Reisinspiratie - Australië

Pagina 1 van 2
  • 32-daagse camperreis
  • Cairns - Brisbane

Great Barrier Reef - Magnetic Island - Whitsundays - Fraser Island Blue Mountains

• 28-daagse camperreis
  • Perth retour
  • Outback en kust

Margaret River - Esperance - Meekatharra - Mt. August - Shark Bay - Nambung NP

Lees verder...
Jaja..ons laatste verslag. Niet vanuit een verweg land, maar vanuit Eindhoven / Veghel. We zijn weer thuis. Het is moeilijk om in een stuk tekst uit te drukken, wat voor een geweldige reis we hebben gemaakt. En natuurlijk niet te vergeten om Bart Amanda en Charlotte te zien en te knuffelen. Afscheid viel (nog) niet zwaar omdat ze in april naar Nederland komen. We hopen dat jullie toch een beetje hebben kunnen mee beleven wat wij hebben ervaren. Na een korte vertraging in Hong Kong zijn we vanmorgen om 8.40 geland op Schiphol. Moe maar zeer voldaan, zoals ze zeggen. We kijken terug op prachtige weken en hebben van iedere minuut genoten. Wij vonden het leuk om een webverslag te maken en hopen dat jullie net zoveel leesplezier eraan beleefd hebben als wij met het ondernemen ervan Bedankt voor alle reacties. We vonden het kei leuk om die terug te lezen. Groetjes van ons drie.

Laatste update: 07 februari 2016

Aantal updates: 40

Lees verder...
Je leeft 6 weken in een beperkte ruimte en overal liggen spullen/dingen. Het is nu de 2 november. Het in pakken van de koffers gaat met enige hindernissen gepaard. Nu een klein wasje doen en hopen dat het nog droogt, want er is slecht weer voorspeld. De buitenkant van de camper wordt ook onderhanden genomen. Voor de laatste keer dat we zelf koken staat er pasta op het menu. Naar bed en de wekker op 7 uur want er moet nog schoongemaakt worden en om 10 uur moeten we van de camping af. De 3 november de laats dag dat we de camper hebben het doet een beetje pijn. De rit naar Sydney gaat voorspoedig ondanks de spits. Het zoeken naar een tankstation geeft op het laatst wat stres maar ook dat is goed gegaan. Inleveren een taxi bellen en naar het hotel. De kamer is al beschikbaar. Nadat we de spullen hebben weggebracht gaan we de stad in. Op een plattegrond zien we dat hier ook een hop on hop off bus is die we morgen gaan gebruiken. Voor nu zoeken naar bus 555 die gratis van het station naar de haven rijdt. Nu daar kan je lang naar zoeken want die rijdt niet meer, jammer dan maar lopen. Bij de info nog wat folders opgehaald. De stad is in mens, hoge gebouwen en er wordt nog meer gebouwd. Het lijkt wel of ieder vierkante meten vol komt te staan. Het is warm en drukkend is geen goed teken voor de komende dagen. De weersberichten voorspellen dan ook veel regen. Voldaan komen we terug in het hotel. De volgende dag, de 4 november lopen we na het ontbijt naar het station om de bus te pakken die in 90 minuten een rit door de stad maakt. Zo krijg je een goed overzicht. Uit uiteindelijk stappen we uit bij Darling Harbour  uit. Er lopen chic aangeklede mannen en vrouwen rond, het blijkt dat de Melbourne Cup paardenraces gehouden worden en dan is het zien en gezien worden. We lopen langs mooie appartementen gebouwen die een flinke stuiver gekost zullen hebben. Met enige moeite kunnen we een tafel bemachtigen en eten een pizza. Bij de VVV geprobeerd een wandeling over de Brigde te boeken helaas geen plaats meer voor de periode dat we hier zijn. In de Pitt Street de etalages bekeken. Broodje voor ons diner gekocht en met de benen op tafel tv gekeken. Een vrouw heeft de belangrijke race van de Melbourne Cup gewonnen, zij is de 1. Op de 4 november weer een rit met de bus naar de Bondi Beach gemaakt. Lekker droog zitten want het komt met bakken uit de lucht. We stappen over op de bus die oa naar het Operahouse gaat. Daar gaan we voor een rondleiding. Een prachtig gebouw met een indrukwekkende zaal voor concerten. De theaterzaal daar kunnen we niet in, volgens het verhaal is die gelijk aan de concertzaal maar kleiner en met een zwart plafond. In de buurt van het hotel gaan we eten. Het is onderhand de 5 november de laatste dag in het hotel de een na laatste in Australië. Een beetje uitslapen ontbijten en een eindje wandelen. Een dag van koffer pakken en lui achterover hangen. Morgen de 6 vliegen via Hong Kong terug naar huis. In de 8 weken Australië hebben we een goede indruk van het land gekregen. Veel verschil in landschap, vriendelijke mensen altijd bereid tot hulp, veel schapen koeien vogels, regelmatig dode dieren langs de weg, in het begin heel warm later koeler en nat, in de kleinste plaatsen een openbaar toilet, en altijd wel een gelegenheid voor een bak koffie met soms wat lekkers.