Reisinspiratie - West-Canada

Filters

Filters toepassen
Pagina 1 van 9
Gisteren zijn we naar de Niagara Falls geweest. De dag begon met een autorit van ruim 2 uur van Toronto naar de Niagara Falls. Onderweg gestopt voor koffie bij Tim Hortons. Het weer zag er goed uit, rond de 20 graden met zon. Rond 10 uur kwamen we aan bij de Falls. Bij het Table Rock welcome centre hebben we onze Adventure pass opgehaald. Met de groene bus zijn we vervolgens naar de White Water Walk gegaan, een prima opwarmer voor het natuurgeweld dat ons daarna te wachten stond. De White Water Walk is een wandeling van max. 30 minuten langs ‘rapids’ van de hoogste categorie. Golven van 3 tot 5 meter hoog op de rivier. Vervolgens namen we de bus terug naar de Hornblower Cruise stop. Met de lift gingen we naar beneden en kwamen we aan bij het vertrek van de boot. Nadat we onze schitterende rode ponchos aangetrokken hadden konden we meteen de boot op. Nu zagen we de Niagara Falls van echt dichtbij! Wat een indrukwekkende ervaring was dat, de enorme hoeveelheid water die daar naar beneden komt is ongekend. Het opstuivende water gaf iedereen op een op de boot een flinke shower en we hadden het geluk om ook nog een golfje mee te pakken. Vervolgens zijn we teruggelopen naar het Welcome Centre. Onderweg hebben we nog verschillende stops gemaakt om foto’s te maken. Helaas was er voor de Zipline en de Journey behind the falls een wachtrij, deze hebben we overgeslagen. Rond 16 uur was het tijd om terug naar Toronto te rijden. We wilden namelijk nog graag naar de honkbalwedstrijd van de Blue Jays gaan kijken. Aangekomen bij het stadion tickets gekocht voor de wedstrijd, er was nog voldoende plek in het stadion voor ruim 50.000 mensen. De tegenstander was Los Angeles Angels. Het ging redelijk gelijk op, op een rondje na, hierin haalde de LAA 7 punten wat onoverkomelijk bleek. Anyway, het was een leuke ervaring. Vandaag gaan we nog naar het Eaton Centre en St. Lawrence Market. Om 20.00 vanavond vliegen we door naar Calgary waar morgen ons camperavontuur zal beginnen.
Lees verder...
Reinout Vlastra en Juul Wiggers hebben in 2018 een mooie rondreis door Canada gemaakt. Een 33-daagse rondreis van Edmonton naar Vancouver. Tijdens deze reis hebben ze verschillende mooie plekken bezocht. Zo zijn ze gestopt in Banff, Jasper, Vancouver Island en de Rocky Mountains. Ze hebben genoten van het land en de reis die ze gemaakt hebben.
Vannacht hebben de koudste nacht gehad want de thermometer stond op 1 graad toen we wakker werden. Op de ramen lag er geen vocht maar ijs! Vanmorgen hebben we gedoucht en zijn we de camper gaan inleveren. Zo beginnen we aan onze terug reis richting Frankfurt en daarna Amsterdam. We hebben ongelooflijk genoten van alle nieuwe uitzichten en indrukken. Maar tja waar gaan we volgend jaar weer eens naar toe? Gespotte wildlife: Elks, Een kraai die mie lust, berg geiten, coyote, nog meer Elks, Eland,2 zwarte beren, adelaar, bultrugwalvissen, nog meer grote en kleine zeehonden en bruinvissen, Red socked salmon, marter? Eekhoorns: 12
  • 23-daagse camperreis

• Edmonton retour

Jasper NP - Banff NP - Waterton Lakes NP - Dinosaur PP - Elk Island NP

Lees verder...
Aan alle leuke/mooie dingen komt een eind! Wat hebben we een geweldige vakantie gehad. Nu zijn we klaar om te gaan boarden. NL, here we come!
  • 23-daagse camperreis
  • Calgary retour

Banff NP - Radium Hot Springs - Craters of the Moon NP - Grand Teton NP - Yellowstone NP - Waterton Lakes NP