Reisinspiratie - West-Amerika

Pagina 1 van 9
  • Mei/juni 2019
  • Vrienden

Los Angeles - San Diego - Joshua Tree NP - Lake Havasu - Grand Canyon NP - Page - Monument Valley - Canyonlands NP - Moab - Arches NP - Capitol Reef - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas

• April/mei 2019
  • Koppel zonder kinderen

Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion NP - Valley of Fire - Las Vegas

• Mei 2018
  • Koppel zonder kinderen

Los Angeles - Joshua Tree NP - Grand Canyon - Monument Valley - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Sequoia NP - Yosemite NP - San Francisco

Lees verder...
We staan om 5.15 uur op. We pakken de laatste dingen in. Er staan ook nu heel veel mensen te gokken. We vertrekken met een taxi ( $ 20, inclusief tip) naar het vliegveld . We wegen de koffers, die zijn allebei te zwaar. We pakken wat dingen om naar de handbagage. Dan checken we zelf met enige moeite in. We gaan naar de balie, daar worden paspoort en instapkaart gecheckt en onze koffers verdwijnen met de lopende band. Er wordt niet erg op gewicht gelet. We gaan door de controles en dan met de tram naar de gate. We lopen wat rond. Ik moet me nog omkleden, wanneer ik terugkom (het toilet bij de gate is gesloten), ben ik nog net op tijd om in te stappen. Het boarden gaat snel met een klein vliegtuig. Om 9 uur vliegen we. In het vliegtuig krijgen we wat te drinken en een koekje, wel erg weinig voor ontbijt, ook al is het een binnenlandse vlucht. Met de Amercan airlines app, hadden we films kunnen kijken. Maar we missen het niet. In Dallas hoeven we niet op de koffers te wachten. We gaan met een trein naar de gate, waar we niet verder gecontroleerd worden. We zien dat de halve finale bezig is van het Nederlandse damesvoetbalteam tegen Zweden. We eten wat in een restaurant met dat voetbal op de tv. Dan vertrekken we naar Schiphol. In het vliegtuig volgt Theo de rest van de wedstrijd. Nederland wint. Ik kijk 3 Starwarsfilms. Helaas zijn er steeds onderbrekingen, omdat er en we minstens 6x bedankt worden voor het vliegen met deze maatschappij en er andere mededelingen gedaan worden. We  krijgen drinken en eten. Dan wordt het licht gedimd en gaan de meesten slapen. We krijgen ontbijt, wanneer we 1.30 uur van de landing af zijn. We landen en halen de koffers op. Dan met de vooraf besproken taxi gaan we terug naar huis in Reeuwijk. We kijken met voldoening terug op deze reis. Wat mij betreft is zo'n camper ideaal. Theo geeft nog steeds de voorkeur aan met een auto langs hotels gaan. Hij is meer een stadsmens. De dag nadat we thuis zijn gekomen, gaat Theo even naar Utrecht. Het rijden met de camper is ons heel erg mee gevallen, maar het blijft een groot bakbeest met een enorme remweg. Het is wel ontzettend handig om alles bij de hand te hebben wanneer je onderweg bent. Je kan altijd wat eten op een parkeerplaats, je kan je even omkleden, naar het toilet kan ook, je zou zelfs even een dutje kunnen doen. Maar aan alle leuke dingen komt helaas een eind...

Laatste update: 05 juli 2019

Aantal updates: 18

Lees verder...
Zondag hebben we eerst weer een mooi ruig stuk over het schiereiland gereden langs het Kleifarvath meer. Prachtige uitzichten en vulkanische activiteiten. (foto 1 en 2) Daarna zijn we naar Reykjavik gereden. Op zich vonden we de stad niet zo indrukwekkend. een beetje saai met strakke kale gebouwen en rechte straten. Maar een paar sprekende gebouwen, het moderne glazen operagebouw en de Hallgrimskirkja. De laatste dag hebben we een stuk gereden langs de westkust langs Akranes en Borgarnes. Dit stadje lag prachtig op een landtong aan de zee. (foto 4) Hier heerlijk een terrasje aan het water genomen met koffie en gebak, het was tenslotte onze laatste vakantiedag. Met een grote omweg teruggegaan naar ons hotel. De omweg langs de Hvalfjordur was de moeite waard. (foto 5) Een prachtige route langs de fjord met veel bochten en uitzicht op de met sneeuw bedekte bergen. We hebben 4 prima dagen gehad. IJsland smaakt naar meer. Maar dan zouden we een volgende keer niet meer op dezelfde plek overnachten, maar meerdere hotels nemen. De afstanden zijn behoorlijk en de wegen wel goed maar smal en vaak bochtig. Een goed alternatief zou ook een camper zijn. Die zagen we veel rijden. Ook waren er veel campings, soms prachtig gelegen aan het water maar dikwijls zonder enige beschutting, want bomen zijn in grote gebieden een zeldzaamheid. Het levensonderhoud is er niet zo goedkoop. Dat is logisch, want er wordt vanwege het klimaat weinig zelf verbouwd. Veel moet worden ingevoerd. Wat ook een bijzondere gewaarwording is, dat het in deze tijd van het jaar niet donker wordt. Zelfs midden in de nacht schijnt de zon. Dinsdagmorgen 18 juni dus vroeg op en om 4 uur ontbeten. Op het vliegveld ging alles heel soepel. Het is maar een klein vliegveld en alles gaat heel relaxed. Op IJsland hebben we 900 km. gereden. Om 1 uur 's middags (klok 2 uur vooruit) waren we weer op vaderlandse bodem en zat deze reis er weer op. Alles was prima verlopen en we kijken terug op een mooie reis.

Laatste update: 01 juli 2019

Aantal updates: 16

Lees verder...
En dan is de allerlaatste dag aangebroken en moeten we naar huis. Onze Uber was mooi op tijd zodat we om 07:00 naar het vliegveld konden. Buiten bij het vliegveld was er van United Airlines een bagage service zodat we meteen onze koffers af konden geven. We konden ook vrij vlot door de douane, alleen Edward zorgde voor oponthoud. Zijn rugzak werd eruit gehaald bij het scanapparaat en er werd meteen gevraagd of hij scherpe attributen in zijn tas had. Nee hoor zegt Ed ik zou niet weten wat. Nou de tas werd geopend en meteen haalde ze er een waterpomptang uit. Ze hield hem omhoog zo van, oh en wat is dit dan!! Wij schoten meteen in de lach, het was de waterpomptang die Ed moest kopen omdat de aansluiten van het water op de camper erg moeizaam ging. Hij was vergeten deze in het koffer te pakken. De vrouw liep er mee weg om haar collega’s de buit van die morgen te laten zien. Wij liepen lachend door. Na de laatste souveniers en een klein ontbijt gingen we mooi optijd de lucht in. 02:40 vlucht naar Houston, deze verliep rustig. Op Houston Airport hadden we een uurtje om onze connectie naar Amsterdam te halen en dit ging ook makkelijk. Nadat we bijna de buurvrouw van Ed vermoord hadden in het vliegtuig ( er viel een tasje van ons uit het bagage vak op haar hoofd/schouder, maar het was al een vervelend mens voordat dit gebeurde) Dit gaat geen gezellige vlucht worden zei Ed, maar gelukkig kwam een stewardes haar vragen of ze van stoel wilde ruilen, yessss weg ermee hahaha dus de rest van de vlucht verliep rustig. Na 10,5 uur landen we op een nat Schiphol waar we snel onze koffers kregen. We werden door de kids opgehaald en toen we door de deuren kwamen stonden ze ons op te wachten met een kei mooi spandoek. Kyra had hier heel wat tijd ingestoken. Wat een mooi onthaal, na een kop koffie en een klein ontbijt konden we richting limburg. We hebben genoten van 3 geweldige weken in Amerika, we hebben ons verwonderd hoe groot en mooi dit land is, met al zijn veelzijdigheid. Veel opmerkelijke dingen die wij niet kennen in Nederland, die wij niet vanzelfsprekend vinden, maar waar we wel mee hebben leren dealen. We kijken terug op een geslaagde reis die voor herhaling vatbaar is , alleen wel een andere streek want we hebben denk ik wel heel veel gezien van het zuidwesten. We hebben ook genoten van al jullie reacties, hier of via de Whatsappjes. Wij vonden het leuk om onze reis met jullie te delen via dit blog, jammer dat de laatste paar dagen op zich lieten wachten door een update, maar nu zijn wel de foto’s veel beter te lezen. Howdy folks, de HumButt’s

Laatste update: 31 mei 2019

Aantal updates: 21

• September 2017
  • Echtpaar zonder kinderen

Las Vegas - Zion National Park - Bryce Canyon - Capitol Reef - Grand Canyon

Lees verder...
Vandaag was/is een hele rare dag. Na een uurtje langer slapen in het meest heerlijke bed dat je kunt hebben, een lekker ontbijt en even echt rustig opstarten met niks doen en wachten, worden we om 12.00 uur naar het vliegveld van Salt Lake City gebracht. Alles verloopt heel vlot en binnen 20 minuten zitten we al aan de Pumpkin Spiced Latte bij de Starbucks. Om 15.16 uur plaatselijke tijd vertrekt onze rechtstreekse vlucht met Delta Airlines naar Amsterdam. Wat een geweldige maatschappij! Een supervriendelijke en oprechte crew, heerlijke maaltijden, tussendoortjes, keuze uit tientallen goeie films,series en documentaires op een eigenscherm, meer dan genoeg beenruimte, enzovoorts. Een echte aanrader voor iedereen die naar Amerika reist. TOP! Een kleine 10.00 uur later landen we op Schiphol het is dan 8.40 uur in de ochtend, één dag later. Je reist tegen de tijd in, slaat in feite een nacht over (ik heb maximaal een uurtje mijn ogen dicht gehad), en je komt na ook nog eens een autorit van 2,5 uur met een ‘kater-gevoel’ thuis. Nu is het bijna 21.00 uur en zit ik klaarwakker op de bank mijn laatste verslag te schrijven. Ik ben benieuwd hoe deze jetlag verder zal verlopen. Ik laat me verrassen. Maar 1 ding is zeker: ik kijk terug op een super vakantie! Die zeker voor herhaling vatbaar is in een nieuw gebied. En ook DAT gaat goed komen, want de nieuwe brochure van Travelhome lag daarstraks al in mijn brievenbus 😊