zondag 15 november

Door Marleen en Gerrie op 14 november 2015 17:17

Hoi Allemaal

De spullen zijn bijna gepakt nog een nachtje slapen en de grote trip gaat beginnen.

Spanning stijgt vooral nu er weer een aanslag in Parijs gepleegd is, maar gelukkig laten wij Frankrijk ligge

Wel willen wij ons medeleven tonen voor al de slachtoffers die er weer gevallen zijn.M

orgen om 15.00 uur komt mijn Zus Riet ons halen om naar het station te brengen, waarna wij een nachtje in Amsterdam doorbrengen.

16 - 17 november

Door marleen op 21 november 2015 6:17
Eindelijk is het zover er is iets fout gegaan met het blog, er is een verslag verloren gegaan dus beginnen we maar opnieuw.
Wij zijn maandag 16 november vertrokken om 10.30 uur  Nederlandse tijd dinsdag17 november om 13.00 aangekomen,  Nieuw Zeelandse tijd 18 november 1.00 uur.
Direct naar hotel gegaan en naar bed, lekker geslapen na zon lange reis.

donderdag 19 november

Door Marleen op 21 november 2015 11:51
Donderdag 19 november

Camper opgehaald boodschappen gedaan en vooral een stekker gehaald zodat we alles kunnen opladen.
Af en toe de pionnen op de weg omver gereden want met zon grote camper links valt niet mee.
naar Orewa beach gereden en daar de nacht  daar doorgebracht.

woensdag 18 november

Door Marleen op 21 november 2015 11:53
18 november

Volgende morgen  met de bus naar Auckland gereden en langs de haven gewandeld daarna na de Skytower geweest.
Met de lift naar de 51 verdieping 185 mtr hoog daarna naar de 62 verdieping 230 mtr hoog.
In de lift als op de 51 verdieping lagen glasplaten waar je over kon lopen zo keek je 185 mtr naar beneden wel mooi maar erg akelig in het begin.
Het uitzicht is prachtig zeker de moeite waard mocht je ooit in Auckland komen.
Daarna hebben wij een wandeling gemaakt naar 2 mooie parken het Albert park en het Domain park en zijn terug gewandeld via de Parnel.
Dit is een oude winkel straat met mooie oude winkeltjes, lekker even in de zon opteras gezeten.
Hapje gegeten en naar het motel

vrijdag 20 november

Door Marleen op 21 november 2015 13:04
20 november

Dachten eindelijk telefoon en tablets op te kunnen laden, blijk de stroom voor ziening in de camper hetniet te doen. Naar Wangarij gereden daar is in de garage het nagekeken er bleek vocht in de aansluitstekkers te komen alles vernieuwd he he  eindelijk stroom.
Vandaar dat er van ons geen berichten kwamen.
Stukje verder in Wangarij ligt een prachtige waterval waar we wat gewandeld hebben.
Via erg bochtige weggetjes en erg stijl kwamen we in de buurt van Russel
We hebben onze camper aan zee gezeten hadden een prachtig uitzicht alleen de baas van de camping was er niet, we wachten wel af of hij het geld komt halen, wij kunnen in ieder geval slapen.

zaterdag 21 november

Door Marleen21 op 21 november 2015 13:32
21 november

Naar Russel gereden ligt in de beach of Island erg mooi maar erg veel wind en regen de temperatuur is wel goed maar wel een mooi plaatsje toen terug gereden naar Wangarij en vandaar naar Kauhu waar we op dit moment op de camping staan.
Prachtige camping zo lux hebben we nog niet gezien hel mooie plaatsen alleen slecht weer.
s avonds zijn we naar de glowworm maar geweest maar ik denk dat ze de lichten uit hadden we hebben er geen gezien.
Morgen naar het mooie bos

zondag 22 november

Door Marleen op 22 november 2015 7:42
Vandaag naar het Waipua Forest gereden naar het Kauro bos, prachtige wandeling gemaakt daar stond een boom van 2000 jaar oud met een omtrek van 16,41mtr en een hoogte van 29.9 mtr geweldig stuk bos mooie varens bomen lijkt wel een oerwoud schitterend.Daarna zijn wij richting Auckland geredenen zijn in Warkworth beland op een sheep camping .
Hier stonden rose schaapjes in de wei leuk voor mijn kleinkinderen.
De dag is bijna om morgen verder.

maandag 23 november

Door Marleen op 23 november 2015 8:33
Zo daar zijn we weer na een nachtje lekker slapen, de boel ingepakt en wegwezen, nu naar Hamilton.
Het is heerlijk weer vandaag de zon schijnt via Auckland zakken we weer naar beneden.
In Hamilton gardens zijn prachtige tuinen Japans, Chinees, Indiase, taliaans, Engelse, Maorie, kruiden en moderne tuin prachtig al die bloemen en verschillende tuinen.
Na een lekkere wandeling weer terug naar de auto, maar wat bleek deze stond achter een gesloten hek, hadden we de camper op een prive terein neer gezet dat was de enige plaats die wij konde vinden.
Wij over het hek geklommen en zijn maar ons avond maal gaan koken en toen zagen dat er een briefje op de ruit zat daar stond een telefoon nummer op.
Deze persoon gebelt en die is na een half uur het hek open komen maken.
Verder gereden naar Te-Awamutu hier een camping gevonden, vroegen wij naar wifi zei de camping eigenaar mijn wifi staat in de keuken.
Wat hebben wij gelachen. We hebben inmiddels 1001 km gereden.
Weltrusten morgen verder

Dinsdag 24 november

Door Marleen op 24 november 2015 20:47
Hoi
Wij zijn naar Waitomo glowworm caves gegaan eerst een tocht door de grotten en toen op een boot.
Daar waren wel 35000 glowwormen,en als er daar eentje zijn lichten niet aan doet dan is er nog genoeg licht.
Daarna zijn we naar Rotaruwa gereden, waar we een in een lekker warm water spa hebben gelegen
s'Avonds zijn we naar een maori avond gegaan, erg leuk dans mooie muziek en lekker gegeten alles bij , elkaar een gezellige avond, daar overnachten we nu,
 Morgen weer verder

woensdag 25 november

Door Gerrie op 27 november 2015 9:05

Vandaag zijn we naar het Wai-o-tapu park gereden. Dit een park met heel veel thermische activiteit. Er zijn ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. Een keer per dag spuit er een geiser. Je hebt er  poelen en meren met de prachtigste kleuren, door de mineralen, die in het water zitten.

Het was prachtig weer het was een schitterend gezicht, al die kleuren, groen geel blauw en oranje.ook komt er in die regio overal stoom uit de grond, zo heet is het water daar.Daarna zijn we naar de Huka falls gegaan, dit is een rivier, die door een heel smalle kloof stroomt, en daarna naar beneden stort. Er stroomt 200.000 liter water per seconde door, dus een enorm geweld met het bijbehorende geluid. Het water had een hele mooie aqua kleur.Vervolgens zijn we een caming gaan zoeken, je hebt hier gratis campings in natuurgebieden, die minimale voorzieningen hebben, en dat hebben we dus geweten. In de middle of nowhere, in de bossen, was een terrein, waar een soort barbeque stond, die je met hout moet stoken, en een klein buitentoilet, en dat was het. Eerst stonden wij er met een jong stel , ook uit Nederland, maar van lieverlee kwamen er steed meer campers bij, totdat we met 5 wagens stonden.

donderdag 26 november

Door gerrie op 27 november 2015 10:05
Na een hele  rustige nacht  stonden we op met motregen,maar toen we onderweg waren, werd het droog. Vandaag stond de berg Ruapenhu op het program. Deze ligt in het Tongarira National Park. Hier staan 3 vulkanen, waarvan deze er een van was. In de winter wordt hier geskied, en lag er ook nog sneeuw op de top. We zijn met een stoeltjeslift tot 2000 m. hoogte gegaan. Beneden was het nog bewolkt, maar eenmaal boven scheen de zon, en was  het een prachtig gezicht.
Daarna was het reisdoel Napier, waar de broer van Marleen woont. Het was een flink stuk rijden, maar de rit was prachtig, dwars door natuurgebieden, met bossen, bergen, en in de bermen heel veel struiken brem, die zo mooi in bloei stonden, een fantastisch gezicht.

vrijdag 27 november

Door Gerrie op 27 november 2015 19:33
 Na een nacht in een gewoon bed zijn we de stad ingegaan.
Napier is een mooie plaats met veel art decor gebouwen. In 1931 is hier een grote aardbeving geweest, die bijna de hele stad verwoest heeft. Hij is daarna helemaal opnieuw opgebouwd. Leuk om te zien, al die pastelkleuren, glas in lood ramen en bewerkte plafonds.
Daarna zijn we in een Philippijns restaurant gaan eten waar Kees werkt.
ook hebben we een paar wassen gedraaid,dat was ook wel lekker na dat gereis.

zaterdag 28 november

Door Marleen op 28 november 2015 6:59
Hoi allemaal

Vandaag zijn wij met de auto naar Te Awanga gegaan.
Daar zijn wij op een platte kar achter de tractor naar de vogel kolonie gereden van  de Jan van Gent.
Mooie route langs kliffen af en toe door de zee en heerlijk in het zonnetje.
Onderweg kregen we uitleg en  zagen ook de breuklijnen van de aardbevingen.
Daar aangekomen moesten we een eind lopen er was een kolonie van wel duizende vogels die aan het broeden waren schitterend.
Toen terug naar de tractor onderweg kregen we een grote regen bui, de chaufeur gooide een groot zeil erover en daar zaten we dan.
Het8Wel gezellig met zijn alle onder zeil, even wachten en terug naar Joss
Gerrie aan het werk.

zondag 29 november

Door Gerrie op 30 november 2015 3:58
Na een laatste nacht in een fatsoenlijk bed op weg met de camper naar Wellington.
Onderweg hebben we een stop gemaakt , en hebben een wandeling gemaakt, maar wisten niet, dat het zo steil zou zijn.
Boven een prachtig uitzicht, toen weer naar beneden, erg vermoeiend, en toen de reis weer hervat
We zitten nu 20 km van Wellington af , waar we overnachten.

maandag 30 november

Door Gerrie op 30 november 2015 4:30
We zijn naar Wellington gereden, en staan op een camping vlak bij de haven. Lekker de stad in gegaan, een hapje gegeten, en met de cablecar naar boven gegaan, waar je een mooi uitzicht hebt over destad en de haven, en in een prachtige botanische tuin hebbe n gewandeld. Daarna zijn we weer naar beneden gegaan, en hebben nog een museum bezocht.
We gaan nu terug naar de camper, en morgenvroeg gaan we met de ferry naar het Zuidereiland.

dinsdag 1 december

Door Marleen op 01 december 2015 8:04
Hoi daat zij we weer.
Vandaag zijn we vanaf de primitieve camping aan de haven, naar het zuider eiland gevaren.
Helaas was het erg slecht weer veel regen dus wat een prachtige overtocht had moeten zijn viel tegen.
We zijn maar door gereden naar Nelson waar we wat inkopen hebben gedaan.
Toen zijn we naar Marahau gereden waar we vannacht blijven, we zitten in het Abel Tasmanpark waar we morgen als het weer het toelaat een wandeling gaan maken.
We hebben door omstandig heden een aantal foto's niet kunnen plaatsen dus doen we het nu maar.
Wai-o-Tapu
Huka Fall
]

woensdag 2 december

Door Gerrie op 02 december 2015 5:34
We zouden een grote wandeling maken bij het Abel Tasmanpark gaan maken, maar door het slechte weer, werd het maar een korte wandeling.
Daarna zijn we maar richting Nelson gereden, en door een ongeluk was de weg afgesloten, en moesten we kilometers  omrijden.
Daar aangekomen, zijn we wat door de stad gaan lopen, en hebben bijtijds een camping opgezocht.
Hier hebben we nog even in de zon kunnen zitten, want als die schijnt, is het meteen heerlijk weer.
We wachten maar af, wat het weer morgen doet.

donderdag 3 december

Door Gerrie op 03 december 2015 6:52
Vandaag van Nelson naar Westport gereden.
We hebben onderweg vreselijk slecht weer gehad, het  goot.
Onderweg hebben we een repetitie gehouden van het zangkoor, Marleen heeft een cd van Zanglust meegenomen.
We wilden naar de zeerobbenkolonie gaan bij Wesrport, maar het was nog zo'n slecht weer, regen en mist, dat we besloten hebben om maar verder te rijden, en we zitten nu in het plaatsje Punakaiki, waar we op een camping staan aan de kust.

vrijdag 4 december

Door Marleen op 04 december 2015 8:35
Ondanks het slechte weer hadden we een prachtige zonsondergang  dat maakte de dag toch weer goed.
De volgende morgen was het lekker weer de zon scheen, vandaag rijden we richting de Franz Josef gletsjer.
Eerst hebben we een bezoekje gebracht aan de Pancake rocks in Punakaiki, een prachtige wandeling de rotsen leken net opgestapelde pannenkoeken erg mooi.
Onderweg bij Ruatapu gestopt en naar de boom toppen gekeken, via een lang pad 200 mtr naar boven en dan via een loopbrug van nog eens 20 mtr hoog en 450 mtr lang gelopen.
Dit was over een rooster waar je zo naar beneden kon kijken best eng zo hoog en aan het eind stond een toren die ook nog eens 20 mtr hoog was in ieder geval een leuke wandeling.
Nu verblijven we vlak bij de gletsjer die we morgen gaan bezoeken.
Nu een hapje eten en rusten voor morgen.

zaterdag 5december

Door Marleen op 05 december 2015 8:00
Hoi
Van morgen stonden we op en konden eindelijk een keer in de zon ontbijten en zagen de mooi besneeuwde bergen die wij gisteren niet gezien hadden, maar dit was van korte duur.
Daarna wilde we naar de gletsjer gaan maar door het zeer slechte weer van vandaag ging het niet door.We zijn maar een wandeling gaan maken richting de gletsjer, zelfs het pad van de gletsjer wandeling was gesloten vanwege het weer was het onbegaanbaar.
Het regende bijna de hele dag pijpenstelen we zitten midden in de bergen maar je ziet geen enkele berg liggen.
We hebben besloten om er maar een wasdag van te maken op de camping en hebben gezellig in de caravan spelletjes gedaan.
Een ding hebben we niet vergeten we hebben onze schoen klaar gezet voor vanavond hopelijk komt sinterklaas hier ook en stiekem heb ik er 2 wortels in gelegd, misschien krijg ik dan iets extra's.
spannend wat er morgen in ligt.

zondag 6 december

Door Gerrie op 07 december 2015 20:47
Eindelijk goed weer 's morgens, toen zijn we een helicoptervlucht gaan maken naar de Franz Josef gletsjer.
Een prachtige vlucht over de gletser, daarna geland, foto's gemaakt en sneeuwballen gegooid.

Daarna zijn we richting Haast gereden, onderweg gestopt bij Knights Bay, waar we een prachtig uitzicht hadden

Onderweg zijn we diverse keren gestopt waaronder bij een kloof met een wilde rivier, ergens anders weer een waterval.
Een prachtige tocht.
Ps  we hadden niets in de schoen, maar wel mooi weer gekregen.

maandag 7 december

Door Gerrie op 07 december 2015 21:00
Na een nachtje op een natuurcamping bij lake Hawea, zijn we naar Wakana gereden, waar we Puzzleworld bezocht hebben.
Eindelijk manelijke aandacht, allemaal gezichten van beroemde mannen, die je leken te volgen, als je er voorbij liep ze bekeken je van boven tot onder
WOW
Ook was er een kamer, waarin Marleen steeds groter leek te worden.
Onder het genot van een kopje koffie kon iedereen naar hartelust puzzelen, want er lagen overal puzzels op de tafels.
Vervolgens naar Queenstown gereden, en onderweg geluncht aan het meer lake Wanaka en hadden een prachtig uirzicht op de besneeuwde bergen. Het was een schitterende rit tot aan de stad

Dinsdag 8 December

Door Marleen op 08 december 2015 8:43
Sinterklaas heeft voor ons goed weer meegebracht.
Vandaag zijn we in Queenstown naar de onderwater wereld geweest.
Je ging via een trap naar beneden in het meer, en je zag de werkelijke onderwaterwereld zoals die in een meer is.
Schitterend die vissen forel , zalm, paling en eendjes die af en toe onderwater doken erg mooi om een keer tezien.
Daarna zijn we  naar een kiwi huis geweest, eerst een uitleg over van alles en daarna kon je   rondwandelen, maar kiwi's zijn nacht dieren dus zaten in een nacht verblijf, mooi die lange snavels verder zaten er nog diversen tropsche vogels leken een beetje op papagaaien.
Verder gereden naar een meer waar we op een bankje van een lekkere lunch genoten.
 Toen door naar Te Anau waar we 2 dagen verblijven omdat we een boottocht hebben geboekt

woensdag 9 december

Door Gerrie op 09 december 2015 8:28
Vandaag een dagtocht gemaakt naar een fjord genaamd Doubtfull Sound.
Eerst met een boot vanuit Manapouri dwars over het Manapouri Lake naar een opstapplaats, waar een bus klaarstond, die ons in drie kwartier dwars dior de bergen naar het begin van het fjord bracht.

Vervolgens een boottocht van drie uur naar het einde van het fjord bij de Tasmanzee en weer terug.
een schitterende tocht, prachtige panorama's, ook hebben we zeeleeuwen gezien, die op de rotsen lagen.

donderdag 10 december

Door Gerrie op 11 december 2015 7:54
Van Te Anau richting Invercargill gereden. Onderweg hebben we bij een cafeetje een heerlink hertenvleespasteitje  gegeten.
Aangekomen in Invercargiil hebben we ee uurtje door de stad gelopen, hier staan hele mooie Victoriaanse huizen, uit de tijd van de goudwinning
Vervolgens zijn we naar Bluff gereden, dit het zuidelijkste punt van Nieuw Zeeland. Hier staat een wegwijzer, die naar alle richtingen wijst.

Ook hebben een klein scheepvaartmuseum bezocht, waar je ook een oesterboot van binnen kon bekijken.
Toen hebben we een camping ge onden aan zee, en het waaide zo verschrikkleijk hard, dat de bus stond te schudden.
Naast ons lag een Duitse jongen in een tentje, wij vonxen hem zo zielig, dat we hem hebben uitgenodigd voor het eten.

vrijdagg 11 december

Door Marleen op 11 december 2015 8:09
Vandaag hebben we de Catlinstocht gereden. Dit is een route met veel bezienswaardigheden onderweg. Een mooie baai met ee oude vuurtoren, waar we een paar zeeleeuwen hebben gezien.
Bij een andere baai zouxen er dolfijnen te zien zijn , maar wij hebben ze niet gezien.
ook hebben we twee prachtige watervallen gezien.
Die waren te bereiken via een schitterend wande
lpad dwars door de bossen.
Er was ook een baai, waar versteende bomen lagen van 180 jaar oud. Er stond op een bord, dat er goudoogpinguins nestelen, maar ook die hebben we niet kunnen ontdekken.

zaterdag 12 december

Door Marleen en Gerrie op 12 december 2015 22:47
Vandaag hebben we het laatste gedeelte van de Catlinsroute gereden. Eerst zijn we naar Jack's Blowhole gegaan, dit is een hele diepe kloof van 60 m diep, die 200 m van de kust af ligt, en waar het zeewater via een natuurlijke tunnel met veel geweld instroomt. Bij hoog water spuit het water omhoog.

Vervolgens zijn we naar Nugget Point gereden, hier staat een vuurtoren op een hele hoge, uitstekende rotspunt. Het was een hele klim naar boven, met verschrikkelijk veel wind, je moest je af en toe gewoon ergens aan vast houden.
Van boven een schitterend uitzicht over de woeste kustlijn.
Daarna zijn we naar Dunedin gereden, waar we de overnacht hebben bij een paardenrenbaan, bijna voor niets, het kostte maar 8 dollar.

zondag 13 december

Door Marleen en Gerrie op 12 december 2015 22:52
Vandaag zijn we de stad gaan bezoeken. Een prachtig oud station, vanwaar we straks een prachtige treinreis door de bergen gaan maken. Het station is een prachtig gebouw gebouwd tussen 1873 en 1907 in Vlaamse renaissancestijl. Veel mooie details zoals een mozaiekvloer, glas in lood ramen, wandversieringen,  bewerkte plafonds, teveel om op te noemen.

Daarna een schitterende treinreis door de bergen met een oud treinstel uit 1937.
Van binnen helemaal met hout en koper bekleed.
De mooiste treinreis van 4 uur, die we ooit hebben gemaakt, hij rijdt helemaal langs een kloof, uitgesleten door een rivier.

maandag 14 december

Door Marleen en Gerrie op 14 december 2015 6:31
 Vanochtend hebben we het enige kasteel van Nieuw Zeeland bezocht. Dit staat aan het einde Van een schiereiland bij Dunedin.
Het is een lrachtig kasteel dat helemaal te bezichtigen is. Het iz prachtig ingericht met heel veel  mooie details.
Ook de tuinen eromheen waren schitterend. Al met al weer een prachtige ervaring.

We zijn ook naar een andere tuin wezen kijken, waar mooie rodondendrons en azalea's staan, maar deze waren helaas uitgebloeid, dus zijn we weer verder gereden.
Vervolgens zijn we naar Moeraki gereden, naar de Moeraki Boulders, dit zijn grote bolle ronde stenen die op het strand liggen.

Vanavond gaan we naar de blauwe en de geeloogpinguins kijken, als ze zich tenminste laten zien.

dinsdag 15 december

Door Marleen en Gerrie op 16 december 2015 4:19
Maandagavond hebben helaas geen pinguins gezien. Eerst zijn we naar de plaats gegaan, waar je blauwe pinguins kon zien, maar je moest daar harstikke veel entree betalen, en dan mocht je ook nog niet eens foto's maken.
Op een aandere lokatie kon je geeloogpinguins bekijken, maar je raadt het al, ook die lieten zich niet zien.

De volgende morgen zijn we richting Mount Cook gereden. Onderweg kwamen we weer bijzondere dingen tegen.
Zo hebben we oude rotstekeningen van de Maori's gezien, en een stuk verder hele bijzondere rotsformaties, de z.g. Clay Cliffs.
Eerst een heel stuk over een zeer slechte grintweg vol kuilen en stenen, maar het was zeker de moeite waard.
Deze rotsen bestaan uit modder,  vermengd met kiezels en stenen, die door erosie de meest bizarre vormen hebben.

We hebben weer een mooie camping gevonden aan een meer, met uizicht op de besneeuwde bergen.  Het meer heeft een hele bijzondere kleur, een felle lichte groen-blauwe kleur, zo apart, het lijkt net alsof er een schilder aan het werk is geweest.

woensdag 16 december

Door Marleen en Gerrie op 17 december 2015 7:25
's Morgens zin  we naar Mount Cook Village gereden. Daar hebben we in een informatie over bergbeklimmen rondgekeken, en een film over Mount Cook bekeken, dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland , daarna een boottocht geboekt voor donderdag.

Het weer verslechterde, dus zijn we naar de camping gereden, en hebben spelletjes gedaan en wat gelezen.

donderdag 17 december

Door Marleen en Gerrie op 17 december 2015 7:33
Op tijd opgestaan en naar Mount Cook Village gereden, waar we eerst met een bus naar een parkeerplaats gebracht werden. Toen moesten we 1,5 km lopen en klwamen bij een meer aan, waar de boten klaarlagen. Allemaal een dik reddingsvest aan en dan aan boord.

Dit was een prachtige, maar koude tocht, want het water was maar 3 graden. Er lagen ijsbergen en schotsen in. Hier was vroeger een gletsjer geweest, maar die is kilometers geslonken, vandaar die restanten ijs.
De boot ging af en toe erg hard, maar al met al een  leuke en leerzame tocht.
Vervolgens zijn we richting Christchurch gereden, en in het plaatsje Geraldine beland.

vrijdag 19 december

Door Marleen en Gerrie op 18 december 2015 7:44
Vanmorgen in het plaatsje Geraldine gewinkeld en lekker op een terrasje gezeten. Leuk stadje.
Daarna op ons gemak naar Akaroa gereden via een toeristische route met uitzicht op de besneeuwdw bergen.

s'Mkddags geluncht op een rustplaats en lekker een uurtje in de zon gezeten.
Onderweg kwamen we een grote kringloopwinkel tegen, en daar konden we niet zomaar voorbijrijden.
Een stuk verder was een prachtig uitzichtpunt van een mooie blauwe rivier, waar we foto's gemaakt hebben.

Nu staan we op een schiereiland in de buurt van Akaroa, met een mooi uitzicht op een meer.

zaterdag 19 december

Door Marleen en Gerrie op 20 december 2015 2:34
Vandaag zijn we verder gereden naar Akaroa, en daar door het plaatsje gewandeld. Akaroa ligt aan een baai omgeven door bergen Hier staan hele leuke oude houten huisjes.
We hebben er een rustige dag van gemaakt en hebben vannacht hier geslapen.

zondag 20 december

Door Marleen en Gerrie op 20 december 2015 2:48
Vanochtend naar Christchurch gereden. Dit was een hele mooie oude stad, maar door de aardbeving van 2011 is een groot gedeelte van  het centrum verwoest.Er staat een heel bijzonder monument ter nagedachtenis aan de slacnhtoffers van de aardbeving. Dit bestaat uit 185 witte stoelen, een voor iedere  overledene.

Ook is er een  tijdelijke kerk gebouwd van karton.

Hier zie je een gedeelte van de oude verwoeste kerk.

Daarna zijn we met een hele oude tram door de stad gereden.

maandag 21 december

Door Marleen en Gerrie op 21 december 2015 8:42
Aan alles komt een eind, dus ook aan onze vakantie. Vanochtend de koffers gepakt en de caravan schoongemaakt. En nog even een paar uurtjes naar Christchurch , waar het 33 graden is, de hele vakantie is het nog niet zo warm geweest..
Wat is er met de aardbeving van 22 februari 2011 toch veel verwoest, het hele centrum ligt in puin, en overal zijn ze bezig met de wederopbouw,
Een aantal nieuwe panden zijn al klaar, en er is al een nieuw museum geopend, en door containers te stapelen, hebben ze een een heel leuk winkelcentrum gecreerd.
Een paar oude panden zijn al weer gerestaureerd, maar het zal nog zeker 10 jaar duren, voor alles weer in ere is hersteld.
We hebben inmiddels de camper ingeleverd en vertoeven nu in een heel luxe hotel en kunnen weer in een echt bed slapen.
Morgen vertrekken we om half 10 naar het vliegveld en is onze rondreis beeindigd. Om 12 vlieven we terug naar ons koude kikkerlandje [warm].