Wegbrengcampers

Wanneer komen de nieuwe wegbrengcampers? In welke reisperiode worden de nieuwe wegbrengcampers aangeboden? Kan ik daarvoor op een wachtlijst komen te staan? Wat is Run of Fleet?
Q: Wat is een nieuwe wegbrengcamper?
A: Ieder jaar hebben enkele verhuurders in Amerika en af en toe ook in Canada een (groot) aantal nieuwe campers. Deze campers worden afgeleverd vanuit de fabriek, welke vrijwel altijd nabij Chicago gelegen is. De campers moeten van de fabriek worden verplaatst naar de verhuurlocaties in o.a. West-Amerika en Florida, vanaf waar deze vervolgens verhuurd gaan worden. Voor het wegbrengen van de campers heeft de verhuurder jouw hulp nodig, in samenwerking met de verhuurders biedt Travelhome daarom nieuwe wegbrengcamperreizen. Je test tijdens de reis de gloednieuwe camper en er wordt van jou gevraagd eventuele zaken die nog niet helemaal in orde zijn te melden, zodat deze verholpen kunnen worden voordat de campers verhuurd gaan worden.
Q: In welke reisperiode worden de nieuwe wegbrengcampers aangeboden?
A: De meeste specials worden aangeboden voor vertrek in de vroege voorjaarsperiode (februari t/m april). Dit omdat de verhuurders de intentie hebben de campers voordat het hoogseizoen begint op de juiste plaats te hebben. 
Q: Waar kan ik het huidige aanbod van nieuwe wegbrengcampers terugvinden?
A: Onder de bestemmingen Amerika en Canada onder het tabblad Reizen de lopende nieuwe wegbrengcampers terugvinden. Het kan zijn dat momenteel geen enkele special op de website staat, normaliter zijn de reizen namelijk snel uitverkocht en staan ze slechts voor beperkte tijd online. Bij iedere nieuwe wegbrengcamperreis wordt direct een digitale nieuwsbrief verstuurd. Wanneer je jezelf hierop abonneert blijf je op de hoogte van de nieuwste reizen voor het komende seizoen. De eerste aanbieding voor het komende seizoen wordt omstreeks juni/juli verwacht, in het najaar en in de winter volgt naar verwachting de rest. Het is niet bekend hoeveel verhuurders wegbrengcampers en/of testdrives gaan aanbieden komende seizoen. Hetzelfde geldt voor het aantal campers en de bestemmingen.
Q: Hoe kan ik een nieuwe wegbrengcamper boeken?
A: Op de website klik je bij de reis die je wil boeken op de groene button met de prijs van de reis van je keuze. Op het boekingsformulier dat volgt vul je de gevraagde gegevens in. Bij nieuwe wegbrengcampers wordt soms gevraagd om een tweede en derde keus voor wat betreft de inleverlocatie, wij vragen je deze keuzes in het opmerkingenveld in te vullen. Na het doorlopen van het formulier ga je akkoord met de reisvoorwaarden en de extra aanvullende (annulerings)voorwaarden die voor de nieuwe wegbrengcampers gelden. Via de boekingsbutton geef je opdracht tot het reserveren van de reis. Je ontvangt hierna een automatische ontvangstbevestiging dat jouw boeking in behandeling genomen is. 

Wanneer een bestemming reeds volgeboekt is, zal in overleg met jou, indien mogelijk, een alternatief besproken worden. Wanneer de vliegreis en/of camperhuur onverhoopt niet meer beschikbaar zijn, en er is geen alternatief mogelijk, wordt de overeenkomst ontbonden en zijn er geen kosten en/of restituties van toepassing.
Q: Is mijn boeking definitief?
A: Ja, wanneer je op definitieve boeking hebt geklikt is het een definitieve boeking. Wanneer wij deze hebben ontvangen, gaan we de gekozen reisonderdelen aanvragen. Mocht bijvoorbeeld een vluchttarief of je gekozen campertype niet meer beschikbaar zijn, nemen wij altijd contact met je op om de alternatieven te bespreken.
Q: Wanneer krijg ik de bevestiging?
A: Je ontvangt na boeking op de eerst volgende werkdag een ontvangstbevestiging. Hierin staat meer informatie over het vervolg van de boeking. Daarna wanneer alle reisonderdelen voor je geboekt staan, ontvang je een reserveringsbevestiging.
Q: Wanneer krijg ik de factuur?
A: De factuur volgt direct na de reserveringsbevestiging, wanneer alle reisonderdelen zijn geboekt en gecontroleerd.
Q: Is er een wachtlijst voor dergelijke wegbrengcamper?
A: Travelhome hanteert geen wachtlijst voor deze nieuwe wegbrengcampers. Wij raden je aan om in te schrijven op onze digitale nieuwsbrief en om onze website in de gaten te blijven houden. Travelhome houdt de beschikbaarheid op de website up-to-date. Het is, vanwege de grote vraag, niet mogelijk persoonlijk geïnformeerd te worden over de nieuwe wegbrengcampers.
Q: Kan ik een optie krijgen op een nieuwe wegbrengcamper?
A: Het is helaas niet mogelijk om een optie te nemen op een nieuwe wegbrengcamper. Indien je een dergelijke wegbrengcamper wil reserveren, adviseren wij je snel te reageren. Vaak is er slechts een beperkt aantal campers beschikbaar en de vraag is groot.
Q: Wat is inclusief in de reis en welke zaken kan ik bij reserveren?
A: Dit hangt af van de reis van je keuze. Deze informatie kun je vinden bij de betreffende reis onder het tabblad inclusief/ exclusief. Over het algemeen is het zo dat in de pakketprijs de retourvlucht, camperhuur en twee hotelovernachtingen (begin en eind) inclusief zijn in de reis. In de camper zijn altijd het keukengerei en beddengoed aanwezig.
Q: Kan ik het aantal campernachten verlengen?
A: Dit hangt af van welke regels de verhuurder aan de reis heeft gesteld. In sommige gevallen zal een verlenging mogelijk zijn, in andere gevallen kan dit absoluut niet. Als de reis verlengd kan worden zullen wij dit bij de reis vermelden. Meer informatie hierover vind je bij de betreffende reis onder het tabblad inclusief/exclusief.
Q: Wat is Run of Fleet en kan ik een voorkeur wat betreft campertype aangeven?
A: Wanneer je een nieuwe wegbrengcamper boekt waarbij het campertype Run of Fleet is, wil dit zeggen dat de verhuurder ter plaatse bepaalt welk campertype je toegewezen krijgt. Het is niet mogelijk hierin een voorkeur aan te geven. Het campertype is altijd geschikt voor het geboekte aantal personen.
Q: Ben ik vrij om tijdens de reis mijn eigen route te rijden?
A: In de periode tussen het ophalen van de camper en het inleveren van de camper ben je volledig vrij om een eigen route te rijden. Wij verwijzen je voor het plannen van je route graag naar de routesuggesties op onze website.
Q: Hoeveel mijl zit er inbegrepen? En kan ik extra mijlenpakketten kopen?
A: Dit staat altijd vermeld in de inclusief/exclusief van de desbetreffende wegbrengcamperreis. Het kan zijn dat uitsluitend de lijnrechte afstand is inbegrepen in de prijs. De inbegrepen kilometers worden bepaald door de verhuurder. De reden hiervoor is dat het doel van de wegbrengcampers is dat de camper van de fabriek/startlocatie naar de uiteindelijke verhuurlocatie gebracht wordt. Daarom is vaak uitsluitend de afstand tussen beide locaties inbegrepen. Extra gereden kilometers zijn dan voor eigen kosten. In sommige gevallen staat de verhuurder het vooraf inkopen van extra kilometerpakketten toe. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Dit wordt vermeld bij de reis bijkomende kosten. Eventuele meerkosten voor extra gereden km/mijlen worden dan bij het inleveren verrekend.
Q: Kunnen we bij winterse temperaturen gebruikmaken van alle faciliteiten van de camper?
A: Bij winterse temperaturen (van oktober t/m mei) kan het zijn dat de camper winterklaar (winterized) is. Dit houdt in dat je het water- en afvoersysteem niet kunt gebruiken, omdat anders de kans bestaat dat de leidingen bevriezen. Je moet dus gebruik maken van de water- en douche/toiletfaciliteiten op campings. Zodra de temperatuur boven het vriespunt komt kun je de camper laten de-winterizen. Dit doe je op eigen gelegenheid en indien van toepassing op eigen kosten bij een garage die door de verhuurder wordt aanbevolen. Vanaf dit moment kun je het water en de riolering gebruiken. Schades ontstaan door bevriezing van de leidingen zijn voor eigen rekening. Indien je zonder overleg met de verhuurder de camper laat de-winterizen dien je de camper in dezelfde staat in te leveren als dat je deze hebt opgehaald.
Q: Hebben de campers ook winterbanden?
A: Nee, de campers zijn in de regel uitgerust met all season banden en niet met winterbanden.
Q: Zijn alle campings geopend in het voorjaar?
A: In februari en maart kunnen vooral in de buurt van Chicago campings nog gesloten zijn. De meeste campings zijn geopend vanaf april en in sommige koudere regio’s zelfs pas medio mei maar dit is zeer afhankelijk van het weer. Ook kan het voorkomen dat niet alle faciliteiten op een camping geopend zijn. Het is raadzaam hier bij het plannen van jouw route rekening mee te houden. Op de websites van campings staat over het algemeen vermeld per wanneer een camping opent. Ook de regionale campinggidsen die je (onderweg) aantreft hebben de openingstijden vermeld.
Q: Moeten campings van tevoren worden gereserveerd?
A: De charme van camperreizen is dat je op eigen tempo reist en vooraf niet vastlegt waar je verblijft. Het reserveren van campings in het voor- en/of naseizoen is dan ook niet nodig. Houd  wel rekening met weekenden rondom nationale feestdagen wanneer Amerikanen/Canadezen er zelf op uit gaan en het op campings drukker kan zijn. Wanneer je wenst te verblijven op een camping in de grotere nationale parken, zoals in Grand Canyon National Park of Zion National Park, is het tevens raadzaam deze van tevoren te reserveren. Een campingplaats in de parken kun je een halfjaar van tevoren reserveren, het is vanwege beperkte beschikbaarheid aan te raden de reservering dan direct te maken.
Q: Kan ik het eigen risico van de camper afkopen?
A: Bij de wegbrengcamper heb je nog altijd een eigen risico per gebeurtenis. Vaak is dit US$1000 tot US$1500 per gebeurtenis. Dit eigen risico kun je afkopen met de ANWB No Risk Camperverzekering. Meer informatie en tarieven kun je vinden bij de betreffende reis onder het tabblad inclusief/exclusief.
Q: Kunnen we een afspraak plannen om de reis door te bespreken?
A: Er is helaas geen mogelijkheid om een persoonlijke afspraak te maken om de reis door te spreken. Wel kun je een van onze inspiratiedagen bezoeken. Let wel, deze zijn gericht op Amerika/Canada in het algemeen. De route vanaf de fabriek in/nabij Chicago wordt in de presentaties niet besproken. Voor het plannen van de route verwijzen wij je graag naar de routesuggesties en reisverslagen op onze website.
Q: Hoe verloopt de communicatie over de nieuwe wegbrengcampers?
A: De communicatie/afhandeling van een nieuwe wegbrengcamperreis verloopt via e-mail. Je ontvangt de ontvangstbevestiging, factuur, aanvullende informatie via de digitale weg. Afhankelijk van of je alleen de camper bij ons huurt of alle reisonderdelen bij ons reserveert ontvang je de reisbescheiden per e-mail of per post.