Praktische Info - Amerika

Ontdek je met

Tabitha

Joyce

Sophie

Manon

Camper

Winkelketen GAP

Als je een mooie camperreis door Amerika gaat maken kom je veel ketens tegen die je misschien wel kent uit Nederland, maar die van oorsprong gewoon Amerikaans zijn. Eén van die merken is GAP. GAP is een Amerikaans merk dat is opgericht in 1969 Door Donald Fisher.

WAAROM RICHTTE DONALD FISHER GAP OP?

Donald Fisher vond dat de kleding in veel warenhuizen wel wat moderner kon. Daarnaast was Donald Fisher het niet eens met de manier waarop veel klanten in warenhuizen behandeld werden. Modieuzer en vriendelijker was volgens hem nodig in warenhuizen. Daarom besloot Donald Fisher het zelf te gaan doen en richtte het merk GAP op. Gap was jong, hip snel en goedkoop.

GAP GROEIDE VERDER

Het duurde niet lang of Gap groeide verder en opende een nieuw warenhuis. Hier werkte slechts vier medewerkers, maar toch waren zij in staat om van deze winkels een succes te maken. In no-time bouwde GAP verder aan haar toekomst en groeide door. Het opende warenhuizen in veel delen van de Verenigde Staten, met name aan de oost kust. De groei van GAP leek niet meer te stoppen en nam alleen maar verder toe.

EIGEN KLEDING VAN GAP

In het begin verkocht GAP vooral kleding van merken als Levi’s, maar toen het warenhuis groter werd en meer dan 25 filialen had leek het de eigenaren van GAP een goed idee om zelf ook een kledinglijn te gaan starten. Deze kledinglijn werd zelf ook een legende en droeg bij aan het verdere succes van GAP. Inmiddels heeft GAP meerde kledinglijnen, waaronder “Fashion Pioniers en “Eaton Hill”. Verder heeft de keten ook nog een aantal winkels die zich specifiek bezig houden met het verkopen van discountkleding. Inmiddels is GAP niet helemaal meer in handen van de familie Fisher, al hebben ze nog steeds een fors belang in de organisatie. De familie Fisher heeft nog steeds 37% van de aandelen van het bedrijf in handen en bemoeit zich nog actief met het bedrijf.

Praktische info