Reisinspiratie - Noordoost-Amerika

Filters

Filters toepassen
Pagina 1 van 5
Aangezien we gisteren pas om 3.00 uur naar bed gingen, slapen we vandaag uit. Eerst een poging zonder airco en als ik dan om 7 uur wakker word, toch de airco nog aan en even doorslapen. En dat lukt mij aardig, Loes wat minder want die zit al buiten als ik wakker word. We ontbijten bij de camper, ruimen dan alvast wat boodschappen en al het bestek op en gaan dan heel snel naar het zwembad. Na een middagje hier te hebben gechilld, is het moment aangebroken waar we allebei ontzettend tegen opzien; koffers inpakken. Het voelt zo naar om alle onze spullen uit onze Frits  te halen en terug de koffers in want dat betekent dat het einde van onze reis in zicht is. Ohja je leest het goed, onze camper is al vanaf dag 2 omgetoverd tot Frits. Frits is goed voor ons geweest alleen had hij het soms zwaar om in de bergen te rijden. Anyway, we pakken onze spullen in en maken ons dan klaar voor ons een na laatste avondje Strip. We pakken de Uber naar de Venetian hotel. Loes heeft zin in pizza dus we beginnen met een zoektocht naar een goed Italiaans restaurant. Op het St Mark’s Square (het nagebootste San Marco plein in Venetië) vinden we een leuk restaurant waar we een beide voor een pizza gaan. Daarna lopen we over de Strip boulevard richting het zuiden. Er lopen eigenlijk 3 soorten mensen op de Strip; mensen die van de kaart zijn, mensen die iets aan je willen verkopen en mensen die onder de indruk zijn van de voorgaande twee soorten mensen en de omgeving. In het Planet Hollywood gaan we naar binnen en gokken wat. Vanavond minder geluk dan gisteren. De Uberchauffeur terug naar de camping was de beste uit de stad. In zijn luxe Audi Q7 met glazen dak en kek tvscherm waarbij we wat liveshows van artiesten kregen te zien bracht hij ons terug. Oplader voor de telefoon aanwezig in de auto en we mochten ons ook voorzien van water en snacks. Zelfs deur ons openmaken bij het uitstappen, dat maak je zelden mee. Om 00.00 uur liggen we alweer in bed en morgen op tijd onze Frits terugbrengen. Camping: Oasis Las Vegas RV Resort Kosten: $52,- per nacht voor Deluxe site Facilteiten: toiletten, douches, dumpstation, wasserette, bar, restaurant, zwembad, hottub, winkel, fitnessruimte, tourmogelijkheden

Laatste update: 16 september 2019

Aantal updates: 24

Lees verder...
Deze 2 dagen stonden in het teken van de terugreis, inpakken, inpakken, beetje schoonmaken en reizen. Door de early bird hoefden we de camper pas om 15.00 in te leveren dus hoefden we niet heel vroeg op en konden we ons rustig klaarmaken voor de reis. De reis zelf is prima verlopen, wel moe toen we thuiskwamen. We hebben genoten van een geweldige reis!! Icelandair kunnen we alleen niemand aanraden, we hadden maanden voor de vlucht al stoelen gereserveerd met bijbetaling omdat we meer beenruimte wilden. Helaas is op 1 vlucht na (op sommige vluchten zelfs meerdere keren) de stoel reservering zonder bericht of opgaaf van reden geannuleerd. Het is dat we er zelf achter kwamen dat we opnieuw stoelen konden reserveren en geld terug konden vragen (als we het geld niet terug hadden gevraagd hadden we het ook niet gekregen.....). Tijdens de terugvlucht hoorden we van lokale Icelandair medewerkers dat dit vaak gebeurt en van andere reizigers hetzelfde verhaal. Kortom Icelandair is in dit opzicht onbetrouwbaar en klantonvriendelijk. De stewardessen aan boord waren overigens zeer vriendelijk.

Laatste update: 16 augustus 2019

Aantal updates: 25

• Mei/juni 2019
  • Koppel zonder kinderen

Orlando - Miami -  Key West - Everglades - Naples - Kennedy Space Centre - St. Augustine - Savannah - Nashville - Blue Ridge Parkway - Shenandoah - Great Falls NP - Washington

Lees verder...
We zijn nu op het vliegveld Newark vlakbij New York City,nog even even paar uurtjes doorbrengen en dan fly back home.

Laatste update: 22 september 2018

Aantal updates: 18

Lees verder...
Na 4 heerlijke weken vakantie zijn we weer veilig thuis. De terugreis was, zoals verwacht, weer lang en vermoeiend, maar dat hoort er ook bij. We zijn blij als we thuis op de bank ploffen. In totaal hebben we 2975 mijl gereden, van New York tot Orlando. Gelukkig alles zonder problemen. De camper hebben we gehuurd bij Roadbear, onze favoriete verhuurder. We hebben een kapotte waterboiler gehad, maar dat was snel opgelost door de hulp van de helpdesk en de rekening hebben we niet eens gezien, super. We hebben helaas wel veel last gehad van de nasleep van hurricane Irma. We zijn ongeveer 2 weken na de storm in het getroffen gebied aangekomen en daar waren de gevolgen nog veelvuldig merkbaar en vooral zichtbaar. overal lag nog veel puin dat opgeruimd moest worden. Heel veel National en State Parks waren nog gesloten voor opruimwerkzaamheden waardoor we deze niet konden bezoeken. Ook in de getroffen plaatsen en steden waren veel winkels, restaurants en vooral attracties gesloten voor opruim- en herstelwerkzaamheden. Hierdoor hebben we een heleboel dingen die we gepland hadden niet kunnen doen. Vervelend voor ons, maar natuurlijk nog veel erger voor die mensen die daar wonen. We hebben de reis bijna een jaar terug gepland en dit was niet te voorzien. Maar, alles bij elkaar was het toch een geweldig mooie reis. We hebben een flink deel van het oosten van de USA doorkruist en hierbij veel gezien. New York was leuk, maar 3 dagen is bij lange na niet genoeg om een dergelijke stad te bekijken, maar voor ons was het voldoende. Washington was ook fantastisch. een stad die zeker een bezoek waard is. Wij hebben gekozen voor een route van Washington naar Florida door de natuur, een aantal natuurparken en vooral de Blue Ridge Parkway. Een geweldig mooie route waar je wel de tijd voor moet nemen. Wij hadden eigenlijk een paar dagen meer moeten hebben, we hebben nu stukken af moeten snijden. Florida. Door de eerder genoemde hurricane hadden we wat beperkingen om dingen te bekijken. De grote steden zijn lastig met een camper. Miami, Daytona Beach, Tampa, enz. zijn met een camper niet goed te bezoeken, er is downtown en aan de stranden niet makkelijk een parkeerplaats te vinden waar je met een camper op mag. Hierdoor moet je voor andere opties kiezen, b.v. het openbaar vervoer. Wij zijn vooral naar Florida gegaan voor de natuur en die is er prachtig. Je moet wel rekening houden met veel muggen en ander ongedierte in een dergelijke natte omgeving. De temperaturen zijn prima, alleen is het er erg benauwd. Door de hoge luchtvochtigheid is het altijd klam en loop je heel de dag te zweten, maar dat hoort er ook bij. We hebben dit jaar heel veel op KOA campings overnacht en dat is goed bevallen. Deze zijn over het algemeen heel netjes en de faciliteiten zijn er boven gemiddeld.

Laatste update: 04 oktober 2017

Aantal updates: 26

• 21-daagse camperreis
  • New York retour

Cape Cod - White Mountains - Aridondack - Toronto - Niagara Falls - Letchworth SP - Finger Lakes

• Mei 2016
  • Koppel zonder kinderen

Boston - Cape Cod - Niagara Falls - Amish - Washington DC - Nashville - Memphis - New Orleans - Florida Keys - New York

• September/oktober 2016
  • Koppel zonder kinderen

Toronto - Niagara Falls - Woodstock - Boston - Acadia NP - White Mountains - Adirondac Mountains