Laatste voor bespreking

Door Anke Kiek en Johan op 11 december 2015 14:37
11-12-15.

Bij kiek in Veghel de laatste puntjes op de I voor onze rondreis Oost Australie.
Voor ons gevoel zijn we klaar voor onze trip naar de kinderen en onze rondreis.
Lekker zuurkool gegeten en nu...aftellen.

Souvenirs inpakken

Door Anke en Johan op 19 december 2015 15:45

Vandaag de souvenirs voor Amanda Bart en Charlotte ingepakt. Wegen 5 kilo, dus voor minder kleding mee, haha.....

De route en de camper

Door Johan op 21 december 2015 11:38
Hallo. Nog een paar dagen en dan gaat ons grote avontuur beginnen. Op de kaart kun je onze route zien die we willen gaan ondernemen.  Verder ook een foto van onze camper. Een Maui platinum Beach. Tot de volgende keer.

Dag van vertrek

Door Anke op 27 december 2015 11:20
De grote dag is aangebroken. Na een goede auto rit, gebracht door Loes, Krijn en Finn, ruim op tijd op Schiphol aangekomen. Inchecken verliep soepel en snel. Iedereen mocht mee. Nu wachten op boarding. Zo te zien is het vliegtuig vol. Vertrekt volgens schema tot nu toe.

Aangekomen in Sydney

Door Anke op 29 december 2015 0:52
Na een prima vlucht, zijn we mooi op tijd aangekomen om 20.30 uur (Australische tijd) in Sydney. Geen problemen ondervonden bij de douane, dus konden we snel Bart in de armen sluiten. We zijn daarna met hem naar ons overnachtings hotel gegaan, waar hij ons trakteerde op een drankje. Na de overnachting en het ontbijt, met de taxi naar het autoverhuurbedrijf gegaan om daar een Toyata Yaris op te halen. Met de auto naar hotel de Ranch gereden, vlakbij de woning van Bart en Amanda, waar we de aankomende 4 nachten zullen verblijven.
Het weer is lekker, mooie blauwe lucht, licht bewolkt en prima temperatuur 23 graden.
En dan nu in afwachting van het grote moment om Charlotte te knuffelen, te omarmen en alles wat een opa, oma en suikertante doen, als ze de baby voor het eerst zien.

Groetjes van ons, tot de volgende keer. Johan, Kiek en Anke.

Charlotte vastgehouden

Door Johan en Anke op 30 december 2015 7:54
Vandaag de grote dag om onze kleindochter in het echt te zien en vast te houden. Zakdoeken bij de hand natuurlijk! We vonden haar al knap van foto's en Skype, maar dat kan niet tippen aan de werkelijkheid. Kijk dadelijk maar naar de foto's. Bart en Amanda waren en natuurlijk ook bij en we hebben een gezellige middag gehad. Daarna met z'n allen nog wat gegeten in The Ranch.

Vandaag zijn we met de bus naar Sydney centrum gegaan. Natuurlijk als eerste naar het Opera House, Botanic Garden en the Harbour Bridge bezocht. We hebben ons doorlopend moeten insmeren, omdat het zo warm was en de zon behoorlijk stak.
Ze waren al volop bezig met de voorbereidingen op the Harbour Bridge voor het spektakel vuurwerk van New Years Eve. Wilde je daar dichtbij zijn, kostte je dat ongeveer $ 295. Wij gaan maar een ander stekje zoeken. Het begon al aardig druk te worden in het centrum vanwege de aankomende festiviteiten.
Morgen nog een keer Sydney bezoeken en s'Avonds barbecuen met de familie van Amanda, in afwachting van de jaarwisseling. In shirts, hoe vet is dat?
Daarna voorbereiding op onze camperreis.
Groetjes, tot de volgende keer.
Kiek, Johan en Anke.

Door Anke op 30 december 2015 21:38

Oudejaarsdag.

Door Anke op 01 januari 2016 2:25
Vandaag weer met de bus naar het centrum gegaan. Als eerste naar het Queen Victoria Building, om onze ogen uit te kijken naar de aankleding, vanwege Kerstmis. In een woord prachtig. De ongeveer 30 meter hoge kerstboom was versierd met 82.000 Swarovski stenen. Adembenemend. Natuurlijk ook de etalages van de winkels gekeken. Net Hollanders: kijken, kijken, maar niet kopen.
Bij Darling Harbour wat rond gelopen, maar het was erg warm en we hadden nog een hele avond voor de boeg. De voorbereidingen voor New Years Eve waren in volle gang. Wegafzettingen, dranghekken, informatiebronnen waar je gratis het vuurwerk kunt bekijken, etc.
Terug in het hotel gewoon lekker rustig aan gedaan en klaar gemaakt om naar de barbecue bij Mark en Francine te gaan. Bart, Amanda en Charlotte, zouden daar ook zijn om met ons allen Nieuwjaar vieren.
En natuurlijk het hoogtepunt: het vuurwerk op de Harbour Bridge.

Happy New Year

Door Johan, Kiek en Anke op 01 januari 2016 3:08
Na het vorige bericht, zijn we gaan barbecuen bij Mark en Francine. Heel bijzonder om op oudejaarsavond buiten te barbecuen in korte broek. De Australiërs hoef je niks te leren voor wat betreft het BBQ-en. Het was perfect!  Echt op z'n Amerikaans.
Daarna zijn we naar een uitzicht punt gelopen met Bart en Amanda om van het vuurwerk te genieten. WAT EEN HAPPENING. Nog nooit zo'n spektakel gezien. Het was kippenvel. Verlichtte boten op het water, lasershow vanaf de brug, kortom alles erop en eraan.
Daarna met een taxi terug en half 4 in ons bedje, moe maar voldaan.
We wensen iedereen een gelukkig, gezond 2016.
Groetjes van ons en tot de volgende keer.

Foto nieuwjaar

Door Johan op 01 januari 2016 6:00

Op weg met de camper.

Door Johan-Kiek-Anke op 02 januari 2016 10:37
Vanmorgen de camper opgehaald. Daar hoorde we dat het de drukste periode van het jaar was. Ondanks dat, ging het erg vlotjes en konden we rond 11.00 uur de reis beginnen. Om aan alles te kunnen wennen, zoals het links rijden, afmeting camper etc. hadden we een korte route uitgestippeld naar de Blue Mountains, Plaatsje Katoomba.
Inmiddels op de camping gesetteld en morgen gaan we op pad om de Blue Mountains te verkennen. Hopelijk hebben we dan ook mooie foto's van de Blue Mountains.
Groetjes en tot de volgende keer. Johan-Kiek-Anke.

Blue Mountains

Door Kiek-Anke-Johan op 03 januari 2016 7:16
Vannacht voor het eerst in de camper geslapen, dit is goed bevallen. Het weer was bewolkt en maar 16 graden, toch buiten ontbeten.
Na het ontbijt op pad gegaan voor een wandeltocht naar het uitzichtpunt van de Three Sisters. Heel indrukwekkend.
Tijdens het vervolg van onze wandeltocht, kregen we te maken met flinke regenbuien en dichte nevel. Mede vanwege de lage temperatuur (12 graden) de wandelroute ingekort en aangepast, zodat we bij Echopoint eindigden, om een warme kop koffie te drinken.
Terug op de camping, goed warm gedouched en de kachel in de camper uitgeprobeerd. Gelukkig werkt deze.
Beste mensen, je hoeft met ons geen medelijden te hebben. We hebben het leuk met elkaar en genieten van elk moment.

Harrington

Door Johan-Kiek-Anke op 05 januari 2016 8:00
In Katoomba, zijn we met vertraging vertrokken! omdat de camper op slot was gevallen met sleutels en alle spullen erin en hebben we moeten wachten op de plaatselijke slotenmaker. 1,5 uur in onze pyjama's in een washok op de goede man gewacht. Fluitje van een cent voor hem om de camper open te krijgen.
Om 10.30 uur op weg gegaan richting Hunter Valley. Het is beginnen te regenen en het is niet meer opgehouden met regenen. Op de camping in Chessnock, nog steeds regen en een modderpoelvoor de caravan.
De volgende dag nog steeds met regen op pad naar Harrington. We waren van plan om in een nationaal Park te stoppen, om te wandelen, maar jullie snappen...........regen.
De omgeving was wel mooi, jammer dat we er buiten te weinig van hebben kunnen genieten en alleen vanuit de camper door een regen gordijn het hebben kunnen aanschouwen.
Temperatuur is wel goed, 22 graden.
Nu lekker BBQ-en en hopen morgen met droog weer, weer verder te kunnen.

Byron Bay

Door Johan-Anke-Kiek op 07 januari 2016 2:15
Vanwege het ontbreken van wifi, kan het voorkomen dat we een dag niets kunnen schrijven.
Daarom nu even een kleine inhaalslag.
Gisterenmorgen zijn we vanuit Harrington vertrokken richting Coffs Harbour. In het National Park Dorrigo hebben we eerst een wandelroute van 1,5 uur, door het regenwoud, gemaakt. Prachtig om alle vogelgeluiden te horen, ze waren echter niet te zien, vanwege de dichte begroeiing . Het eindpunt van de wandeling was een waterval.
Daarna in de buurt een camping opgezocht. Lekker rustig, alleen wat cottages en een paar tenten/caravans. Lijkt op kamperen bij de boer, maar. Dan zonder vee.
Vanmorgen vertrokken richting Byron Bay, met volopzonneschijn, 28 graden. Lange rit voor de boeg, ongeveer 300 km. Voor Johan een peuleschil, want die rijdt erg relaxed en veilig.
Nu nog een camping zoeken voor de aankomende 2 nachten, in Byron Bay of omgeving.

Groetjes van ons en tot de volgende keer.

. .

Rustdag aan zee

Door Johan-Kiek-Anke op 08 januari 2016 7:25
Vanuit Dorrigo vertrokken richting Byron Bay. Camping gevonden in Ballina voor 2 nachten.
Vandaag een rustdag gehouden,  om lekker naar zee te gaan.
Mooie hoge golven en een sterke stroom. Strak blauwe lucht met 28 graden. Ondanks het smeren toch licht verbrand.
Vanavond uit eten en morgen gaan we op weg naar Lamington NP.

Johan-Kiek-Anke

Onderweg naar Lamington Np

Door Anke, kiek, johan op 09 januari 2016 1:49
Vanmorgen vertrokken vanuit Ballina. Langs de kust gereden en bij een mooie  lookout gestopt.
Daarna vertelde de navigatie dat we ergens rechtsaf moesten. Zo ook gedaan. Eerst was het nog asfalt, daarna grind, kiezels en gaten in de weg. Weg werd steeds smaller. Rechts een diepe afgrond en links een greppel. Ik zeg...zweten.
Maar na een tijdje kunnen keren en teruggereden. pfff.....
Nu echt onderweg naar het Lamongton NP, een regenwoud. Ook daar in Binna Bura een overnachting. De folder zegt met uitzicht over het regenwoud. Afwachten dus.
Tot de volgende keer . Van ons.

Binna Burra

Door Anke, kiek Johan op 10 januari 2016 6:09
Hallo allemaal. Gisteren waren we op weg naar Lamington National Park, plaatsje Binna Burra boven op een berg waar we een camping hadden geboekt. Na aankomst was het daar zo mooi, dat we besloten om er een extra nacht aan te plakken en dat kon gelukkig. Dat is het voordeel met het reizen met een camper, dat er niets vastligt en je eigen route kunt bepalen.
Het park is een regenwoud, waar we vandaag een mooie wandeling in hebben gemaakt. Er werd gewaarschuwd voor slangen en we moesten op de paden blijven. Dat deden  we dan ook, haha..
Ook typische Australische dieren kom je tegen, zoals; pademelons. Familie van de kangoeroes . Soort buideldieren. Ook spinnen komen we tegen.
Gestopt bij een mooi uitkijkpunt.

Morgen gaan we weer terug naar de kust, naar het plaatje Noosa Heads. Badplaats aan Surfers Paradise. Naam zegt het al, veel jeugd en surfers. Tot nu toe hebben we vanaf Sydney ongeveer 1300 km. gereden en we zijn nog maar net ruim een week onderweg .
Groeten en G'day Mates . No Worries.
See you.

Hervey Bay

Door Johan-Kiek-Anke op 13 januari 2016 5:27
Vanuit Lamington NP zijn we maandagmorgen vertrokken richting Noosa Heads. Dezelfde steile weg terug, met als enige voordeel dat het bergafwaarts ging en we langs de berghelling reden.
In Noosa Heads 1 overnachting geboekt op een camping, waar ze een zwembad hadden, waar we dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Het was 28 graden, dus een plons was welkom.
Dinsdagmorgen richting Hervey Bay gereden, waar we de camping al voor 3 nachten hadden vastgelegd. Een mooie, schone, rustige camping, met al weer een lekker zwembad. En een steenworp afstand van het strand.
Morgen gaan we met een excursie naar Fraser Island (het grootste zandeiland van de wereld) en zijn er de hele dag, om activiteiten en bezienswaardigheden te doen en te zien.
Ze zeggen wel eens, hoe noordelijker je gaat, hoe warmer. Hier klopt dit inderdaad, het is 34 graden. Gelukkig staat er een windje en staan we met de camper onder de palmbomen. Voor s' nachts is de airco een uitkomst.
Vandaag zijn we even het stadje ingeweest en Kiek heeft gezwommen in de Pacific Ocean. Hoe vet is dat?

Fraser Island

Door Johan-Kiek-Anke op 14 januari 2016 11:59
Vanochtend om 7.30 uur acte de precense gegeven, om met de excursie bus te vertrekken richting Fraser Island. Met de Ferry de oversteek gemaakt en daar ingestapt op een 4 WD bus (er zijn geen andere voertuigen toegestaan dan 4 WD) de tocht over het zandeiland te maken. Parijs-Dakar was er niets bij!
Hotsend en knotsend door de mulle zandpaden door het regenwoud gereden. Maar goed dat je niet met hoofdpijn instapte, deze zou niet overgaan tijdens de busreis, gedurende de dag.
We begonnen met een wandeltocht, waarin interessante informatie gegeven werd over hetgeen er te zien was.
In de middag zijn we met de bus over het strand gereden. Deze route wordt standaard gebruikt als snelweg (er staan zelfs snelheidsborden) en als klap op de vuurpijl moet er soms ook gestopt worden voor een klein sportvliegtuig. Met de bus over het strand, wil ook zeggen dat je door het water rijdt. Wel spectaculair.
Ook nog even een korte stop gemaakt bij Eli Creek, waar je wat kon pootje baden in helder water. Tijdens de rit naar Lake Mackenzie kwamen we een dingo tegen. Zo mak als wat.
Lake Mackenzie werd een langere stop gemaakt. En dat was de moeite waard. Het meer is ontstaan door enkel regenwater, dus erg helder en prachtig van kleur en temperatuur. Na een verfrissende plons, was het weer tijd om terug te hotsen en knotsen naar de Ferry. Op tijd de laatste Ferry kunnen halen, zodat we om 18.00 uur weer terug op de camping waren.
Een warme, vermoeiende dag geweest, maar zeker geen spijt van gehad.
Morgen verder op pad tijdens onze toer. Eindbestemming van die dag wordt: Town of 1770!

Mulabin (Capricorn Coast)

Door Johan-Kiek-Anke op 16 januari 2016 10:01
Op onze trouwdag werden we verblijdt met een gelukwens van Kiek. Wat een verassing !
Na het ontbijt op pad gegaan richting weer een stukje noordelijker.
We zouden vandaag 280 km maken, dus een langere trip.  Een gedeelte van de route liep langs doorgaande wegen met veel afwisseling in de natuur, zoals uitgestrekte bossen, weilanden met een speciaal ras stier, beekjes en meertjes, kortom, voldoende te zien onderweg.
Deze dagen maken we veel kilometers, om op 18 januari in Arlie Beach te zijn. Hier hebben we de camping al vastliggen ivm Withsunday Island. Daarom is er onderweg minder tijd om van de route af te wijken, wat niet wil zeggen dat we niet genieten.
Na een korte stop bij een van de stranden van de Capricorn Coast, waar Kiek natuurlijk richting zee moest lopen om pootje te baden kwamen we in de middag aan op de camping,
Ondanks de bewolking en de harde wind, bleef de temperatuur 29 graden en was het lekker om te zwemmen.
Na het eten zijn we vanwege de stiefregen, de nog hardere wind en de donkere wolken, naar binnen gegaan.
Hopelijk valt het weer verder mee. Morgen reizen we verder, waar naar toe zien we wel. In elk geval weer dichter naar Arlie Beach.

Johan-Anke-Kiek.

Clairview at see

Door Kiek-Johan-Anke op 18 januari 2016 8:16
Vanaf de camping in Mulabin op weg naar Clairview. Bij het boeken van de camping aldaar hebben ze beloofd dat we uitzicht zouden hebben op zee. We zijn benieuwd.
Onderweg een korte stop van 1,5 uur gemaakt bij de Capricorn Caves (grotten).  En onder begeleiding van een gids hebben we daar een rondleiding gekregen. Opvallend was dat bij ons de grotten vrij koel zijn, maar daar was het continu 24 graden.
Tijdens de toer kamen we in een ruimte, waarin een kerk gemaakt was. Deze ruimte, met kerkbanken, was te boeken voor huwelijksplechtigheden. De akoestiek was geweldig. Dit was te horen tijdens een muziekstuk uit The Phantom.
Na de rondleiding, koffie en een tostie, verder op weg gegaan naar Clairview.
Daar aangekomen werd hetgeen wat er beloofd was van het uitzicht, ook werkelijkheid. We stonden met de camper 20 meter van zee en hadden daarop ook het uitzicht. Hoe relaxed is dat?
Kiek helemaal gelukkig, maar helaas kon ze niet gaan zwemmen vanwege de giftige kwallen (lees: vis, niet Johan en Anke)
Met het geluid van de zee een goede nachtrust gehad en op weg naar Arlie Beach, waar 3 nachten verblijven. Onze thuishaven voor de Withsundays Island, in the Great Barrier Reef.

Johan-Kiek-Anke

Airlie Beach

Door Kiek, Anke, Johan op 19 januari 2016 8:12
Gisteren vertrokken met zonneschijn uit Clairvieuw richting Airlie Beach. Onderweg trok de lucht al snel dicht en kregen we hevige plensbuien te verwerken. Zo hevig dat we aan de kant moesten. Je zag geen steek meer voor ogen. Temperatuur bleef ondanks de regen toch hoog, ongeveer 30 graden. Dus jullie raden het al, dan wordt het erg vochtig en dat was het. Maar ondanks de buien toch veilig gearriveerd in Airlie Beach. Ondertussen hebben we al zo'n 2700 km gereden.

Van te voren hadden we al ons huiswerk gedaan en wisten al welke excursie we wilde boeken en dat kon ook meteen bij het inchecken.
We gaan een dag met de boot weg. Naar whitsunday Island, snorkelen, zwemmen bij een bounty eiland , BBQ-en op het strand etc. Dat komt goed. Ook het weer is goed; droog en 32 graden. SMEERUUUH...
Vandaag Airlie Beach bekeken. Echt een toeristische badplaats. Leuk voor een dag, maar veel langer hoeft niet van ons. Erg veel jeugd en daar zijn de uitgaan gelegenheden dan ook naar. Geef ons maar de natuur.

Einde van de middag waren we terug op de camping. Vanwege de warmte, was weer dik 30, nog even gezwommen en later de vogels op de camping gevoerd. Doen ze schijnbaar iedere dag om 5 uur. Prachtige parkieten streken uit de bomen neer en aten zo uit je hand. Was een leuke ervaring.
Dat was het voor vandaag. Morgen vroeg op, ze pikken ons om 7 uur op, om naar de eilanden te gaan.
Tot dan, groetjes van ons drieën.

Withsundays Island

Door Johan-Kiek-Anke op 20 januari 2016 10:27
Na een korte nachtrust was de bus om 7.00 uur op de camping om ons op te pikken voor de dagexcursie naar Withsundays Islands. Een eiland gelegen in de Great Barrier Reef.
Met de Ferry overgebracht naar het eiland. Daar een wandeltocht gemaakt naar de lookout over Withsundays Island en Withehaeven Beach. Het uitzicht was adembenemend. Hagelwitte stranden, diep groenblauwe heldere zee. Om stil van te worden.
Wilde je gaan zwemmen of snorkelen, moest je een wetsuit dragen, vanwege de bijtgrage Jellyfish. Niet erg charmant, maar voor heropende doel.
Zwemmen en snorkelen was geen straf vanwege de temperatuur, 32 graden.
Gelukkig hebben we ruim de tijd gekregen om te snorkelen. Wat een ervaring is dat, zo prachtig dat koraal en allerlei soorten kleurige vissen. Je kunt er niet genoeg van krijgen.
Als afsluiting van de dag naar Daydream Islands gevaren. Dat leek het meeste op een Bounty eiland. Daar hebben we een kangeroe gespot bij de kapel, die gewoon rustig lag rond te kijken.
De verzorging aan boord was geweldig. De hele dag door een hapje en een drankje, verzorgd door kundig en vriendelijk personeel.
Voor ons was deze dag een van de vele hoogtepunten van onze reis. Ongetwijfeld zullen er nog meerdere volgen.
Morgen verder op weg naar Townsville.

Van Johan-Kiek-Anke.

Cardwell

Door Johan, Anke,Kiek op 23 januari 2016 11:18
Gisteren een dag rust genomen in Townsville. De hitte en het aantal kilometers (3000) alsook het steeds verkassen is vermoeiend, ook het vele moois dat we dagelijks zien  (zoals de excursie naar Whitsundays.) Wel hebben we een mooie wandeling gemaakt naar het dorp, mooie kunst onderweg tegengekomen. In Townsville ons weer verbaasd over alle voorzieningen waarvan je gratis gebruik mag maken, zoals de zwembaden, barbecues, douches en toiletten, en de meesten keurig netjes. Het was een warme dag, met s'avonds weer veel muggen.
Vandaag vertrokken naar Cardwell, een mooie tocht langs de kust en de nationale parken. Jammer genoeg was het zeewater niet geschikt om erin te zwemmen, omdat er krokodillen zaten, die we, ook jammer, niet zijn tegengekomen. Morgen vertrekken we naar Missionair Beach, een tocht van maar 70 km, dus kunnen we daar volop genieten. Tot dan en tot de volgende keer.

Cardwell

Door Johan-Kiek-Anke op 26 januari 2016 4:15
Jullie hebben een paar dagen een verslag moeten missen van ons, omdat we geen internet hadden. Vandaar dat we een inhaalslag gaan maken.
Zaterdag 23 januari zijn we op weg gegaan naar Cardwell. Onderweg, via een scenic drive gereden en daar een Stop gemaakt bij een prachtig uitkijkpunt. Meteen een filmpje gemaakt voor de kinderen en kleinkinderen.
Verder weinig spectaculairs te vermelden. Camping in Cardwell lag natuurlijk aan zee! Niet gezwommen in zee, in verband met Jellyfish.

Groetjes en tot de volgende keer, van ons.

Mission Beach

Door Johan-Kiek-Anke op 26 januari 2016 4:35
Zondag 24 januari verder gereisd, met de bedoeling in Mission Beach aan te komen.
Eerst naar het VVV gegaan om informatie over de omgeving in te winnen. De vriendelijke medewerker adviseerde ons om naar Paronella Park te gaan, zo'n 45 minuten verder het binnenland in.
Met de toegangskaart van het Park, konden we gratis overnachten op de camping van het Park. Als echte Nederlanders hebben we daar natuurlijk gebruik van gemaakt.
Het Park lag in het tropisch regenwoud. Dit was goed te merken aan de temperatuur en de zeer hoge luchtvochtigheid. In het park waren prachtige vlinders, bijzondere planten en veel grote padden te zien.
In de prijs was ook inbegrepen een avondtour onder leiding van een gids, door het regenwoud, met verlichtte watervallen, een kasteel, enkele vijvers en doorkijkjes. Wat het ook bijzonder maakte dat je met een zaklantaarn het pad moest verlichtten. Het was er nl aardedonker.

Groetjes en tot de volgende keer, van ons.

Port Douglas

Door Johan-Anke-Kiek op 26 januari 2016 4:48
25 januari het regenwoud verlaten, op weg naar de kust. Niet echt een straf want een nacht regenwoud was genoeg, vanwege de tropische omstandigheden. Als je buiten kwam besloeg je bril direkt.
De bestemming voor vandaag en morgen is Port Douglas. De camping ligt vast, ivm Australian Day (26 januari)
In het centrum worden wat activiteiten hiervoor georganiseerd, waar we naar toe zijn geweest.
Ook een bootexcursie geboekt om krokodillen in hun natuurlijke habitat te spotten.
Ook hier is het tropisch warm en vochtig. Ondanks de flinke regenbuien (90 mm in een paar uur) en onweer, heeft dit niet de verwachtte afkoeling opgeleverd.

Van ons.

Cairns

Door Anke, Kiek en Johan op 27 januari 2016 6:04
Dag allemaal. Toen we gisteren nog in Port Douglas waren hebben we de dag afgesloten met een excursie " krokodillen spotten". Met een klein gezelschap op een boot, zo'n ouderwetse 'Missippi boot met die schroefraders aan de zijkanten' . Door het moeras met bomen en struiken enkele krokodillen gezien. Was erg leuk.
Omdat we hoorden dat het de nacht en volgende dag erg zou gaan regenen, ( het is per slot van rekening " wet  season"), besloten we om niet verder door te reizen naar Cape Tribulation, maar langzaam af te zakken naar Cairns. Zo ook gedaan. Een mooie camping gevonden in Cairns, waar we de laatste 3 nachten zullen verblijven, voordat we de camper gaan inleveren. De 31e vliegen we terug naar Sydney.
Voor morgen en overmorgen 2 excursies geboekt. Een met een boemeltrein de bergen in naar een soort hippiedorp en met een kabelbaan terug. De 2e wordt als afsluiter ook een mooie. Weer snorkelen in de Great Barrier Reef. Wordt weer een toppertje.
Later meer.  G'day Mates,  No Worries.  Anke, Kiek en Johan.

Kuranda

Door Anke, Kiek en Johan op 28 januari 2016 11:09
Vanmorgen na hevige onweersbuien en veel, heel veel regen in de nacht,  met het zonnetje en 29 graden opgestaan. We moesten vroeg uit de veren omdat we met een treintje de bergen in gingen op zo'n hoogte van 375 naar het plaatsje Kuranda. Een toeristische plaats, met heel veel kunstenaars die daar wonen. Erg toeristisch inderdaad, meer wel erg leuk. Veel kunstenaars en souvenir winkels.
De treinreis was prachtig. Door de regenwouden en onderweg watervallen en erg veel dieptes. De trein ging iets harder dan stapvoets I.v.m. de klim omhoog en duurde dan ook anderhalf uur. Dat was geen straf.
Na enkele uurtjes door hydroxide te hebben gewandeld en wat souvenirs te hebben gekocht, zijn we met een kabelbaan terug gegaan. Zelfs Kiek, geen fan van kabelbanen, vond het prachtig en dat was het zeker. Onderweg nog een stop gemaakt om te wandelen, waarna we weer verder naar beneden konden met de kabelbaan.
Het was weer een prachtige dag, erg warm en hoge luchtvochtigheid, dus veel zweten. Was 31 graden maar het voelde als 45. Je zit dan ook niet voor niks in de tropen.
Morgen gaan we nog snorkelen in de buurt van Green Island. Beste mensen, Google dat maar eens, zie je hoe mooi het daar is. Green Island Qld.

Kiek-Anke-Johan.

Cairns

Door Johan-Kiek-Anke op 29 januari 2016 6:25
Vanochtend door de drukke ochtendspits van Cairns naar de haven gereden, om in te schepen voor de halve dag snorkel excursie. In 50 minuten met een Catamaran naar Green Isles gevaren.
Daar hadden we ongeveer 2 uur de tijd om te snorkelen. Op het eerste strand wilde het niet echt lukken. Je moest eerst een groot stuk zandbodem overbruggen om bij het koraal te komen. De Lifeguard, die aanwezig was, adviseerde om niet verder de zee in te gaan, vanwege de afstand en de ruwe zee. Ze verwees ons naar een ander strand.
Daar was het ook veel drukker, maar wel de moeite waard. We vonden het koraal niet zo kleurrijk als Whitsundays, maar de vissen waren wel mooier, kleuriger en groter. Jammer dat we Nemo niet hebben gezien, terwijl dat in elke reclamefilm om te snorkelen wel wordt vertoond.
Op het eiland zelf waren een paar kleine winkeltjes, restaurants en bookingscentra.
Terug op de camping maar eerst een plons gemaakt in het zwembad. Het blijft warm en vochtig, zonder enige verkoeling. We zijn o zo blij met de airco!
Vandaag de laatste dag op de camping. Dadelijk de voorbereidingen gaan treffen om de camper in te leveren morgen. Zal vreemd zijn om morgenavond in een hotelbed te slapen, voordat we zondag terug vliegen naar Sydney..

Laatste dag Cairns

Door Anke, kiek , johan op 30 januari 2016 6:25
De laatste nacht doorgebracht in de camper In Cairns. Vanmorgen na ontbijt de camper in Cairns teruggebracht. Dit was wel met een beetje weemoed, want we hebben er 4 verschrikkelijke mooie weken mee gehad met zijn drieën. Het inleveren bij Maui ging erg vlotjes en binnen een kwartier was daar alles afgerond. Met de taxi naar het hotel en daar ingecheckt voor een nacht. Morgen vertrekken we om 11.35 u plaatselijke tijd naar Sydney. Nog even assistentie gevraagd over de werking van de airco. Was bloedje heet op de kamer. Na enige hulp lekker de temp op 21 gezet. Buiten 37.
Tijd om de koffers te gaan herschikken om alle bagage in het vliegtuig te krijgen....en er is bijna niets gekocht zeggen de dames, hahaha...
Nogmaals, we hebben een heeeele mooie, tijd gehad met de camper door Oost Australie, maar we zijn nog niet klaar...morgen naar Sydney om Amanda, Bart en Charlotte te zien. Verder nog enkele highlights van Sydney bekijken.
Foto is van het Hides Hotel in Cairns.

We blijven schrijven, G'day Mates.

Door Johan-Kiek-Anke op 31 januari 2016 12:57
Laatste ochtend in het vochtige, warme Cairns. Met de taxi om 8.30 uur naar het vliegveld vertrokken.
Vliegreis naar Sydney verliep relaxed, volgens plan. Mooi om Sydney te zien vanuit de lucht, met het Operahouse, de Harbourbridge en de stranden.
Een geluk dat we mee mochten met het vliegtuig, als je onze benen en armen ziet, zou je denken dat we een besmettelijke ziekte onder de leden hebben. We zitten onder de rode bulten en plekjes, die verschrikkelijk jeuken. Bij de apotheek langs geweest. Geen muggenbultjes, maar beten van de sandfly, een agressief klein insectje die dol is op menselijk bloed. Komen met name in het tropische gedeelte van Australië voor.
Goed om weer terug te zijn in Hotel the Ranch en bij Bart, Amanda en Charlotte. In de 4 weken dat we ze niet hadden gezien, was Charlotte weer gegroeid en wijzer geworden. Fijn om ze weer te zien en met name om Charlotte weer te kunnen knuffelen.
Morgen nog enkele highlights zien van Sydney en dinsdag naar Tangaroo Zoo, met als afsluiting een zeiltocht.

Door Johan-Kiek-Anke op 01 februari 2016 10:05
Met de bus zijn we vanmorgen naar centrum Sydney gegaan, om de laatste highlights te gaan bekijken.
Maar als eerste moest er even geshopped worden in de UGG store van Queen Victoria Building. Hier zijn Kiek en ik goed geslaagd voor onszelf en een vriendin.
Via Darling Harbour gelopen naar China Garden. Een mooie Chinese tuin aangelegd midden in de stad, met bijzondere planten, vissen, dieren en verschillende waterpartijen en watervallen.
Daarna doorgelopen naar China Town, wat een beetje tegenviel, omdat hier alleen maar restaurantjes waren en bijna geen winkels. Dus hier waren we zo doorheen.
Daarna zijn we naar een mooie kathedraal gelopen. De St. Mary's cathedral. Natuurlijk een kaarsje opgestoken.
Na de lunch zijn we naar de wijk " The Rocks" gegaan. Daar is de stad Sydney oorspronkelijk ontstaan. Prachtige oude wijk om doorheen te lopen. Ook daar nog een pint gedronken in de oudste herberg van Sydney, stammend uit 1774. Het bier smaakte goed.
Na de wandeling  zijn we weer zachtjes afgezakt naar het centrum van de stad waar we de bus terugnamen naar ons hotel.
En weer een mooie dag gehad.

Morgen gaan we naar de dierentuin. Taronga Zoo. Leuk detail is dat daar Amanda en Bart hun huwelijksfeest hebben gehouden. Leuk voor Kiek dat ze dan die plek ook zal zien. Verder moet het de mooiste dierentuin van de wereld zijn, ( zeggen de Australiërs ). We gaan het zien.
Als klap op de vuurpijl gaan we 's-avonds met een zeiljacht in de haven van Sydney rondvaren. Onder de Harbour Bridge door en langs het verlichte Opera House. We worden daar verwend met eten en drinken en tocht duurt ongeveer 3 uur. Vanaf 17.00 u zijn we welkom en gaan dan de zonsondergang met de sky-line van Sydney meemaken.
Hoe vet is dat.

Dag en tot de volgende keer.
Ons drie.

Door Johan-Kiek-Anke op 02 februari 2016 12:10
Vandaag staat Taronga Zoo op het programma. Vanwege de dieren natuurlijk, maar ook om Kiek de locatie te laten zien van het huwelijk van Bart en Amanda in 2014.
De Australische dieren die we onderweg niet hadden gezien, kwamen we nu wel tegen zoals, kangaroes, koala's, reuze schildpadden, etc.
We mochten van de vriendelijke receptioniste direct de feestlocatie gaan bekijken van het huwelijk van Bart en Amanda. Niet alleen bijzonder voor Kiek, maar ook voor ons om dit weer terug te zien. Vooral het uitzicht op de skyline van Sydney was weer geweldig.
Met de Ferry terug naar Circular Quay en van daaruit op weg naar de jachthaven voor de beloofde zeiltocht, waar de afvaart om 17.00 uur zou plaatsvinden.
Het was een prachtig zeiljacht, eigendom van de baas van Francine, die dit voor ons had geregeld. Alles was aanwezig, personeel dat de boot bestuurden, voor eten en drinken zorgde, kortom, wij hoefden alleen maar achterover te leunen en te genieten.
En dat hebben we zeker gedaan. Het zonnetje scheen nog lekker, dus smeren geblazen.
We hebben in de wateren rondom Sydney gevaren en de zonsondergang meegemaakt, wat de skyline van Sydney heel speciaal maakt.
Het volgende verslag zal vanuit Hong Kong zijn, waar we 2 nachten verblijven. Morgen staat in het teken van de koffers inpakken en afscheid nemen van Bart, Amanda en Charlotte.

Van ons drietjes.

Foto zeiljacht

Door Johan op 03 februari 2016 2:52
Koffers gepakt. Voor morgen de taxi geregeld voor het vliegveld. Dadelijk de hele middag naar Bart Amanda en Charlotte. Kregen van Francine nog een mooie foto nagestuurd van het zeiljacht waar we gisteren zo'n mooie tocht mee hadden gemaakt.
Dit wilde we jullie niet onthouden.
Groetjes tot in Hong Kong.

Ons drie.

Hong Kong

Door Johan-Anke-Kiek op 05 februari 2016 15:56
Gisterenavond om 20.00 u ( Hong Kong tijd)  aangekomen in Hong Kong na een voorspoedige reis. Wel een erg lange dag, omdat we al om 06.00 u ( Sydney tijd) op de been waren.
We keken onze ogen uit van alle wolkenkrabbers , waarop verschillende lichtshows werden geprojecteerd. In onze beleving bestaat Hong Kong voor het grootste gedeelte uit wolkenkrabbers. Ons hotel telt ook maar liefst 25 etages!
Vanmorgen zijn we op de Hop on - Hop off bus gestapt , zodat we zelf niet het wiel hoefden uit te vinden betreffende bezienswaardigheden . Natuurlijk uitgestapt bij Victoria Peak voor een heel steile tocht met de tram ( binnen acht minuten naar een hoogte van 554 meter ) naar een schitterend panorama zicht over Hong Kong. We hadden hierbij veel geluk dat het helder en zonnig was.
Daarna de Ferry gepakt naar Kowloon , het Noordereiland van Hong Kong en daar de avondmarkt bezocht. Heel bijzonder, kleurrijk en veel Chinees klatergoud. Wat het ook zo bijzonder maakte, was dat vlees en vis buiten op straat werd verhandeld. Ter plekke kon je bv. een kip uitzoeken, die dan ook meteen in je bijzijn werd geslacht.
In een eettentje geprobeerd om wat te eten te krijgen, maar dat was geen succes. Volle borden weer retour, omdat het erg wazig was, wat er op lag. Noodles werden koud geserveerd, vlees bestond alleen uit botjes en graten.
Later in de buurt van het hotel de schade ingehaald, heerlijk gegeten.
Hong Kong is zeker een aanrader om te bezoeken. Wij zijn blij dat we dit als tussenstop hebben gedaan.

Tot de volgende keer.
Dat wordt het laatste verslag, maar dan vanuit Eindhoven/Veghel.
Van ons.

Laatste verslag

Door Anke Kiek Johan op 07 februari 2016 14:19
Jaja..ons laatste verslag. Niet vanuit een verweg land, maar vanuit Eindhoven / Veghel. We zijn weer thuis. Het is moeilijk om in een stuk tekst uit te drukken, wat voor een geweldige reis we hebben gemaakt. En natuurlijk niet te vergeten om Bart Amanda en Charlotte te zien en te knuffelen. Afscheid viel (nog) niet zwaar omdat ze in april naar Nederland komen. We hopen dat jullie toch een beetje hebben kunnen mee beleven wat wij hebben ervaren.
Na een korte vertraging in Hong Kong zijn we vanmorgen om 8.40 geland op Schiphol.
Moe maar zeer voldaan, zoals ze zeggen. We kijken terug op prachtige weken en hebben van iedere minuut genoten.

Wij vonden het leuk om een webverslag te maken en hopen dat jullie net zoveel leesplezier eraan beleefd hebben als wij met het ondernemen ervan
Bedankt voor alle reacties. We vonden het kei leuk om die terug te lezen.