Reispapieren

Door Marianne en John op 27 oktober 2015 12:47
De Reispapieren zijn binnen en gecheckt !!
De reis kan beginnen !!
We hoeven alleen nog maar 4 weken te wachten 😉

Vlucht naar Singapore

Door John en Marianne op 28 november 2015 9:43
De vlucht is goed verlopen met heerlijke maaltijden, echt waar!
Als je de aankomst hal van het vliegveld in Singapore verlaat krijg je meteen een warme, vochtige deken om je heen. Het is hier 32 graden. 😅
Nadat we ingecheckt hebben in ons hotel en een heerlijk ontbijt hebben gehad zijn we naar Orchard road gelopen. Een winkelstraat met vele shopping malls en helemaal in Kerstsfeer!!🎄
Nu op tijd ons mandje in om wat slaap in te halen😴

Nieuw Zeeland

Door John en Marianne op 03 december 2015 8:59
Na een paar heerlijke dagen in Singapore is het dan tijd om in een grote Airbus 380 te stappen richting Auckland.
De vlucht duurde 10 uur. We hebben weinig geslapen. Door de douane ging ook vrij soepel. De honden liepen langs ons heen en onze wandelschoenen hadden we uitstekend schoongemaakt😉
Even naar britz camperverhuur gebeld en een bus kwam ons ophalen en netjes afgezet bij britz. Na het nodige papierwerk en uitleg gingen we allereerst richting de supermarkt.
Gelukkig zat er een Tom Tom in de campervan en vonden we snel onze eerste reeds geboekte camping aan het water. Een mooi plekje. De voorzieningen op de camping waren minder maar voor 2 nachtjes goed genoeg. Die avond vroeg naar bed. We hadden weer een nacht in te halen 😴😴
De volgende dag met de bus naar Auckland. Vanaf de camping konden we de skytower zien. Daar zijn we dus ook ingeweest en genoten van het schitterende uitzicht.
Nog even de stad door geslenterd en genoten van heerlijke cappuccino en groene thee met een lekkere muffin.
De volgende dag via de westkust naar Paihia gereden. Een flinke rit, maar zeker de moeite waard. En natuurlijke even bij de reuze Kauri bomen gestopt.
In Paihia een mooie rustige camping op 15 min. lopen van het gezellig uitziende stadje.
Ook nu weer op tijd slapen want morgenvroeg staat een dolfijn tocht op het programma.

Veel moois gezien

Door John en Marianne op 07 december 2015 3:29
De dolfijnentocht was geweldig!!!! Veel dolfijnen gezien met jong !!! Ze zwommen rondom de boot. En als sluitstuk was er een dolfijn en die maakte wat enthousiaste sprongen, net toen we het niet meer verwachtte en de camera opgeborgen hadden! Door de hole in THE rock zijn we niet doorgevaren vanwege de hoge golven.

S'avonds was er in Paihia een christmas parade. De kerstman wordt binnengehaald. Geweldig! Iedereen riep Merry Christmas !! En dat met 25 graden !!

De volgende dag om 07.00 uur naar Coromandel gereden. Eerst nog even langs de haruru falls. Niet spectaculair maar aardig om te zien.
Bij Auckland was het weer even druk. Maar de TomTom deed goed zijn werk. De weg die we naar Coromandel reden, wegnr. 25 is een schitterende kronkelweg langs het water en door de heuvels met geweldige uitzichtpunten !
In Coromandel op de camping een mooi plekje pal aan het water met een mooie ondergaande zon !

De dag (zondag 6 december) erna stond de rit naar Waitomo op het programma, maar niet voordat we cathedral cove en hot water beach gezien hadden!
We bleven de 25 volgen en het was weer schitterend, kronkelig met mooi uitzicht! Bij cathedral cove de wandeling gemaakt.schitterend!! En even naar hot water beach.
Nu was het toch echt tijd om naar Waitomo te gaan. Daar aangekomen vonden we een plekje op een top 10 camping, vlakbij de glowworm caves.

Maandag zijn we naar de glowworm caves geweest. Erg mooi en heel apart, al die larven te zien hangen en licht te zien geven.
Daarna nog een mooie wandeling, Ruakuri bushwalk. Mooie korte wandeling met beklimmingen en door een grot.

Morgen gaan we richting Rotorua.

Schitterend nieuw zeeland !

Door John en Marianne op 22 december 2015 7:55
Hier down under laat WiFi je behoorlijk in de steek, maar dat geeft niets. Het is hier schitterend !! Je krijgt de tijd niet om je blog bij te werken, zoveel is er te zien en te doen !!

We hebben in Rotorua de geisers gezien en een haka van de Maori's bijgewoond !
De tongariro crossing hebben we gelopen. Een schitterende wandeling van 19,4 km door en over vulkanisch gebied.
In wellington het geweldig mooie en leerzame Te Papa museum over Nieuw Zeeland !
De overtocht van het noorder naar het zuider eiland was ook mooi ! We hadden zonnig, helder weer met veel wind.
Bij het nationale natuurpark Abel tasman hebben we ook een dag schitterende tochten gemaakt !
Via de westkust naar beneden gereden, onderweg een zeehonden kolonie gespot. Ook onderweg over een hangbrug gelopen tijdens een korte wandeling. Natuurlijk de pancake rocks !! Schitterend !! Allen jammer dat we net op dat moment regen hadden, maar we hebben ervan genoten !
De weg naar franz Josef langs de kust was mooi! Bij franz Josef ging de heli hike naar de gletsjer niet lukken vanwege het weer, er was veel bewolking. De andere dag hebben we de heli hike naar de fox gletsjer gedaan !  Geweldig mooi weer!! Wat een ervaring om over een gletsjer te lopen, door kleine grotten te kruipen !! Schitterend !!! Daarna nog even rond lake Matheson gelopen. Bij rustig weer weerspiegeld mount Cook in het meer. Maar bij ons was het te winderig, maar een mooie wandeling.
Daarna via de haast pass naar Wanaka. Enkele wandeltochten naar watervallen en vele mooie uitzichtpunten !! Een weg om niet gauw te vergeten! De top 10 camping in Wanaka heeft een schitterend uitzicht over lake Wanaka !
Vanuit Wanaka zijn we via Arrowtown, een gezellig oud goudmijnersstadje uit de 2e helft van de 19e eeuw, waarvan nog veel gebouwtjes bewaard zijn gebleven. Leuk om even door te lopen, naar queenstown gereden.  Een leuke stad met een gezellig haventje.
Je kunt queenstown niet verlaten zonder de Fergburger te hebben gegeten. Neem de tijd hiervoor, de wachtrij kan lang zijn !! Maar zeker het wachten waard !!
Van queenstown zijn we naar Milford Sound gereden en voor de volgende dag een cruise geboekt. Schitterend! Watervallen, zeehonden! Een mooie tocht met veel informatie over Milford Sound !

Nu zijn we op een camping in Omarama van waaruit we naar mount Cook village gaan.