Reisinspiratie - Noordoost-Amerika

Filters

Filters toepassen
Pagina 1 van 2
Na een stevig Amerikaans ontbijt buffet, vandaag de eerste dag Washington verkennen na een niet al te slechte eerste nacht. Blijkt dat het Holiday Inn (central DC / white house) inderdaad mooi centraal is gelegen. Prima hotel overigens. Na een rustige ochtendwandeling van het hotel naar het Witte Huis hebben we als eerste geprobeerd het witte huis te bekijken maar met een demonstratie aan de voorzijde en een stoet met zwarte auto's aan de achterzijde konden we niet veel zien. Helaas we mochten alleen vanaf grote afstand kijken. Met de hop on hop off bus (bigbus) hebben we de Mall bekeken (erg heet in de brandende zon boven de 35°). Sommige stukken gelopen en andere stukken met de bus. Bigbus heeft enthousiaste gidsen aan boord en is goed geregeld (tickets vooraf online kopen en kijken wat je allemaal wil doen, scheelt veel in de portemonnee). Union station was erg mooi, mooie musea aan de mall, het capitool indrukwekkend en verder was het vandaag vooral heel warm. In de loop van de middag de vermoeidheid van de reis en matige nacht maar even ruimte gegeven, om eind van de middag naar de Smithsonian national zoo te gaan (wederom met uber). Leuke dierentuin met kids, leuk opgebouwd maar (door de hitte?) waren veel dieren niet thuis........ wel de reuze panda's gezien! Mooie manier om de dag voor Casper (11) en Pepijn (7) af te sluiten. Het idee was om te gaan eten bij Commissary (1443 P St., NW) omdat zij als zeer kindvriendelijk te boek staan (en vlak bij het hotel) maar helaas overvol... wel hebben ze direct gebeld naar hun zuster restaurant (Logan Tavern) een paar deuren verderop en daar hebben we ook prima (kindvriendelijk) gegeten. Tip als je met kinderen in Washington DC uit eten wil. Lekker eten voor zowel volwassenen als kinderen!

Laatste update: 23 juli 2019

Aantal updates: 2

Lees verder...
We zijn nu op het vliegveld Newark vlakbij New York City,nog even even paar uurtjes doorbrengen en dan fly back home.

Laatste update: 22 september 2018

Aantal updates: 18

Lees verder...
Na 4 heerlijke weken vakantie zijn we weer veilig thuis. De terugreis was, zoals verwacht, weer lang en vermoeiend, maar dat hoort er ook bij. We zijn blij als we thuis op de bank ploffen. In totaal hebben we 2975 mijl gereden, van New York tot Orlando. Gelukkig alles zonder problemen. De camper hebben we gehuurd bij Roadbear, onze favoriete verhuurder. We hebben een kapotte waterboiler gehad, maar dat was snel opgelost door de hulp van de helpdesk en de rekening hebben we niet eens gezien, super. We hebben helaas wel veel last gehad van de nasleep van hurricane Irma. We zijn ongeveer 2 weken na de storm in het getroffen gebied aangekomen en daar waren de gevolgen nog veelvuldig merkbaar en vooral zichtbaar. overal lag nog veel puin dat opgeruimd moest worden. Heel veel National en State Parks waren nog gesloten voor opruimwerkzaamheden waardoor we deze niet konden bezoeken. Ook in de getroffen plaatsen en steden waren veel winkels, restaurants en vooral attracties gesloten voor opruim- en herstelwerkzaamheden. Hierdoor hebben we een heleboel dingen die we gepland hadden niet kunnen doen. Vervelend voor ons, maar natuurlijk nog veel erger voor die mensen die daar wonen. We hebben de reis bijna een jaar terug gepland en dit was niet te voorzien. Maar, alles bij elkaar was het toch een geweldig mooie reis. We hebben een flink deel van het oosten van de USA doorkruist en hierbij veel gezien. New York was leuk, maar 3 dagen is bij lange na niet genoeg om een dergelijke stad te bekijken, maar voor ons was het voldoende. Washington was ook fantastisch. een stad die zeker een bezoek waard is. Wij hebben gekozen voor een route van Washington naar Florida door de natuur, een aantal natuurparken en vooral de Blue Ridge Parkway. Een geweldig mooie route waar je wel de tijd voor moet nemen. Wij hadden eigenlijk een paar dagen meer moeten hebben, we hebben nu stukken af moeten snijden. Florida. Door de eerder genoemde hurricane hadden we wat beperkingen om dingen te bekijken. De grote steden zijn lastig met een camper. Miami, Daytona Beach, Tampa, enz. zijn met een camper niet goed te bezoeken, er is downtown en aan de stranden niet makkelijk een parkeerplaats te vinden waar je met een camper op mag. Hierdoor moet je voor andere opties kiezen, b.v. het openbaar vervoer. Wij zijn vooral naar Florida gegaan voor de natuur en die is er prachtig. Je moet wel rekening houden met veel muggen en ander ongedierte in een dergelijke natte omgeving. De temperaturen zijn prima, alleen is het er erg benauwd. Door de hoge luchtvochtigheid is het altijd klam en loop je heel de dag te zweten, maar dat hoort er ook bij. We hebben dit jaar heel veel op KOA campings overnacht en dat is goed bevallen. Deze zijn over het algemeen heel netjes en de faciliteiten zijn er boven gemiddeld.

Laatste update: 04 oktober 2017

Aantal updates: 26

• 21-daagse camperreis
  • New York retour

Cape Cod - White Mountains - Aridondack - Toronto - Niagara Falls - Letchworth SP - Finger Lakes

• Mei 2016
  • Koppel zonder kinderen

Boston - Cape Cod - Niagara Falls - Amish - Washington DC - Nashville - Memphis - New Orleans - Florida Keys - New York

• September/oktober 2016
  • Koppel zonder kinderen

Toronto - Niagara Falls - Woodstock - Boston - Acadia NP - White Mountains - Adirondac Mountains

• Augustus/september 2016
  • Koppel zonder kinderen

New York - Shelton - Saco - Funday - Halifax - Acadia NF - Sherbrooke - Montreal - Toronto - Niagara - New York