Vliegreis
Q: Regelen jullie ook de vliegreis?
Q: Kan ik stoelen in het vliegtuig reserveren?
Q: Hoeveel kg aan bagage mag ik meenemen?
Q: Klopt het dat ik nog enkel een E-ticket/overzicht van het reisschema ontvang en geen papieren ticket meer?
Q: Hoe lang van te voren kan ik inchecken? Kan dat online?
Q: Krijgen wij eten en drinken aan boord van alle vluchten?
Het is mogelijk om vooraf speciale maaltijden te reserveren in verband met medische voorschriften, religieuze overtuigingen of vegetarische principes. Wij horen dit graag voorafgaand aan de boeking, zodat wij dit tijdig aan de luchtvaartmaatschappij kunnen doorgeven.
Q: Alleen mijn eerste voornaam staat op het e-ticket, klopt dit?
Het aantal leestekens op het vliegticket is beperkt en hierdoor kan het voorkomen dat je naam op het e-ticket niet geheel leesbaar is. Dat betekent dus niet dat je boeking onjuist is. Je kunt de reservering controleren via de website van de luchtvaartmaatschappij. Meer informatie ontvang je in de reserverings- en ontvangstbevestiging.
Q: Klopt het dat ik bij een vliegreis altijd eerst door de douane moet gaan tijdens een overstap? Ook al vlieg ik daarna pas door naar mijn eindbestemming?
Q: Heb ik genoeg overstaptijd? Waarmee moet ik rekening houden tijdens het overstappen?
Q: Kan mijn vluchtschema nog wijzigen na boeking?
Q: Kan ik rechtstreeks vliegen?
Q: Is een stopover mogelijk?
Q: Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Q: Moet ik mijn visum (bijv. ETA/ESTA) zelf regelen?
A: Je bent zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste inreisdocumenten. Voor landen als Australië, Nieuw-Zeeland, Amerika en Canada is bijvoorbeeld vaak een digitale inreistoestemming nodig, ook wel eTA of ESTA genoemd. Deze dien je ruim voor aanvang van je reis aan te vragen. Je kunt de specifieke inreisvoorwaarden per bestemming vinden op Nederland Wereldwijd (www.nederlandwereldwijd.nl).
Q: Wat moet ik invullen bij ‘aanspreekpunt en verblijfsgegevens in de Verenigde Staten’?
Q: Wat moet ik doen als ik medicijnen/medische apparatuur nodig heb tijdens de vlucht of met een rolstoel op reis ga?
Q: Wat houdt het Ticket Garantie Plan in?
A: Bij het reserveren van een vliegticket, krijg je automatisch ook te maken met brandstofprijzen, internationale toeslagen en luchthavenbelastingen. Het komt regelmatig voor dat een luchtvaartmaatschappij stijgingen in de brandstoftoeslag, internationale toeslagen en/of luchthavenbelastingen doorvoert. Helaas zijn wij dan genoodzaakt deze verhogingen aan je door te belasten; deze stijgingen kunnen oplopen tot wel enkele honderden euro's.
Om deze mogelijke kostenverhogingen te voorkomen, bieden wij je graag de mogelijkheid je tickets te verzekeren met het Travelhome Ticket Garantie Plan. Kijk voor uitgebreide informatie over het al dan niet afkopen van het eigen risico op prijsstijgingen op de pagina van het Travelhome Ticket Garantie Plan.