Reisinspiratie - Oost-Canada

Filters

Filters toepassen
Pagina 1 van 3
Aan alle moois komt een eind, we kijken weer terug op een mooie camperreis.

Laatste update: 04 augustus 2019

Aantal updates: 22

Lees verder...
Na een goede vlucht landen we al iets eerder op Schiphol, om 10.30 komen we aan. Nu naar de trein en naar huis. Over een paar uur zijn we dan weer terug op de plek waar het avontuur 3 weken geleden allemaal begon. We kijken terug op een schitterende reis door Canada.

Laatste update: 11 juli 2019

Aantal updates: 24

Lees verder...
Brrrr..... Wat een weer vanmorgen. De regen kwam met bakken uit de lucht. Gisteravond voelden we al wat nattigheid. Bleek, dat de slide out van de camper water doorliet, waardoor het bed een klein beetje vochtig werd. Opgelost met handdoeken. De laatste 32 km naar Canadream ging in een half uurtje. Om 09.30 uur waren we er. We werden hier door medewerkers prima ontvangen. Toen ik mijn verhaal vertelde over de problemen en probleempjes die we onderweg ondervonden hadden, werd subiet de manager erbij geroepen. Niets dan lof voor het personeel van Canadream in Calgary. Toen alles geregeld was kregen we een transfer naar het vliegveld. Vervolgens daar een taxi genomen naar ons hotel in Calgary Centre, het Sandman hotel. Travelhome, een geweldige keuze. Wat een mooi hotel is dit en geweldig gelegen in de stad. We kregen een hele mooie kamer op de bovenste (23e) verdieping. Een prima keuze! Hiermee is aan een wel heel bijzondere reis een einde gekomen. We gaan nog 2 dagen deze stad bekijken en vliegen a.s. Maandag om 15.10 uur (Nederland 23.10 uur) terug en hopen dan dinsdag, rond 08.00 uur te landen in Amsterdam. We hebben tijdens deze reis hele mooie dingen gezien. We hadden wisselend weer, maar op zich een geweldig mooie reis van oost Canada naar west Canada. We hebben in totaal ruim 5100 km gereden. Ik wil Travelhome bedanken voor de prima organisatie van deze reis. Ook een dank aan Canadream, die ons uiteindelijk met een tevreden gevoel huiswaarts laten gaan. En natuurlijk jullie allemaal, dat jullie mijn proza hebben gelezen? Dank ook voor de reacties die we mochten ontvangen. ik heb natuurlijk weer bijna 500 foto’s gemaakt, die weer in een fotoboek verwerkt gaan worden (niet allemaal, maar de mooiste). Iedereen wil ik uitnodigen om deze eens te komen bekijken. bedankt en tot ziens. Olga en Hilko

Laatste update: 07 juni 2019

Aantal updates: 25

Lees verder...
19 september Maar vandaag nog niet. Vandaag hebben we nog een aantal leuke dingen gedaan. Wisten jullie trouwens dat Toronto een echt kasteel heeft? Ja zeker, het kasteel heet Casa Loma en is in 1912 gebouwd door ene Sir Henry, die toen in Toronto het monopoly had over de elektricititeitsvoorziening en van al zijn centjes een echt kasteel liet bouwen. Hij heeft er maar een jaar of 10 plezier van gehad, maar oké. Hij ging failliet en de gemeente kocht uiteindelijk zijn kasteel. Na veel beraadslagingen is het opgeknapt en nu een van de grootste attracties van Toronto. Heel groot, op een heuvel en met een mooi uitzicht op Toronto downtown. Het mooiste hebben we echter voor het laatst bewaard: La Tour CN Tower. Met een lift ga je in 58 seconden 354 meter omhoog. En wat je dan ziet is met geen pen te beschrijven. Toronto, met al zijn grote wolkenkrabbers van soms wel 90 verdiepingen, ligt letterlijk aan je voeten. Je ziet dan pas, hoe groot Toronto echt is. Wat een uitzicht! Geweldig. Boven is ook een glazen vloer. Als je dan naar beneden kijkt......pfff. Naast de Tower ligt het ijshockey stadion van Toronto, Rogers Centre. Hier speelt de kampioen van Canada, de Toronto Blue Jays, haar thuiswedstrijden. Het is een arena, waar het dak open en dicht kan. Is nu niet meer zo bijzonder, maar als je bedenkt dat het stadion is gebouwd in 1989 was het dat toen wel. Tegenover de Tower hebben de Canadese spoorwegen een museum met wat oud materiaal staan. De remise is tegenwoordig een bierbrouwerij. Ach ja... Ons laatste bezoekje was aan St. Lawrance Market. Een overdekte markt, waar Olga nog graag even wilde kijken. Na op een terras nog even alles tot ons te hebben laten doordringen, pakten we de bus naar Dundas Square waar we inmiddels een prima restaurant hadden gevonden. Dit plein (en dus ook het restaurant) ligt op loopafstand van ons hotel. Morgen is het echt afgelopen. We kunnen nog een beetje rondwandelen, want we vliegen pas om 21.45 uur. We hopen dan donderdag rond 11.30 uur op Schiphol te zijn. Maar dit is wel het laatste verslagje dat ik stuur. Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke reacties die we gekregen hebben. Voor het feit, dat jullie onze reis wilden volgen. Nu is het zaak, om alle foto's te sorteren en uit te zoeken. De mooiste gaan in een fotoboek. Nogmaals bedankt en kom gerust eens het fotoboek bij ons bekijken. Travelhome bedankt voor de fantastische organisatie en mooie suggesties. Het heeft er mede aan bijgedragen dat onze rondreis door Midden/Oost Canada een onvergetelijke reis is geworden. Vanuit Toronto een dikke knuffel en/of hartelijke groet Olga en Hilko.

Laatste update: 20 september 2017

Aantal updates: 23

• 21-daagse camperreis
  • Toronto retour

Niagara Falls - Bruce Peninsula - Killarney PP - Algonquin PP - Montreal - Mauricie

• Juni 2016
  • Stopover Toronto en omgeving
  • Koppel zonder kinderen

Niagara Falls - Huntsville - Sharbot Lake - Waterton Lakes NP - Lake Louise - Banff NP