar queenstown gereden.  Een leuke stad met een gezellig haventje.  Je kunt queenstown niet verlaten zonder de Fergburger te hebben gegeten. Neem de tijd hiervoor, de wachtrij kan lang zijn !! Maar zeker het wachten waard !! Van queenstown zijn we naar Milford Sound gereden en voor de volgende dag een cruise geboekt. Schitterend! Watervallen, zeehonden! Een mooie tocht met veel informatie over Milford Sound ! Nu zijn we op een camping in Omarama van waaruit we naar mount Cook village gaan.

Laatste update: 22 december 2015

Aantal updates: 5

Lees verder...
Aan alles komt een eind, dus ook aan onze vakantie. Vanochtend de koffers gepakt en de caravan schoongemaakt. En nog even een paar uurtjes naar Christchurch , waar het 33 graden is, de hele vakantie is het nog niet zo warm geweest.. Wat is er met de aardbeving van 22 februari 2011 toch veel verwoest, het hele centrum ligt in puin, en overal zijn ze bezig met de wederopbouw,  Een aantal nieuwe panden zijn al klaar, en er is al een nieuw museum geopend, en door containers te stapelen, hebben ze een een heel leuk winkelcentrum gecreerd. Een paar oude panden zijn al weer gerestaureerd, maar het zal nog zeker 10 jaar duren, voor alles weer in ere is hersteld. We hebben inmiddels de camper ingeleverd en vertoeven nu in een heel luxe hotel en kunnen weer in een echt bed slapen. Morgen vertrekken we om half 10 naar het vliegveld en is onze rondreis beeindigd. Om 12 vlieven we terug naar ons koude kikkerlandje [warm].

Laatste update: 21 december 2015

Aantal updates: 36

Lees verder...
Door wat problemen met o.a. het uploaden van foto's is er een nieuw blog gestart op:  www.jooplucienne.wordpress.com

Laatste update: 19 november 2015

Aantal updates: 6

Lees verder...
Inmiddels zijn we alweer een week in Nederland.. Nu weer druk aan het werk (R+H) of nog genietend van de laatste week vakantie voor de school begint (A+S). We hadden de koffers gelukkig weer snel terug. Ze werden zondagavond keurig thuis afgeleverd. Vanuit Nieuw-Zeeland nog de kilometerstand doorgekregen: 4.896 km gereden in 22 dagen. Ach, wat missen we het relaxte camperleven in Nieuw-Zeeland! Wanneer kunnen we weer?

Laatste update: 27 augustus 2015

Aantal updates: 33

Lees verder...
Gisteren de 20ste Sydney bekeken. The Operahouse mocht natuurlijk niet overgeslagen worden. We hebben een tour door het gebouw gedaaan. Na de tour kwam Kay met de opmerking "kunnen we vanavond niet naar de Opera . The Marriagge of Figaro" nadat Wanda en ik bekomen waren van de verbazing, kaarten gekocht. Kay heeft zeker genoten en als hardste geklapt.

Laatste update: 20 augustus 2015

Aantal updates: 29

• November 2010
  • Koppel zonder kinderen

Paihia - Coromandel - Wai o Tapu - Wellington - Barker Bay - Lake Tekapo - Mount Cook - Wanaka - Fox Glacier