Reisinspiratie - Amerika

Travelhome Campervakanties Monument Valley

Filters

Gebied
AlaskaDeep SouthFloridaNoordoost-AmerikaNoordwest-AmerikaRocky MountainsWest-Amerika
Filters toepassen
Pagina 2 van 21
Deze 2 dagen stonden in het teken van de terugreis, inpakken, inpakken, beetje schoonmaken en reizen. Door de early bird hoefden we de camper pas om 15.00 in te leveren dus hoefden we niet heel vroeg op en konden we ons rustig klaarmaken voor de reis. De reis zelf is prima verlopen, wel moe toen we thuiskwamen. We hebben genoten van een geweldige reis!! Icelandair kunnen we alleen niemand aanraden, we hadden maanden voor de vlucht al stoelen gereserveerd met bijbetaling omdat we meer beenruimte wilden. Helaas is op 1 vlucht na (op sommige vluchten zelfs meerdere keren) de stoel reservering zonder bericht of opgaaf van reden geannuleerd. Het is dat we er zelf achter kwamen dat we opnieuw stoelen konden reserveren en geld terug konden vragen (als we het geld niet terug hadden gevraagd hadden we het ook niet gekregen.....). Tijdens de terugvlucht hoorden we van lokale Icelandair medewerkers dat dit vaak gebeurt en van andere reizigers hetzelfde verhaal. Kortom Icelandair is in dit opzicht onbetrouwbaar en klantonvriendelijk. De stewardessen aan boord waren overigens zeer vriendelijk.

Laatste update: 16 augustus 2019

Aantal updates: 25

Lees verder...
Yep. Het is klaar helaas. Koffers inpakken, schoonmaken, douchen en op pad richting Seattle. We vertrekken rond 9:45 uur van onze camping. We hoeven de camper gelukkig niet vroeg in te leveren want we vliegen pas 19:15 uur vanavond. Dus we nemen de route terug naar Seattle met de veerboot oversteek. Je kan ook helemaal om het water heenrijden, maar dat is al gauw een dik uur extra en we hebben de tijd. Zo wordt de laatste etappe toch ook een beetje speciaal. Rond 13:30 uur is de cirkel dan echt rond en rijden we de parkeerplaats op van Cruise Amerika. Taxi staat al klaar, camper inspectie gaat in standje turbo. Binnen 15 min rijden we al weer de parkeerplaats af. Nu nog op het vliegveld wachten bij de gate. Het was een wederom een fantastische reis. Amerika is een prachtig, divers land met fijne mensen en het reizen hier is heel relaxed. Veel mooie dingen gezien en gedaan. Ons campertje (Elly A.H) heeft ons veel moois gebracht! Roadtrip USA 2019 zit erop.... op naar Haarlem 🍀

Laatste update: 15 augustus 2019

Aantal updates: 23

Lees verder...
Onze laatste nacht in de camper. We slapen weer prima. De camping heeft acht badkamers waarvan wij sleutel 8 hebben gekregen. Wat een luxe... een eigen badkamer voor ons gezin! We nemen allemaal een douche, ontbijten en dan begint de uitdaging om alle spullen weer opnieuw in de koffers te krijgen. We zijn in totaal zo’n drie uur bezig met opstaan, ontbijten en spullen pakken. De camper moet veegschoon zijn en we halen een doekje door de koelkast en het sanitair. Ook dumpen we de vuilwatertank en laten we het schone water uit de tank lopen. De stoeltjes laten we op de camping achter. Daar is een tafel waar reizigers spullen laten rouleren. Wie weet wie we er blij mee maken. Om 11 uur zijn we klaar en rijden naar Castle Rock om nog één keer in een outlet te shoppen. Tanken kunnen we daar voor $2,23 per gallon. Zo goedkoop hebben we hem de hele vakantie nog niet gehad. Precies om 15 uur zijn we weer in Denver bij Cruise America. Dat is wel handig van de early bird; we hebben zo echt nog iets aan onze dag. De medewerker loopt onze camper door en kijkt vluchtig naar de standen van het gas, benzinetank of de vuilwatertanks schoon zijn en of er geen grote schade is. We hebben goed voor de camper gezorgd en krijgen onze $ 500 borg terug. Binnen een half uur zitten we in de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Het is dezelfde mevrouw als op de heenweg. Ze is wederom kortaf en niet gezellig. Op het vliegveld zetten we onze koffers op de weegschaal. Het blijkt dat we een paar kilo’s moeten herverdelen tussen de koffers. Daarna gaan we door de paspoortcontrole en de security check. Dit gaat redelijk soepel. We weten nu wat we uit onze handbagage moeten halen (alle elektronische apparatuur en vloeistoffen) en hoe we dit in de bakjes moeten leggen (verspreid en niks op elkaar), zodat de medewerkers snel kunnen zien wat er in de tassen zit. Avondeten doen we bij de Panda-express, de kinderen halen nog een milkshake bij de Mc Donalds en wij drinken een wijntje/biertje aan de bar. Dan is het tijd om te gaan boarden. Het vliegtuig zit helemaal niet vol. Onze oudste dochter vraagt of ze op een lege bank achterin mag gaan liggen, wat mag. De vlucht naar IJsland verloopt soepel en slapen allemaal een paar uurtjes. In Reykjavik gaat het dit keer veel sneller; geen gekke controles. Het vliegtuig zit helemaal vol, de plekken zijn krap en we denken dat we in de trein meer ruimte hebben. Het vliegen met Icelandair blijft 'goedkoop' voelen, terwijl we toch € 827 per ticket hebben betaald (incl. koffers en toeslagen). Op Schiphol moeten we lang op onze koffers wachten, maar uiteindelijk kunnen we huiswaarts. We halen de auto op in de parkeergarage van P3 en rijden rustig naar huis. Het was (weer) een geweldige ervaring.

Laatste update: 11 augustus 2019

Aantal updates: 22

• Mei/juni 2019
  • Koppel zonder kinderen

Orlando - Miami -  Key West - Everglades - Naples - Kennedy Space Centre - St. Augustine - Savannah - Nashville - Blue Ridge Parkway - Shenandoah - Great Falls NP - Washington

Lees verder...
Het is helaas niet gelukt om de hele vakantie het slechte weer voor te blijven (hoewel we het best lang hebben volgehouden). Ongeveer drie weken geleden zijn we aan de reis begonnen in Denver, toen was het zo begin 20 graden celcius overdag. Inmiddels weer terug in Denver, zitten we gewoon in de sneeuw! Maar even reverse want ik sla een aantal dagen over. We waren gebleven bij Arches… Na Arches zijn we door gereden richting Grand Junction. Omdat alle campings vol zaten hebben we op het parkeerterrein voor een winkelcentrum geslapen. Op zich niks mis mee, behalve dat de jeugd van het dorpje er blijkbaar straatraces houdt… Doei nachtrust! De dag erna zijn we doorgereden naar Glenwood Springs. Omdat we wat ingelopen zijn op de planning, kunnen we het hier wat rustiger aan doen. En dat hebben we ook zeker gedaan! Ellen & Mitchell hebben een flinke burger naar binnen gewerkt en het stadje verkent, Wil & Wilma hebben een wandeling gemaakt naar het graf van Bill Holiday en Bart & Josyn hebben lekker lui gebadderd in de hot springs . Een heerlijke ontspannen dag dus! En de dag erna zelfs ook nog uitslapen, wat een feest! Vervolgens zijn we naar Denver gereden, waar we weer op de zelfde camping staan als in het begin. Zondagavond gingen we met zijn allen de stad in voor een mini-kroegentocht. Daar hebben Wil, Wilma en Josyn mee gespeeld met een potje Shuffleboard (een soort mini-curling) met een aantal Amerikanen en een ietwat dronken Ier. De Ier heeft ongeveer 10x aan Wil gevraagd hoe hij heette. Waarop Wil steeds weer de reactie kreeg: Ik heet ook Wil! Ierse Wil had niet zo’n goed korte termijngeheugen.Tijdens de kroegentocht hebben we natuurlijk ook Wil zijn 60e verjaardag ingeluid! (= gratis drankjes voor Wil!) Prima begin van de verjaardag! De volgende dag was het helaas echt ***weer, koud en regenachtig. Ontbijten hebben we in de mooi versierde camper van Wil en Wilma gedaan (credits voor Wilma!), met bordjes en bekers met 60 er op. Ja Wil, je bent nu echt 60 ! Daarna zijn we naar het stadje Golden gegaan, waar we de lekkerste hamburgers OOIT hebben gegeten en naar de brouwerij van Coors zijn geweest. Hier was het lekker warm, konden we biertjes proeven en kregen we aan het eind van de rondleiding een glas mee naar huis. Terug naar downtown Golden waren alle winkels helaas dicht. Een theetje bij de Starbucks om op te warmen en weer terug naar de campers. Erg jammer van het weer! Maar het weer wordt nog slechter… Eenmaal onderweg naar de camping begint het namelijk te sneeuwen! En dat heeft het ook de heeeele nacht gedaan, ellende. Inmiddels begint het zonnetje voorzichtig door te komen, terwijl we al wat koffers aan het inpakken zijn. Straks gaan we het centrum van Denver nog even in, waarna de laatste dag hier er op zal zitten. Nog even genieten voor we morgen weer aan de terugreis beginnen!

Laatste update: 24 juli 2019

Aantal updates: 12

• Mei/juni 2019
  • Vrienden

Los Angeles - San Diego - Joshua Tree NP - Lake Havasu - Grand Canyon NP - Page - Monument Valley - Canyonlands NP - Moab - Arches NP - Capitol Reef - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas

• April/mei 2019
  • Koppel zonder kinderen

Phoenix - Sedona - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce Canyon - Zion NP - Valley of Fire - Las Vegas

• Mei 2018
  • Koppel zonder kinderen

Los Angeles - Joshua Tree NP - Grand Canyon - Monument Valley - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Sequoia NP - Yosemite NP - San Francisco